Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs me tulevat vanhukset nyt tehdään

Vierailija
07.02.2026 |

että saadaan itsellemme hyvä hoito? Aika karseita esimerkkejä on tuolla nyt.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidämme huolta lihaskunnosta ja aivoterveydestä. Vedämme persuja turpiin aina kun mahdollista, jätämme äänestämättä niitä ja Kokoomusta enää koskaan.

"Vedät persuja turpiin" on tehty jo, kun rahat jotka voisi ohjata vanhustenhoitoon meneekin vähä-älyisen somppulauman tuottamiseen. Taidat olla yksi heistä, sillä väkivallalla uhkailu ei ole sivistynyttä.

Vierailija
22/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän niin etten mihinkään hoitokotiin ole menossa, ei meidän suvussa sellaisia ole kuin yksi tarvinnut, mummoni joka oli yhtä paksu kuin pitkäkin sai monta aivoinfarktia että meni kyky liikkua ja muisti meni. Kaikki muut ovat eläneet ja elää kodeissaan itsenäisesti, myös vanhin tätini vuonna 1936 syntynyt, samoin äitini joka on kolme vuotta nuorempi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan hoito itse, tai eletään niin että ei ole mitään hoidettavaa elossa.

Vierailija
24/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota hoitaa ongelman pian pois jokaiselta. Ei hoida, jos jämptiinnymme ja ryhdistymme ja teemme parannusta sodomaelämästämme

Vierailija
25/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten olisi jos alkaisimme välittämään?

Sitä voi toivoa. Sen suhteen että se toteutuu ole hieman kyyninen joten en jää odottamaan että joku hoitaisi sen takia että välittää.

Hoitaja hoitaa siksi, että saa palkkansa. Vanhustenhoidon tasoa voi parantaa yhdessä siksi, että välittää. 

Ei meillä kohta ole hoitajia. Pitää maksaa liikkaa palkkaa.

Vierailija
26/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään kaikissa ikäluokissa kaikki sairaudet hoitamatta. 

Vierailija
27/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä lapset, nuoret ja työikäiset? 

Lapsista vastuussa on huoltaja. Nuoret (yli 18v) ja työikäiset joutuu vastaamaan itse itsestään.

Vanhuksetkin joutuvat vastaamaan itsestään, sillä ovat aikuisia. 

Täähän se ois. Ei vanhuksilla ole mitään erioikeuksia. 

Vanhoilla on sairauksen myötä eri oikeuksia. Eivät muistiongelmaiset ja liikuntakyvyttömät pysty huolehtimaan itsestään. Saitteko koronarokotteen mukana jonkin h itl er-sirun vai mikä juttu?

Nuoremmillakin on sairauksia, jolloin eivät pysty huolehtimaan itsestää

Heistä ei ole uutisoitu samoin kuin vanhuksista, ei ole näkynyt pilvin pimein uutisia tuoliin kuristuneista nuoremmista henkilöistä. Vanhuksista on uutisoitu paljon ja viimeisin kuristui tuoliinsa. Haluatko todellakin itsellesi saman kohtalon viimeistään vanhainkodissa? Vastasyntyneestä lapsestakin tulee vanhus ja hän joutuu kenties hoitajan pahoinpitelemäksi, naapurihuoneen ukin r ai sk aamaksi tai vähintään kuolemansa on tahallaan aiheutettu sääntöjenvastaisella toiminnalla. Vanhusten laadukas hoito ei ole menetys, vaan tuottaa lisää työpaikkoja. Ei ole keltään pois, että jokainen ryhmä voi hyvin. Ei ole syytä laittaa mitään ryhmää toisensa edelle. Tämä on vanhusketju, voit perustaa itsellesi nuorisoketjun.    

Vierailija
28/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään kaikissa ikäluokissa kaikki sairaudet hoitamatta. 

Ei jätetä.

Vierailija
29/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten olisi jos alkaisimme välittämään?

Sitä voi toivoa. Sen suhteen että se toteutuu ole hieman kyyninen joten en jää odottamaan että joku hoitaisi sen takia että välittää.

Hoitaja hoitaa siksi, että saa palkkansa. Vanhustenhoidon tasoa voi parantaa yhdessä siksi, että välittää. 

Ei meillä kohta ole hoitajia. Pitää maksaa liikkaa palkkaa.

Yleiset elinkustannukset pitäisi saada kuriin (vuokrat ym.) niin palkoilla ei olisi välttämättömiä korotuspaineita. Niin hallituksen, kuin kansankin pitäisi unohtaa ahneus.

Vierailija
30/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan vanhuksia. Veljeni, 26v, kuoli suolistosyöpään, kun ei tutkittu kunnolla. Vanhukset jonoissa olivat ensin. 

Vierailija
31/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elinkustannukset lasketaan minimiin niin ei niistä hoivaan jää mitään. Hoiva on ensimmäinen säästökohde.

Vierailija
32/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan vanhuksia. Veljeni, 26v, kuoli suolistosyöpään, kun ei tutkittu kunnolla. Vanhukset jonoissa olivat ensin. 

Muistele sitä, kun itse hitaasti kärvistelet hoitajien kourissa viimeiset vuotesi. Katkeruuttasi vastakkainasettelet, vaikka siihen ei ole mitään syytä. 

Vierailija
33/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistele sitä, kun itse hitaasti kärvistelet hoitajien kourissa viimeiset vuotesi. Katkeruuttasi vastakkainasettelet, vaikka siihen ei ole mitään syytä. 

En ajattele itseäni vaan veljeäni. Minulla ei ole väliä. Sitähän sinä narsku et ymmärrä. 

Vierailija
34/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele itseäni vaan veljeäni. Minulla ei ole väliä. Sitähän sinä narsku et ymmärrä. 

Jos jostain syystä eläisin vanhaksi, niin siltikin surisin veljeäni, joka ei saanut elää edes keski-ikäiseksi. Elämä olisi ollut edessä. 

Vierailija
35/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain syystä eläisin vanhaksi, niin siltikin surisin veljeäni, joka ei saanut elää edes keski-ikäiseksi. Elämä olisi ollut edessä. 

<3

Vierailija
36/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa nyt ymmärtää, että kommenttisi on nimenomaan narsismia. Sinä ja sinun veljesi. Viis Ella Kannisen äidistä, joka kuristui hoitokodissa ja viis niistä kaikista muista. Viis koko Suomen tulevista sukupolvista, koska sinun veljesi. 

Vierailija
37/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINÄ ja SINUN surusi ;)

Vierailija
38/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien geenien narsistinen vahtaaminen on impivaarassa voimissaan.

Vierailija
39/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en halua edes elää vanhaksi. Sairauksia ja kipuja, vaikka kuinka hoidettaisiin. Hoitotahto, kiitos mulle. 

Vierailija
40/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa nyt ymmärtää, että kommenttisi on nimenomaan narsismia. Sinä ja sinun veljesi. Viis Ella Kannisen äidistä, joka kuristui hoitokodissa ja viis niistä kaikista muista. Viis koko Suomen tulevista sukupolvista, koska sinun veljesi. 

Nuorista ja työikäisistä tulisi pitää parempaa huolta. Nuorikin voi olla sairas, ei ainoastaan vanhus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi