L/over - meneekö narsistinen suhde juuri noin - kokemuksia?
Olen katsonut kolme jaksoa. Onko todenmukaista? Mikä siinä?
Katso lähetysajat : L/over - ikuisesti minun - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (304)
On tuo aika todenmukaista. Ainoastaan vauhtia mietin, en ole nähnyt niitä ajankulumerkintöjä ja sitä ajattelen että kumman hitaasti piirteitä paljastuu.
Kyllä minusta on hyvin todenmukainen. Suurin osa narsisteista on kuitenkin tuollaisia pikkunilkkejä, eivätkä mitään valtaegoisia, superkomeita hurmureita.
Itse tunnistan lähes kaikki tapahtumat tuosta. Etenkin tuo puhelimen salasanan onginta, miten huomaamatta se tapahtui omassakin elämässä. Eksäni stalkkasi myös ystävistäni aivan kaiken. Valokuvasi minua salaa, enkä vielä tänäkään päivänä tiedä miksi. Kai hän ajatteli, että noilla kuvilla voi ehkä joskus jotenkin kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kristan esittämä naishahmo ei kyllä itsekkään ole ihan viaton uhri. En ymmärrä miksi täällä vain miehen kimppuun hyökätään, en näe niin vahvaa narsistisuutta hänessä mitä täällä meuhkataan ja on sitä myös naisessa.
Kerro lisää: mitä piirteitä tunnistat naisessa?
parhaalle kaverille meinaa antaa avaimen kysymättä mieheltä.
ei itse osaa sanoittaa tunteita vaan pakenee paulaan ja puhelimeen.
mies sanoittaa hyvin, mutta on välillä syyttävä ja suuttuu helposti.
mutta kyllä minäkin suuttuisin, jos minun omaan työhuoneeseen tullaan vaan sisään ja käytetään pistorasiaa.
nainen ei tunnu näkevän mitään vaivaa itse suhteen eteen tai osoita kiintymystä lisäksi itse puhui ivalliseen sävyyn ruoka pöydässä kaikkien kuullen .
yleensä olen aina naisten puolella mutta tässä ainoa narsisti on tuo nainen tai paula, vaikkei tuon miehen käytös ja sanat aina ole hyväksyttävää, mutta aika perus suomalais mies meininkiä kuitenkin.
ainoa mikä itseä järkytti oli se sumutus lääkärissä mutta tuota toivottavasti ainakaan ei voisi tapahtua oikeassa elämässä, koska potilaan yksityisyyssuoja.
Puhutaan läpällä, että mene kävelemään. Et halua mennä kävelemään, mutta jotenkin yhtäkkiä huomaat kuitenkin olevasi kävelemässä.
kaikki anteeksi oli paljon osuvampi ja tästä on kokemusta muttei uhrina. jotkut sanoi että yli näytelty mutta eihei ehkä jopa vielä pahempaa kokenut mutta kaikki anteeksi tarinan mies ei ollut narsisti vaan läheistiippuvainen
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Minulla on taustaa narsististisista ihmissuhteista ja siksi kysyn. Koska oma tutkani on viottunut.
Ja minun silmiini sarjassa pistää silmään lähinnä se, että mies suuttuu niin herkästi. Vähän kaikesta.
Ainut täysin outo juttu oli se Tukholmaan ilmestyminen.
Mitä narsistista en huomaa?
Olen ollut suhteessa narsistin /muun vakavasti vioittuneen kanssa mikä teki aivan hirveitä temppuja vaikka aluksi totta kai esitti maailman parasta miestä -sellaista jota olen aina etsinyt . Vasta yhteen muuttaessa alkoi väk ivalta ja muut jutut .
Itse huomasin esim sen suhteista kyselemisen heti alussa tuossa sarjassa , sitten sen kun olivat sopineet että ei tehdä töitä tuolla reissulla ja nainen huomautti siitä niin mies sanoi "tiedän, ei tässä mee kauaa" ja katsoi niinkuin sillä sopimuksella ei olisi mitään väliä. Sitten heti perään lukitsi sen naisen sinne vessaan ja esitti että ei ollut laittanut ovea kiinni eli sai naisen epäilemään omaa totuuttaan.
Sitten se kun naisen kaverilla oli ollut aina vara-avain niin mies otti sen pois - vei naiselta siis turvaverkon ja halusi myös muuttaa sinne kauas naisen läheisistä. Tottakai talo oli aivan överi hieno ja että nainen muuttaisi ja mainitsi huippulukiot eli muka ajatteli poikaakin vaikka halusi siis eristää muista niin että nainen olisi vain hänen kanssaan . Loi myös suhteen naisen poikaan plus halusi ne valvonta kamerat heti asuntoon muka sen naapurin takia . Tuossa muutama Ted flag mitä muistan.
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan se on. Muista ihmisistä eristämistä, manipulointia, naruista vetelyä, syyllisyyden tunteen ja huonon omatunnon aiheuttamista. Narsistin uhri alkaa epäillä omaa järkeään ja päätyy koko ajan pyytelemään anteeksi, vaikka ei olisi mitään väärää tehnyt.
Hulluimmat vaativat niitä anteeksipyyntöjä vielä vuosikausia eron jälkeenkin. Yritys päästä hallitsemaan taas. Itkupotkuraivareita toisensa jälkeen ja välillä säälittävää uhriutumista. Narskusta ei koskaan pääse eroon, jos suhde menee niin pitkälle, että saa lapsen sen kanssa. Se yrittää ja yrittää ja yrittää.... saada sut lankaan taas.
On. Kutsuisin miestä kaasuvalottajaksi, ensin yrittää uida naisen liiveihin jollain sormuksella ja sitten hyökkää kuin myrkkykäärme. Aika todentuntuinen henkilö (Jani Volanen) on siihen saatu, hyvin näyttelee hirviötä, hyvä Jani.
mun oma narsismi kokemus..
eka kuukausi: osti kalliin yli tonnin lahjan ja maksoi minun laskuja ja hoki miten olen ainoa joka ymmärtää ja kuuntelee
toinen kuukausi: joutuu kuuntelemaan kaikki elämän tragediat uudestaan ja uudestaan siitä kuinka lemmikki kuoli kymmenen vuotta sitten tai kun joku on tehnyt jotain väärää ja tottakai hän on aina uhri ja lemmikin kuolema päivänä suuttui raivoisasti jos en muistanut tai jos nauroin jollekin vitsille, koska hänen lemmikin kuolema päivänä ei saa nauraa, vaikka siitä on kymmenen vuotta.
kolmas kuukausi: samat tragediat toistuu ja työpaikat vaihtuu tiuhaa koska pomot tyhmiä kiusaajia ja työkaverit aina ahdistelee s e ksu aa li s ti tai muuten.
neljäs kuukausi: aletaan kertoa elämän tarinaa minun äidille ja kavereille ja olemalla heille mukava ja auttava ja sitten alkaa se mustamaalaminen ja haukkuminen näille.
lopulta alkoi lyödä ja huutaa, syytti minua väkivaltaiseksi ja kun uhkasin itse tehdä rikosilmoituksen hän teki rikosilmoituksen.
hän onnistui manipuloida jopa poliisit, mutta onneksi ei tullut syttettä koska ei ollut tarpeeksi näyttöä ja oli sanaa sanaa vastaan se vaan, että olisi pitänyt itse käydä lääkärissä mustelmien ja vammojen takia ja joskus kävin, mutta valehtelin ja ei en siksi, että suojelisin tekijäö vaan suojelin itseäni sillä pelkäsin kostoa.
eron jälkeen soitteli ja uhkaili ja kävi oven takana väkivalloin hakemassa takaisin kaikki syntymäpäivä lahjat ja joululahjat .
hakkasi ja huusi oven takana ja oli pakko avata ovi kun uhkasi kaikella ties millä ja poliisilla, että hänellä on kuitit todistaa että lahjat jotka osti ovat hänen, koska hän on ne maksanut.
hän ei koskaan kysynyt mitä minä olen kokenut tai miten minä voin ja jos satutin itseäni niin hän nauroi tai suuttui eikä koskaan lohduttanut kun itkin vaan haukkui minua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on paljon samoja piirteitä. Monesta kohtaa tulee ex mieleen. Yllätyin, miten pahan ahdistuksen tämä sarja ja vanhojen asioiden kertaaminen ja muisteleminen sai aikaiseksi. En ikinä itse käsitellyt niitä asioita kunnolla. Halusin vain unohtaa ja työntää mielestä, kun vihdoin pääsin siitä kokonaisvaltaisesta hel vetistä pois.
Luulin itsekin käyneeni nämä asiat läpi. Aloin katsomaan sarjaa mielenkiinnosta eilen, mutta valvoin koko viime yön. Aikamoiset traumat tuo herätti. Näissä narsisteissa on kyllä se juttu, että toimivat hämmästyttävän samalla kaavalla. Joten on varmasti helppo kirjoittaa sarja, joka kolahtaa moneen.
Mun narsisti ei ollut tuollainen koko ajan äreä mörkö, vaan ailahtelevainen ja siksi pelottavampi. Tunnelma vaihtui nollasta sataan niin, ettei oikein koskaan ollut levollinen fiilis.
Alku oli yhtä huumaa: rakkaudesta puhui kolmessa viikossa, kehui, ylisti ja palveli. Nopeasti tuli myös toivomus muuttaa yhteen.
Sitten alkoikin vertailu muihin, exän perään haikailu ja jatkuva exästä puhuminen, milloin pahaa, milloin hyvää. Repi valokuvistani vanhat kumppanit. Kerran viikossa halusi erota ja kohta taas olin tärkeämpi kuin koskaan kukaan. Riidellessä syyti todella törkeitä sanoja ja etsi ne kipeimmät paikat ja epävarmuudet. Meno meni todella rumaksi, ei siitä sen enempää. Kymmenkunta vuotta on-off-suhdetta ja lopulta ymmärsin paeta.
Olen nähnyt tästä sarjasta mainoksia ja jo ne ahdistaa. Tiedän kokemuksesta miten tuo menee. Voi olla, että jää katsomatta, pelkään, että tulee liikaa muistoja.
Joku täällä kommentoikin, että harvoin tosielämän narsistit on mitään super hyvännäköisiä liehittelijöitä. Kyllä ne on ihan tavallisia, jopa ressukoita, jotka manipuloi, syyllistää, kiristää ja saa olon tuntemaan aivan paskaksi ja surkeaksi.
Jos joku on juuri nyt tuollaisessa suhteessa niin usko niihin punaisiin varoitusvaloihin ja lähde. Kyllä, sinulla on varmasti ollut rankkaa, mutta et sinä ole huono. Tarvitset lempeyttä itseäsi kohtaan ja arvostusta. Pidä huolta itsestäsi ja lähde!
Olen katsonut nyt 3 jaksoa, kumpi näistä on se narsistinen ja paha?
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut nyt 3 jaksoa, kumpi näistä on se narsistinen ja paha?
Toinen on umpipösilö.
Sarjassa Juha lyö nyrkin seinään vauvan ollessa hoitopöydällä. Ex-puolisoni heitti ja rikkoi tavaroita riidellessämme. Ei minua päin vaan seinään, lattialle jne. saaden pelon ilmapiirin huoneeseen. Kun tästä sanoin riidan jälkeen, hän totesi, etten mä sua päin heittänyt, oman tavaran rikoin!
Vierailija kirjoitti:
mun oma narsismi kokemus..
eka kuukausi: osti kalliin yli tonnin lahjan ja maksoi minun laskuja ja hoki miten olen ainoa joka ymmärtää ja kuuntelee
toinen kuukausi: joutuu kuuntelemaan kaikki elämän tragediat uudestaan ja uudestaan siitä kuinka lemmikki kuoli kymmenen vuotta sitten tai kun joku on tehnyt jotain väärää ja tottakai hän on aina uhri ja lemmikin kuolema päivänä suuttui raivoisasti jos en muistanut tai jos nauroin jollekin vitsille, koska hänen lemmikin kuolema päivänä ei saa nauraa, vaikka siitä on kymmenen vuotta.
kolmas kuukausi: samat tragediat toistuu ja työpaikat vaihtuu tiuhaa koska pomot tyhmiä kiusaajia ja työkaverit aina ahdistelee s e ksu aa li s ti tai muuten.
neljäs kuukausi: aletaan kertoa elämän tarinaa minun äidille ja kavereille ja olemalla heille mukava ja auttava ja sitten alkaa se mustamaalaminen ja haukkuminen näille.
lopulta alkoi lyödä ja huutaa, syytti minua
lopulta alkoi lyödä ja huutaa, syytti minua väkivaltaiseksi ja kun uhkasin itse tehdä rikosilmoituksen hän teki rikosilmoituksen.
Tähän olen törmännyt itsekin tosielämässä, että väkivaltainen ja taloudellinen hyväksikäyttäjä uhkailee uhriaan rikosilmoituksella ja mustamaalaa viranomaisille. Useita eri uhreja samanaikaisesti, kaikille sama uhittelu ja mustamaalaus jopa toisistaan toisille. Vaikka itse loisii ja hyväksikäyttää näitä kaikkia
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa Juha lyö nyrkin seinään vauvan ollessa hoitopöydällä. Ex-puolisoni heitti ja rikkoi tavaroita riidellessämme. Ei minua päin vaan seinään, lattialle jne. saaden pelon ilmapiirin huoneeseen. Kun tästä sanoin riidan jälkeen, hän totesi, etten mä sua päin heittänyt, oman tavaran rikoin!
Tämän vuoksi ei koskaan saa muuttaa yhteen miehen kanssa joka vihaa edes muita ihmisiä tai käytöksessä on aggressiota. On vain ajan kysymys, kun se vihan ilmapiiri kohdistuu itseen tai tuolla tavalla myrkyttää oman olemuksen
Naisten pitäisi olla erittäin tarkkoja siitä, minkälaista energiaa päästää elämäänsä. Vaikka mies liehittelisi sinua 10 tuntia ja napsahtaisi minuutiksi, sekin on liikaa. Täytyy hallita tunteensa ja olla vakaa, jos aikoo elää muiden kanssa
Tähän olen törmännyt itsekin tosielämässä, että väkivaltainen ja taloudellinen hyväksikäyttäjä uhkailee uhriaan rikosilmoituksella ja mustamaalaa viranomaisille. Useita eri uhreja samanaikaisesti, kaikille sama uhittelu ja mustamaalaus jopa toisistaan toisille. Vaikka itse loisii ja hyväksikäyttää näitä kaikkia
Tai itse asiassa tarkennetaan, uhkailee lakimiehellä. Ja tuo sama kaava, että jos itse sanoo jotakin hyvää tai keksii jonkun hienon idean, niin kappas kehveliä se onkin seuraavassa tarinassa narskun keksintö ja pahimmillaan vielä halveksuu minua siitä, että toimisin toisin ???????? Vaikka kyseessä oli minun ideani alun perinkin. Täysin hämärtynyt identiteetti ja ego näillä siis, ja tosiaan jopa läheisimmät joutuvat uhreiksi
" toinen kuukausi: joutuu kuuntelemaan kaikki elämän tragediat uudestaan ja uudestaan siitä kuinka lemmikki kuoli kymmenen vuotta sitten tai kun joku on tehnyt jotain väärää ja tottakai hän on aina uhri ja lemmikin kuolema päivänä suuttui raivoisasti jos en muistanut tai jos nauroin jollekin vitsille, koska hänen lemmikin kuolema päivänä ei saa nauraa, vaikka siitä on kymmenen vuotta. "
Nyt kyllä tyrskähti iltateet näppikselle :D
Sori puoliOT. Olen katsonut sarjaa ja paljon muistoja on palannut mieleen. Ja nyt en oikein voi käsittää, miten voidaan miehen kanssa olla nyt siinä tilanteessa, että fyysistä väkivaltaa ei enää ole, henkistä väkivaltaa ei enää ole, sairaalloista mustasukkaisuutta ei enää ole. En edes ymmärrä, miten se on mahdollista.