Unelma Lapista - toinen kausi Areenassa
Kommentit (179)
Alex, on ansainnut viinilasillisen tai pari illan päätteeksi!
Srilankalaisella naisella näyttää menevän ihan hyvin tänä päivänä Suomessa, mutta mikään ei kyllä hänen taustassaan viittaa lakiopintoihin tai juristin työhön.
Tamperelaisnaisen osalta dynamiikka harmittaa. Toivottavasti menee tänä päivänä hyvin.
Tampereen naisen mies myös kommentoi, että sitten katotaan sulle niitä jatko-opintoja. Selkeesti kaksi vaihtoehtoa näen, opettaja tai terveydenhoitaja. Siis anteeks mitä, sen toisen opinnoista puhutaan... Toivottavasti oli leikattu vaan kökösti korostamaan. Toistuvasti.
Ymmärsin että srilankalaiset joutuivat pitämään koko ajan vimmatusti rahaa tilillään jotta oleskelulupa säilyy, ei ihme jos ei shoppailla ylimääräisiä, fiksuahan se on kunnes tilanne asettuu. Noi amkien university-käännökset taas on tietoista kusetusta, eikä siis opiskelijoiden vaan ihan oppilaitosten puolelta, eli en ihmettele kun noin koko ajan puhui.
Leikkaus viinilasiin heti kohta, kun mies oli itse puhunut että meinaa vähentää oli kyllä huolestuttava.
Vika pariskunta oli vähän erikoinen mutta ihan kivoilta vaikutti. Aikanaan pahasti homealtistuneena palasi fläshbäkkinä mieleen, miten pelottavaa on muuttaa, itse olen pitkään vältellyt. Mutta kieltämättä yhtäkkinen polyamoriakeskustelu meinasi vetäistä iltateet nenään :D
Tampereen nainen on todella kaunis vaalea suomalainen nainen. Miksi lähti hupsu tuonne anopin kytättäväksi ja komenneltavaksi? Ja otti vielä urpon miehen joka kohtelee huonosti. Voi voi.. Tampereelle jäi hyvät kaverit ja hyvä työ..
Ei tämä uusi kausi oikein lähde ainakaan parin jakson jälkeen. Hieman kyllä säälittää kun tuo srilankalainen nainen kuvitteli Suomesta niin paljon. Taitaa tulla pettymys. Tiedän yhden ulkomaalaisen joka tuli Suomeen samalla tavalla kuvitellen että täältä löytyy maanpäällinen paratiisi ja maailman onnellisin kansa, mutta joka lähti lopulta pois ja oli hyvin pettynyt vaikka ei sitä kovaan ääneen huutanutkaan. Ei Suomi enää ole sama kuin 20 vuotta sitten. On väärin että Suomi kuitenkin tuputtaa itsestään sitä kuvaa ulkomaille. Se voi vielä kopsahtaa omaan nilkkaan koska kukaan ei tykkää valehtelijoista.
Rovaniemen mies on ärsyttävä päällepäsmäri.Tossahan se jo halusi päättää naisen tulevan ammatin.Anoppi on työntämässä nenänsä joka asiaan ja sääliksi käy tota vaimoa.Ei kannattaisi muuttaa pois omien ystävien ja sukulaisten luota.Mies on nyt raahannut naisensa omaan luolaansa ja siellä rehvastelee kavereillaan ja suvullaan.Keittiössäkään ei osaa näköjään auttaa.IIK!
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemen mies on ärsyttävä päällepäsmäri.Tossahan se jo halusi päättää naisen tulevan ammatin.Anoppi on työntämässä nenänsä joka asiaan ja sääliksi käy tota vaimoa.Ei kannattaisi muuttaa pois omien ystävien ja sukulaisten luota.Mies on nyt raahannut naisensa omaan luolaansa ja siellä rehvastelee kavereillaan ja suvullaan.Keittiössäkään ei osaa näköjään auttaa.IIK!
Tyypillinen mammanpoika. Saanut kaiken huomion lapsena ja nuorena ja pitää itseään maailman napana. Piti päästä äidin lähelle aikuisenakin ja vei vielä vaimonsa mukanaan. Ei ollut miestä rakentaa omaa elämäänsä. Näitä on nähty.
Tolle rovaniemen ukolle piti laittaa ruoka kattilasta lautaselle, kun jollekin taaperolle.Mä en tiennyt , et tollasta on vielä olemassa.Ei ainakaan mun isovanhempien luona.Kyllä vaari osasi ruokaa laittaa .Tamperelainen sai miesvauvan ja oman beibin + anopin , joka ei oo mikään lämmin tyyppi.
Tampereen tytön kannattaisi sanoa ukolleen että nyt lähdetään takaisin Tampereelle ja sillä selvä. Jos ukko asettuu vastarintaan niin jääköön sinne Lappiinsa äitinsä kanssa.
Miten mä en huomannut tuota tamperelaisen miestä niin pahana ihmisenä, kuin täällä kuvataan? Minusta vaikutti kunnolliselta ja rakastavalta mieheltä. Anopin seinänaapuriksi taas en ymmärrä kenenkään varta vasten puskevan.
Olen katsonut vasta 3 jaksoa, mutta tuntuu että olen katsonut ihan eri jaksoja kuin kommentoijat. Että paheneekohan tämä jaksojen edetessä?
Nyt en näe Rovaniemen miehen kommenteissa mitään pahaa, töksäyttelee toki mutta pitkälti huumorilla. Myöskin anopin koen ihan mukavana, kun kehui miniää kun miniä saa sanottua eikä jää jalkoihin, jne. Ja sanoi suoraan että heittäkää minut sitten ulos jos olen liikaa vauvan kanssa.
Srilankalaisten tuloa Rovaniemellekään en koe pahana muuten, kuin että työstään luopuivat ja se tuntui olevan etenkin naiselle todella kova paikka. Siksi ei ehkä tule onnelliseksi. Muutenhan Suomi on oikeasti todella hyvä, rauhallinen ja turvallinen paikka asua. Ja on luontoa ja rauhaa ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten mä en huomannut tuota tamperelaisen miestä niin pahana ihmisenä, kuin täällä kuvataan? Minusta vaikutti kunnolliselta ja rakastavalta mieheltä. Anopin seinänaapuriksi taas en ymmärrä kenenkään varta vasten puskevan.
Vaikutti osallistuvan lapsenkin hoitoon niin että vaimo sai levätä eikä kaikki kaadu äidin niskaan . Vaimo vaikutti ihan kivalta ja realistiselta , ei ollut heti että ihanaa asua täällä vaan lopussa oli jo kotiutunut joten varmasti viihtyy kun kotiutui eikä ajatellut liian vaaleanpunaisesti alussa. Anoppi vaikutti kylläkin liian siirappiselta ja tuppautuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti osallistuvan lapsenkin hoitoon niin että vaimo sai levätä eikä kaikki kaadu äidin niskaan . Vaimo vaikutti ihan kivalta ja realistiselta , ei ollut heti että ihanaa asua täällä vaan lopussa oli jo kotiutunut joten varmasti viihtyy kun kotiutui eikä ajatellut liian vaaleanpunaisesti alussa. Anoppi vaikutti kylläkin liian siirappiselta ja tuppautuvalta.
Joo, keskustelivat miten mies voisi olla avuksi ja sopivat, että hän syöttää vauvan aamulla niin vaimo saa nukkua vähän pidempään. Minä näen tuollaisen käytöksen fiksuna ja hyvänä asiana.
Aika paljonhan se harrasti sellaista hienovaraista lyttäämistä ohjelman perusteella, esim. nainen muisteli Tampereen asuntoaan jota oli ilmeisesti itse laittanut mieleisekseen ja eka oma ja mitä sanoikaan ja mies siihen että et kai sä sitä enää kaipaa ja oli niin pienikin.
Minusta tämä oli jopa mielenkiintoisempi kokonaisuus kuin ensimmäisellä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noi henkilöt ei oo niin kiinnostavia kuin ekan kauden muuttajat. Tuon ulkomaalaisperheen ratkaisua en kyllä voi millään käsittää! Pankkiiri ja juristi luopuvat töistään ja tulevat Rovaniemelle hotellin aulavirkailijoiksi. Jotenkin ihan käsittämätöntä, kun tietää, ettei Suomen koululaitoskaan ole mikään kovin kummoinen enää.
Katsos kun se hieno ura, jatkuva kiire ja raha ei ole kaikille sen onnellisen elämän tae. Kommentistasi huomaa sen että kun olet tottunut sellaisiin asioihin meillä mitkä eivät monessa muussa maassa ole itsestäänselviä, niin niitä ei myöskään sitten kovin paljoa osaa arvostaa.
Arvostan tätä naista sillä hänellä on arvot kohdillaan ja hän haluaa tehdä asioiden parantamiseksi jotakin. Tuollainen huonommassa asemassa olevien hyväksikäyttö on todella hirveää ja me pidämme sentään itseämme tasa-arvoisena j
* Tämä aiheeseen liittyvä kirja on minulla lukulistalla.
Noi autisti ja desibelimies on (tai no, mies on) varmoja, että jäävät Lappiin, talon rakentamistakin suunnittelevat. Tai mies suunnittelee, nainen ei ole ollenkaan yhtä innoissaan. Ja se kokoaikainen olotilan tarkkailu, onko nyt kipeä olo ja johtuuko ilmanlaadusta vai mistä.. Mutta ehkä se on se autismi?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljonhan se harrasti sellaista hienovaraista lyttäämistä ohjelman perusteella, esim. nainen muisteli Tampereen asuntoaan jota oli ilmeisesti itse laittanut mieleisekseen ja eka oma ja mitä sanoikaan ja mies siihen että et kai sä sitä enää kaipaa ja oli niin pienikin.
Ei tuo nyt mitään lyttäämistä ole. Ja samalla myös myönteli että kyllä, se oli sun eka oma asunto ja itse remontoitu, että onhan se ymmärrettävää.
Minusta se anoppi oli kamala. Koko ajan iholla kiinni halaamassa, se ylitsevuotava ihastelu ja kehuminen ottaisi mua hermoon todella. Voin kuvitella ettei takuulla anna rauhaa olla paivaakaan rauhassa oman perheen kesken.