L/over - meneekö narsistinen suhde juuri noin - kokemuksia?
Olen katsonut kolme jaksoa. Onko todenmukaista? Mikä siinä?
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (304)
Myös rajattomuus heti alussa.
Tutki pojan tabletilta yksityisiä asioita ja esitteli niitä Rosalle. Oletko huomannut, että tykkää pojista
Ruotsi-kohtaus oli kauhea. "Joku voisi olla iloinen, joku joka oikeasti rakastaa" Sen jälkeen toinen alkaa pyytelemään anteeksi, koska kokee itsensä huonoksi ihmiseksi, kun ei osaa rakastaa kumppaniaan edes oikein. Narsisti katoaa johonkin vieraan kaupungin hulinaan ja toinen jää ihmettelemään, missä se on.
Kaikki on negatiivista. Mukava naapuri on hirveä kyyläävä ukko.
Kysellään ex-kumppaneista. Kun vastaa jotain, narsisti suuttuu.
Kaikki niin tutun kuuloista. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin kanssa seksi ei ole normaalia. Sekin tuli tässä sarjassa esiin. Tämä on todella vaurioittavaa ja julmaa parisuhteessa narsistin kanssa.
Pelkkää itsekästä jyystämistä ja sitä vaan odottaa, että josko toinen edes joskus huomais, ettei ole yksin siinä seksissä.
Sitä päivää ei tule.
Ei tietenkään mene juuri samoin, mutta yhteneväisyyksiä löytyy. Juha ei taida olla mitenkään erityisen älykäs - älykkäiden kumppanien kanssa kuviot menee paljon hienovaraisemmin. Ainakin alussa.
Vierailija kirjoitti:
mun oma narsismi kokemus..
eka kuukausi: osti kalliin yli tonnin lahjan ja maksoi minun laskuja ja hoki miten olen ainoa joka ymmärtää ja kuuntelee
toinen kuukausi: joutuu kuuntelemaan kaikki elämän tragediat uudestaan ja uudestaan siitä kuinka lemmikki kuoli kymmenen vuotta sitten tai kun joku on tehnyt jotain väärää ja tottakai hän on aina uhri ja lemmikin kuolema päivänä suuttui raivoisasti jos en muistanut tai jos nauroin jollekin vitsille, koska hänen lemmikin kuolema päivänä ei saa nauraa, vaikka siitä on kymmenen vuotta.
kolmas kuukausi: samat tragediat toistuu ja työpaikat vaihtuu tiuhaa koska pomot tyhmiä kiusaajia ja työkaverit aina ahdistelee s e ksu aa li s ti tai muuten.
neljäs kuukausi: aletaan kertoa elämän tarinaa minun äidille ja kavereille ja olemalla heille mukava ja auttava ja sitten alkaa se mustamaalaminen ja haukkuminen näille.
lopulta alkoi lyödä ja huutaa, syytti minua
Ajattele, mitä on elää noin sairaana, kateellisena, pahantahtoisena ja katkerana ihmisenä. Näkeekö ne edes itse aiheuttavansa kaikki ongelmansa vai uskovatko ihan todella syvällä sielussaan(jos niillä sellainen on), että kaikki vastoinkäymiset vaan tapahtuu, koska muut ovat heitä vastaan. Kuinkahan monta rakkautta narsistit heittää hukkaan/tuhoaa ennen kuin heissä on sellainen aura, että kaikiki älyävät välttää? Kuinka monta partneria ja perhettä he rikkovat.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, kolme osaa katsottu. Itse olin aviossa aika rajattoman yksilön kanssa ja nyt sarjaa katsoessa huomaan, että en pidä noita juttuja oikein minään. Kuten se työmatkalle seuraaminen. Sen voisi ajatella romanttisena eleenä. Tai lääkäriin vienti. Toinen on vain huolissaan jaksamisesta. Kaverille ärhentely. Haluaa vain huolehtia, että on hyviä ihmisiä ympörillä. Vieraiden kutsuminen ja kosinta siinä. Halusi vain järjestää yllätyksen. Jne. Huomaatte siis, että käsitykseni terveistä rajoista on aika hämärä ja yritän aina ajatella, että toiselle kuitenkin on hyvät aikomukset.
Ei siis koskaan enää parisuhdetta minulle. Olisin täysin höynäytettävissä ja joustaisin maailman tappiin saakka.
Näin minäkin monesta kohtauksesta ajattelen. Jos en tarinan juonta tietäisi, niin ottaisin Juhan toiminnan romanttisisina eleinä tai huolenpitona. Tai ajattelisin, että me kaikki teemme virheitä, myös minä.Valitsen siis automaattisesti sen näkökulman, että kukaan meistä ei ole täydellinen ja toinen haluaa minulle hyvää.
Ymmärrän oikein hyvin, että olin vuosikausia naimisissa narsistisen ihmisen kanssa. Tajusin sen vasta avioeron jälkeen. Itse ain ajattelisin, että mies tietää asiat paremmin kuin minä ja ajaa meidän parastamme.
Tutkin erin jälkeen pääkoppani tosi hyvin ja olen nykyään toistamiseen naimisissa. Yhdessäoloa on jo 13 vuotta, ja voin sanoa, että tämä mies antaa minulle täyden vapauden. Silti huomaan, että olen tosi virittynyt, kun mies haluaa jotain. Tsekkaan aika tarkkaan itseltäni, onko tämä se, mitä minä haluan, vai onko mies istuttanut jotain päähäni. Koska Suostuttelun ja manipuloinnin ero ei ole kovin iso.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mene juuri samoin, mutta yhteneväisyyksiä löytyy. Juha ei taida olla mitenkään erityisen älykäs - älykkäiden kumppanien kanssa kuviot menee paljon hienovaraisemmin. Ainakin alussa.
Psykopaatti ainakin.
Ehkä tuossa ohjelmassa oli tehty asiat ilmiselviksi, että asiaa kokematon tajuaa mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
" toinen kuukausi: joutuu kuuntelemaan kaikki elämän tragediat uudestaan ja uudestaan siitä kuinka lemmikki kuoli kymmenen vuotta sitten tai kun joku on tehnyt jotain väärää ja tottakai hän on aina uhri ja lemmikin kuolema päivänä suuttui raivoisasti jos en muistanut tai jos nauroin jollekin vitsille, koska hänen lemmikin kuolema päivänä ei saa nauraa, vaikka siitä on kymmenen vuotta. "
Nyt kyllä tyrskähti iltateet näppikselle :D
Naurua toisen ahdingolle?
Hei sinä höynäytettävä
Minä olin myös umpisinisilmäinen, mutta nyt on tarkka tutka.
Käytin valtavasti aikaa narsismista opiskeluun (Youtubesta narsistien kanavat) ja sitten vielä psykopatian. Oma tausta on psykopaatti vanhempi, psykopaatti isovanhempi, narsisti eksä, narsisti/psykopaatti (paha sanoa kumpi) pomo, joka ajoi burn outiin, psykopaatti suhdehuijaus ja psykopaatti "paras kaveri".
Täytyy sanoa, että narsisti oli noihin psykopaatteihin verrattuna lastenleikkiä. Narsisti sentään kokee edes jotain tunnetta. Ja on "ihminen", vaikka mätä ja vaarallinen sellainen. Terapeutti totesi, että minun on täytynyt olla peloissani sen narsistin kanssa. Totesin, etten pelännyt, "riehuva hullu" on paljon helpompi kuin nuo psykopaatit. Ja kyllähän se narsistikin teki valtavan määrän tuhoa ja paskatemppuja ja kävi fyysisestikin kimppuuni.
Opiskelin siis mistä nämä johtuu, miten he toimivat, mitä uhrille seuraa ja vahvistin sitä henkistä rajaa, ettei yhtäkään enää vaan silmät auki red flageihin ja sitten ulos.
"Ei, et näe Aaro Vaalannetta, vaan Teemu Lehtilän.
Aaro Vaalanne on Teemu Lehtilän esittämä fiktiivinen hahmo Salkkareissa."
Etkö sä oikeasti ymmärrä tuota "läppää"? Toivottavasti tää oli vaan vastaus siihen läppään eikä tosissaan kirjoitettu.
Jos ylipäätään oli todistettavasti ollut lemmikki, ei välttämättä edes ollut oikea kuolinpäivä, se vaan vedetään hihasta sopivalla hetkellä. Kun minua lähestyi tuollainen, hän sanoi olevansa surullinen, koska on hänen siskonsa kuolinpäivä. Mitään siskoa ei ollut koskaan edes ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei narsisti ole mitenkään erityisen älykäs, ennemminkin uskomattoman röyhkeä k-pää, etteivät muut usko, että kulissien takana toimii törkeämmin kuin elinkautisvanki. Jos kulissit menevät ja muut näkevät, mitä narsisti oikeasti on, valheilta loppuu kantokyky ja narsisti menettää uskottavuutensa ja usein muutkin kykynsä.
Narsisti voi saada manipuloitua muut, eettisesti yhtä alhaalla tasolla olevat mukaan pahuuksiinsa, kaikkiin hänen valheensa eivät kuitenkaan uppoa, etenkään sen jälkeen, kun pahat teot, joihin on hovinsa avulla syyllistynyt, on tuotu julki.
Kasvojen menetys on narsistille vaikeaa, koska sen jälkeen, kun hänen narsisminsa ja rikolliset temppunsa ovat kaikkien tiedossa, muut pitävät häntä väkivaltaisena rikollisena ja persoonallisuushäiriöisenä valehtelijana. Kaikki mitä se sanoo, syynätään moneen kertaan, eikä narsisti osaa elää valehtelematta itsensä tai muiden kanssa.
Siksipä narsistipsykopaatti tekee ennaltaehkäisevän toimen ja tekee sinusta lokakampanjan ennen kuin ehdit paljastaa hänet ja sinua pidettäisiin vain hulluna, väkivaltaisena sekopäänä, joka piinaa narsistia.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä narsistipsykopaatti tekee ennaltaehkäisevän toimen ja tekee sinusta lokakampanjan ennen kuin ehdit paljastaa hänet ja sinua pidettäisiin vain hulluna, väkivaltaisena sekopäänä, joka piinaa narsistia.
Eikö se ole tehnyt sen jo monta kertaa ja jäänyt kiinni siitä useammalle? Narsisti teki näin ihan huolimatta siitä, mitä itse toimin sen kanssa. Siksi kaikki täytyy tuoda julki ja viedä poliisille. Myös muiden pitää saada tietää, mitä nämä oliot oikein ovat, jotta oppisivat varomaan narsistia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä enää uskoisi? Vaikka muut narsistia naamatusten myötäilisivät, selän takana asuu jo petos ja pilkka.
Tuossa tuli juuri yksi, mikä jokaisen kannattaa painaa mieleen:
Hullu kysyy, miksi me edes ollaan yhdessä. Ja uhri kertoo, siksi että rakastan sinua.
Tuo on tie helvettiin. Voi rakastaa vaikka koirankakkapökälettä, mutta se ei anna sinulle vastarakkautta ja parisuhteessa sen suhteen laadun tulisi olla kriteeri. Ei tarvitse lopettaa rakastamista ennen kuin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Valheiden avulla ja irl-yhteyksien puutteen vuoksi lokakampanjan vetäminen voi olla vaikeaa. Siksi joskus on kovisteltava myös sukulaisia, jotta nähdään kuka se oikeasti stalkkaa ja maalittaa ketä ja kuka on vasikoinut ja välittänyt tietoja lokakampanjan kohteesta psykopaatti-narsistivaimolleen. Jäi kiinni jo ennen joulua. Loppiaisesta huolimatta kiusaaminen jatkui, joten tässä sitä taas ollaan. Tuksulle terveiset.
Mitä lääkettä Rosalle kirjoitettiin?