Taloudessa näyttää että mennään vielä huonompaan.
Yrittäjät lopettavat ja taloyhtiöt kaatuvat 2026
Kommentit (159)
Rikkaille ei ole tullut mitään vähennyksiä. Hyvätuloisten ansiotuloveroa kevennettiin tämän vuoden alusta. Pienituloiset alle 20000e vuodessa tienaavat eivät maksa penniäkään valtion tuloveroa, miten sitä voisi siitä pienentää.
Niin mennään ja huolestuttavan kiihtyvään tahtiin. Itse olen lyhentänyt opintolainaa ekstranopeasti. Tänäänkin 300e ylimääräisen lyhennyksen kun talous sen mahdollisti. Onkin enää kuukausi takaisinmaksua jäljellä jonka jälkeen laina kokonaan maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo pyrkii rikkaiden aseman kohentamiseen. Ei hän välitä yhtä paljon muusta.
Toimeentulotuella pitää voida ostaa uusi sähköauto, 3000 euron sohva ja omakotitalo. Summa on liian pieni ja rikkaita suositaan liikaa, jos toimeentulotuki ei tuohon riitä!
Entä jos kulutus hiipuu siksi, että keskiluokka on kyllästynyt siihen, että toimeentulotukiasiakkaiden elintaso on korkeampi kuin heillä?
Tervetuloa kokeilemaan millaista on elää työttömänä yksinhuoltajana Helsingissä. Asunto on pieni kaksio kohtuuhintainen. Lun työtyömyyttä eri sairauksien kanssa on takana 5 vuotta kaikki vaatteet ja huonekalut ovat rikki. Olin lastenhoitajana aiemmin kun olin terve ja nettotulot olivat 600 e kk enemmän kuin nyt. Silloinkaan ek ollut keskituloinen joten mikä luulet minun nyt olevan?
Tämä on kuin paina
Marttyyrius on narsismin piirre.
Harvalla enään uutta autoa vaan lähinnä autoliikkeiden tuonti autoja kun odotettu hintataso jo karannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo pyrkii rikkaiden aseman kohentamiseen. Ei hän välitä yhtä paljon muusta.
Toimeentulotuella pitää voida ostaa uusi sähköauto, 3000 euron sohva ja omakotitalo. Summa on liian pieni ja rikkaita suositaan liikaa, jos toimeentulotuki ei tuohon riitä!
Entä jos kulutus hiipuu siksi, että keskiluokka on kyllästynyt siihen, että toimeentulotukiasiakkaiden elintaso on korkeampi kuin heillä?
Tervetuloa kokeilemaan millaista on elää työttömänä yksinhuoltajana Helsingissä. Asunto on pieni kaksio kohtuuhintainen. Lun työtyömyyttä eri sairauksien kanssa on takana 5 vuotta kaikki vaatteet ja huonekalut ovat rikki. Olin lastenhoitajana aiemmin kun olin terve ja nettotulot olivat 600 e kk enemmän kuin nyt. Silloinkaan ek ollut keskituloinen joten mikä luulet minun nyt olevan?
Tämä on kuin paina
Lapsen tekeminen oli henkilökohtainen arvovalintasi. Naisilla on helposti aika ruusunpunainen kuva siitä, mitä lasten hankinta oikeasti on. Kun vauvakuumeillaan, ajatellaan vaan sitä ihanaa pientä nyyttiä kainalossa. Ei tajuta, että se kasvaa ja maksaa. Suomeksi: vie tajuttomat määrät aikaa ja rahaa. Ja elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Niin mennään ja huolestuttavan kiihtyvään tahtiin. Itse olen lyhentänyt opintolainaa ekstranopeasti. Tänäänkin 300e ylimääräisen lyhennyksen kun talous sen mahdollisti. Onkin enää kuukausi takaisinmaksua jäljellä jonka jälkeen laina kokonaan maksettu.
Olisit mieluummin sijoittanut rahastoon.
Ei venäjä ole meinannutkaa hyökätä Eurooppaan, jotkut vaan kuvittelee. Onko muka oikein, että ne ihmiset jotka ovat kovalla työllä luoneet suomen hyvinvoinnin saavat nyt vanhuksina maata paskassailma hoitoa, Ukrainaanko ne rahat mieluummin i annat ihmisten tappamiseen ja Ukrainan eliitti pääsee niillä rahoilla Monacoon hurvittelemaan. Jos muutkin ajattelee kuin sinä, Suomi on tuhoon tuomittu?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt sitten miten yhtälö jossa saajia on enemmän kuin maksajia voisi edes toimia?
No niitä kunnollisia työpaikkoja pitää alkaa luoda, se on ihan siitä kysymys miten yhteiskunnallisilla päätöksillä rakenteet muotoillaan. On epäinhimillistä potkia ja hakata työttömiä köyhyyteen, velkoihin ja itse mur hiin kun mitään kunnollisia työpaikkoja ei ole saatavilla. Niitä pitää sitten tehdä ensin jos halutaan että kaikki käyvät töissä.
Toinen vaihtoehto ja automaation ja tekoälyn myötä väistämätönkin on hyväksyä ettei palkkatyötä ole joka hetki kaikille eikä se vähennä ihmisen arvoa vaan hän voi tehdä muuta aktiivista kuten opiskella tai tehdä vapaaehtoista tai osa-aikaista työtä tai kokeilla yrittäjyyttä mutta kaikki nämä perustulon turvaamana jolloin porukka pysyy aktiivisena, antaa työpanoksensa mutta ketään ei ajeta kuiluun ja pakkaseen nälissään kurjistumaan.
Orpon ja Purran säheltäminen on jo nähty.
Orpo ja Purra ovat kohta kolme vuotta selitelleet, että kohta talous lähtee nousuun, mutta vain konkurssit, työttömyys ja valtiovelka ovat lähteneet nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintolainan lyhennys ei poissulje rahastoja. Itselleni hyöty on sitä paitsi paljon suurempi maksamalla opintolaina ennätysajassa pois kuin sijoittamalla rahastoihin sama summa. Rahastoja tarjotaan jonkinlaisena pikaliimana nopeaan rikastumiseen mutta sitähän se ei ole, vaan hyödyt näkyvät usein vasta vuosikausien kuluttua. Lainanlyhennys välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintolainan lyhennys ei poissulje rahastoja. Itselleni hyöty on sitä paitsi paljon suurempi maksamalla opintolaina ennätysajassa pois kuin sijoittamalla rahastoihin sama summa. Rahastoja tarjotaan jonkinlaisena pikaliimana nopeaan rikastumiseen mutta sitähän se ei ole, vaan hyödyt näkyvät usein vasta vuosikausien kuluttua. Lainanlyhennys välittömästi.
Hyvä.. velaton pärjää aina jotenkin
Tulen niin nauttimaan kun pääministeri Antti "Tytti on syytön" Lindtman ja valtiovarainministeri Elina "rähmällään USA:n edessä" Valtonen leikkaavat seuraavalla vaalikaudella.
Jo sisällissodan punikkilaulussa sanottiin: "On ainainen puute ja kurjuus."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkää ja kylmyyttä luvassa 2026
Yli miljoona suomalaista sijoittaa osakkeisiin,sijoita sinäkin.
Korjaus, yli kaksi miljoonaa.
Vastakorjaus,yli miljoona,aamu-uutisointi lähteenä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun äärioikeistolainen talousosaajahallitus pääsee valtaan tuhoamaan maamme talouden.
Suuri helpotus kun päästiin äärivasemmistolaisesta tuhlaajasta eroon,nyt tehdään vastuullisia toimia suosiosta välittämättä,nyt on oikea meininki,hyvää voidaan nyt odottaa,tulette kyllä huomaamaan tämän,mikään ei vaikuta heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demarit nostaa kohta veroja ja sillä saadaan voimaa talouteen..
Niin nosti Orpopurrakin alvia 1 ja puoli prosenttiyksikköä. Se iskee ihan kaikkeen kulutukseen.
Sekin on epäreilua,taas rikkaat maksaa enemmän ALV,ia kun ostavat kalliimpaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei venäjä ole meinannutkaa hyökätä Eurooppaan, jotkut vaan kuvittelee. Onko muka oikein, että ne ihmiset jotka ovat kovalla työllä luoneet suomen hyvinvoinnin saavat nyt vanhuksina maata paskassailma hoitoa, Ukrainaanko ne rahat mieluummin i annat ihmisten tappamiseen ja Ukrainan eliitti pääsee niillä rahoilla Monacoon hurvittelemaan. Jos muutkin ajattelee kuin sinä, Suomi on tuhoon tuomittu?
Mee kysymään eturintaman ukrainalaissotilaalta,onko menossa Monacoon vai onko pysäyttämässä raakalaista venäjältä,mitä luulet vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Orpon ja Purran säheltäminen on jo nähty.
Orpo ja Purra ovat kohta kolme vuotta selitelleet, että kohta talous lähtee nousuun, mutta vain konkurssit, työttömyys ja valtiovelka ovat lähteneet nousuun.
Kerroin jo aiemmin samaa mitä edellinen valtiovarainministeri Annika kertoi,ihan sama,kuka Marinin jälkeen tulee valtaan,velkaa pitää ottaa kymmeniä miljardeja,että Suomi edes jotenkuten pyörii.
Ja maailmanhallitusta, kun epstein-kohun myötä saadaan esiin kaikki nykyiset itsensä ryvettäneet hallitsijat.