Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kihlat ostetaan - mitä muistat omasta ostostilanteestasi

Vierailija
27.09.2008 |

Kertokaa mulle miten kihlat ostetaan, mitä katsotaan mitä kysytään, mitä tarttis tietää jne.

Kerro omasta kihlanostotilanteestasi. Mitä laitoit päälle? Juhlistitteko ostoja esimerkiksi ravintolaruokailulla tai jollain muulla? Jne kertokaa, en ole vielä koskaan kokenut kihlojen ostoa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli sormuksen ostanut ja kosi minua. Pienennyttää se sormus kyllä piti, mutta sekin oli sovittu jo etukäteen. Miehellä ei ole kihlasormusta, vain vihkisormus.

Mä en voi käsittää tuota "mennäänkö kihloihin" -tapaa... Siis minun mielestä miehen pitää kosia, eli kysyä mennäänkö naimisiin, sitten ollaan kihloissa, jos siihen vastataan myönteisesti...

Vierailija
22/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli sormuksen ostanut ja kosi minua. Pienennyttää se sormus kyllä piti, mutta sekin oli sovittu jo etukäteen. Miehellä ei ole kihlasormusta, vain vihkisormus.

Mä en voi käsittää tuota "mennäänkö kihloihin" -tapaa... Siis minun mielestä miehen pitää kosia, eli kysyä mennäänkö naimisiin, sitten ollaan kihloissa, jos siihen vastataan myönteisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutamassa liikkeessä käyty katsomassa sormuksia. Mies ei ollut ennen pitänyt minkäänlaisia koruja ja oli ensin rinkuloiden paljoudesta ihan silmät ristissä :-)

Löydettiin sitten yhdestä liikkeestä mieleisemme eräänä maanantaina. Minä maksoin miehen sormuksen ja mies minun sormukseni, molemmilla suunnilleen sama hinta, mutta periaatteessa siis ostettiin sormukset toisillemme. Kaiverruksen sai valmiiksi vasta keskiviikoksi, joten kaiverrutettiin sitten sormuksiin nimemme (minulle miehen nimi & oma nimeni ja miehelle päinvastaisessa järjestyksessä) ja se keskiviikon päivämäärä.

Keskiviikkona sitten mies tuli minua vastaan, kun tulin koulusta ja kävimme hakemassa sormukset ja kebabannokset, joilla juhlistimme tilannetta :-) Kotona sitten (tai minun kämpilläni, emme silloin vielä asuneet virallisesti yhdessä) otimme sormukset rasiasta ja laitoimme sormeen ja pussasimme päälle ja syötiin sitä kebabia. Opiskelijan ja työttömän juhla-ateria :-)

Vanhemmille kerrottiin vasta parin viikon päästä, kun mentiin kotipaikkakunnalle käymään. Tai ei siis kerrottu, vaan odoteltiin, että huomaisivat sormukset. Eivät sitten kuitenkaan huomanneet, niin piti ihan näyttämällä näyttää, että katso nyt! Meille järjestettiin sitten väkisin kihlajaiset isäni 50-vuotissyntymäpäivien yhteyteen, vaikkemme olisi mitään juhlia halunneet. Mehän olimme jo keskenämme juhlineet ja siinä välissä vielä juhlineet kavereidemmekin kanssa siellä opiskelupaikkakunnallani ekana viikonloppuna sen keskiviikon jälkeen.

Vierailija
24/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä sitten eräänä viikonloppuna käytiin valitsemassa sormukset ja kihlauduimme romanttisesti kotonamme kynttilän valossa. Sen jälkeen juhlistimme päätöstämme viinillä ja lähdimme jatkamaan juhlimista ravintolaan. Voi että oli ihana ilta - oltiin niiiiin rakastuneita. Oi niitä aikoja. Rakastuneita ollaan vieläkin, mentiin kesällä naimisiin ja yhdessä mennään eteenpäin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi