Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs me tulevat vanhukset nyt tehdään

Vierailija
07.02.2026 |

että saadaan itsellemme hyvä hoito? Aika karseita esimerkkejä on tuolla nyt.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanassakin jo aikoinaan sanottiin:

Feel as though nobody cares if I live or die

So I might as well begin to put some action in my life

Vierailija
42/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan vanhuksia. Veljeni, 26v, kuoli suolistosyöpään, kun ei tutkittu kunnolla. Vanhukset jonoissa olivat ensin. 

Muistele sitä, kun itse hitaasti kärvistelet hoitajien kourissa viimeiset vuotesi. Katkeruuttasi vastakkainasettelet, vaikka siihen ei ole mitään syytä. 

En ajattele itseäni vaan veljeäni. Minulla ei ole väliä. Sitähän sinä narsku et ymmärrä. 

Jos jostain syystä eläisin vanhaksi, niin siltikin surisin veljeäni, joka ei saanut elää edes keski-ikäiseksi. Elämä olisi ollut edessä. 

SINÄ ja SINUN surusi ;)

Sinä ja sinun huolesi, miten hoidetaan vanhana. Minä ja minun vanhuuteni. Missä lapsesi ja lapsenlapsesi ovat? Ystäväsi? Lähipiirisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan vanhuksia. Veljeni, 26v, kuoli suolistosyöpään, kun ei tutkittu kunnolla. Vanhukset jonoissa olivat ensin. 

Alan olemaan samaa mieltä. Viimeksi kun kävin terveyskeskuksessa sain odotella aikaa neljä kuukautta ja joku mummeli alkoi juttelemaan, kertoi käyvänsä siellä joka kuukausi, minä mietin miten niitä aikoja saa tuommoinen hyvä kuntoinen ihminen kun ei me muut saada. 

Vierailija
44/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistele sitä, kun itse hitaasti kärvistelet hoitajien kourissa viimeiset vuotesi. Katkeruuttasi vastakkainasettelet, vaikka siihen ei ole mitään syytä. 

En ajattele itseäni vaan veljeäni. Minulla ei ole väliä. Sitähän sinä narsku et ymmärrä. 

Sinun kannattaa nyt ymmärtää, että kommenttisi on nimenomaan narsismia. Sinä ja sinun veljesi. Viis Ella Kannisen äidistä, joka kuristui hoitokodissa ja viis niistä kaikista muista. Viis koko Suomen tulevista sukupolvista, koska sinun veljesi. 

Ella Kannisen TÄTI kuristui, ei äiti.

Vierailija
45/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26 vuotias olisi maksanut 40 vuotta niiden vanhusten eläkkeet ja hoidot. Tuo on sairasta ettei nuoret pääse hoitoon mutta ihmiset jotka vain kuluttavat yhteiskunnan varoja saavat hoidon vaikka hautaa kohti ovat kovaa vauhtia etenemässä 

Vierailija
46/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan olemaan samaa mieltä. Viimeksi kun kävin terveyskeskuksessa sain odotella aikaa neljä kuukautta ja joku mummeli alkoi juttelemaan, kertoi käyvänsä siellä joka kuukausi, minä mietin miten niitä aikoja saa tuommoinen hyvä kuntoinen ihminen kun ei me muut saada. 

Tuota juuri tarkoitan. Nuorempien oletetaan olevan terveitä ihan vaan iän perusteella. Veljelleni tarjottiin oireisiin vain ummetuslääkettä ja laitettiin tähystysjonoon. Kun lopulta tähystykseen päästiin, kohtalo selvisi.  ):

Vierailija
47/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa nyt ymmärtää, että kommenttisi on nimenomaan narsismia. Sinä ja sinun veljesi. Viis Ella Kannisen äidistä, joka kuristui hoitokodissa ja viis niistä kaikista muista. Viis koko Suomen tulevista sukupolvista, koska sinun veljesi. 

Ella Kannisen TÄT

Joo, ei sitten mitään, se oli vaan täti. Tädin kuristuminen on toki vähempiarvoinen kuin äidin kuristuminen.

Vierailija
48/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannataa huolehtia itsestään hyvin.

Päinvastoin kannattaa huolehtia huonosti, niin kuolee sydäriin eikä pitkäaikaissairauksiin (tosi)vanhana.

Vierailija
49/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon säästettäisiin hoitokuluissa, kun vanhuksilta kiellettäisiin alko. Nyt tissuttelevat paljon, loukkaantuvat kännipäissään tai pilaavat sisäelimensä ja yhteiskunta hoitaa kuntoon kerta toisensa jälkeen. Porttikielto alkoon ja kauppoihin myyntikielto yli 65-vuotiaille!

Vierailija
50/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota juuri tarkoitan. Nuorempien oletetaan olevan terveitä ihan vaan iän perusteella. Veljelleni tarjottiin oireisiin vain ummetuslääkettä ja laitettiin tähystysjonoon. Kun lopulta tähystykseen päästiin, kohtalo selvisi.  ):

Aivan. Tämä on ollut käytäntö myös minun kohdallani, että jonotan omaa vuoroani. En silti vihaa sitä, joka on edelläni jonossa.

Vierailija
51/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin kannattaa huolehtia huonosti, niin kuolee sydäriin eikä pitkäaikaissairauksiin (tosi)vanhana.

Tämä. Mikään ei ole karumpi kuin pitkäikäisen muistisairaan kohtalo. Ja se tulee melkein jokaiselle jossakin iässä. Suosittelen kuolemaan ajoissa alta pois - ihan vain itsensä tähden.

Vierailija
52/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Tämä on ollut käytäntö myös minun kohdallani, että jonotan omaa vuoroani. En silti vihaa sitä, joka on edelläni jonossa.

Miksi näsäviisastelet? 

Vierailija
53/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
54/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain syystä eläisin vanhaksi, niin siltikin surisin veljeäni, joka ei saanut elää edes keski-ikäiseksi. Elämä olisi ollut edessä. 

SINÄ ja SINUN surusi ;)

Sinä ja s

Sinä taidat uskoa kokoomukseen juoneen, jossa valehdellaan, että pitää valita vanhukset tai nuoret. Ei pidä valita vanhuksia tai nuoria, vaan valitsemalla hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitäminen valitaan kaikki. Sinun olisi hyvä hoidattaa tuo traumasi veljesi kuolemasta.

Vierailija
55/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mikään ei ole karumpi kuin pitkäikäisen muistisairaan kohtalo. Ja se tulee melkein jokaiselle jossakin iässä. Suosittelen kuolemaan ajoissa alta pois - ihan vain itsensä tähden.

Aina se suunniteltu imu ennen hoitokotiin joutumista ei onnistu. Olisi se mukavaa, että kaikilla olisi siellä hoitokodissa turvallista ja inhimillistä olla, mikäli sinne joutuu.

Vierailija
56/56 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä lapset, nuoret ja työikäiset? 

Lähtevät ulkomaille, kokemusta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan