Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ooO SyysSissi Vappuviikolla Ooo

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot narikassa. Siis eihän smetanassa mitään munaa ole vaan majoneesissa. Niin minun piti kirjoittaa..... Ei vaan oikein säteile.

Korjaan siis äskeistä kommenttia.

terv peikkoäet

Vierailija
62/66 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut muiden ruoka-aineiden kanssa tarkka paitsi niiden mitä on niissä listoissa. Lähinnä pastoroidut maitotuotteet ja tyhjiöpakatut kalat.

Katkarapua ei listalla mainita ja muistan yhden oppaan, joka koski odotusajan ravintoa. Siinä suorastaan kehoitettiin syömään äyriäisiä. Mä oon syönyt rapuja ihan normaalisti. Ne on kuitenkin keitetty suolavedessä ennen kuin on pakastettu. (Toisaalta taas näistä pakastevihanneksista sanotaan toista. )

Myös kaupan majoneeseja olen ihan surutta syönyt. Eiköhän koko maailma olisi kokoajan salmonellassa, jos ne olisivat kovin epäpuhtaita. Voileipäkakuista mulle on mennyt alas kaikki muut paitsi kalakakut.

Mutta kyllä huomaa, että tässä vaiheessa raskautta, kun alkaa maha näkymään ja liikkeet tuntuu lähes kokoajan sitä huolestuu enemmän. Alkuraskaudesta söin vielä graavilohtakin ja en huolehtinut juurikaan hygieniasta. Kun sitä kokoajan kiintyy tähän mahan asukkaaseen enemmän ja enemmän niin myös pelottaa enemmän sen menettäminen.

Mulla on ollut todella voimakasta painontunnetta alamahassa jo pidempään. Yhtenä iltana sitten se vain voimistui. Kävin eilen sitten yksityisellä lääkärillä, kaikki oli hyvin. Saimme tietoon sukupuolen. Naistenkilinkan rakenneultrassahan asiaa ei koskaan kerrota. Tosin silloinkin jo aavistelin.

Mulla on enää alle 2 kuukautta töitä -- sitten alkaa pitkä loma ja vielä pidempi äitiysloma. Ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä mennyt ensin asioilla, ja sitten pihaa laitellessa.. Muutama luumupuu ja omenapuu laitettu ja kukkapenkki sai jäleen uusia asukkaista.. =)

Ihan piti tulla kommentoimaan hieman myös noita syömisiä.. En ole karttanut myöskään kuin niitä tuotteita, joita ei suositella raskaana oleville.. Kohtuutta olen yrittänyt noudattaa kaikessa.. Katkarapuja olen syönyt myös.. Majoneesin kanssa leivän päällä aivan ihania! Käyttämässäni majoneesissa ei käytetä raakaa kananmunaa, vaan keltuaisjauhetta.. Mielestäni sitä käytetään useasti valmismajoneeseissa.. Ravintolakoulunkin läpi käyneenä toki tiedän, että jos majoneesi tehdään itse, siihen laitetaan kananmunaa.. Mutta kuka sen nykyään itse tekee??

Mutta se siitä..Hienoa kuitenkin että kaikki ovat " varovaisia" , omalla tavallaan..

Mutta nyt taasen mentävä.. Palailen oikein ajan kanssa.. =)

Piiu ja 007 rv 24+1

Vierailija
64/66 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peikkoäet:

Aivot narikassa. Siis eihän smetanassa mitään munaa ole vaan majoneesissa. Niin minun piti kirjoittaa..... Ei vaan oikein säteile. Korjaan siis äskeistä kommenttia.

terv peikkoäet

Minä en söisi majoneesia ulkomailla, mutta Suomessa olen kyllä syönyt, paitsi en ehkä kesähelteellä, jos en ole ihan varma, että se on tuoretta ja säilytetty oikein. Ituja en ole myöskään syönyt salmonellariskin takia.

Vierailija
65/66 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla lyhyesti viikonlopun kuulumisia.

Eilen käytiin sitten hakemassa miehen sukulaisilta yhdistelmävaunut, malli on Boran kombi, Gracon turva-istuin ja leikkimatto. Kaikki siis vuoden 2005 mallistosta. Vaunut on suoraan kuin pakasta vedetty, ei siis minkäänlaista tahraa tai käytönjälkiä, asuvat " maalla" ja enimmäkseen ovat kulkeneet autolla paikasta toiseen. Lapsi ei myöskään ole nukkunut ulkona päiväuniaan, joten vaunuja on käytetty lähinnä sisätiloissa ja muutaman kerran ulkona. Renkaat täysin kulumattomat, kaupassa mukana myös täysin käyttämättömät sadesuoja ja hyttysverkko sekä hoitolaukku. Kuosi on kaunis vaalea beige-sininen, hyvin kelpaavat meille. Pinnasänky jätettiin vielä sinne, se on Ikean mallistosta, tosi nätti.

Jotenkin uutta konkretiaa tullut tähän odottamiseen tällä viikolla, kaikenlainen valmistautuminen pienokaisen tuloon on menossa niin omassa kuin muiden perheenjäsenten mielessä ja ajatuksissa.

Leikkimökkiä puuhataan takapihalle tämän kesän aikana. Tulevat isot siskotkin totesivat, että olivat kaivanneet sellaista, vaikka eivät enää varsinaisesti leikkisi siellä...Aiemmassa kodissa sellainen oli takapihalla, mutta kun muutettiin jätettiin se sinne kun ajateltiin, että sellaista eivät tytöt enää tarvitse ja lisää lapsia ei tule...

No, kuinkas kävikään :)

Haikarapolska + neiti masukki 22+6

Vierailija
66/66 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti oli tullu kirjoituksia sitten viime kerran.Haikarapolska oli varmaan joka sanoi Ora Jovi Air:n olleen käytössä ok, joten eiköhän nuo meillä kestä.Huomenna aamulla postin tyypit ne tuo, kivaa.

Maitoa ja kirkasta nestettä on mulla tihkunu varmaan jo viikolta 16 tai 17.Ei paljon, mutta tasasen varmasti.Kysyin siitä neuvolan tädiltä (todella täti, oli sillon meidän mutsilla kun mua odotti), niin sanoi että voi viitata runsaaseen maidon tuloon sitten vauvan synnyttyä.

Omassa navassa on liikettä reilusti.Nyt kyllä varmaan nukkuu, kun yleensä aina tietokoneella ollessa rupee hirveesti riehumaan.Miehen äiti oli sitä mieltä, että jos se on jotenkin " puristuksissa" , kun istun koneella, mutta jotenkin sitä ei miellä ite vielä niin isoksi...No liikkeet tuntuu, se on pääasia.

Nyt noita lapsivakuutuksia vertailemaan!

Hansu-80