Mistä aineesta tykkäsit/tykkäät koulussa?
Minä tykkäsin äidinkielestä ja lauseenjäsennys oli parasta, mitä tiesin. Siksi kai on helppoa oppia kieliä.
Kuvaamataito oli aina 10. Pyrin ja pääsin Atskiin, mutta siihen se jäi.
Nyt melkein 7-kymppisenä ei ole mitään ammattia. Olen vaan ajelehtinut elämääni tähän saakka.
Ei kuitenkaan ole valittamista tästä elämästä. Siltikin tsemppaan nuoria ja omatkin lapseni ovat opiskelleet hyvät virat.
Mukavaa lauantaita kaikille.
Kommentit (13)
Äidinkieli myöskin. Opettaja luki usein aineitani ääneen tunneilla.
Bilsa ja psyka. Matemaattiset inhokkeja
Minä imppasin Bostikia välitunnilla...
Historia. Ammatilla ei kuitenkaan sen kanssa mitään tekemistä. Mutta onpahan ymmärrystä ja yleissivistystä.
Peruskoulussa kässä ja kuvis, ammattikoulussa (pukuompelu) rakenneharjoitukset.
Mukavaa, kun on positiivinen aloitus! Omasta koulunkäynnistäni on myös aikaa. Myös itse pidin äidinkielestä, mutta en niinkään lauseenjäsennyksestä vaan ainekirjoituksesta ja kirjallisuudesta. Biologia ja maantieto olivat myös mieliaineita. Elämän varrella eniten hyötyä ehkä on ollut äidinkielestä, englannista, maantiedosta ja myös uskonnosta. Ja lukioaineena psykologiasta.
Alussa kuvaamataito, lopussa matematiikka.
Vierailija kirjoitti:
Minä imppasin Bostikia välitunnilla...
tuo pelkkä nimi tuo jo mieleen sen epämiellyttävän hajun 🤢
Eräs heebo tarjosi mulle ja mun luokkakaverille vahvaa kannabiksen kukintoa yläasteen välitunnilla koulupihan ulkopuolella. Pakko myöntää, että seuraava englannin tunti meni lepposasti, olihan tuo muutenkin eka kerta kun maistoin sitä.
Opettaja vaan naureskeli meille. 😁 Onneksi hän ymmärsi, että kyseessä oli vain pilvipössis, eikä maininnut asiasta opettajien kansliaan. Enkunope kysyi jostakin kumman syystä juuri meiltä, että miten sanotaan "minä tein". Meistä kumpikaan ei tajunnut sanoa sitä oikein, kun olimme niin ajatuksissamme. Siihen enkunope totesi, että me nyt ollaan vaan vähän jumissa. Haa ha ha hahhaa! Ihan parasta ainetta!
Kyllä mä jo koulussa tykkäsin eniten kahvista. Ihan paras aine.