Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eksän vain pyyhkiä elämästä?

Vierailija
08.02.2026 |

Kieltäytyä ajattelemasta häntå, poistaa kaikki muistot ja somejäljet?

Onko joku tehnyt näin?

Mietin, onko se normaalia vai tuleeko jotain traumoja myöhemmin? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helposti, jos uskoo Jumalaan, niin eksät on sitten eksiä, vaikka niiden kanssa on ollut kivaa ja on jäänyt muistoja, mutta niihin ei kosketa. 

Vierailija
22/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten kukaan tekee tota. Mä henkilökohtaisesti pelkään sitä päivää kun en enää ikävöi jotain tyyppiä, koska en halua unohtaa niitä ihmisiä jotka ovat tehneet musta mut, oli se pidemmän tai lyhyemmän aikavälin juttu. Kaikki menneisyyden ihmissuhteet olleet tärkeitä ja opettavaisia mulle. Enkä ikinä polta siltoja takanani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten kukaan tekee tota. Mä henkilökohtaisesti pelkään sitä päivää kun en enää ikävöi jotain tyyppiä, koska en halua unohtaa niitä ihmisiä jotka ovat tehneet musta mut, oli se pidemmän tai lyhyemmän aikavälin juttu. Kaikki menneisyyden ihmissuhteet olleet tärkeitä ja opettavaisia mulle. Enkä ikinä polta siltoja takanani.

Joidenkin ihmisten jälkeen, jotka ovat tehneet susta sut, joutuu kokoamaan itseään ja pahimmassa tapauksissa vielä lapsiaankin iät ja ajat ehjäksi. Ja erokin pitkityy ja pitkityy useaksi vuodeksi, kun toinen tekee kiusaa oikeudenkäynneillä ja vainoamisella. Sellaisen ihmisen jättää mieleellään taakseen niin, ettei enää katsokaan sinne päin.

Vierailija
24/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten jälkeen, jotka ovat tehneet susta sut, joutuu kokoamaan itseään ja pahimmassa tapauksissa vielä lapsiaankin iät ja ajat ehjäksi. Ja erokin pitkityy ja pitkityy useaksi vuodeksi, kun toinen tekee kiusaa oikeudenkäynneillä ja vainoamisella. Sellaisen ihmisen jättää mieleellään taakseen niin, ettei enää katsokaan sinne päin.

Ääritapaukset erikseen tietty. Mut pitää aina muistaa että niissäkin suhteissa on varmasti ollut ne hyvät hetkensä jotka olivat silloin täytyy totta. Ehkä kumppani sairastui myöhemmin tms. miksi käytös muuttui, mutta ei sekään kumoa niitä aiempia hyviä hetkiä. Toki ääritapauksessa katkaisisin itsekin kaikki yhteydet. Mutta koittaisin silti muistaa ne hyvät hetket.  

Vierailija
25/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luopuminen ja hylkäämisen tunne on tuskaista. Mä en käsitä, miten jotkut kykenee näkemään ja olemaan kavereita exän kanssa jos vasta äsken ollaan sanottu "rakastan" ja tehty kaikki yhdessä. 

Vierailija
26/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei kohdellut minua huonosti, oli loppuun asti ystävällinen ja reilu. Löysi uuden, jonka kanssa halusi olla ja kertoi tämän minulle rehellisesti. En vaan itse pääse yli ja mietin, olisiko parasta vain alkaa elää niin, että poistaisin kaikki muistot hänestä ja aina kun tulisi mieleen pyyhkisin ajatuksen pois. Tähän asti olen  yrittänyt käsitellä asiaa, mutta en pääse eteenpäin.

Ap

Kerrotko mullekin sitten. 

Vierailija
27/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei kohdellut minua huonosti, oli loppuun asti ystävällinen ja reilu. Löysi uuden, jonka kanssa halusi olla ja kertoi tämän minulle rehellisesti. En vaan itse pääse yli ja mietin, olisiko parasta vain alkaa elää niin, että poistaisin kaikki muistot hänestä ja aina kun tulisi mieleen pyyhkisin ajatuksen pois. Tähän asti olen  yrittänyt käsitellä asiaa, mutta en pääse eteenpäin.

Ap

Ehkäpä en sinun tapauksessasi suosittelisi pyyhkimään muistojasi ja niihin liittyviä ajatuksiasi kokonaan pois. Aika tulee kuitenkin tekemään tehtävänsä kunhan pidät kaipuusi ja toiveajattelusi tarpeeksi aisoissa. Annat jokaiselle periodille elämässäsi sen oman arvonsa...

Vierailija
28/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luopuminen ja hylkäämisen tunne on tuskaista. Mä en käsitä, miten jotkut kykenee näkemään ja olemaan kavereita exän kanssa jos vasta äsken ollaan sanottu "rakastan" ja tehty kaikki yhdessä. 

Juurikin siksi. Että ne on niin hyviä tyyppejä. Ei niitä montaa elämässä tule vastaan, joiden kanssa synkkaa niin hyvin. Tietty oletuksena että ero ei ollut riitaisa. Frendinä oleminen voi hyvin onnistua myöhemmin. 

Vierailija
29/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan eksistä mitään kuvia tai muistoja säilytä. Kyllä net muistaa muutenki hyviä ja huonoja aikoja molempia. Paljon oppinutkin niiltä. Viimeisin oli raskain menettää oli niin suloinen ja opin tosi paljon häneltä. 

Vierailija
30/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n tapauksessa on niin, että eksä varmasti tuntee syyllisyyttä asiasta, joten lupautuu auttamaan kaikissa käytännön asioissa. Muutossa auttoi, asensi lamput jne. Tämä kai oli uudelle ok, en tiedä, sanoiko eksä hänelle,  että olen niin surkea, että auttaa tms.

Erosta nyt jo melkein, eksä asuu uutensa kanssa ja minä vain rakastan ja ikävöin. En pääse yli. Siksi mietin, että poistaisin kaiken, mikä hänestä muistuttaa ja eläisin ikään kuin häntä ei olisikaan.

Vierailija
31/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eksiä pitäisi jäädä jotenkin vatvomaan? Elät vain elämääsi normaalisti.

Vierailija
32/32 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tietysti elää.elåmääni normaalisti, mutta en pysty. En halua uutta suhdetta, rakastan vain häntä. En pääse yli vaikka kaikkeni yritän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän