Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelma Lapista - toinen kausi Areenassa

Vierailija
09.02.2026 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Eihän se olisi voinut ikinä rehellisesti sanoa tuossa tilanteessaan ja tilassaan ja vielä telkkarissa että ei tämä muutto ollutkaan hyvä juttu.

Vierailija
162/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä yhtään ketään ulkomaalaista kuka haluaa muuttaa tänne Jumalan selän taakse Suomeen ja varsinkin Rovaniemelle joka sekin Jumalan selän takana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Eihän se olisi voinut ikinä rehellisesti sanoa tuossa tilanteessaan ja tilassaan ja vielä telkkarissa että ei tämä muutto ollutkaan hyvä juttu.

Lopeta nyt jo, olet nolo. Miksi sulla nyt on pakkomielteenä se ettei hän nyt vaan saa viihtyä uudessa elämässään? Epäiletkö kaikkia ihmisiä valehtelusta ihan koko ajan, vai vaan sinulle ventovieraita?

Vierailija
164/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexin osallistumista ohjelmaan eniten ihmettelin. Oliko oikeasti hänen unelma muuttaa pohjoiseen vai pakkorako.  Jotenkin surullinen tarina. Juominen vaikuttaa AINA koko perheeseen. Sitä raitistumista pitäisi itse haluta eikä siihen riitä se että muuttaa keskelle ei mitään. Viinaa kun voi juoda yksinkin. Ravintolatyö selvästi hänen juttu ja osaava kun sijoittaja uskoi häneen mutta ehkä liian stressaava työ ja väärä ympäristö kun kamppailee alkoholiongelman kanssa. 

Vierailija
165/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että täällä muutama henkilö mustamaalaa Vilmaa ja Kallea. Erityisesti kaksi telaketjufeministiä selkeästi vihaa Kallea, raukat eivät huomaa, että heidät tunnistaa heidän tavoistaan kirjoittaa. Toinen ei osaa laittaa .-merkin jälkeen välilyöntiä kun aloittaa uuden lauseen. Toisen kohdalla taas naurattaa, että mielipiteitä kyllä on, mutta edes Vilman nimeä ei saa kirjoitettua oikein, vaan kutsuu Veeraksi. :D Liekö joku Kallen vanha hoito täällä katkerana ulisemassa? 

Minun mielestä pariskunnat olivat hyviä ja hyvä, että näytetään ulkkispariskunnan kuin muidenkin kohdalla, että ei elämä ole aina pelkää magiikkaa ja ruusuja vaan myös negatiiviset tunteet kuuluvat normaalin ihmisen normaaliin arkeen. Tuntuu, että täällä jengi on katsonut jotain Kardashianeita ja luulee, että arki on sellaista. Ollaan Suomessa eikä missään Hollywoodin jenkkihöpöhöpö-realityssä.

Osa pareista muuten löytyy Linkkarista. Kannattaa käydä katsomassa, että kuka on luopunut mistäkin kun lappiin on lähdetty.

Vierailija
166/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani oli aiemmin useassakin ravintolassa töissä ja minua kyllä yllätti, miten "alkoholipositiivista" niissä oli. Oli siis täysin ok siemailla huikkaa töissä ollessaan, ottaa asiakkaan kanssa paukut, tai jopa pomon kanssa. Siis työaikana.

Ja sitten kun baari aamuyöllä sulkeutui, alkoi yleensä työntekijöiden bileet. Aamupäivällä kotiin. Ja tätä harrasti sekä perheelliset että perheettömät.

Olen niin vanhanaikainen että olin kuvitellut, että siellä työaikana pitäisi olla selvänä. Mutta ei. Tuollaisessa olisi kyllä vaikea yrittää laittaa korkkia kiinni.

Ja ei, en väitä että kaikissa ravintoloissa olisi sama juttu kuin näissä neljässä. Ei tietenkään ole. Mutta kun tässä satunnaisotannassa on nyt neljä erilaista ravintolaa eri kaupungeissa, niin yllätti.

Siihen aikaan kun minä olin alalla, oli alkoholin juominen sekä myös asiakkaiden kanssa liian läheisissä väleissä olo myös vapaa-ajalla ehdottomasti kielletty. Tein kahdessa useamman ravintolan yrityksessä töitä ja linjaus oli molemmissa sama. Ainakaan minua ei edes kiinnostaneet mitkään työvuoron jälkeiset piipahdukset baareissa. Työ väsytti niin paljon, että suunta oli aina kohti kotia, suihkuun ja nukkumaan.

Vierailija
167/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha jeesustella tuosta opiskeluperäisestä m-muutosta. Tämä nainen oli saanut töitä, kiva juttu. Moni muu ei saa, ja ovat leipäjonoissa. Tästä on ollut viime aikoina ihan monia uutisjuttujakin. Lisäksi tämä Imisha sanoo haastattelussa, että ovat Suomessa ehkä vain muutaman vuoden. Mitähän lisäarvoa se tuo Suomelle? Joo, maksavat lukukausimaksuja, mutta vievät opiskelupaikan joltain suomalaiselta. Lasten päivähoidon, opiskelijaruuan jne. maksaa veronmaksajat. Ja kyllä sieltä tulijoita riittää. 

Pointti ja toive on siinä, että Suomi saisi tänne kotiutuvaa nuorempaa väestöä ja he innostuisivat hankkimaan täällä myös lapsia. Millä muulla keinolla heitä tänne muuten saataisiin? Pariskunta oli joka tapauksessa töissä. 

Vierailija
168/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti perehtyä tähän Tampereen pariskuntaan, kun täällä on niin paljon kommentteja joita en sarjan perusteella voi itse allekirjoittaa. Suosittelen Kallea demonisoivia lukemaan seuraavan artikkelin:

https://kaksplus.fi/vanhemmuus/minun-tarinani/vilma-jatti-koko-elamansa…

Vaikka tuskin tuokaan hirveästi näiden miehiä vihaavien naisten mieliä muuttaa. Faktoilla ei ole heille väliä kun ovat jo päättäneet, että mies on paha. Minkäs teet kun katkeruus ja kateus ovat myrkyttäneet sielun, sillon eivät kestä sitä, että toisilla on hyvä olla ja, että toiset ovat onnellisia. Jotenkin luulevat, että Vilman lämmin, turvallinen ja suorapuheinen aviomies, sekä tukea antavat appivanhemmat ovat heiltä pois. Tai sitten peilaavat omia huonoja elämänvalintojaan ja epäonnistuneita ihmissuhteitaan muihin. Omaa pahaa oloa yritetään lieventää vetämällä muita lokaan ja yritetään saada mut voimaan vähintään yhtä pahoin. Se on tällainen naisten vasemmistolainen tapa nähdä maailma ja toimia siinä. Onneksi myös kateudesta ja katkeruudesta on mahdollista parantua. Ensimmäinen askel on tunnistaa nämä rumat luonteenpiirteet itsessään. Tsemppiä tämänkin ketjun vihaajille.

Vierailija
169/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani oli aiemmin useassakin ravintolassa töissä ja minua kyllä yllätti, miten "alkoholipositiivista" niissä oli. Oli siis täysin ok siemailla huikkaa töissä ollessaan, ottaa asiakkaan kanssa paukut, tai jopa pomon kanssa. Siis työaikana.

Ja sitten kun baari aamuyöllä sulkeutui, alkoi yleensä työntekijöiden bileet. Aamupäivällä kotiin. Ja tätä harrasti sekä perheelliset että perheettömät.

Olen niin vanhanaikainen että olin kuvitellut, että siellä työaikana pitäisi olla selvänä. Mutta ei. Tuollaisessa olisi kyllä vaikea yrittää laittaa korkkia kiinni.

Ja ei, en väitä että kaikissa ravintoloissa olisi sama juttu kuin näissä neljässä. Ei tietenkään ole. Mutta kun tässä satunnaisotannassa on nyt neljä erilaista ravintolaa eri kaupungeissa, niin yllätti.

Siihen aikaan kun minä olin alalla, oli alkoholin juominen sekä

Uteliaisuudesta, milloin olit alalla? Näin käsittääkseni on ollut minunkin nuoruudessani, mutta pojan kokemukset on viiden vuoden sisällä kaikki.

Vierailija
170/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsikö muita Alexin puhe viikon asumisen perusteella paikallisten aikakäsityksestä ja se että hän siinä vaiheessa kertoi olevansa ylläsjärveläinen?

Helsinkiläiseksi voi tulla sinä päivänä kun muuttaa stadiin, mutta pikkukylässä paikallisen identiteetin rakentuminen on paljon pidempi prosessi.

Voi kyllä asua ylläsjärvellä, mutta että olla ylläsjärveläinen, oh hoh.

Vai että helsinkiläiseksi tullaan sinä päivänä kun muuttaa Stadiin. Lol. Et näemmä ole asunut Stadissa koskaan. Mielikuva ei ole sama asia kuin todellisuus.

Vierailija
171/179 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on kirjoilla Helsingissä, hän on helsinkiläinen. Jos on kirjoilla Ylläsjärvellä, on ylläsjärveläinen. Helppoa.

Vierailija
172/179 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Alexin puhe taisi olla pilke silmäkulmassa pidetty, eli humoristisesti ilmaistu tuo ylläsjärveläisyys. Vaikka teknisesti niin, niin ymmärtää varmasti kyllä ettei viikossa tulla paikkakuntalaiseksi ja se tuli puheesta ilmi.

Vierailija
173/179 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alex, viikonlopun kunniaksi voit ottaa pari!

Vierailija
174/179 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alasta ja alkoholista: olin nuorena ravintolassa töissä ja en ollut mitenkään juomiseen tai bilettämiseen päin kallellaan. Mutta kun päivät pitkät kaateli ihmisille kesäterassilla tuoppeihin ihanan tuoksuisia siidereitä (silloin oli nämä Golden Capin vadelmat ja vaniljat pop), niin hyvin helposti kotimatkalla tuli mieleen, että jäänpä terassille yhdelle tai ostanpa kotiin yhden (tai kaksi) siiderin rankan päivän palkinnoksi. Että jonkinlainen vaikutus sillä ympäristöllä oli.  Vähän epäsosiaalinen luonteeni varmaan suojeli kunnon rälläämiseltä ja sittemmin ala jäi.

Vierailija
175/179 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri jakson, jossa kävivät ultrassa. Päsmäröivä mies kommentoi tulevalle äidille että sukupuolen tietäminen on sinun ongelmasi. Eikö ole ihan luonnollista haluta tietää tulevan lapsen sukupuoli???! Jos anoppi ja mies ei halua tietää niin ennemminkin se on heidän ongelmansa, ei äidin. Tuli kyllä kaikkinensa outo olo tuosta pariskunnasta ja anopista. Jos olisin tuo nainen niin lähtisin kyllä hyvin nopeasti takaisin Tampereelle enkä katsoisi taakseni. 

Vierailija
176/179 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kaljan juomisella valtavan vatsan?

Vierailija
177/179 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli uli, ootko käynyt uliopiston kun tolla tavalla uliset? Vai oletko ulikopteri?

Vierailija
178/179 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuovi kertoo että on miljoonalukaaleja Kittilässä.

Vierailija
179/179 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallesta ei kerrottu muuta kuin vapaalasku.

Miksei hänen koulutusta pohdittu? Helpompi Vilman olisi ollut pitää kalaverkosta kiinni ja antaa kaiken osaavan ha tietävän soutaa.

Hupiukko joka uskoo olevansa jotain suurta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi