Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kihlat ostetaan - mitä muistat omasta ostostilanteestasi

Vierailija
27.09.2008 |

Kertokaa mulle miten kihlat ostetaan, mitä katsotaan mitä kysytään, mitä tarttis tietää jne.

Kerro omasta kihlanostotilanteestasi. Mitä laitoit päälle? Juhlistitteko ostoja esimerkiksi ravintolaruokailulla tai jollain muulla? Jne kertokaa, en ole vielä koskaan kokenut kihlojen ostoa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoimme kultasepänliikkeeseen ja valitsimme omaan budjettiin sopivat mieluisat sormukset (ihan tavalliset sileät).

Vaihdoimme sormukset keskenään, ei mitään juhlimista, normaalit vaatteet päällä jne.

Yhdessä edelleen, tuosta aikaa jo yli 10 vuotta.

Vierailija
2/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran poikkesi, että kaiverrus kesti n. 1 h, jonka aikana menimme viereiseen kahvilaan kahville ja leivokselle "juhlistamaan" kihalusta.. Olihan se jännä tunne siellä kahvilassa, että tämähän on vakavaa.

Olihan se vakavaa ennen sitäkin kun oli 1 kk ikäinen vauvakin olemassa, mutta jotenkin tunne, että on todella halukas sitoutumaan siihen toiseen.. Ihana hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että kun oisimme jo kihlasormuksiin miehen kanssa halunneet molempien nimet, niin liikkeessä eivät kaivertaneet "kun ei ole tapana". Me sitten oltiin ainoata kihlauskertaamme niin höpsöjä, ettemme tajunneet kävellä toiseen liikkeeseen.

Nyt kymmenen vuotta kihloissa, joista pian 9 vuotta naimisissa.

Vierailija
4/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä koskaan kokenut kihlojen ostoa.

Vierailija
5/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mentiin purjeveneellemme ja purjehdimme tiettyyn paikkaan jossa söimme vähän paremmin kahdestaan. Ja siellä otettiin nämä sormukset käyttöön.

Vierailija
6/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät kaiverra juuri sitä mitä asiakas haluaa!! tottakai voi ja suositeltavaakin on kertoa perinteiset tavat, mutta itse aina kehotan asiakkaita valitsemaan omalle tuntuvan vaihtoehdon oli se sitten vaikka raamatunlause tai aforismi tms...

usein kaiverrus kuuluu kihlasormuksen hintaan, ja siihen hintaan sisältyy 1 nimi ja 1 pvm. mikäli asiakas haluaa muuta kaiverrettavan, mahdolliset lisäkustannukset tulevat asiakkaan maksettavaksi, ellei joissain tapauksissa kaupanpäälle.

Monet ihmiset ainakin Helsingin keskustassa kiertävät useita liikkeitä tehden tiukkaa hintavertailua. toiset valitsevat sitä halvinta ja toiset, jopa nuoret opiskelijatkin, haluavat satsata sormuksiin. Nykyään 700€ kihlat ovat hyvin yleinen hintaluokka.

Vierailija
7/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi yksin yllärinä ostamassa ja hämmästyin kyllä kun oli aivan oikean kokoinen. Kihlautuminen tuli siis täytenä yllätyksenä, olimme seurustelleet muutaman kuukauden joten mykisti minut ihan totaalisesti...alkoikin jo hätäytyä kieltäydynkö = ). Sen jälkeen lähdimme bailaamaan ja juhlittiin aamuun saakka.

Vierailija
8/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset ostettiin liikkeestä, jota ei enää ole. Tuohon aikaan oli ne timanttileikatut sormukset hyvin "in" ja sellaiset mekin valittiin, valkokultaiset tosin.. Jälkeenpäin huomattiin, että monilla oli samanlaiset, eikä tuo malli enää miellytä pätkääkään, enkä käytä sitä, vaikka mies on sama..

Kaiverrus kesti aika pitkään, useita päiviä, tuskin kaiversivat siinä liikkeessä edes.. Mies kävi ne hakemassa ja toi sitten minun asuinpaikkakunnalleni.. Hän oli päässyt töistä, minä menossa iltavuoroon..Romanttisesti työpaikkani parkkipaikalla kihlauduttiin.. =0)))))) Se päivämäärä oli nimittäin tärkeä!

Vanhempani halusivat vängällä pitää kihlajaiset (mutta kuulemma vain nämä yhdet) ja lähisukua kävi sitten kahvilla joitakin viikkoja myöhemmin.

Vierailija
9/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti useamman päivän: tilasimme ensin, ja sitten kävimme hakemassa. varsinainen kosinta oli jo tapahtunut viikkoja aikasemmin meille merkittävässä paikassa, joten kaiverrusten odottaminen ei tuntunut missään, eikä niitten sormusten käyttöönottoa kuohuviinilasillista kummemmin juhlittu.

Vierailija
10/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kihlapäivä on aprillipäivä. =D Koulun jälkeen mentiin Rossoon syömään ja jossain vaiheessa pujotettiin sormukset toistemme sormiin <3

Ja tilaus siis tarkotti sitä, että valittiin sopivat sormukset ja jätettiin kaiverrutettavaksi ne ja haettiin sitten sillon aprillipäivänä ne.

Vierailija
11/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minun poikani oli myöskin mukana sormusten ostossa. Ikää hänellä oli n.1v.

Päiväkin oli ihan normaali perjantai.

Valitsimme sormukset ja ne normaalit kaiverrukset.

Saimme sormukset heti mukaan kaiverrettuina. Palvelu oli erittäin hyvää, tosin jälkeenpäin meitä hymyilytti hieman, koska liikkeen toinen myyjä ja itse kaivertaja olivat uteliaina vieressä seuraamassa sormusten valintaa. =)

Tuskin ihan jokapäivä heidän liikkeeseensä eksyy naisparia.

Laitoimme sormukset eräällä kauniilla puistoalueella ja poikani sai toimia todistajana =)

Vierailija
12/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

, kun yhtäkkiä puhe meni kihloihin. Ja niin lähdimme kesken vaelluksen kihloja ostamaan paikallisesta liikkeestä. Valikoima ei ollut kovin laaja mutta mieleiset löytyi ja he tilasivat sitten oikean koon ja pari päivää niitä ooteltiin. Kun sormukset haimme niin kapusimme Ylläksen huipulle ja siellä sormukset vaihdettiin ja eväitä syötiin.

Vierailija
13/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinattiin laittaa heti pihalla mutta siihen osu joku meihen kaveri just ni vähän siirrettiin. Laitettiin ne sitten anoppilan rapussa kun mentiin sinne heti kertomaan. Ja sen jälkeen mentiin mun kotiin kertoon ja Äitiä harmitti kun ei ollu kun korppuja kahvin kaa. Seuraavana päivänä oli amiksen päättäjäiset joten juhlittiin siinä samalla. Varsinaiset kihlajaiset jäi pitämättä kun meidän kaks koiraa kuoli ihan peräkkäin ni ei ollu juhla fiiliksiä.

Vierailija
14/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluttiin kihalutua tietyssä paikassa, siellä missä oltiin tavattu ja koettu suhteen ihanat alkuajat ensimmäisine suudelmineen ja muine ikimuistoisine hetkineen... Minä opiskelin toisella paikkakunnalla ja olin tiettynä viikonloppuna tuolossa käymään siellä kotipaikkakunnalla.

Poikaystävä tuli pari viikkoa ennen käymään mun luona opiskelupaikkakunnalla ja silloin käytiin sormusostoksilla. Valittiin sormukset kultasepänliikkeen kihlahuoneessa, eli siellä oli erillinen tunnelmallinen huone ko. tarkoitusta varten. Kun oltiin valittu sormukset niin liike tarjosi leivoskahvit kaiverruksen aikana. Ja he ottivat myös kuvan mukaan muistoksi hetkestä :)

Itse sormusten vaihtaminen tapahtui sitten siellä meidän paikassa :) Tämän jälkeen mentiin kertomaan ensin mun vanhemmille ja sitten poikaystävän vanhemmille. 9 vuotta tästä on jo aikaa... Ja nyt se poikaystävä on mun aviomies ja lasteni isä.

Vierailija
15/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä tuli pari viikkoa ennen käymään mun luona opiskelupaikkakunnalla ja silloin käytiin sormusostoksilla. Valittiin sormukset kultasepänliikkeen kihlahuoneessa, eli siellä oli erillinen tunnelmallinen huone ko. tarkoitusta varten. Kun oltiin valittu sormukset niin liike tarjosi leivoskahvit kaiverruksen aikana. Ja he ottivat myös kuvan mukaan muistoksi hetkestä :)

aika luksusta...

Vierailija
16/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se kuulemma oli soittaessa tiellä ja olisi tuntunut ahdistavalta. Hän oli ollut aiemmin naimisissa, muttei koskaan käyttänyt vihkisormusta (näin sanoi, tiedä sitten).

Mies oli huomannut, että sormus olisi minulle tärkeä (osittain juuri siksi, että olimme molemmat toisella kierroksella enkä halunnut olla mikään isin h-a, vaan sormuksella kihlattu), ja suostui ajatukseen, että mentäisiin niiin hyvälle kultasepälle kuin tiedetään ja hän saisi kokeilla, miltä hyvintehty sormus tuntuu.

Oltiin miehen ja hänen lapsensa kanssa kaupungilla, kun kuljettiin Tillanderin ohi. Päätettiin poiketa sisään. Siellä mies kokeili oikein kaunista, mattapintaista punakultasormusta, totesi, ettei siinä olekaan teräviä kulmia (yllätys yllätys) ja että se tuntuu mukavalta kädessä ja väri on poikkeuksellisen kaunis. Siltä seisomalta hankimme siis kihlat. Samalla reissulla ostettiin myös miehen tyttärelle sormus, en enää muista mistä, mutta ei sentään kultasepältä ;) Siinä oli iso, punainen kivi.

Laitoimme sormukset sormeen viikko tai pari myöhemmin Ruissalon huvilareitin varrella jonkin puskan juuressa, meren rannalla. Kahdestaan oltiin ja kuohuviinipullokin siinä poksautettiin.

Vierailija
17/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli laittamut ruokaa yms. ja kun koitti jälkiruuan aika, kantoi pöytään shampanjapullon ja sormusrasian. Kun oli saanut paketin auki, hän kysyi, että "no tuleeko susta mun vaimo?"

Sormus piti käydä kyllä pienentämässä, oli aivan liian suuri.

Vierailija
18/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kyllä asiasta puhuttu ja mietitty millaiset sormukset haluttaisiin ja minkä kokoinen minulle pitäisi olla. Kosinta jäi kuitenkin miehen tehtäväksi sitten kun hänestä siltä tuntuisi. Hän oli ostanut sormukset valmiiksi ja kosi keskellä metsää kun oltiin koiran kanssa lenkillä.

Vierailija
19/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtenä aamuna sovimme kihloihin menemisestä. Menimme paikalliseen liikkeeseen ja kerroimme millaiset sormukset haluamme. Halusimme tietynlevyiset platinasormukset, ne siis teetettiin paikallisessa liikkeessä (ovat siellä huomattavasti halvemmat, kuin täällä meillä) ja saimme ne sitten muistaakseni parin viikon sisään. Kaiverrukset tulivat samaan hintaan

Palvelu siellä oli aivan loistavaa, oma sormukseni tuntui kuitenkin liian suurelta ja sitä pienennettiin ilman mitään lisämaksua. Kävimme vielä paluumuuton jälkeen Hongkongissa lomalla ja ostimme aivan ihanan hääsormuksenkin sieltä, eri liikkeestä tosin,. Arvioimme sen vielä Tillanderilla jälkeenpäin.

Vierailija
20/24 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselimme kultasepänliikkeen mainosta ja mietimme millaiset sormukset valtsisimme sitten kun joskus menisimme kihloihin...Päätettiin sitten mennä heti huomenissa.

Seuraavana päivänä kävelimme liikkeeseen ja valitsimme sormukset, saimme jopa opiskelija-alennusta =). Ajoimme meren rantaan pieneen satamaan, oli tosi kylmä ja sormus tuntui heti tosi isolta, myöhemmin sitä pienennettiin pariinkin otteeseen. Kävimme myös syömässä ravintolassa kihlautumisen kunniaksi. Päivä oli tavallinen keskiviikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän