Opettaja närkästyi, kun joku uskaltaa ojentaa nuoria
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011798225.html?utm_medium=promobox&utm_…
On se kauheaa, kun lasten pitäisi osata käyttäytyä.
Kommentit (655)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua museossa enemmän häiritsisi huutava henkilökunta kuin penkeillä lojuva nuoriso. Oikea tapa puuttua asiaan olisi ollut sanoa opettajalle, että vie ryhmän pois, jos käytös on häiritsevää.
Entä jos joku haluaa siihen penkille istua jossa lojuu teinejä huutamassa
Voi ihan ystävällisesti sanoa, että pääsisinkö siihen istumaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Niinpä. Ne teinithän oli pitänyt mölyä, ennen kuin se vartija oli korottanut ääntänsä.
Janne Behm vaikuttaa julkisuudenkipeältä. Haluaisi olla julkkismuusikko, mutta ajautui opettajaksi. Onko hänellä mitään pedagogista koulutusta taustalla? Näitä lässynlässyn isiä on koulut ja päiväkodit nyktään täynnä ja pitäisi ymmärtää, vaikka lapsi lyö toisia.
Kuvittelen olevani lentokoneessa, olen lomafiiliksissä, kallis matka maksettu. Nuorisojoukko alkaa huutelemaan, heittämään banaaninkuoria, soittamaan musiikkia, vaeltamaan paikasta toiseen ym. Kukaan ei uskalla puuttua tilanteseen, koska kyllähän nuoruus nyt on tuollaista, heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ei pitänyt mitään järjestystä yllä, joten ymmärrän henkilökuntaa.
Mistä sinä sen tiedät?
Ja jos henkilökunta menettää itsehillinnän ja käyttäytyy huonosti, se on varoituksen paikka. Tai jopa potkut, kun potkulaki on voimassa. Työpaikalla käyttäydytään työnantajan ohjeiden mukaan.
Joku edes koittaa puuttua ja pitää järjestystä yllä niin sinä jo jakelet täällä potkuja työstä! Saa nähdä mitä elämä tulee vielä sinulle opettamaan!
Työpaikalla toimitaan työnantajan ohjeiden mukaan ja ollaan aina ammatillisia. Ei provosoiduta vaikka provosoidaan. Sen elämä on jo opettanut minulle.
Orpon hallitus loi potkulain eli nyt potkut saa antaa heti kun ei noudata työnantajan ohjeita. Minulle riittäisi vanhan ajan käytäntö eli ensin varoitus.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ateneumissa saa museonjohtajan mukaan huutaa, itkeä ja nauraa kovalla äänellä, jätän tästedes vierailut siellä väliin.
Varmaan parempi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullahattutäti näyttää mikä nykysuomessa on päin helvettiä. Käytöstapojen puute.
Niin näytti sen mikä on vialla, huudetaan kanssaihmisille.
Mikä siinä huutamisessa sinua pelottaa? Voitko avata näkemystäsi enemmän ja paremmin?
Huutaminen on turhaa oman heikkouden ja raivon osoittamista. Se on aggressiivista ja tuhoavaa. Täysin tarpeetonta ja vahingollista kaikessa kanssakäymisessä.
Ei huutaminen välttämätt ole raivon vallassa olemista, se voi olla harkittu toimenpide millä etsiä ratkaisua menellään olevaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä alkoi kurittomuuden aika, kun risun ja remmin käyttö loppui.
Ne ei ketään pelastaneet, sen sijaan kuri ja rajat pelastavat.
Mikä on sinun keinosi kurin ja rajojen ylläpitämiseen? Pelkkä tiukka sanominen ja huutokaan eivät auta, koska lapset oppivat nopeasti että kiellot voi päästää yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ateneumissa saa museonjohtajan mukaan huutaa, itkeä ja nauraa kovalla äänellä, jätän tästedes vierailut siellä väliin.
Varmaan parempi kaikille.
Huonokäytöksisen teinin vanhempi siellä 🤭
Oppilas voisitko ystävällisesti rauhoittua. Pyydän kauniisti rauhoittumaan ja käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on 13-vuotiaista eikä pienistä lapsista! Yläasteikäinen on jo varhaisnuori ja siinä iässä pitää jo osata käyttäytyä. Sen ikäinen ei myöskään mene rikki jos ärähdetään kun ei mene mikään nelosluokkalainenkaan. Tämä typerä päänsilittely tuhoaa Suomen.
N39
Missä asialpalvelussa saa huutaa asiakkaille? Vai Tarkoitatko, että vain lapsille ja nuorille saa huutaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vieras aikuinen tuli huutamaan lapselle, sanoi opettaja Behm.
Seiskaluokkalaiset ovat nyt 13-14-vuotiaita, eli teinejä. Eivät lapsia.
Teini on lapsi.
Ei vaan teini. Alaikäinen toki on.
Lapsi.
Janne haluaa olla oppilaitten kaveri. Ymmärtää heitä, ja olla sellainen kiva ope.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin vahtimestari nähnyt työuransa aikana vaikka millaista häirikköä joten tuskin ihan pienestä perseilystä lähtee huutamaan.
Olin joskus koulun iltavahtimestarina eikä siinä työssä pärjännyt ellei osannut korottaa ääntään. Ei sellainen sievistely riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksesta itse tein johtopäätöksen, että huutaja purki omaa turhautumistaan nuoriin.
Mistä voit tietää että oli turhautumista, ehkä vain käytti sitä keinoa, jonka tiesi toimivaksi.
Ammattilainen ei huuda koskaan.
Museon työntekijät eivät ole mitään ammattikasvattajia, opettajat ovat jos opettaja ei tee työtään joku muu puuttuu siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on 13-vuotiaista eikä pienistä lapsista! Yläasteikäinen on jo varhaisnuori ja siinä iässä pitää jo osata käyttäytyä. Sen ikäinen ei myöskään mene rikki jos ärähdetään kun ei mene mikään nelosluokkalainenkaan. Tämä typerä päänsilittely tuhoaa Suomen.
N39
Missä asialpalvelussa saa huutaa asiakkaille? Vai Tarkoitatko, että vain lapsille ja nuorille saa huutaa?
Itsehän he ensin huusivat.
Eri
Janne yritti vielä heittää rasismikortin kehiin eli nolo tyyppi on. Se, että lapsi tulee ensimmäistä kertaa museoon vasta teini-ikäisenä, koska on vieraasta kulttuurista, ei ole mikään selitys käyttäytyä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Janne haluaa olla oppilaitten kaveri. Ymmärtää heitä, ja olla sellainen kiva ope.
Yksikään hyvä opettaja ei huuda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap linkittää juttuja joita ei edes itse jaksanut lukea.
Oliko hänellä aihetta huomauttaa oppilaalle? Oli. Tekikö hän sen pedagogisesti hyvin? Ei.
Poistoon moinen valhe.
Vahtimestari ei ole Pedagogi. Hän on Vahtimestari. Opettaja taas on.
Vahtimestarin koulutukseen ei kuulu pedagogiikka...
Itse olisin varmaan silleen pedakokisesti aplodeerannut ärähtäneelle museovalvojalle. Perseilevät pennut kuriin!
Ei vaan teini. Alaikäinen toki on.