Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kertoa työhaastattelussa, ettei ole täysin työkykyinen?

Vierailija
10.02.2026 |

Ja joutuu olemaan joka kuukausi useamman päivän saikulla. Onko valehtelua, jos ei kerro asiasta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten menen vain töihin ollessani kipeänä. Astma, keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus, huimaus torkut lounastauolla saavat oloni paljon paremmaksi.

Vierailija
22/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut, koska se selittää kaikki aukot CV:ssäni. Olen siis yli 50v ja olen elämäni aikana ollut enemmän sairauslomilla, kuin töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut, koska se selittää kaikki aukot CV:ssäni. Olen siis yli 50v ja olen elämäni aikana ollut enemmän sairauslomilla, kuin töissä. 

Ja olen siis rehellisyydestäni huolimatta, tai sen ansiosta, saanut haluamani työpaikat.

Vierailija
24/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis rehellisyydestäni huolimatta, tai sen ansiosta, saanut haluamani työpaikat.

Sulle sopii osa-aikainen työ.

Vierailija
25/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään kerro. Kyllä se työhöntulotarkastuksessa tulee sitten ilmi, jos on tullakseen.

Vierailija
26/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahdeksan tunnin työpäivä on sinulle liikaa, voit harkita tuntityötä, jolloin voit mukauttaa aikatauluasi. Esimerkiksi 23 tuntia aamulla ja 23 tuntia iltapäivällä. Voit sitten pitää pidemmän tauon lounastauolla.

Vierailija
27/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahdeksan tunnin työpäivä on sinulle liikaa, voit harkita tuntityötä, jolloin voit mukauttaa aikatauluasi. Esimerkiksi 23 tuntia aamulla ja 23 tuntia iltapäivällä. Voit sitten pitää pidemmän tauon lounastauolla.

Kevyet 46 tuntia töitä päivässä. Ei paha. Vain 230h viikossa ja sit ansaittu viikonloppuvapaa.

Vierailija
28/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle sopii osa-aikainen työ.

Ihan kokoaikatyössä olen. Mukautuksilla, mutta kuitenkin. Vuoden aikana saikkuja on ollut vain muutaman flunssan takia.

Vierailija
29/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorokauden tunnit eivät taida riittää laskennalliseen malliisi.

Vierailija
30/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiiko kyseinen työpaikka työterveystarkastuksen? Siinähän sinä sitten narahdat.

Vierailija
31/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee jonnekkin muualle yhteisöäsi kuormittamaan. V t tuttaa kaltaisesti saikuttelija-laiskurit. 

Vierailija
32/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinnostava aihe. Osatyökykyisethän halutaan töihin, vieläpä kokopäiväisesti. Työnantajalle tästä ei terveyshaasteista kuitenkaan saisi kertoa? Nämähän tukevat kuitenkin ilmi jossain vaiheessa. Osa-aikaisia töitä on tarjolla useimmin fyysisillä aloilla, joiden kuvittelisin sopivan pitkäaikaissairaalle ihmiselle huonommin.

Vierailija
33/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinlausunto vajaakuntoisuudesta. Sitten voidan arvioida selvityminen ko. työstä ja se tuottaako se sairauslomia ja siitä haittaa työnantajalle.  

Vierailija
34/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinnostava aihe. Osatyökykyisethän halutaan töihin, vieläpä kokopäiväisesti. Työnantajalle tästä ei terveyshaasteista kuitenkaan saisi kertoa? Nämähän tukevat kuitenkin ilmi jossain vaiheessa. Osa-aikaisia töitä on tarjolla useimmin fyysisillä aloilla, joiden kuvittelisin sopivan pitkäaikaissairaalle ihmiselle huonommin.

Mä olen juurikin tällaisessa ihme limbossa. Mulla on työkykyä jäljellä kevyeen työhön, mutta sitäkin rajoittaa se, että olen kerran kuukaudessa vähintään kolme peräkkäistä päivää täysin työkyvytön. En keksi yhtään syytä miksi kukaan palkkaisi mua, kun jonossa on parisataa täysin työkykyistäkin.

Ap

Vierailija
35/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On valehtelua jos sitä kysytään ja valehtelet vastauksessa

Ei saa kysyä. Ja miksi joku kysyisikään. 

Vierailija
36/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinlausunto vajaakuntoisuudesta. Sitten voidan arvioida selvityminen ko. työstä ja se tuottaako se sairauslomia ja siitä haittaa työnantajalle.  

Mitäpä luulet onko työnantajalla kiinnostusta lähteä tuollaiseen arviointiin?

Vierailija
37/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatiiko kyseinen työpaikka työterveystarkastuksen? Siinähän sinä sitten narahdat.

Ei vaadi.

Ap

Vierailija
38/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juurikin tällaisessa ihme limbossa. Mulla on työkykyä jäljellä kevyeen työhön, mutta sitäkin rajoittaa se, että olen kerran kuukaudessa vähintään kolme peräkkäistä päivää täysin työkyvytön. En keksi yhtään syytä miksi kukaan palkkaisi mua, kun jonossa on parisataa täysin työkykyistäkin.

Ap

Eli kukaan ei sua palkkaisi jos tietää

Vierailija
39/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aiheuttaa kolmen päivän saikun? Endometrioosi?

Vierailija
40/50 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kerroin olevani osatyökyvyttömyys eläkkeellä. Juuri sillä kerralla etsikin kokoaikaista työntekijää.

Tarjosi sentään kahvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme