Asperger ja parisuhde
Voisitteko kuvitella seurustelevanne asperger ihmisen kanssa?
Kommentit (14)
Mun miehellä on asperger enkä edes huomannut hänessä mitään erikoista tavatessamme. Tosin näin 15 vuotta myöhemmin olen havainnut, että myös mussa on aika paljon asperger-piirteitä, joten ehkä siksi olemme vetäneet toisiamme puoleemme.
jos on hyvät vitut niin miksi en. t: as-miäs
Riippuu ihmisestä. Heitäkin on monenlaisia.
Joo, seurustelen. Olen kyllä itsekin asperger, mutta en tiennyt sitä kyllä vielä hänet tavatessani.
Mä en muiden kanssa seurusteliskaan, mutta oonkin ite asperger.
Vierailija kirjoitti:
En.
Vammaiset kuuluu laitokseen.
Ei se ole vamma, mutta luetun ymmärtämisen ongelmat voivat kieliä aivovammasta
Vierailija kirjoitti:
jos on hyvät vitut niin miksi en. t: as-miäs
Kuulostat ihmiseltä, jonka kanssa minä en seurustelisi. T. as-nainen
Voisin, jos on minulle sopiva ihminen muuten.
Vierailija kirjoitti:
En.
Vammaiset kuuluu laitokseen.
Vammaiset niin.
Olen lievästi autistinen, mutta olen silti löytänyt vaimon ja saanut lapsen. Vaimo kyllä alkuun ihmetteli harrastuksiani. Mm kirjanpito ja tilastointi. M42
Voi kyllä! Mutta hän haluaa olla vain tuttava tai kaveri tai jotain muuta sellaista. Minä taas yritän jotenkin toipua tästä tunteesta. On hän minulle kuitenkin sen verran rakas ja tärkeä, että meneehän tämä näinkin. On kyllä puhuttu vaikka mitä suhteista ja tunteista, mutta en halua turpiinkaan saada niin en sitten tietenkään kerro, että puhun hänestä. En kyllä suoraan kertoisi kellekään muullekaan ja sen takia onkin varmaan aika helkkarin vaikea arvata mitään. Ja nyt joku ryntäät tänne kertomaan miten tärkeä on suoraan puhuminen ja sitähän en kyllä varmaan aiot tehdä. En halua nolata itseäni tai häntäkään ja kaikki muuttuisi vaan tosi vaivaantuneeksi.
olen ollut aikaisemmin pitkään niin paskassa suhteessa, että ei ole mitään tarvetta tai halua nostaa itseään ja omia tarpeita ykköseksi joka asiassa. Joka tapauksessa kukaan ei missään suhteessa voi olla ajatustenlukija ja tunteet on hyvä muutenkin sanoa ääneen. Se miten suhde toimisi yleensäkään kenenkään kanssa on aina jokaisessa suhteessa niiden kahden ihmisen asia.