Sossu maksaa mieluummin uuden 500€ Android-puhelimen kuin 400 euron käytetyn iPhonen?
Uuteen Samsungiin saa maksarin, mutta satasen halvempaan käytettyyn huollettuun iPhoneen ei saa? Mikä järki? Joudun ostamaan uudet latausjohdot sun muut ja hakemaan niihin maksarit erikseen eli varmaan parisataa kalliimmaksi tulee koko paska. Enkä tykkää androidista, menee aikaa opetteluun jne.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla huostaanotettu nuori, jolle maksetaan puhelin. Todennäköisesti kalliin mallin saa vain maksamalla itse osan esim. itsenäistymisvaroistaan. Lastenkodit ostavat yleensä max. 300€ luureja.
Voi olla myös erivärinen tulokas. Niille aivan varmasti ostetaan.
Mulle kela maksaa aina uuden iphonen . Miksei teille?
Vierailija kirjoitti:
Kummasti kyllä maahan muuttajille lyötyy aina tulkit joille maksetaan 20€/h. Ja vielä päälle pitää olla kaveri tai sukulainen joka on samasta kylästä kun eri murretta ei ymmärretä.
Mutta kantikselle ei puhelinta, vaikka ilman sitä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Ihan verrattava tilanne.
Kukaan asiakas ei saa itse tulkkia. Tulkin hankkiin viranomainen, joka katsoo että se on tarpeen hänen työnsä näkökulmasta.
Pitää saada bändin treenikämpään uusi jääkaappi. Yritetään Kelalta ensin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikikuunapäivänä ostanut noin kallista puhelinta.
Ei itse maksavalla työssä käyvällä ole varaa moiseen.
Apple-faniboin kannattaa alkaa piilottelemaan noloa Samsungiaan tästä eteenpäin. "Puhelin on rikki. Akku loppu. Unohtu kotiin. Varastettiin. Hävisi. Mun lohikäärme söi sen."
Vierailija kirjoitti:
Ei, uuteen samsungiin ei saa maksaria. Mihinkään puhelimeen ei saa (mikä on minusta väärin, koska älypuhelin on nykyään niin välttämätön. Iham hyvin vois tt-tuella oleville vaikka sen satasen puhelimen kustantaa).
Älypuhelin ei toimi mm asiakirjojen teossa, hakemuksissa ja vaativammassa asioinnissa. Ne helpompi läppärille. Mysö ikääntyneet- on helpompi käyttää läppäriä kuin pinetä puhelinta. Puhelin vain soittamista varten ja oma perusturva kattaa sen. Harkinnassa voisi olla läppäriavustus, sillä miltei kaikki toimii sähkösellä asioinnilla, helpompaa monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava on ollut Läppärin kohdalla ja taulu tv kohdalla. Max mitä ei sanut ylittää oli 800e. sen ylimenevän pitää itse maksaa perusturvasta tai työttömyystuesta tai minipalkasta. Aika suht korkeat kuitenkin rajat noille. Kylllä 800e saa suht toimivat jos pperusläppärin, lukee lehdet, s postit, hakemukset, pankkiasiat, asiakirjat.
No tv:kin ok jos pieni asunto, etäisyys katselulle.
Moni tyytyy kun saa edes nuokin. eivät kehtaa alkaa valittaa ja aina hyvä jos itse voi laittaa erotuksen, sitten laatukin kasvaa.
Lopeta nyt toi trollaaminen. Mitään telkkareita ja läppäreitä ei makseta lainkaan.
Minä olen pitkäaikaistyötön yh. Tietokonetta ei ole ollut vuosiin ja välillä haastavaa tehdä hakemuksia jne. Mitään tietokonetta tai puhelinta ei todellakaan saa sossusta! Älkää uskoko ap provoa mikä on taas tässäkin taustalla? Lisää leikkauksia tulossa työttömille vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikikuunapäivänä ostanut noin kallista puhelinta.
Ei itse maksavalla työssä käyvällä ole varaa moiseen.
Eikä sossu sellaisia kustanna kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaava on ollut Läppärin kohdalla ja taulu tv kohdalla. Max mitä ei sanut ylittää oli 800e. sen ylimenevän pitää itse maksaa perusturvasta tai työttömyystuesta tai minipalkasta. Aika suht korkeat kuitenkin rajat noille. Kylllä 800e saa suht toimivat jos pperusläppärin, lukee lehdet, s postit, hakemukset, pankkiasiat, asiakirjat.
Moni tyytyy kun saa edes nuokin. eivät kehtaa alkaa valittaa ja aina hyvä jos itse voi laittaa erotuksen, sitten laatukin kasvaa.
Lopeta nyt toi trollaaminen. Mitään telkkareita ja läppäreitä ei makseta lainkaan.
Ihan varmaan maksetaan! Somppukaverilla on lähes kaikki kalusteet kela-rahoilla tai avustuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sossu maksaisi kenellekkään noin kallista puhelinta?
400-500 taitaa olla normi, kahden vuoden välein saa uuden
Onko totta? Järkyttävää. Eläkeläisenä ostin 150 euroa samsungin, muistia on paljon ja toimii.
Eikös puhelinjutut sisälly siihen perustoimeentulotukeen. Osta se johto sillä?
Ja kerroin että olen yh kin välillä oitää tehdä lapsen hakemuksia ja hänen asioitaan hoitaa myös. Käytössä 3 v vanha halvin Samsung jonka ostin 5 e kk osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, uuteen samsungiin ei saa maksaria. Mihinkään puhelimeen ei saa (mikä on minusta väärin, koska älypuhelin on nykyään niin välttämätön. Iham hyvin vois tt-tuella oleville vaikka sen satasen puhelimen kustantaa).
Yks kaveri väitti kyllä saaneensa. Kuulemma koska välttämätön työnhakua ja laskujen maksua varten.
Valehteliko hän?
Teoriassa aivan äärettömän harvinaisissa tapauksissa sosiaalitoimistosta vois kokeilla hakea täydentävänä tai ehkäisevänä tukena, mutta todennäköisesti ei myönnetä. Täytyis olla joku äkillinen ja täysin akuutti tilanne, koska normaalisti puhelin pitää ostaa tt-tuen perusosasta.
Talo palanut ja koko elämä alkaa alusta, veskipaperia myöten kaikki hankkia, silloin halvemman mukaan ensiapuna peruslaitteet, j halvin peruspuhelin ja ehkä halvin läppäri- asiointia varten nimenomaan. Toki huomioidaan vakuuuskorvaus, mutta sitä odotellessa välttämättömyydet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmaan maksetaan! Somppukaverilla on lähes kaikki kalusteet kela-rahoilla tai avustuksilla.
No kun ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti kyllä maahan muuttajille lyötyy aina tulkit joille maksetaan 20€/h. Ja vielä päälle pitää olla kaveri tai sukulainen joka on samasta kylästä kun eri murretta ei ymmärretä.
Mutta kantikselle ei puhelinta, vaikka ilman sitä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Ihan verrattava tilanne.
Kukaan asiakas ei saa itse tulkkia. Tulkin hankkiin viranomainen, joka katsoo että se on tarpeen hänen työnsä näkökulmasta.
Tulkki taitaa maksaa enemmän kuin 20 h.
Virkailijan oikeusturvan takia tulkki on tärkeä koska asiakas ei voi vedota ettei ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sossu maksaisi kenellekkään noin kallista puhelinta?
400-500 taitaa olla normi, kahden vuoden välein saa uuden
Onko totta? Järkyttävää. Eläkeläisenä ostin 150 euroa samsungin, muistia on paljon ja toimii.
Eikös puhelinjutut sisälly siihen perustoimeentulotukeen. Osta se johto sillä?
Ei tietenkään ole totta!!!
Niin joo, iphone on helppo käyttää. Se on yksinkertainen puhelin.
Tottakai uusi kannattaa ottaa. Kestää pitempään.
Sitten, kun ostat omilla rahoillasi, saat valita ihan sen puhelimen, jonka haluat. Siinä se järki. Sitä ennen maailman pienin viulu soi.