Asiantuntija: Viranomaisten toiminta ajoi lopulta Askon ja Sotkan konkurssiin
https://www.iltalehti.fi/talous/a/201701192200056149
Jaeltiin 100000e uhkasakkoja pelkästä alennusmyynnistä... Kuka nauraa nyt?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vai oisko vaan pitänyt uskoa, kun sanotaan ettei kuluttajan harhauttaminen jatkuvilla alennusmyynneillä ole ok.
Tämä. Ei voi joka viikko olla uskomaton kaikki vähintään -50% ale.
"Mulla olis hei volkswagen golf myynnissä 95%:n erikoistarjoushintaan 69 995,99! Tarjous voimassa vain tällä viikolla (ja ehkä ens viikollakin jos ei mene kaupaksi)."
Kuukauden päästä
"höh miks tää ei mene kaupaksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi pettämisestä pitäisi palkita?
Miten niin? Tuotteet olivat todellakin 50 prosentin alennuksessa? Samoja kampanjoita esim naisten rätti-Hemtexeissä, mutta ae ei tunnu olevan ongelma.
Meille on kaikki matot ostettu sotkasta ja todellakin edullisemmin kuin muista huonekalukaupoista
Temutella pitää, mutta kotimainen kauppa pitää ajaa alas? Kenen etu tämä siis muka on? Kiinalaisten?
Jäi vähän epäselväksi kuka tämä "asiantuntija" on. Aloittaja?
Surku. Mä olen ostanut Askosta paljon. Ja nuorempana Sotkastakin. Askoa varsinkin jään kaipaamaan. Mulla on sieltä, sohva, pöytä ja parisängyn patjat ainakin. Sieltä on saanut siistejä perushuonekaluja sopuhintaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet miksi tällaista ale-kikkaa pitää käyttää ja miksi se toimii?
Kun valtaosalle ihmisistä merkitsee enemmän se alennus, kuin se lopullinen hinta.
Tämän tietää myös jokainen joka on tori-sivustoa käyttänyt.
Ihmiset on tyhmiä, tämä ei ole yllätys kun tätä palstaakin katsoo. Ja samoja jankutuksia ja umpihulluja väitteitä (maan talous pysyy niinku pystyssä sosiaaliturvalla, niiku) päivästä toiseen toistettuna kun toistaminen göbbelsin viestintäoppien mukaan saa tyhmät uskomaan että se on totta.
k-kaupassa on joka viikolle lisää tarjouksia, joskus samoja kuin entiset, joskus uusiakin. Samoin kaikissa muissa kaupoissa on jatkuvia tarjouskampanjoita samoista tai eri tuotteista. Miksi siis tarjoukset huonekaluliikkeessä on noin suuri ongelma kun käytännössä iso osa liikkeistä tekee tuota samaa eli jatkuvasti imetään asiakkaita kauppaan tarjouksilla.
Taitaa virkamiehille jäädä käteen musta pekka 🤾
"Miten niin? Tuotteet olivat todellakin 50 prosentin alennuksessa?"
Ni mikä se ongelma sitten oli jos kaikki oli tehty ihan oikein?
Tietämättä nyt mitään puun hinnasta niin nopsasti katsoin askon sivulta että esim joku jatkopalapari pöytään, eli kirjaimellisesti siis kaksi ei erityisen isoa tammilevyä maksaa 270 euroa. Tämä siis 50% alennuksella eli tosiasiassa hinta 540 euroa. Tästä saa joku tulla minua opettamaan mutta tuntuu olevan aika paljon ilmaa tuossa. Eli minun puolesta saa tuommoinen pulju mennäkin nurin.
"Miksi siis tarjoukset huonekaluliikkeessä on noin suuri ongelma kun käytännössä iso osa liikkeistä tekee tuota samaa eli jatkuvasti imetään asiakkaita kauppaan tarjouksilla. "
Koska niissä se toiminta on ihan erityisen härskiä ja jatkuvaa.
Jotain hyvääkin konkalla on, kohta tavaraa myydään hyvillä alennuksella asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi siis tarjoukset huonekaluliikkeessä on noin suuri ongelma kun käytännössä iso osa liikkeistä tekee tuota samaa eli jatkuvasti imetään asiakkaita kauppaan tarjouksilla. "
Koska niissä se toiminta on ihan erityisen härskiä ja jatkuvaa.
Mahtavasti perusteltu argumentti tosiaan /s
Prisman halvempi kuin halvin? Lidlin appimainokset? Powerin jatkuva alennusmyynti. Black fridayn joka vuotinen olemattomien tarjousten päivä? Onhan näitä.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa virkamkehet eivät vihaa mitään muuta niin paljoa kuin yrittämistä
Tottahan se on. Ja alapeukuista päätellen tuolla turhimojoukolla ei ole muuta tekemistä kuin päivystää aamunsa täällä eikä tekemässä sitä nimellistä työtään työaikanaan :D
Suomi menee konkurssiin just siksi että tässä maassa on ihan järjetön määrä julkisen sektorin palkkaa tavalla tai toisella saavia jotka ei tee mitään positiivista maan edistymisen eteen. Moni jopa heittää hiekkaa koneeseen päivät pitkät.
Eli yrityksillä pitäisi olla oikeus olla noudattamatta lakia ja on ok kusettaa kuluttajia "alennusmyynneillä"?
Pitääkö siis k-kaupan "pysyvästi edulliset" tuotteetkin sitten kieltää uhkasakon avulla vaikkei tuossa mitään to
Ei, koska on pysyvästi halvempi eikä alennuskusetus.
Vierailija kirjoitti:
"Miten niin? Tuotteet olivat todellakin 50 prosentin alennuksessa?"
Ni mikä se ongelma sitten oli jos kaikki oli tehty ihan oikein?
Ongelma on, ettei suomessa virkamies pysty perumaan tyhmintäkään päätöstään koska virkamies ei ole koskaan väärässä. Aina löytyy joku kiva selitys jonka avulla kävikin ilmi että oikeasti se virkamies oli sittenkin oikeassa, kuten on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi kuka tämä "asiantuntija" on. Aloittaja?
Luultavasti. Löytänyt sanoilleen todisteeksi jutun vuodelta 2017.
"Ei, koska on pysyvästi halvempi eikä alennuskusetus."
Miten tuo ei ole sama ongelma kuin sotkan tapauksessa jos normihintaa mainostetaan alennettuna hintana?
Sotka oli ainakin edelleen konseptiltaan vielä niin 90-luvussa ja 2000-luvun alkupuolella, että en yhtään ihmettele et on konkassa. Tavara oli bulkkia ja ei mitään sellaista, jonka olisi ihan pakko saada. Harmaita iänikuisia perusmattoja 90-luku raidoilla. Luulen nyt, että firma on konkassa, koska ei onnistunut uudistamaan valikoimaansa ja koseptiaan, mutta tää on nyt taas sitten muka jotenkin "viranomaisten vika".
Vierailija kirjoitti:
Surku. Mä olen ostanut Askosta paljon. Ja nuorempana Sotkastakin. Askoa varsinkin jään kaipaamaan. Mulla on sieltä, sohva, pöytä ja parisängyn patjat ainakin. Sieltä on saanut siistejä perushuonekaluja sopuhintaan.
Sohva ruokapöytä, tuolit, kirjahylly askosta
Matot, vaatekaappi, kirjoituspöytä sotkasta
Pihakalusteet ostin kausi-elennuksesta sotkasta ja hinta oli niin alhainen, ettei mistään muualta yhtä halvalla löytynyt vastaavia kalusteita. Se hintojen vertailu kun on nykyään erittäin elppoa, eikä siitä ole edes vaivaa
Olen pyrkinyt suosimaan kotimaista ja hintakin on oikeasti ollut edullisempi kuin jostain ikeasta
paska poistoon.