Mitä mieltä ootte vuokrankorotusehdosta "vähintään 3%"?
Mielestäni tuo ehto on korkea. Minulla ei vuokralaisena ole ollut aiemmin yhtä huonoa ehtoa, mutta onko tällainen kenties nykyään ihan "peruskauraa" vuokramarkkinoilla..?
Kommentit (6)
Sen lisäksi, että vuokrasopimuksessa on maininta, että miten paljon vuokra määräajoin vähintään nousee, niin minua kyllä kiinnostais vielä enemmän, kuinka paljon se voi korkeintaan nousta. Tai vaihtoehtoisesti mihin mahd. indeksiin vuokrankorotus olisi sidottu, vai perutuisiko se vain vuokrananatajan (mielivaltaiseen) päätökseen.
Sinkkumies
"Vuokraa korotetaan vuosittain kuluttajahintaindeksin muutoksia vastaavasti, kuitenkin vähintään 3 %". Vuokraajana on Vuokraturva, tai välittäjänä, en tiedä kummasta on kysymys. Kyseisellä Vuokraturvalla on aiemminkin ollut tällaisia ehtoja ilmoituksissaan, olen pitänyt niitä kovina. Mutta toisaalta en tiedä, onko vastaavat ehdot ihan yleisiä, mutta tulevat esille ihmisille sitten vasta, kun allekirjoittavat vuokrasopimusta. No, täytyy varmaan ruveta vuokraajana rohkeammin kysymään vuokrankorotuspykälää näytöillä. Tuolla ehdolla en taida olla innostunut vuokraamaan.
Kaikki kulut nousevat myös asuntoa vuokraavalle niin siksi niitä korotuksia tehdään, mutta on hyvä, että kilpailutat, niin voit olla tyytyväinen päätökseesi.
Aika reipas, kelpuuttaisin enintään.