Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti voi odottaa mielialan paranemista, jos lopettaa joka viikonloppuisen juomisen?

Vierailija
09.02.2026 |

Olen ahdistunut ja masentunut. Olen pitkän aikaa juonut joka viikonloppu vähintään yhtenä päivänä. Nyt olen lopettanut juomisen. Voiko käydä niin, että ahdistus ja masennus poistuu kokonaan? Onko se voinut johtua vain tästä juomisesta?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tiedät mikä ahdistaa ja masentaa?  Mitä ajattelet sillon kun ahdistaa ja masentaa?

Vierailija
2/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla johtunut, koska alkoholiriippuvuus perustuu dopamiinikoukkuun. Sama mekanismi kuin tupakassa, huumeissa,pelaamisessa: käytön jälkeen tulee vieroitusoireet, jotka aiheuttaa depistä ja tarpeen käyttää lisää.

Mutta toki sun pitää miettiä, miksi olet ylipäätään alkanut juoda. Mitä tarvetta sillä tyydytit?

Laita elämäsi kuntoon. Pikkuhiljaa paremmaksi kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on vierottumisaika vähän kaikessa

Vierailija
4/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jo 1kk päästä vähän helpottaa. 3kk jälkeen paljon.

Vierailija
5/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai tiedät mikä ahdistaa ja masentaa?  Mitä ajattelet sillon kun ahdistaa ja masentaa?

No kun minulla ei ole mitään varsinaista syytä. On vaan epämääräinen paha olo, vaikka kaikki on ihan on. En keksi muuta syytä, kuin että juominen vaikuttaa mielialaani kun serotoniinit laskee ja on tuollainen kierre, että on tottunut joka viikonloppu juomaan.

Vierailija
6/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mieliala ei välttis parane kun lopettaa vkl juomisen. 

Vierailija
7/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä koskaan poistu. Voi olla että ajatus kirkastuu mutta ei se mikään taikatemppu ole ollenkaan. Mutta kehon terveyden kannalta kannattaa olla juomatta.

Vierailija
8/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on elämän ilo. Heikko mielialasi ei johdu kerran viikossa ryyppäämisestä, vaan pikemminkin päinvastoin se lääkitsee sinua. Tulet tämän huomaamaan jos olet ilman viinaa.

Vierailija
9/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. 

Viikonloppujuominen on sillä lailla hankala, että sä alat vanhasta tottumuksesta odottaa sitä jo viikon puolivälissä ja jos sitten et juokaan, ahdistus pahenee ja ratkeat hakemaan pari mäyräkoiraa tms.

Aina olis viisaampi olla aloittamattakaan. Päätään voi hoitaa paljon fiksummin keinoin esim. kääntymällä lääkärin puoleen. Sulle suosittelen AA:ta ja vertaisryhmää. Siellä kaikki on samassa veneessä kuin sinä eikä kukaan tuomitse.

Vierailija
10/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina on elämän ilo. Heikko mielialasi ei johdu kerran viikossa ryyppäämisestä, vaan pikemminkin päinvastoin se lääkitsee sinua. Tulet tämän huomaamaan jos olet ilman viinaa.

Mikähän vi tun pelle sinäkin olet. Luuseriääliö, joka haluaa kiskoa muut samaan sontaan jossa itse makaa.

Vierailija
11/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siitä parane. Sinun pitää siirtyä jokapäiväiseen juomiseen niin kuin minun.

Elämä hymyilee jälleen.

Vierailija
12/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet pois ja liikuntaa tilalle. Testaa ellet usko, äläkä heti luovuta,

Vierailija
13/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti auttaa oloasi, varsinkin kun huomaat, että voit olla juomattakin ja varmaan sekin tuo hyvän fiiliksen kun fyysinen olo paranee, ei ole krapuloita ym. Näytät paremmalta, pöhö lähtee..paljon hyviä asioita kun et juo. Tsemppiä!

Vierailija
14/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet että mieliala siitä paranisi?

Vierailija
15/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun minulla ei ole mitään varsinaista syytä. On vaan epämääräinen paha olo, vaikka kaikki on ihan on. En keksi muuta syytä, kuin että juominen vaikuttaa mielialaani kun serotoniinit laskee ja on tuollainen kierre, että on tottunut joka viikonloppu juomaan.

Sä oot masentunut. Se epämääräinen paha olo johtuu siitä ja hoituu 

1. lääkärin 

2. vertaisryhmän tuen 

3. liikunnan ja sen tuomien hyvien yöunien avulla.

Jos olet työtön, juuri eronnut, yksinäinen tms, edellä mainitut auttavat niihinkin. Yksin jättäytyminen ja ryypiskely on jokseenkin pahinta mitä ihminen voi itselleen tehdä, kuten olet huomannutkin. Sä oot siis niitä harvoja, jotka saattaa päästä juomisesta irti. Tsemppiä! Mikään ei muutu hetkessä, paitsi että rahanmeno turhuuteen loppuu kyllä heti.

Vierailija
16/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteet pois ja liikuntaa tilalle. Testaa ellet usko, äläkä heti luovuta,

Äläpäs sinä uskispelle tule sönköttämään. Luuletko olevasi joku yhteiskunnan tukipylväs juoksuinesi?

Vierailija
17/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vi tun pelle sinäkin olet. Luuseriääliö, joka haluaa kiskoa muut samaan sontaan jossa itse makaa.

Tais mennä tunteisiin ?

Vierailija
18/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis juonut, koska se on hauskaa. Nyt en enää saa siitä iloa ja siksi olen lopettanut.

Ap

Vierailija
19/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mitään ei tule sen ryyppäämisen tilalle niin aivan varmasti edelleen ahdistaa ja masentaa. Ja tunteita pitää oppia käsittelemään eikä paeta niitä.

Vierailija
20/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän apina sinä olet. Joku ääliöhitler, joka ei kestä muiden mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi