Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys: ahdistaa käydä ruokakaupassa

Vierailija
09.02.2026 |

Ruokakaupassa on nykyään tosi ahdistavaa käydä kun joka kerta on hinnat TAAS noussut. Tuntuu että rahat loppuu koko ajan vaikka ostaa vain perusruokia. Enää ei edes tee mieli syödä. Pelkään että saan jonkun syömishäiriön kun pitää koko ajan miettiä ruoan hintaa kaupassa :( 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalappuja en ole nähnyt aikoihin vaikkei nekään enää halpoja ole . Ahdistaa kans kaupassa käynti.

Mä oon huomannu kans et Prismoissa punalaput on hävinneet. Cittarissa sentään löytyy, vaikka hinnat on Prismaa korkeampia ja ilta-ale "vain" -50%. Mutta viimeksi löysin kokonaisen broilerin, jauhelihoja (kolme broilerin ja yksi naudan) ja paketin kanasuikaleita. 

Vierailija
22/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin juuri työttömäksi mutta ei ole tarvinnut (ainakaan vielä) alkaa säästämään ruoan kanssa. Mulle viikon ruokakaupassa käynti on yksi viikon kohokohtia. Rakastan käydä ruokakaupassa. Juoksen paljon toki myös tarjousten perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itkin tänä aamuna kun keräsin voimia ruokakauppaan sen jälkeen ku selasin kaikki apit ja verkkokaupat sun muut 3 eri kaupasta. Ja sama juttu monta kertaa viikossa et mistä saa halvalla ruokaa kaappiin ennakoivasti. 

Vierailija
24/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjouksiahan sitä pitää seurata joka viikko sekä Prismasta, että Cittarista, lisäksi Lidl. Alkuviikon tarjoukset, ja loppuviikon tarjoukset Perjantaista alkaen. Onneksi asun alueella jossa nuo kaikki kolme ovat helposti saavutettavissa. Ruoat teen itse ja kerralla enempi, pakastan osan. Punalaputetuissakin on yleensä pari päivää ennen viimeistä käyttöpäivää. 

Oikealla hinnalla ostaen ei rahat riittäisi kovinkaan pitkälle. 

Mitä ostat tarjouksesta? Itse en löydä oikein mitään. Kanat ja lihat lilluvat marinaadissa. 

Ei ihme jos olet köyhä kun ei halpa ruoka kelpaa. 

En ole köyhä. 

Vierailija
25/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein syötte? Kun tekee itse terveellistä kasvispitoista ruokaa sesonkikasviksista ja vaihtaa jauhelihan soijarouheeseen (jonka jokainen oppii kyllä maustamaan kun vähän viitsii opetella), niin ruokaan ei mene todellisuudessa paljon rahaa viikossa. Itselläni raha ei ole ongelma, mutta ruokaan ei mene yli 50 eur viikossa, eikä koskaan tarvitse nähdä nälkää ja viikonloppuna riittää rahaa jopa herkkuihin. 

Vierailija
26/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suominaiset ovat poikkeuksetta melko tuhdissa kunnossa. 10 kg pois tekee hyvää herkkuja kitusiinsa ahtaville virtahevoille.

Kateellisen panettelua. 😁

Vierailija
27/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on loputonta kompromissi paskaa

Vierailija
28/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin kokoaikatöissä siivoojana tonnin bruttopalkalla. Pari viikkoa meni aina pelkällä makaroonilla.

Vierailija
29/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemkkimakkaraan on palattu. Kastikkeena, keittona, uunimakkarana. Kaverina makaronia tai perunaa. Salaattina kaalia. Onneksi on kouluruoka, mutta ei ei sekään aina lapsissa riemunkiljaksia aiheuta kasvispastojensa kanssa.

Vierailija
30/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ajan, kun olin opiskelija ja sen jälkeen työtön, jolloin rahat olivat kroonisesti vähissä. Ei perunat, makaroonit ja riisi kovin kallista ollut. Eikä ollut halvimmat leivät ja juureksetkaan. Lihaa ja kalaa ostin lähinnä tarjouksesta ja pakastin.

Hyvin niillä hengissä pysyi.

Nyt tilanne eri..

Vierailija
31/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjouksiahan sitä pitää seurata joka viikko sekä Prismasta, että Cittarista, lisäksi Lidl. Alkuviikon tarjoukset, ja loppuviikon tarjoukset Perjantaista alkaen. Onneksi asun alueella jossa nuo kaikki kolme ovat helposti saavutettavissa. Ruoat teen itse ja kerralla enempi, pakastan osan. Punalaputetuissakin on yleensä pari päivää ennen viimeistä käyttöpäivää. 

Oikealla hinnalla ostaen ei rahat riittäisi kovinkaan pitkälle. 

Mitä ostat tarjouksesta? Itse en löydä oikein mitään. Kanat ja lihat lilluvat marinaadissa. 

Esimerkkiksi nyt on Cittarissa Euronpäivät. Käytän hyväkseni tarjoukset. Hedelmät ja vihannekset, jogurtit, kalaa jos on edullisesti (lohta en osta, ei kelpaa meille!) leivät, kanamunat, jne. Kauppalistan eli puutelistan teen kotona, ja katson kaupassa mitä vielä löytyy tarjouksista. Kyttään myös kilohinnat ja vertailen muihin vastaaviin tuotteisiin, eroja löytyy.

Vierailija
32/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä, mutta silti hyvin tarkka rahan käytössä ja vertailen hintoja. Käyn viikossa kolmesti kaupassa, kolmessa eri kaupassa. Yhdestä kaupasta ostan tietyt tuotteet, koska ne ovat siellä halvimpia ja niin edelleen.  Cittarissa tarjouksetkin ovat r-kioskin hinnoissa, toisinaan saa leipää eurolla, joten jos vielä olisin köyhä, niin kiertäisin cittarin kaukaa. 

Olen ollut myös köyhä ja siloin todellakn joutui venyttämään pennejä ja elämään vähällä, joten tiedän tunteet sieltäkn osastolta. Loppujen lopuksi tunteet on "vain" tunteita eikä niitä sen vuoksi tietenkään tule kieltää, mutta ei kannata myöskään musertua niiden alle. 

Tunteet vain tunteita :(( mitähän oikein yritätkään sopertaa?  
Etkö tiedä miten voimakkaasti ne vaikuttavat ihmisen energiaan, mielentilaan, asenteisiin tai iloon. etenkin jos ei ulospääsyä ole näkyvissä. Pian ollaankin sitten psykologin vastaanotolla!

Vierailija
33/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus nosti alv:t ja nyt yrittävät kitkeä liian halvalla myyvät kauppojen omat tuotemerkit. Ilmeisesti kaverit elintarviketeollisuudessa on tärkeämpiä kuin köyhdytetty kansalainen joka haluaa vaan pysyä hengissä. 

Heh, jos ihmiset nälkään kuolee, kuka ostaa enää tuotteitakaan, lol..

Vierailija
34/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hallituksen ja ihana essajaah kohta ei syödä sitkä halpaa tuotetta kun hallitus taas säääätäää oikein urakalla suomea paremmaksi joka mittarilla alaspäin.

Vierailija
35/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan pakko ostaa myllyn paras kaurahiutaleita tuplahintaan kun ei saa enää halvempia merkkejäkään ja kallistuu se puurokin.

Vierailija
36/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki sanoo, että osta ravintorikasta halpaa ruokaa, mutta aivot sanoo, että "sulla on muuten niin surkea rahatilanne, että tarvitset lohduketta. Kato konvehteja!"

Vierailija
37/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat myy tarjouksena aivan liian usein epäterveellistä ruokaa jota ei kukaan tarvii, mutta ne terveellisten ruokien hinnat on sitten pilvissä. En halua syödä jitain makkaraa koko ajan

Vierailija
38/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemkkimakkaraan on palattu. Kastikkeena, keittona, uunimakkarana. Kaverina makaronia tai perunaa. Salaattina kaalia. Onneksi on kouluruoka, mutta ei ei sekään aina lapsissa riemunkiljaksia aiheuta kasvispastojensa kanssa.

Kaalia kannattaakin syödä erimuodoissa vaikka joka päivä, samoin porkkanaa raakana, raasteena, paloiteltuna ja erikoisesti marinoituna molempia. Pitää vaan muistaa tehdä tarpeeksi ohuita suikaleita, namia!

Vierailija
39/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää s-kaupoissa heidän typerien mainosten takia. Pakko käydä toisaalla vaikka on hiukan kalliimpaa.

Vierailija
40/66 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihan hinta on ihan pilvissä!

Osta lihaa eri muodossa,sikaa saa alle 4 euroa kilo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi