Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu maksaa mieluummin uuden 500€ Android-puhelimen kuin 400 euron käytetyn iPhonen?

Vierailija
09.02.2026 |

Uuteen Samsungiin saa maksarin, mutta satasen halvempaan käytettyyn huollettuun iPhoneen ei saa? Mikä järki? Joudun ostamaan uudet latausjohdot sun muut ja hakemaan niihin maksarit erikseen eli varmaan parisataa kalliimmaksi tulee koko paska. Enkä tykkää androidista, menee aikaa opetteluun jne.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun ostat omilla rahoillasi, saat valita ihan sen puhelimen, jonka haluat. Siinä se järki. Sitä ennen maailman pienin viulu soi.

Vierailija
22/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla huostaanotettu nuori, jolle maksetaan puhelin. Todennäköisesti kalliin mallin saa vain maksamalla itse osan esim. itsenäistymisvaroistaan. Lastenkodit ostavat yleensä max. 300€ luureja. 

Voi olla myös erivärinen tulokas.  Niille aivan varmasti ostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kela maksaa aina uuden iphonen . Miksei teille?

Vierailija
24/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kyllä maahan muuttajille lyötyy aina tulkit joille maksetaan 20€/h. Ja vielä päälle pitää olla kaveri tai sukulainen joka on samasta kylästä kun eri murretta ei ymmärretä.

Mutta kantikselle ei puhelinta, vaikka ilman sitä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Ihan verrattava tilanne.

Kukaan asiakas  ei saa itse tulkkia.  Tulkin hankkiin viranomainen, joka katsoo että se on tarpeen hänen työnsä näkökulmasta. 

Vierailija
25/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada bändin treenikämpään uusi jääkaappi. Yritetään Kelalta ensin.

Vierailija
26/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikikuunapäivänä ostanut noin kallista puhelinta.

Ei itse maksavalla työssä käyvällä ole varaa moiseen.

Vierailija
27/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple-faniboin kannattaa alkaa piilottelemaan noloa Samsungiaan tästä eteenpäin. "Puhelin on rikki. Akku loppu. Unohtu kotiin. Varastettiin. Hävisi. Mun lohikäärme söi sen."

Vierailija
28/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, uuteen samsungiin ei saa maksaria. Mihinkään puhelimeen ei saa (mikä on minusta väärin, koska älypuhelin on nykyään niin välttämätön. Iham hyvin vois tt-tuella oleville vaikka sen satasen puhelimen kustantaa). 

Älypuhelin ei toimi mm asiakirjojen teossa, hakemuksissa ja vaativammassa asioinnissa. Ne helpompi läppärille. Mysö ikääntyneet- on helpompi käyttää läppäriä  kuin pinetä puhelinta. Puhelin vain soittamista varten ja oma perusturva kattaa sen. Harkinnassa voisi olla läppäriavustus, sillä miltei kaikki toimii sähkösellä asioinnilla, helpompaa monelle.

Vierailija
29/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaava on ollut Läppärin kohdalla ja taulu tv kohdalla. Max mitä ei sanut ylittää oli 800e. sen ylimenevän pitää itse maksaa perusturvasta tai työttömyystuesta tai minipalkasta.  Aika  suht korkeat kuitenkin rajat noille. Kylllä 800e saa suht toimivat jos pperusläppärin, lukee lehdet, s postit, hakemukset, pankkiasiat, asiakirjat.

No tv:kin ok jos pieni asunto, etäisyys katselulle.

Moni tyytyy kun saa edes nuokin. eivät kehtaa alkaa valittaa ja aina hyvä jos itse voi laittaa erotuksen, sitten laatukin kasvaa.

Lopeta nyt toi trollaaminen. Mitään telkkareita ja läppäreitä ei makseta lainkaan. 

Vierailija
30/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkäaikaistyötön  yh. Tietokonetta ei ole ollut vuosiin ja välillä haastavaa tehdä hakemuksia jne.  Mitään tietokonetta tai puhelinta ei todellakaan saa sossusta! Älkää uskoko ap provoa mikä on taas tässäkin taustalla? Lisää leikkauksia tulossa työttömille vai? 

Vierailija
31/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onMatu.

Vierailija
32/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikikuunapäivänä ostanut noin kallista puhelinta.

Ei itse maksavalla työssä käyvällä ole varaa moiseen.

Eikä sossu sellaisia kustanna kellekään. 

Vierailija
33/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaava on ollut Läppärin kohdalla ja taulu tv kohdalla. Max mitä ei sanut ylittää oli 800e. sen ylimenevän pitää itse maksaa perusturvasta tai työttömyystuesta tai minipalkasta.  Aika  suht korkeat kuitenkin rajat noille. Kylllä 800e saa suht toimivat jos pperusläppärin, lukee lehdet, s postit, hakemukset, pankkiasiat, asiakirjat.

Moni tyytyy kun saa edes nuokin. eivät kehtaa alkaa valittaa ja aina hyvä jos itse voi laittaa erotuksen, sitten laatukin kasvaa.

Lopeta nyt toi trollaaminen. Mitään telkkareita ja läppäreitä ei makseta lainkaan. 

Ihan varmaan maksetaan! Somppukaverilla on lähes kaikki kalusteet kela-rahoilla tai avustuksilla. 

Vierailija
34/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sossu maksaisi kenellekkään noin kallista puhelinta?

400-500 taitaa olla normi, kahden vuoden välein saa uuden

Onko totta?  Järkyttävää.  Eläkeläisenä ostin 150 euroa samsungin, muistia on paljon ja toimii.  

Eikös puhelinjutut sisälly siihen perustoimeentulotukeen.  Osta se johto sillä?

Vierailija
35/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerroin että olen yh kin välillä oitää tehdä lapsen hakemuksia ja hänen asioitaan hoitaa myös. Käytössä 3 v vanha halvin  Samsung jonka ostin 5 e kk osamaksulla.

Vierailija
36/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, uuteen samsungiin ei saa maksaria. Mihinkään puhelimeen ei saa (mikä on minusta väärin, koska älypuhelin on nykyään niin välttämätön. Iham hyvin vois tt-tuella oleville vaikka sen satasen puhelimen kustantaa). 

Yks kaveri väitti kyllä saaneensa. Kuulemma koska välttämätön työnhakua ja laskujen maksua varten.

Valehteliko hän?

Teoriassa aivan äärettömän harvinaisissa tapauksissa sosiaalitoimistosta vois kokeilla hakea täydentävänä tai ehkäisevänä tukena, mutta todennäköisesti ei myönnetä. Täytyis olla joku äkillinen ja täysin akuutti tilanne, koska normaalisti puhelin pitää ostaa tt-tuen perusosasta. 

Talo palanut ja koko elämä alkaa alusta, veskipaperia myöten kaikki hankkia, silloin halvemman mukaan ensiapuna peruslaitteet, j halvin peruspuhelin ja ehkä halvin läppäri- asiointia varten nimenomaan. Toki huomioidaan vakuuuskorvaus, mutta sitä odotellessa välttämättömyydet

Vierailija
37/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmaan maksetaan! Somppukaverilla on lähes kaikki kalusteet kela-rahoilla tai avustuksilla. 

No kun ei makseta. 

Vierailija
38/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kyllä maahan muuttajille lyötyy aina tulkit joille maksetaan 20€/h. Ja vielä päälle pitää olla kaveri tai sukulainen joka on samasta kylästä kun eri murretta ei ymmärretä.

Mutta kantikselle ei puhelinta, vaikka ilman sitä ei pärjää nyky yhteiskunnassa. Ihan verrattava tilanne.

Kukaan asiakas  ei saa itse tulkkia.  Tulkin hankkiin viranomainen, joka katsoo että se on tarpeen hänen työnsä näkökulmasta. 

Tulkki taitaa maksaa enemmän kuin 20 h.  

Virkailijan oikeusturvan takia tulkki on tärkeä koska asiakas ei voi vedota ettei ymmärtänyt.

Vierailija
39/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sossu maksaisi kenellekkään noin kallista puhelinta?

400-500 taitaa olla normi, kahden vuoden välein saa uuden

Onko totta?  Järkyttävää.  Eläkeläisenä ostin 150 euroa samsungin, muistia on paljon ja toimii.  

Eikös puhelinjutut sisälly siihen perustoimeentulotukeen.  Osta se johto sillä?

Ei tietenkään ole totta!!! 

Vierailija
40/58 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, iphone on helppo käyttää. Se on yksinkertainen puhelin.

Tottakai uusi kannattaa ottaa. Kestää pitempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän