Millainen päihde kannabis?
Voisiko olla hyvä korvike vaikkapa alkoholille?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haisee, tyhmentää ja aiheuttaa psykooseja
Tuo psykoosi mussutus on naurettavaa. Pelkän kannabiksen aiheuttamia psykooseja ei ole edes joka vuosi. Alkoholin aiheuttamia psykooseja on 4000 vuodessa. Mieti kumpi on suurempi haitta?
Luuletko tosiaan että moni kannabisnisti menisi lääkäriin psykoosin takia laittomasta aineesta? Niinpä.
Missä ne lukuisat kannabispsykoosit piileksii? Pitkään käyttäneistä ei löydy yhtä joka olisi itse nähnyt kannabispsykoosin. Lisäksi kannabis on yleisin laittomista niin melkein kaikkien pitäisi nähdä jatkuvasti kannabispsykooseja koska käyttö on niin yleistä. Kymmenen uutisten mukaan joka viides käyttää jotain laitonta ja yleisin on kannabis.
Alkaa nukuttaa ja tulee nälkä. Jos haluat olla unelias pullero, anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Nolo teinipäihde. Kannabikselle haiseminen on todella noloa.
Aikuiset ihmiset täällä puolustelee rappiokulttuuria. Huomaa heidän älykkyysosamääränsä. Luulevat olevansa kovinkin fiksuja kannabiksensa kanssa, joka tunnetusti vain tyhmentää voimakkaasti.
Ei paljo kiinnostele muuttua rotan näköiseksi nistiksi, huumeiden orjaksi, joka on täysin pysyvä rappiotila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo psykoosi mussutus on naurettavaa. Pelkän kannabiksen aiheuttamia psykooseja ei ole edes joka vuosi. Alkoholin aiheuttamia psykooseja on 4000 vuodessa. Mieti kumpi on suurempi haitta?
Luuletko tosiaan että moni kannabisnisti menisi lääkäriin psykoosin takia laittomasta aineesta? Niinpä.
Missä ne lukuisat kannabispsykoosit piileksii? Pitkään käyttäneistä ei löydy yhtä joka olisi itse nähnyt kannabispsykoosin. Lisäksi kannabis on yleisin laittomista niin melkein kaikkien pitäisi nähdä jatkuvasti kannabispsykooseja koska käyttö on niin yleistä. Kymmenen uutisten mukaan joka viides käyttää jotain laitonta ja yleisin on kannabis.
Älä ole niin sinisilmäinen :D ei ne tietenkään sinulle kerro psyykoseistaan, ettei vaan leimata narkkareiksi jota he ovat jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä kannabiksen kanssa on paljon yleisempää kuin alkoholin. Turha edes verrata noita keskenään. Kannabis on edelleen huume. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä jää pahasti koukkuun ja sitten unohtuu työ, perhe, yms kaikki."
Myös alkoholi on huume. Se on vain laillistettu sellainen. Onko sinulla linkkiä tilastoon joka osoittaisi kannabiksen johtavan suurimmassa osassa tapauksia ongelmakäyttöön?
https://www.cdc.gov/cannabis/data-research/facts-stats
Et osaa itse edes näköjään etsiä mitään kun kannabis on pehmentänyt pääsi niin pahasti. Alkoholi ei edelleenkään ole huume. Ihan syystäkin kannabis on mutta alkoholi ei ole. Mutta eihän kannabisnisti halua sitä ymmärtää.
Alkoholi on edelleenkin huume. Ainostaan itselleen valehteleva alkoholisti väittäisi muuta.
Ja koska pyysit minua etsimään asiasta itse tietoa niin Yale yliopiston arvio oli että noin 10% käyttäjistä päätyy riippuvaisiksi mikä ei eroa hirveästi alkoholia koskevista luvuista.
Hauskaa seurata kun kannabisnarkkarit täällä kovasti yrittävät puolustaa rappiohuumettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä kannabiksen kanssa on paljon yleisempää kuin alkoholin. Turha edes verrata noita keskenään. Kannabis on edelleen huume. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä jää pahasti koukkuun ja sitten unohtuu työ, perhe, yms kaikki."
Myös alkoholi on huume. Se on vain laillistettu sellainen. Onko sinulla linkkiä tilastoon joka osoittaisi kannabiksen johtavan suurimmassa osassa tapauksia ongelmakäyttöön?
Et osaa itse edes näköjään etsiä mitään kun kannabis on pehmentänyt pääsi niin pahasti. Alkoholi ei edelleenkään ole huume. Ihan syystäkin kannabis on mutta alkoholi ei ole. Mutta eihän kannabisnisti halua sitä ymmärtää.
Alkoholi on edelleenkin huume. Ainostaan itselleen valehteleva alkoholis
Jaahas, kannabis on näköjään heikentänyt myös luetun ymmärtämistäsi. Se kertonee jo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kokeillut enkä tule ikinä kokeilemaan. Ihan sataprosenttisen turhaa ja tyhmää olisi.
Sen verran on tullut huumeiden käyttäjiä nähtyä ja kuultua tarinoita siitä, miten ihmisille on käynyt, kun he ovat huumeiden tielle lähteneet, joten ymmärtää pysyä kaukana kaikista huumeista. On se joku kannabiskin olevinaan sen käyttäjien ja myyjien puheiden mukaan sitten vaikka miten paljon vähemmän haitallista kuin alkoholi. Se alkoholi on ainut huume, jota tuli koskaan kokeiltua ja käytettyä. Huonoksi tuli todettua ja päätin sen sitten lopulta jättää. Yli 17 vuotta elänyt ilman tipan tippaa enkä ikinä ottaisi mitään muuta päihdettä korvaamaan sitä alkoholia. Mitään ei menetä, kun elää ilman päihteitä. Ihmisillä on kaikenlaisia kuvitelmia, että jos/kun mä lähden käyttämään jotain päihdettä, niin se tuo mun elämään jotain hyvää.
Niin, no itse paranin masennuksesta sen verran ainakin, että en halua tehdä im enää ollenkaan ja tämä siis kannabiksen takia, mutta mitäpä minä tietäisin siitä että päihde vois tuoda elämään myös jotain hyvää. Sinä tiedät.
Sellainen, jolla psykoosille altis henkilö voi saada elämänsä pilalle. Valitettavasti olen nähnyt tämän läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on edelleenkin huume. Ainostaan itselleen valehteleva alkoholis
En muuten käytä pisaraakaan alkoholia. Mistäs näin päättelit?
Kannabis on tosi mieto huume, eikä sen satunnaisesta käytöstä ole yleensä mitään haittaa. Jos sitä ottaa kerralla paljon, niin voi tulla vähäksi aikaa todella ikävä olo, sellainen paranoidi fiilis. Parhaimmillaan se rentouttaa, saa ruuan maistumaan ja lisää seksuaalista nautintoa, voi tulla hassuja ajatuksia ja yhteyden tunnetta maailmaan. Aika lötköksi siitä menee, joitakin kitatuttaa, mutta ei tule aggressiiviseksi kuin monet tulevat alkoholista tai muutenkaan kovin dynaamiseksi. Ei tule varsinaisesti krapula mutta vähän tukkoinen olo voi olla seuraavana päivänä, mikä voi myös johtuu siitä jos on syönyt tyylin kilon karkkia. Mutta olen aina ihmetellyt niitä, jotka sanovat, että se vaikuttaa vähemmän kuin pari kaljaa. Kyllä se enemmän vaikuttaa. Ja jos käyttää vähänkin säännöllisemmin, niin se pehmentää päätä. Huomasin itse, että kun käytin n kerran viikossa tai parissa, niin työhommat eivät edistyneet. Luulen että pari kaljaa kerran viikossa ei olisi sillä tavalla vaikuttanut. Eli en suosittele kuin harvoin käytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosipotilas harvemmin itse menee lääkäriin, kun ei tunne itseään sairaaksi. Minun tuttavani eristäytyi peseytymättömänä kotiinsa pössyttelemään ja piirtelemään mielettömyyksiä. Paperit täynnä pienen pientä piperrystä ihan käsittämättömiä kirjoituksia ja piirustuksia. Hoitoon saaminen vaikeaa läheisten toimesta. Lahjakas ja lempeä ystäväni on henkisesti täysin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa seurata kun kannabisnarkkarit täällä kovasti yrittävät puolustaa rappiohuumettaan.
Se on niin tekopyhää käyttää laittomia päihteitä ja tuomita sen ainoan laillisen päihteen eli alkoholin käyttöä ja käyttäjiä. Eihän se alkoholikaan mikään hyvä ole, jos siihen jää koukkuun eikä pysty sitten fiksusti ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on hauska seurata kun valtio toisensa jälkeen sallii kannabiksen käytön. Niitä sallivia maita on euroopassa niin paljon että en yllläty jos laillistavat kannabiksen. Kun pelkästään saksa oli laskenut saavansa 4 miljardin tulot jos olisivat laillistaneet sallimisen sijaan. Rahalla on vaikutusta ja monen euroopan maan laillistaessa puhutaan jo kymmenistä miljardeista.
"En muuten käytä pisaraakaan alkoholia. Mistäs näin päättelit?"
Koska yleensä ihmiset jotka teeskentelevät ettei alkoholi ole huume tekevät niin koska ovat tekopyhiä ja haluavat luoda keinotekoisen eron heidän ja muita päihteitä käyttävien välille. En kyllä osaa arvata miksi sinä haluat ehdottomasti väittää että alkoholilla on kaikki huumeen ominaisuudet mutta se maagisesti ei kuitenkaan ole sellainen.
Kannabiksen vastustajalla on taas psykoosit tulilla. Oikeasti kannabiksen psykoosiriski on luokkaa 1/15000 jos on ns. alttius sille psykoosille. Ne joilla ei ole alttiutta eivät voi saada kannabiksesta psykoosia. Siksi niitä psykooseja on oikeasti vähän ja eniten niitä näkee kannabiksen vastustaja.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolla psykoosille altis henkilö voi saada elämänsä pilalle. Valitettavasti olen nähnyt tämän läheltä.
Niitä on paljon, jotka ovat kuulleet ja nähneet kaikenlaista päihteisiin liittyvää, kuinka on lähdetty kokeilemaan jotain ja addiktoiduttu siihen monesti jopa pysyvästi. Kaikenlaista kohtaloa. Sitten niitä kuultuja ja nähtyjä on kuitattu sillä, että "No, se oli sen elämää, ei se mua koske ja kyllä minä voin lähteä kokeilemaan ja käyttämään täysin riskittömästi, ettei mulle siitä seuraa sellaista mitä sille kävi siellä." Ja kuinkas sitten kävikään?
Moni rappiolla oleva virnuilee sille, mitä jollekulle tutulle rappiolla olevalle on tapahtunut. Kun se oma rappiotila on olevinaan jotenkin parempaa kuin toisen rappiotila. Tekopyhää vertailua ja sitten se kun nähdään kyllä muissa sitä rappiota, mutta ei sitten itsessä. Monesti sitten pistetään vielä "paremmaksi" kuin mitä toinen on tehnyt, se mille virnuillaan. Itse ei olla yhtään sen parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin päihteitä ja ajattelin koko ajan, että lopetan sitten kun haluan. En huomannut hetkeä, jolloin halu katosi.
En menettänyt kaikkea kerralla. Menetin vuodet. Muistin. Ihmiset. Mahdollisuuden tulla miksikään muuksi.
Päihde ei tappanut minua, mutta se teki minusta jonkun, joka katsoo elämäänsä sivusta ja miettii mihin helvettiin se oikein meni.
Se on se todellinen riski: et romahda jäät eloon väärään elämään.
Tarinasi kosketti. Ajattelin alunperin kokeilemista siksi, koska työkaverini tuntee huumenarkomaanin. Hänen kauttaan saisi ostettua vahvan pilvipaukun kuulemma. Taidan jättää tämän mahdollisuuden kuitenkin välistä. -Ap
Että oikein vahvan pilvipaukun. Tämä kuulostaa jo melkoiselta. Noilla fobioilla on parempi kun et edes ajattele kannabista. Muuten on suuri riski
Sen takia taidan jättääkin sen väliin. Olen helposti addiktoituva persoona. Juon joskus parhaimmillaan neljä kahvikuppia päivässä. Menisi liikakäytön puolelle jo alussa. Pitäisi polttaa pian neljä sätkää maria päivässä. -Ap
Oo nyt v varovainen niiden sieniesi kanssa. Tai myöhäistähän tätä on enää sanoa.