Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelma Lapista - toinen kausi Areenassa

Vierailija
09.02.2026 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle on kyllä oikein kunnon alistaja. Miettii, että kun käyttäytyy noin kameroiden edessä niin millainen on kun ovat keskenään Vilman kanssa. Tuli ikävä fiilis Vilman puolesta kun koko ajan Kalle vähätteli sitä ja piikitteli ja yritti saada Vilman näyttään tyhmältä.  Tosi inhottava tyyli puhua toiselle koko ajan. Anoppi on sitten ihan oma luku. Huh. Toivottavasti Vilma ei kadota itseään kokonaan. 

Vierailija
202/217 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kaudella käsiteltiin hyvin teemaa miten unelma muuttaa Lapin rauhaan muuttui nopeasti apeudeksi ja vierauden tunteeksi. 

Kenellä viime kaudella näin kävi?? Mielestäni ei kenelläkään. En tiedä muitakaan, joille noin olisi käynyt.

Naispari pienen lapsen kanssa muutti etelään.

Ja nainen, jolla australialainen mies, muuttivat pois.

Petro jäi pohjoiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kaudella käsiteltiin hyvin teemaa miten unelma muuttaa Lapin rauhaan muuttui nopeasti apeudeksi ja vierauden tunteeksi. 

Kenellä viime kaudella näin kävi?? Mielestäni ei kenelläkään. En tiedä muitakaan, joille noin olisi käynyt.

Naispari pienen lapsen kanssa muutti etelään.

Ja nainen, jolla australialainen mies, muuttivat pois.

Petro jäi pohjoiseen. 

Eihän nuo muutot nyt minkään apeuden ja vierauden tunteen takia tulleet 😂 Molemmat parit tiesivät jo Lappiin muuttaessaan, että asuminen siellä on vain väliaikaista. Australiasta tulleet muuttivat äidin sairauden vuoksi, ja naispari oli etukäteen sopinut vuoden asumisesta.

Vierailija
204/217 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalle on kyllä oikein kunnon alistaja. Miettii, että kun käyttäytyy noin kameroiden edessä niin millainen on kun ovat keskenään Vilman kanssa. Tuli ikävä fiilis Vilman puolesta kun koko ajan Kalle vähätteli sitä ja piikitteli ja yritti saada Vilman näyttään tyhmältä.  Tosi inhottava tyyli puhua toiselle koko ajan. Anoppi on sitten ihan oma luku. Huh. Toivottavasti Vilma ei kadota itseään kokonaan. 

Tähän ihmistyyppiin kuuluu myös se että viedään kumppani pois tämän omista läheisistä joista saisi turvaa. Helpompi kontrolloida kun kukaan ei ole puuttumassa asiaan naisen puolesta. 

Vierailija
205/217 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vauvaperheen isä "jyrää" äitiä. Puhuu päälle, vähättelee vaimon kokemuksia ja sanomisia, päsmäröi. Häiritsee katsojana tuo dynamiikka. Mutta ihanan vauvan saivat, onnea heille.

Ihan samaan kiinnitin huomiota. Outo dynamiikka kun ei sano mitään vastaan tuohon tösköyttelyyn! 

Joo,ajattelinkin et oonko ainut  joka ajattelee näin.Oudot fibat tulee tosiaan tuosta miehestä.

Vierailija
206/217 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee oudot fiilikset tosta vauvaperheen isästä.

Vierailija
207/217 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sosiaaliohjaajahan onkin ihan ok,Ihana miten se alkoi touhuaan ikäihmisille tapaamispaikkaa.

Vierailija
208/217 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti ja desibelimies jännä pariskunta. Miehellä hyvä ote paikkakunnalle sopeutumiseen. Naisen elämää ei seurattu oikeastaan mitenkään. Oli sellainen sidechick läpi ohjelman.

Heistähän pääosassa oli juurikin Oskari. Kuten Rovaniemen pariskunnasta oli se nainen, ei miehen menemisiä seurattu. Ja itse asiassa sama srilankalaisissakin.

Niin se olisi ollut meilläkin aikanaan, ei mies tuosta piitannut, minä taas olisin voinutkin osallistua. Meitä kun Lappiin muutettuamme sarjaan pyydettiin, niin se olisi seurannut minun elämääni. Siinä olisivat kyllä saaneet Lapin luonnosta ja retkeilystä matskua yllin kyllin 😊

Olisittepa suostuneet. Olisin mieluusti katsonut retkeilyäsi!

Vierailija
209/217 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin äimistellä srilankalaisen perheen kotia. Onko äiti oikeasti lakimies? Isä pankkiiri?

Koti niin hyrskynmyrskyn! Järjestelemättömyys kauhistuttaa! Eivätkö ole tottuneet laksnoita tai verhoja käyttämään??? 

