ymmärrän täysin vasta nyt vuosikymmenten kuluttua, että päätymiseni Playboy -lehden kuviin oli seurausta ammattimaisesta groomingista. Siinä
ymmärrän täysin vasta nyt vuosikymmenten kuluttua, että päätymiseni Playboy -lehden kuviin oli seurausta ammattimaisesta groomingista. Siinä haavoittuvassa asemassa olevaa tyttöä tai nuorta naista käytetään hyväksi seksuaalisiin tarkoituksiin. Pojat eivät hekään säästy tältä julmalta toiminnalta!
Olin 18-vuotias kun päädyin yksin matkalle Italiaan syystä, että matkakumppaniksi lupautuneen ystäväni äiti sairastui yllättäen syöpään, eikä ystäväni päässyt mukaan reissuun. Päätin olla rohkea ja reipas, ja lähdin matkalle yksin.
En osannut odottaa että paniikkihäiriö, johon sairastuin lapsuudessani, aktivoituisi yllättäen vuosien tauon jälkeen. Olin vieraassa maassa yksin, ja kärsin paniikkikohtauksista ja äärimmäisestä ahdistuksesta. Vuonna 1987 ei ollut kännyköitä eikä nettiä, eikä paluu pakettimatkalta kotiin kesken kaiken ollut realistinen vaihtoehto.
Kun ensimmäisenä lomailtanani minua lähestyi kadulla kanadalainen, noin 25-vuotias upea, sivistyneen oloinen ja äärimmäisen ystävällinen nainen, olin altis tarttumaan syöttiin. Hän nimittäin kutsui minut yökerhoon, jossa tapasin hänen hauskalta ja karismaattiselta vaikuttavan italialaisen aviomiehensä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi ikäisyys tulisi nostaa sinne 21 ikävuoteen, kun ei sitä nuoremmat kykene näkemään päätöksiensä seurauksia pitkällä tähtäimellä. Samalla myös alkoholin nauttiminen sallituksi vasta kyseisessä iässä.
Suomessa 18 vuotta on yleinen täysi-ikäisyyden raja. Pitäisikö myös yleisen äänioikeuden, ajokortin, asevelvollisuuden ja avioitumisen ikäraja nostaa samalla 21 ikävuoteen? Monikohan 18-20-vuotias kannattaisi sellaista uudistusta? Olisi erittäin vaikea valvoa noin epäsuosittua lakia. Osa ihmistä on joka tapauksessa iästä riippumatta aikamoisia huseeraajia, jotka eivät ajattele nokkaansa pidemmälle.
Miten niin vaikea valvoa? Mainitset äänioikeuden, ajokortin, asevelvollisuuden ja avioitumisen. Näissä kaikissa tarkistetaan henkilöllisyystodistus. 18-vuotias on lapsi, voisi hyvinkin nostaa.
Kirjoituksessa ei oikein ilmene mielestäni mitään kovinkaan eheää argumenttia mihinkään suuntaan.
Jos kuvien ottaja on vainonnut henkilöä jälkikäteen, tai käyttänyt kuvia niiden käytöstä sovitun vastaisesti, voi kyseessä tosiaan olla paheksuttava tai rikollinen käytös. Samoin, jos kuvista on sovittu toisen henkilön ollessa merkittävästi päihtynyt. En kuitenkaan näe, miten nämä voitaisiin kääntää kritiikiksi liberaalismia tai liberaalifeminismiä vastaan, sillä ei kai liberaalitkaan hyväksy vainoamista, ja hyvin harvoin päihtyneen hyväksikäyttöäkään.
Voisi palauttaa kaikki julkisuuden avulla saamansa rahat mielenosoituksellisesti...jaa ei vai...ettäkö se on eri asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi ikäisyys tulisi nostaa sinne 21 ikävuoteen, kun ei sitä nuoremmat kykene näkemään päätöksiensä seurauksia pitkällä tähtäimellä. Samalla myös alkoholin nauttiminen sallituksi vasta kyseisessä iässä.
Suomessa 18 vuotta on yleinen täysi-ikäisyyden raja. Pitäisikö myös yleisen äänioikeuden, ajokortin, asevelvollisuuden ja avioitumisen ikäraja nostaa samalla 21 ikävuoteen? Monikohan 18-20-vuotias kannattaisi sellaista uudistusta? Olisi erittäin vaikea valvoa noin epäsuosittua lakia. Osa ihmistä on joka tapauksessa iästä riippumatta aikamoisia huseeraajia, jotka eivät ajattele nokkaansa pidemmälle.
Miten niin vaikea valvoa? Mainitset äänioikeuden, ajokortin, asevelvollisuuden ja avioitumisen. Näissä kaikissa tarkistetaan henkilöllisyystodistus
Jos mammoilta asiaa kysytään, täysi-ikäisyys naisille olisi liukuva käsite, jonka voi nosta tarpeen vaatiessa vaikka keski-ikään! Miehet tosin saavat järjestään olla täysi-ikäisiä 18 v alkaen. Naisten suojelu perustuu haluun estää nuori nainen hyödyntämästä kauneuttaan, nuoruuttaan ja seksuaalisuuttaan, sillä siitä tulee parhaat päivänsä nähneelle mammalle paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vaikea valvoa? Mainitset äänioikeuden, ajokortin, asevelvollisuuden ja avioitumisen. Näissä kaikissa tarkistetaan henkilöllisyystodistus
Tuskinpa suurin osa 18-vuotiaista haluaa tulla kohdelluiksi lapsina vaikka se vanhemmista saattaisikin siltä tuntua. Monet tuon ikäisistä myös osaavat suunnitella järkevästi omaa tulevaisuuttaan mm. opintojen osalta eikä heille välttämättä tule ensimmäiseksi mieleen avata omaa OnlyFans sivuisto tai esiintyä nakuna webcamin välityksellä. Samoin tulevien ammattiurheilijoiden pitää ajatella sitä omaa uraansa jo ennen 18 ikävuotta, sillä monella se "eläkeikä" tulee vastaan usein ennen 40 ikävuotta.
Silloin kun Katan kuvat tuli Pb:hin, en ostanut lehteä, koska se oli (lähiössä) loppuunmyyty! :) .... Netistä sitten paljon myöhemmin, löysin ne samat kuvat (ja muutkin, Pb, oliko ne sitten "centerfold"?).
Kumma juttu, et koskaan ollut/ole tumputtanut niille. En siksi ettenkö pitäisi häntä kauniina ja haluttavana, vaan .... en oikeasti edes tiedä. Kait jotenkin vaistosin niistä kuvista, ettei hän halunnut tehdä sitä(?). En tiedä.
....
Mitä taas tulee karvoitukseen, niin se oli silloin "normijuttu". Sitten alkoi se sheivaus. Sen huomaa siitä, kun niitä kuvia katsoo: 60-70-80-90-luku, aikajärjestyksessä.
Eniten niistä kuvista kiinnostaa ne vuodet, kun olin täysi-ikäinen, (raksalla) töissä, intissä. Tai oikeastaan se, että ketkä olivat samana vuonna syntyneet.
t. m60v.
Hyrsylän mutkassakin esitteli tussunkarvoitustaan hameenhelma kohotettuna. Tuo on jäänyt kohokohtana mieleen kuvistaan.
Itse tein paljonkin virheitä 24 vuotiaaksi asti. Jouduin moniin ikäviin tilanteisiin. Nyt vuosia myöhemmin koen samoin, en ymmärtänyt tekojeni seurauksia. En nähnyt miten päihteet vaikuttivat persoonaani. En ymmärtänyt miten väärässä seurassa usein olinkaan.
Silti..minä olen itse ne asiat tehnyt. En voi syyttää ketään. Minua ei koskaan pakotettu mihinkään. En voi uhriutua. Se ei muuta mitään.
Kataa taitaa harmittaa, kun ei pyytänyt tarpeeksi korvausta kuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajakortin ikärajan nostaminen vähentäisi liikennekuolemia, joten kyllä.
Ympärileikattujen synnit on yhtä faaraoiden kanssa .