Ärsyttävät Tori-varaajat
Oi mikä ihana tuote, tuon voisin ostaa heti! Ei kun VARATTU... Miksi ostaja varaa vaikka jotain 10€ astiapyyhettä? Pitääkö kysyä lupa puolisolta vai odottaa toimeentulotukea?
Jos olet Tori.fi -myyjä, kuinka kauan pidät varattuna tuotteita ostajalle? Eikö olisi kiva tehdä varmat kaupat heti?
Ovatko nämä varaajat yleensä myös ostajia?
Ymmärrän, jos kyseessä kallis kodintuote, josta pitää neuvotella puolison kanssa, mutta tällöinkin luulisi ostopäätöksen syntyvän saman päivän aikana.
Kommentit (27)
Ilmoitan aina huomiselle tai sitä pidempää varausaikaa kysyville että sopii periaatteessa mutta jos joku tulee tänään hakemaan niin hänelle menee. En missään nimessä kirjoita ilmoitukseen varattu-sanaa koska se voisi karsia uusia kyselijöitä.
En ikinä suostu varauksiin. Olen hyvä kirjoittamaan myynti-ilmoituksia ja ottamaan tarkat kuvat, niin jos ostaja ei keksi minulle muuta asiaa kuin varailla myymääni tuotetta saa painua muita kiusaamaan.
Jos varaamiseen on hyvä, perusteltu syy maksimissaan vuorokaudeksi, voin suostua siihen.
Joskus joku suuttuukin, mutta ehkä se myös saa sellaisen ihmisen kuvittelemaan miten hän hallitsee kauppatilanteen ja minä myyjänä alistun hänen tahtoonsa. Koen, että varaamisessa on oltava kohtelias ja asiallinen kuin vain töksäytellä varauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä varata mutta jos tulee toinen ostajaehdokas niin myyn heti. T: Torimyyjä
Eli jos sovit haun jonkun kanssa kahden päivän päähän myyt sen ohi toiselle jos pääsee heti hakemaan?
KYLLÄ
Kerrotko tämän myös varaajalle etukäteen?
En varaa mitään. Kaupat teen ekan kanssa joka sopii selkeästi haun tai maksaa tuotteet tilille heti. Asioin vain tunnistautuneiden käyttäjien kanssa, suosittelen!
🇺🇦🇮🇱
Mun kokemuksen mukaan pitkälle varailijat on yleensä tuilla eläjiä, jotka kuvittelevat ostavansa "sitten ensi viikolla", kun on rahaa. Ensi viikolla kun tuet napsahtaa tilille, onkin niistä suurin osa käytetty jo johonkin muuhun heräteostokseeen ja torivaraus unohdettua elämää.
Vierailija kirjoitti:
Itse myyjänä olen alkanut sanomaan etten varaile. Valitettavasti mennyt niin hankalaksi. Alussa kilttinä annoin liikaa miettimisaikaa mikä johti usein siihen että odottelin pahimmillaan viikon ja sitten ei tullutkaan kauppoja. Tuote sitten hatautunut jonon hännille kun ihmiset laittaa koko ajan uusia ilmoituksia.
Myyn suht halvalla vaatteita, kirjoja, sisustuskamaa yms. Jos ostajan pitää miettiä parikin päivää 10euron ostoa niin ehkä parempi jättää ostamatta. Joskus kyseessä varmaan se ettei ole rahaa vaan odotellaan palkkaa tai tukia.
Muutaman varailun olen hyväksynyt jossa ostaja sanonut että ilmoittaa samana iltana kun ottaa ensin esim.mittoja kunhan kotiin pääsee.
Isoissa ostoissa voisin antaa päivän parin aikaa. Jos pitäisi varmistaa kuljetusta tms.
Varailijoiden lisäksi välillä ärsytystä aiheuttaa hakijat joilla kestää ja kestää. Millään ei meinaa löytyä sopivaa aikaa vaikk
Mistä teille kertyy näitä vaatteita, kirjoja ja sisustuskamaa? Ei minulle vaan kerry vai onko ne sitä Torin tai jonkun muun kirpparin annetaan-romua?
Itse myyjänä olen alkanut sanomaan etten varaile. Valitettavasti mennyt niin hankalaksi. Alussa kilttinä annoin liikaa miettimisaikaa mikä johti usein siihen että odottelin pahimmillaan viikon ja sitten ei tullutkaan kauppoja. Tuote sitten hatautunut jonon hännille kun ihmiset laittaa koko ajan uusia ilmoituksia.
Myyn suht halvalla vaatteita, kirjoja, sisustuskamaa yms. Jos ostajan pitää miettiä parikin päivää 10euron ostoa niin ehkä parempi jättää ostamatta. Joskus kyseessä varmaan se ettei ole rahaa vaan odotellaan palkkaa tai tukia.
Muutaman varailun olen hyväksynyt jossa ostaja sanonut että ilmoittaa samana iltana kun ottaa ensin esim.mittoja kunhan kotiin pääsee.
Isoissa ostoissa voisin antaa päivän parin aikaa. Jos pitäisi varmistaa kuljetusta tms.
Varailijoiden lisäksi välillä ärsytystä aiheuttaa hakijat joilla kestää ja kestää. Millään ei meinaa löytyä sopivaa aikaa vaikka olisin 24/7 kotona ja ostaja asuu muutaman kilometrin päässä. Sitten kun sovitaan aika niin tullaan miten huvittaa. Siksi nykyään esimerkiksi torissa suosin toridiiliä. Tavara pakettiin ja paketti postiin mahdollisimman pian. Niin helppoa.