Kallea turhaan moititte ja mollaatte! Hyvä  huolehtivainen mies on kuitenkin.

Vierailija
210/217 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi sosiaaliohjaajahan onkin ihan ok,Ihana miten se alkoi touhuaan ikäihmisille tapaamispaikkaa.

Ja mitkä sosiaaliset taidot! Yritän ottaa mallia.

Vierailija
211/217 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopista tuli kylmät väreet, raskas ja teennäinen ihminen, vai esittikö jotain anopin roolia kun telkkarissa. Miksi Lappi jätettiin ohjelmasta pois. 

Tämän uuden kauden ihmiset jäivät vieraiksi. Ei heidän elämään ja ajatuksiin päässyt kunnolla sisälle. 

Minä en kestäisi hetkeäkään tuota anoppia. Koko ajan lääppimässä, liian ihastunut tuohon miniäänsä. Vielä kun asuvat muutaman metrin päässä. Ou nou. 

Vierailija
212/217 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin tästä kaudesta enemmän kuin ensimmäisestä. Nyt ihmiset tavallisempia ja mukavia. Kaikki osallistujista mieltyivät Lappiin🤗

Vierailija
213/217 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jaksossa Oskari muka puhui polyamoriasta? Multa meni kyllä ihan ohi 

Vierailija
214/217 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle ei pystynyt ottamaan yhtäkään mielipidettä vastaan vaimoltaan. Vaimolta meni lapsivedet ja ukko kommentoi, että olit siinä vihainen minulle. Synnytys on alkanut ja valokeilaa pitää joku partajeesus. Samassa keskustelussa juuri sektiolla synnyttänyt (eli leikattu) vaimo kertoi olevansa väsynyt. Partajeesus sanoi, että et näytä väsyneeltä. Siis oletko kuuro vai tyhmä. 

Minä minä minä. Mun vanhemmat, mun koti, mun lapsi, mun Rovaniemi. Tupareiden puheessa sanoi, että minä muutin tänne. Sivulauseessa joutui korjaamaan, että ai niin toi muija myös.

Vierailija
215/217 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tämä kausi antaa realistisen kuvan siitä, mitä se arki parhaimmillaan/pahimmillaan on. Etenkin sesonkityön parissa. Ei siinä välttämättä ole konkreettisesti sitä aikaa mennä sinne luontoon jne. Että lopultahan se arki on sitä samaa arkea olit missä päin maailmaa/maata tahansa. 

Tietyllä tavalla uuteen ympäristöön meneminen vaatii uudenlaista katsetta ja pohdintaa myös omasta tavasta elää sitä omaa arkeaan. Että vedätkö samalla kaavalla sitä arkea kuin siellä suurkaupungin sykkeessä, vai lähdetkö tietoisesti vähän rikkomaan sitä kaavaa kohti uudenlaista elämäntapaa? Sri Lankalaisesta pariskunnasta ja tästä kokkimiehestä etenkin huomasi, että he veti jotenkin sillä samalla kaavalla uudessa ympäristössä ja odottivat kai erilaista lopputulosta? Toki heillä oli myös enemmän sitä taloudellista painetta siinä tekemisen taustalla. Sri lankalaisen op.kaveri ihanasti kutsui heidät kokemaan muutakin, juuri sitä "lappilaista maisemaa" jonka reunalle hekin olivat tulleet. Että pitää tietoisesti altistaa itseään myös niille ympäristön tarjoamille mahdollisuuksille siinä oman arjen lomassa.

Itse olen asunut Rovaniemellä nyt reilut 20v ja samalla tavalla sitä on duunia painettu parhaimmillaan/pahimmillaan. Mutta siinä välissä on ollu se yksi tärkein asia minkä äärelle pysähtyy: luonto. Sitä pääsee ihailemaan työ-/opiskelumatkoilla vaikka ihan kävellen. Kaikki vuodenajat on läsnä ihanan runsaina. Luonto on saatavilla helposti, ihan jo pienen matkan päässä vaikka asuisi keskustan alueella. En minä omassa arjessa missään tuntureilla vaeltele joka päivä tms. Mutta luonto on lähellä eri tavoin joka päivä, ja luontosuhteeni ja elämänrytmini on rauhoittunut täällä asuessa paljonkin - vaikka on se ollut syvä aiemminkin. Täällä on se oma taikansa, sen äärelle pitää vain kiireisen muistaa pysähtyä katselemaan. <3 

Vierailija
216/217 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä jaksossa Oskari muka puhui polyamoriasta? Multa meni kyllä ihan ohi 

https://yle.fi/a/74-20204258

Vierailija
217/217 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa seuraava kausi tehdä pelkästään Tuija Pehkosesta. 

Miten Tuija istuu sohvalla ja katselee mietteliäänä tykkylumipuita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme