Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivaran kerryttäminen ja varautuminen tuo turvallisen tunteen

Vierailija
07.02.2026 |

Olen huomannut, että kotivaran kanssa puuhailu ja varautumisen pohtiminen luo minulle turvallista hyvää oloa. Se on mukava harrastus, vähän niin kuin katsoisi Friendejä tai Poirotia telkkarista. Se ei ole varmaan harvinaista, johan Veikko Huovinen kirjoitti Hamsteri-kirjan, josta tuli suosittu.

Tuli vaan mieleen, kun Hesarissa on ollut mielipidekirjoituksia aiheesta. Aika hassua, että vain puolet suomalaisista on varautunut kriiseihin itse. Se varautuminenhan ei tee kriiseistä yhtään todennäköisempiä, vaan päinvastoin epätodennäköisempiä.

Kommentit (1306)

Vierailija
1301/1306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaa nyt. On jo kerrottu, että mm. sähkö kallistuu jo syksyllä. 

Hiukan käteistä sukanvarteen ja miettimään, mitä tarvii välttämättä varalle, jos aina ei pääsekään kauppaan tai jos jotain tuotetta ei ehkä saakaan. Sellaisia varalle kotiin. Sekin on jo hyvä alku, jos on edes toinen varalla semmoisista tuotteista, mitä tarvii jatkuvasti ja välttämättä. Kauppareissulla voi yhden sijasta ottaa kaksi ja seuraavalla kerralla taas jotain muuta tuotetta kaksi, niin ei tule liian kallista yhdellä kertaa.

Vierailija
1302/1306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi rankkaa mut syömättä pärjää kuitenkin muutaman päivän . Ehkä suklaata ja mehupurkki pitää elossa viikon. Sidetarpeita ja pinsetit millä nyppii punkkeja ja tikkuja.  Keskipaketti on hyvä nimittäin suolakeksit. Metsään ei voi mennä aina jos metsästäjiä ja elukkalaumat.  Lemmikeistä voi syödä kilpikonnan , sammakon, heinäsirkat, kanin.  Marsuja syödään etelä Amerikassa kuten perussa. 

Juuri siksi marsu onkin englanniksi guinea-pig, guinealainen porsas!

Kasvattavat niitä teuraaksi Etelä-Amerikassa samoin kuin meillä kasvatetaan kaneja tai kalkkunoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan läpikäydä kaappeja. Siellä on paljon turhaa. Kannattaisi karsia ne, mitä ei näköjään vaan ikinä syö, sillä mitä oikeasti kuluttaa. Mahtuisikin varastoon paljon enemmän.

Vierailija
1304/1306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotivarana 12 pakettia kahvia. Pari ämpäriä myös löytyy. Patteriradio. Kynttilöitä. Makuupusseja. Taskulamppu. Pakastimessa löytyy joitakin paketteja leipää. 

Vierailija
1305/1306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan läpikäydä kaappeja. Siellä on paljon turhaa. Kannattaisi karsia ne, mitä ei näköjään vaan ikinä syö, sillä mitä oikeasti kuluttaa. Mahtuisikin varastoon paljon enemmän.

Juuri näin varastoi mitä syöt, syö mitä varastoit. Ja kaapeissa on paljon täysin hyödytöntä roinaa, ne pois ja kotivaratarviketta tilalle.

Vierailija
1306/1306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs varautujat. Mitä olette hankkineet viimeksi? Itse kävin hakemassa roskapusseja euron rullissa kymmenen kappaletta. Pakastimesta syöty viime kesän marjat, että uudet mahtuu. Mehu pullot pestynä odottamassa uutta satoa. Vielä on juures pusseja pakkasessa, ne voi vaikka grillatessa paistaa alumiini rasiassa muutaman peruna lohkon kanssa. Grilli hiiliä täytynee syksyllä ostaa varastoon, alesta. Ne menee joka tapauksessa ensi kesänä. 

Kausittain mulla menee hamsterointi. Nyt syksyn kynnyksellä sokeri ja muut säilöntäjutut tarjouksessa. Ja halpahallissa oli makaronitarjous nyt. Kesällä oli mäntysuopaa tarjouksessa. Näin mun systeemi on toiminut jo vuosia. Tiedän mitä tarvitsen ja koska on kullakin asialla sesonki ja halvemmat hinnat. Vain tyhmä ostaa ovh hinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä