L/over - meneekö narsistinen suhde juuri noin - kokemuksia?
Olen katsonut kolme jaksoa. Onko todenmukaista? Mikä siinä?
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (304)
Tuo jatkuva riidan hakeminen pistää silmään. Ja se, että toistelee, että ootkohan sä ihan terve, normaali ihminen ei tee noin.
En tiedä. Mä en kattelis pitkään. En katellu sarjaakaan. Ei kukaan nainen ole noin hoomoilasena vaikka kai se on draaman vuoksi tuossa.
On todenmukaista, kaikki. Ja kyllä monikin on "hoomoilasena", varsinkin sellaiset ihmiset joiden vanhemmat on olleet huonoja, sellaisia keiden ei todellakaan pitäisi lapsia koskaan hankkia. Tuollainen on sitä mihin on lapsesta asti totuttu, epävakaisiin ihmissuhteisiin ja siksi niihin hakeutuu myös aikuisena.
Jo se ensimmäinen red flag, kun se ukko alkoi tentata naisen aiempia suhteita, olisi saanut minut lyömään jarrut pohjaan. En ikinä voisi olla niin rakastunut, että antaisin itseäni pompottaa tuolla tavalla.
Ap tässä.
Minulla on taustaa narsististisista ihmissuhteista ja siksi kysyn. Koska oma tutkani on viottunut.
Ja minun silmiini sarjassa pistää silmään lähinnä se, että mies suuttuu niin herkästi. Vähän kaikesta.
Ainut täysin outo juttu oli se Tukholmaan ilmestyminen.
Mitä narsistista en huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo jatkuva riidan hakeminen pistää silmään. Ja se, että toistelee, että ootkohan sä ihan terve, normaali ihminen ei tee noin.
Isäni alkoi vanhoilla päivillään toistelemaan näitä. "Tuo ei ole normaalia, tuo on sairasta". Äitipuoleni teki sitä jo kauan ennen. Huonovointisia ja väkivaltaisia ihmisiä molemmat
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Minulla on taustaa narsististisista ihmissuhteista ja siksi kysyn. Koska oma tutkani on viottunut.
Ja minun silmiini sarjassa pistää silmään lähinnä se, että mies suuttuu niin herkästi. Vähän kaikesta.
Ainut täysin outo juttu oli se Tukholmaan ilmestyminen.
Mitä narsistista en huomaa?
En tiedä onko kyseessä narsismi, mutta vanhemmat miehet ovat järjestäen tuollaisia. Kun heille kertoilee omia juttujaan ja mitä on puuhannut, hyökkäävät sen kimppuun. Yksi sanoi minulle halveksuen, että rakastan huonekasvejani enemmän kuin häntä. Niin, olinhan kasvattanut niitä jo lähemmäs 10 vuotta siinä missä hän paukkasi elämääni ja kuvitteli, että omistan sen hänen palvelemiselleen välittömästi?
Vihanhallintaongelmat eivät välttämättä kuulu narsismiin mutta ovat todella iso ongelma ihan kaikissa suhteissa. Jos se yhdistyy itsekeskeisyyteen tuolla tavalla, että henkilö suuttuu jos puhutaan muista kun hänen asioistaan, niin tarvitaanko mitään diagnoosia että voidaan päätellä miten vahingollinen ja hirveä kyseinen ihminen on?
Ihmettelen, että tätä pidetään hyvänä kuvauksena narsistista. Mielestäni tuo ei ollut hurmaava edes alussa. Lähinnä kitisee ja kontrolloi narisevalla äänellä.
Minusta Kristan esittämä naishahmo ei kyllä itsekkään ole ihan viaton uhri. En ymmärrä miksi täällä vain miehen kimppuun hyökätään, en näe niin vahvaa narsistisuutta hänessä mitä täällä meuhkataan ja on sitä myös naisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että tätä pidetään hyvänä kuvauksena narsistista. Mielestäni tuo ei ollut hurmaava edes alussa. Lähinnä kitisee ja kontrolloi narisevalla äänellä.
Minun eksäni ei ollut narsisti, mutta vahvasti narsistinen. Meidän suhde ei alkanut hurmauksella. Hän ei oikeastaan ikinä kehunut mistään.
Tuota samaa oli meillä, että hän koko ajan kyseenalaisti kaiken. Minä en osannut mitään, mutta eipä kukaan muukaan, paitsi hän. Tunnistan sarjasta sen syyllistämisen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kristan esittämä naishahmo ei kyllä itsekkään ole ihan viaton uhri. En ymmärrä miksi täällä vain miehen kimppuun hyökätään, en näe niin vahvaa narsistisuutta hänessä mitä täällä meuhkataan ja on sitä myös naisessa.
Kerro lisää: mitä piirteitä tunnistat naisessa?
Vierailija kirjoitti:
Jo se ensimmäinen red flag, kun se ukko alkoi tentata naisen aiempia suhteita, olisi saanut minut lyömään jarrut pohjaan. En ikinä voisi olla niin rakastunut, että antaisin itseäni pompottaa tuolla tavalla.
Ensimmäinen red flag ei suinkaan ollut tuo. Ensimmäinen red flag oli se, kun se mies halusi saada naisen ottamaan itsestään kuvia, vaikka nainen sanoi, että halua kuvata. Ja olihan sen jälkeenkin vaikka mitä, mm. se kirjan jättäminen autoon ja tuollainen päällekäyvä lähentyminen "mä voin sitten tulla hakemaan sen sun luota".
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mä en kattelis pitkään. En katellu sarjaakaan.
:D
Mutta tulit kuitenkin tähän ketjuun.
" Yksi sanoi minulle halveksuen, että rakastan huonekasvejani enemmän kuin häntä. Niin, olinhan kasvattanut niitä jo lähemmäs 10 vuotta siinä missä hän paukkasi elämääni ja kuvitteli, että omistan sen hänen palvelemiselleen välittömästi? "
;D
Sarjaa oli näytetty psykologi/psykoterapeutti Helinä Häkkäselle joka toteaa että just näin menee hyvin usein. Sanoo että hänellä on ollut varmaan satoja asiakkaita jotka ovat olleet tuollaisissa suhteissa.
-suhde alkaa rytinällä
-pinta alkaa rakoilla
-suhde on vuoristorataa
-puoliso saadaan epäilemään itseään
Kiusanteko esim. kännykän lataamisen suhteen. Kyseenalaistaa kaiken kääntäen joka asian uhrin syyksi. Yleisön edessä on herrasmiestä. Kun ollaan kaksin, käy uhrin käytökseen kiinni niin että uhri pyytelee anteeksi teoista, joita ei ymmärrä itsekään.
Kyllä on paljon samoja piirteitä. Monesta kohtaa tulee ex mieleen. Yllätyin, miten pahan ahdistuksen tämä sarja ja vanhojen asioiden kertaaminen ja muisteleminen sai aikaiseksi. En ikinä itse käsitellyt niitä asioita kunnolla. Halusin vain unohtaa ja työntää mielestä, kun vihdoin pääsin siitä kokonaisvaltaisesta hel vetistä pois.
?