Sossu maksaa mieluummin uuden 500€ Android-puhelimen kuin 400 euron käytetyn iPhonen?
Uuteen Samsungiin saa maksarin, mutta satasen halvempaan käytettyyn huollettuun iPhoneen ei saa? Mikä järki? Joudun ostamaan uudet latausjohdot sun muut ja hakemaan niihin maksarit erikseen eli varmaan parisataa kalliimmaksi tulee koko paska. Enkä tykkää androidista, menee aikaa opetteluun jne.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sossu maksaisi kenellekkään noin kallista puhelinta?
400-500 taitaa olla normi, kahden vuoden välein saa uuden
En ole ikikuunapäivänä ostanut noin kallista puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolloolloooooo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää trollausta.
Ihan varmuuden vuoksi kerron nyt, jos joku erehtyi tuota uskomaan, että mitään maksusitoumuksia puhelimeen ei tosiaankaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sossu maksamaan, ei kallista eikä halpaa puhelinta.
Ei, uuteen samsungiin ei saa maksaria. Mihinkään puhelimeen ei saa (mikä on minusta väärin, koska älypuhelin on nykyään niin välttämätön. Iham hyvin vois tt-tuella oleville vaikka sen satasen puhelimen kustantaa).
Vierailija kirjoitti:
Satasen luuri riittää
Niin riittää, mutta sellaistakaan ei sossu maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, uuteen samsungiin ei saa maksaria. Mihinkään puhelimeen ei saa (mikä on minusta väärin, koska älypuhelin on nykyään niin välttämätön. Iham hyvin vois tt-tuella oleville vaikka sen satasen puhelimen kustantaa).
Yks kaveri väitti kyllä saaneensa. Kuulemma koska välttämätön työnhakua ja laskujen maksua varten.
Valehteliko hän?
Kyllä. Kela maksaa mielummin tonnin silmälasit työlliselle kuin 30 euron lasit työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on noin VAKITUISESSA TYÖPAIKASSA. Paitsi että uuden saa vasta vanhan hajottua, ei automaattisesti kahden vuoden välein. Tämä on aika normi it-alalla missä itse olen, mutta monella alalla ei. En ole koskaan kuullut, että sossu maksaisi kenellekään parin vuoden välein uutta puhelinta. Kuulostaisi hullulta, että toimeentulotukia saavalla olisi paremmat edut kuin hyväpalkkaisessa työssä, joten en usko hetkeäkään tätä aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Välttämätön ? Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks kaveri väitti kyllä saaneensa. Kuulemma koska välttämätön työnhakua ja laskujen maksua varten.
Valehteliko hän?
Teoriassa aivan äärettömän harvinaisissa tapauksissa sosiaalitoimistosta vois kokeilla hakea täydentävänä tai ehkäisevänä tukena, mutta todennäköisesti ei myönnetä. Täytyis olla joku äkillinen ja täysin akuutti tilanne, koska normaalisti puhelin pitää ostaa tt-tuen perusosasta.
Ap taitaa olla huostaanotettu nuori, jolle maksetaan puhelin. Todennäköisesti kalliin mallin saa vain maksamalla itse osan esim. itsenäistymisvaroistaan. Lastenkodit ostavat yleensä max. 300€ luureja.
Kummasti kyllä maahan muuttajille lyötyy aina tulkit joille maksetaan 20€/h. Ja vielä päälle pitää olla kaveri tai sukulainen joka on samasta kylästä kun eri murretta ei ymmärretä.
Mutta kantikselle ei puhelinta, vaikka ilman sitä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Ihan verrattava tilanne.
Eli tää ei ollut tahallinen provo, vaan 'kaveri kertoi varmana tietona'?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttämätön ? Ei ole.
Olen eri mieltä. Nyky-yhteiskunnassa toimiminen ilman älypuhelinta on todella haastavaa. Tietenkin jos olisi tietokone, mutta ne on paljon älypuhelimia kalliimpia, ja puhelin on välttämätön joka tapauksessa,
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla huostaanotettu nuori, jolle maksetaan puhelin. Todennäköisesti kalliin mallin saa vain maksamalla itse osan esim. itsenäistymisvaroistaan. Lastenkodit ostavat yleensä max. 300€ luureja.
Ei, vaan ap on trolli.
Vastaava on ollut Läppärin kohdalla ja taulu tv kohdalla. Max mitä ei sanut ylittää oli 800e. sen ylimenevän pitää itse maksaa perusturvasta tai työttömyystuesta tai minipalkasta. Aika suht korkeat kuitenkin rajat noille. Kylllä 800e saa suht toimivat jos pperusläppärin, lukee lehdet, s postit, hakemukset, pankkiasiat, asiakirjat.
No tv:kin ok jos pieni asunto, etäisyys katselulle.
Moni tyytyy kun saa edes nuokin. eivät kehtaa alkaa valittaa ja aina hyvä jos itse voi laittaa erotuksen, sitten laatukin kasvaa.