Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti voi odottaa mielialan paranemista, jos lopettaa joka viikonloppuisen juomisen?

Vierailija
09.02.2026 |

Olen ahdistunut ja masentunut. Olen pitkän aikaa juonut joka viikonloppu vähintään yhtenä päivänä. Nyt olen lopettanut juomisen. Voiko käydä niin, että ahdistus ja masennus poistuu kokonaan? Onko se voinut johtua vain tästä juomisesta?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman nautintoaineita voi nauttia vain seksistä.

Vierailija
62/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on asia jossa voisin kutsua itseäni kokemusasiantuntijaksi. Kun lopetat joka viikonloppuisen juomisen niin kahden tai kolmen viikon päästä huomaat, että sinua ei todennäköisesti väsytä enää niin paljoa ja jaksat ehkä tehdä asioita paremmin. Yleinen mielialasikin mahdollisesti paranee jonkin verran. Älä kuitenkaan odota, että olotilassasi tapahtuisi jotain merkittävää muutosta vaikka olisit selvänä kuukausitolkulla. Sitä ei tule tapahtumaan. Olotilan paraneminen vaatii muitakin elämäntapamuutoksia ja joissakin tapauksissa (lääke)hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ahdistus juomisen lopettamisella välttämättä lakkaa , mutta helpottaa ainakin. Koskaan asiat eivät ole niin huonosti etteikö ne päihteillä menisi vielä huonommin.

Vierailija
64/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mene lääkärille valittaa juomisesta SAAT koko loppuelämän leiman plus kaikkiin kokeisiin joudut ja saattaa vaikuttaa ajokorttiin jne. Ja joudut käymään päihdepolilla juttelemassa ja seurannassa. Tämä kaikki on faktaa.

Vierailija
65/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ahdistus juomisen lopettamisella välttämättä lakkaa , mutta helpottaa ainakin. Koskaan asiat eivät ole niin huonosti etteikö ne päihteillä menisi vielä huonommin.

Joskus lääkärit kirjoittivat rauhoittavia ahdistukseen. Nykyään ne kirjoittavat mielialalääkkeitä. Alkoholikin auttaa ahdistukseen niin kauan kun juo. Muita laillisia keinoja ei oikein ole ahdistukseen. 

Vierailija
66/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on piristynyt ja virkistänyt pelkästään se ajatus, että pärjään ilman alkoholia aivan hyvin ja tutkitusti alkoholin jättäminen itsessään parantaa elämänlaatua huomattavasti 

Huomasin vaikutuksen kun lopetin juomisen vaihdevuosien aikana. Olin jo kahdesta oluesta tai parista laillisesta viiniä huonovointinen ja seuraava päiväkin meni tokkurassa. Nyt olen virkeä ja jaksan.

Vierailija
67/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, sitä odotellessa.. Eikä auta myöskään liikunta vaan päinvastoin tuntuu, että sitä on  vaan pahemmalla päällä takaisin tullessa mitä oli lenkille lähtiessä. Samoin kaikki muutkin parannukset elämäntapoihin aiheuttaa vaan enemmänkin ärsytystä (ei siis siksi, että tekee sen muutoksen tapoihin) ja mielialan laskua vaikka ilmeisesti kaikilla muilla toimii just toisinpäin. Muut saa virtaa lenkkeilystä, kasvispainotteisesta ruokavaliosta, veden juomisesta jne ja mua vaan ärsyttää päivä päivältä enemmän ja kaikki tuntuu niin turhalta, toivottamalta ja myöhäiseltä.

Jotenkin ne kaikki mielihyvähormonit tuntuu kuin puuttuvan kokonaan. 

Vierailija
68/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamisessa mielialaa parantaa vain se, ettei ole krapuloita ja että ehkä tilalle tulee enemmän kuntoilua tai muuta positiivista. Alkoholi ei ole masennuksen syy vaan yritys lääkitä sitä. 

Vierailija
69/69 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettamisessa mielialaa parantaa vain se, ettei ole krapuloita ja että ehkä tilalle tulee enemmän kuntoilua tai muuta positiivista. Alkoholi ei ole masennuksen syy vaan yritys lääkitä sitä. 

Parempia lääkkeitä kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän