Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää vessapaperin hylsyt lavuaarin reunalle. Aloitin testin, kuinka paljon niitä kerääntyy siihen, jos en korjaa.

Vierailija
07.02.2026 |

Onko muilla vastaavaa? Mikä on ollut enkka? 

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne roskia ole, joko sytykkeiksi tai keräykseen. Sinänsä hyvä, jos elämässä ei tuon suurempia ongelmia ole, onnittelut!

Kysymys kuuluukin, miksi näin mitättömän pieni asia on miehille niin ylivoimainen. 

Pikkuasiat ovat miehille melko yhdentekeviä. 

Tietenkin, koska "joku" ne kuitenkin aina hoitaa. 

Vierailija
62/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kanssa suuttuu minulle jos on jotain hänen astioitaan tai roskiaan jossain keräämättä. Mies surutta jättää keittiön pöydälle likaiset lautaset ja kupit aina ruokailun päätteeksi kun tiskikone olisi käden mitan päässä. Tyhjät leikkelepaketit jäävät niille sijoilleen jonnekin tasoille pyörimään, samoin käytetyt nikotiinipussit. Sitten mies valittaa että vain hän siivoaa (jos ei ole nähnyt minun imuroivan, sitä ei ole tapahtunut), minun ja taaperon takia meillä on likaista, ja suuttuu kun en hänen jälkiään korjaa. No en tietenkään korjaa kun eihän mies muuten ikinä näkisi miten itse sotkee. Eipä tunnu näkevän siltikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperihylsyistä ei ole ongelmaa, mutta asuessamme erillään miehen keittiönpöytä oli täynnä pussinsulkijoita ja tyhjiä pakkauksia. Ne vain jäivät pöydälle eikä loppua näkynyt.

Meidän mummo oli kerännyt kaikki leipäpussin sulkijat kaappiin, no yksi yläkaapppi täynnä niitä, no oli sentään kaappiin ne kerännyt. Mutta niitä oli noin 30 vuoden ajalta, siitä asti kun lapset lähti maailmalle ja mummo siihen muutti, myytyään talon 

Vierailija
64/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kertyy kymmenittäin tai niin paljon, kunnes nainen kerää ne tai huutoraivoaa ukon ne keräämään. Edes miehen omassa käytössä olevasta vessasta. 

Kokemusta on. 

Myös vessapaperin loppuminen telineestä on miehelle suuri ongelma, jota pitää kailottaa suureen ääneen. Ei edes opi ottamaan uutta rullaa vessan peilikaapin päältä tai alakaapista. 

Kyse on akateemisen koulutuksen saaneesta miehestä. 

Ja sinä holhoat aikuista mieslasta...miksi? Pistä uusavuton asumaan omaan kämppäänsä. Pääset helpommalla.

Vierailija
65/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin pyytämään jatkuvasti miestä viemään roskat. Kokeilin kuinka kauan ne roskapussit saa kertyä, ennen kuin se tekee niille mitään.  Lopputulos oli, että tuo kaivoi aina uutta roskapussia kaapista ja alkoi täyttämään sitä vanhan päälle, lopulta kaappi oli oikeasti niin täynnä täysinäisiä roskapusseja ettei kaapin ovi tahtonut mahtua kiinni

Äijää ei haitannut pätkääkään. Oli vaan hämmästynyt, kun kysyin, että meinaako se tyhjentää sen kaapin joskus :DD

Se oli oikeasti tuon kultakimpaleen ainoa kotiaskare, mikä hänen piti suorittaa 

Vierailija
66/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne roskia ole, joko sytykkeiksi tai keräykseen. Sinänsä hyvä, jos elämässä ei tuon suurempia ongelmia ole, onnittelut!

Kysymys kuuluukin, miksi näin mitättömän pieni asia on miehille niin ylivoimainen. 

Ei kuitenkaan niin pieni että siitä ei voisi nostaa esiin aihe vapaalla.

Vierailija
67/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, koska "joku" ne kuitenkin aina hoitaa. 

Se on ihan ihme tyyppi se: Joku Muu. Ikinä en ole sitä nähnyt, mutta tuntuu olevan joka paikan höylä ja osaa kaiken

Vierailija
68/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei tee mitään, koska hän ei suostu luopumaan saavutetuista eduista. Miksi luopuisi, koska mitään ei tapahdu. Suhteen toinen osapuoli korkeintaan vittuuntuu puolisonsa välinpitämättömyydestä, mutta ei silti tee asialle yhtään mitään muuta kuin valuttaa pettymystään ympärilleen uhrin roolin olemisen ja jatkuvan nalkutuksen merkeissä.

Hyväksikäytön uhrihan se nainen tuossa onkin ja hänellä on täysi oikeus jatkuvaan nalkutukseen.

Vierailija
69/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei koskaan:

- vie tyhjää vessapaperin hylsyä pahvinkeräysastiaan

- laita uutta vessapaperia telineeseen

- laita uutta talouspaperia telineeseen

- vaihda roskapussia ja vie täyttä pussia piharoskikseen

- vie käyttämiään astioita tiskipöydälle

- tyhjennä/täytä astianpesukonetta

- tyhjennä/täytä pyykkikonetta

- tee ruokaa

- käy kaupassa

- imuroi

- pyyhi pölyjä

- jne jne

koska mies aina:

- tankkaa auton

- vie auton katsastukseen (kerran vuodessa)

Olin pitkään kotiäitinä ja kaikki kotityöt jääneet edelleen minulle, vaikka olen käynyt jo yli 20 vuotta työssä kodin ulkopuolella. Tällä järjellä ja tällä kokemuksella: en koskaan aloittaisi parisuhdetta tai en ainakaan koskaan jäisi kotiäidiksi. Miehen kouluttaminen uudelleen on täysin mahdoton tehtävä (on yritetty hyvällä ja pahalla).

Vierailija
70/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyin pyytämään jatkuvasti miestä viemään roskat. Kokeilin kuinka kauan ne roskapussit saa kertyä, ennen kuin se tekee niille mitään.  Lopputulos oli, että tuo kaivoi aina uutta roskapussia kaapista ja alkoi täyttämään sitä vanhan päälle, lopulta kaappi oli oikeasti niin täynnä täysinäisiä roskapusseja ettei kaapin ovi tahtonut mahtua kiinni

Äijää ei haitannut pätkääkään. Oli vaan hämmästynyt, kun kysyin, että meinaako se tyhjentää sen kaapin joskus :DD

Se oli oikeasti tuon kultakimpaleen ainoa kotiaskare, mikä hänen piti suorittaa 

Kaikkeen sinäkin suostut. Miksi olet miehelle ilmainen siivoaja ja varmaan kokkikin? En ikinä suostuisi tuollaiseen työnjakoon.

Vierailija
71/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhempien yksi tärkeimpiä tehtäviä lapsenkasvatuksessa on laatia lapsille rajat, jotta he tietävät, että mikä on sallittua ja mikä taas ei ole. Lasten kohdalla rajat lisäävät lapsen turvallisuuden tunnetta.

Jostain syystä moni nainen ei tunnu pistävän rajoja parisuhteelleen. Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että parisuhteessa puolisolle on uskallettava asettaa käyttäytymiselleen rajat.

Anteeksi suuresti, mutta minä en ymmärrä. Minä en ymmärrä ihmisten kommentteja, joissa he kirjoittavat elävänsä suhteessa, jossa toinen ei ole huomioinut viimeiseen viiteen vuoteen tai jossa toinen ei tee arjessa mitään kotitöitä. Minä en ymmärrä sitä laiskan ja välinpitämättömän puolison julkista solvaamista ja mollaamista.

Vierailija
72/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei koskaan:

- tee ruokaa

- käy kaupassa

- imuroi

- pyyhi pölyjä

- jne jne

koska mies aina:

- tankkaa auton

Olin pitkään kotiäitinä ja kaikki kotityöt jääneet edelleen minulle, vaikka olen käynyt jo yli 20 vuotta työssä kodin ulkopuolella. Tällä järjellä ja tällä kokemuksella: en koskaan aloittaisi parisuhdetta tai en ainakaan koskaan jäisi kotiäidiksi. Miehen kouluttaminen uudelleen on täysin mahdoton tehtävä (on yritetty hyvällä ja pahalla).

No pistä kiertoon, jos ei ole kehityskelpoinen yksilö. Helpompi asua yksin kuin olla toisen piikana.

Vierailija
73/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se jaksaa yllättää, miten huonoissa suhteissa ihmiset elävät. Mies käyttää naista palvelijana ja seksipalveluiden tuottajana ilmeisesti. Kuka tuollaiseen suostuu?

Vierailija
74/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vessapaperirullien kertyminen on vain yksi oire patalaiskuuden aiheuttamasta tekemisen välttelystä. Meillä on 32 hylsyä nyt lavuaaritason toisessa päässä siinä tasolla (pöntön vieressä ulottuvilla). Ja ei, ei ole mies löytänyt tässäkään taloudessa pesukonetta vielä (ollaan oltu yhdessä 27v). Kun pyykkikorien päälle on kasaantunut se puoli metriä ekstraa, niin alkaa valittamien, kun puhtaat kalsarit on niin "vähissä". Ja korjausta siihen odotetaan sitten ASAP (pesukne ja kuivausrumpu parasta eco "A-luokkaa", joiden perättäinen käyttöaika siksi normaalilla pesuohjelmalla on 5h 20min. Että sinne vaan "sopivaan väliin" ja sen päivystys kotona. Jooh. Ja edelleen on keittiön sivupöydällä viikkaamani vaatteensa pesun jäljiltä, kun ei ole omia vaatteitaan siitä valmiiksi pestynä, laitettuna (ja kannettuna) saanut siirrettyä yläkertaan vaatekaappiinsa. Pinossa myös pakkauksessaan joululahjaksi saamansa merinovillakerrasto. Pyykinpesu siis alakerrassa, vaatteet nyt keskikerroksessa, ja yläkertaan vienti vaatisi yhden kerran portaiden nousun. Pelkkä pyykkiin vienti, pesu, kuivaus ja viikkaus ennen sitä, vaatii minulta kuitenkin 4x portaiden kiipeämisen pyykkitaakan kanssa. Jne. Ei se akateemisuus mitään takaa. Ei edes kotikasvatus. Anoppila on aina todella siisti, ja siitä huolehtii molemmat yhdessä. Pyytämättä ja itsestäänselvästi.

Vierailija
75/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei koskaan:

- tee ruokaa

- käy kaupassa

- imuroi

- pyyhi pölyjä

- jne jne

koska mies aina:

- tankkaa auton

Saman huomannut. Yli 80% kotitöistä jotenkin mystisesti valuu minulle, ja jos kehtaan asiasta jotain sanoa, vastaus on että hän kävi pesettämässä auton kolme viikkoa sitten. 

Vierailija
76/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se jaksaa yllättää, miten huonoissa suhteissa ihmiset elävät. Mies käyttää naista palvelijana ja seksipalveluiden tuottajana ilmeisesti. Kuka tuollaiseen suostuu?

Hylsyjen siirtäminen roskiin on miehen palvelemista?

Vierailija
77/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei tee mitään, koska hän ei suostu luopumaan saavutetuista eduista. Miksi luopuisi, koska mitään ei tapahdu. Suhteen toinen osapuoli korkeintaan vittuuntuu puolisonsa välinpitämättömyydestä, mutta ei silti tee asialle yhtään mitään muuta kuin valuttaa pettymystään ympärilleen uhrin roolin olemisen ja jatkuvan nalkutuksen merkeissä.

Hyväksikäytön uhrihan se nainen tuossa onkin ja hänellä on täysi oikeus jatkuvaan nalkutukseen.

Naisella on se itsemääräämisoikeus, eikä hän ole mikään lapsen tasolle typistetty uhri. Jos hän jää vuosikymmeniksi täysin toimimattomaan suhteeseen, jossa toimii toisen ihmisen palvelijana ja tarpeiden tyydyttäjänä, niin hän on tehnyt valintansa täysin itse ja hänen pitää ottaa valinnastaan vastuu.

Vierailija
78/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hylsyjen siirtäminen roskiin on miehen palvelemista?

Tietenkin, jos se mies on ne siihen jättänyt. Tyhmäkö olet? 

Vierailija
79/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n trollista tulikin lapsellinen väittely. Kiivailla nyt jostain hylsyistä altaan reunalla. Kyllä ne joku kerää. 

Kuka se mystinen "joku" on kahden hengen taloudessa, kun se ei ole se mies? Ja ketään ei voi kutsua ikinä kotiin kotihäpeän takia, koska tuo perseily ei rajoitu wc-tilaan. Vaan kategorisesti joka paikkaan.

Vierailija
80/135 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lemmikiksi joku jyrsijä tai jyrsijöitä. Meillä esimerkiksi on gerbiilejä ja niille on hauskaa viedä wc-paperin hylsyt heti jyrsittäviksi koska ne ilahtuu niistä niin paljon. 

Sun mieskin tarvitsee jonkun tällaisen palkitsevan motiivin varmaan. 

Kysykää vaan multa jatkossakin, jos on mitä tahansa ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän