Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ooO SyysSissi Vappuviikolla Ooo

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu tuli ja meni. Eilen oli tosi kylmä päivä ja aamupäivästä jopa lunta satoi!! Muuten vappu menikin rauhallisesti kotona simaa juoden ja rinkeleitä syöden. Niitä tulikin syötyä ehkä turhankin paljon.

Tänään kävin sit ilmoittamassa töissä, että jään äippälomalle aikaistettuna jo silloin 18.7. Pidän lomani ennen sitä pois. Häkkisänkyjäkin kävin kattomassa paikallisessa erikoisliikkeessä, mutta taitaa jäädä täältä ostamati. Valikoimassa oli 2 häkkisänkyä ja suolaset hinnat. Taitaa tulla mulle taas uus Oulun keikka Lastentarvikeliikkeeseen tai sit Baby Style liikkeeseen. Muutenkin täällämeidän paikkakunnalla on tosi huono valikoima kaikkea. yks erikoisliike on, mutta siellä valikoima tosi suppea.

Nyt kvasti odottelen kesää ja lämpimämpiä ilmoja. vielä on niin kylmää etti tarkene kevät takilla vaan joutuu pitää kevyttoppaa. Mutta on vaan semmonen ongelma, ettei se taho mennä enää ollenkaan kiinni.Uutta en enää viitsi ostaa tässä vaiheessa. Ei auta kuin sinnitellä ja ootella niitä lämpimämpiä kelejä.

Uma81 20+5

Vierailija
22/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei ja terveiset rakenneultrasta. Kaikki oli meilläkin mallillaan, vauva oli " täydellinen" pienen pienine osasineen. B-mitta oli 47 mm ja vastasi täysin viikkoja. Esikoisesta oli aikanaan pari päivää myöhemmin 48 joten millintarkkaa työskentelyä vai mitä :) Reisiuun mitta heitti esikoiseen verrattuna myös vain pari milliä joten hyvin samankokoinen asukki siellä asustaa. Kovasti oli vilkas ja köllötteli siellä välillä käsi niskan takana.

Ja kuten jo hiukan aavistelinkin niin istukka on ylhäällä edessä, joten sen vuoksi niitä liikkeitä tunnen eri tavalla nyt kuin viimeksi. Itse asiassa vasta nyt viikonloppuna taisin tuntea ensimmäistä kertaa oikein kunnon potkut, tähän asti se on ollut enempi sellaista muljahtelua.

Sukupuolta yritettiin katsoa mutta ei saatu hyvää kulmaa ja aina oli napanuora sitten jalkovälissä ja jalat sievästi ristissä. Eli samoin kuin esikoisesta tämäkin jäi vielä salaisuudeksi eli kait se pitää sitten se 4d ultra-aika tilata. Mutta pää-asia oli että kaikki on hyvin.

Minulla hirmuinen räkätauti jatkuu, nyt hain työmatkalla lisää droppeja apteekista (panadol hottia sun muuta) joten tempaisen niitä nyt naamaan ja yritän saada jotain töitäkin tehtyä. Aika hyvillä fiiliksillä täällä nyt jostain syystä muuten ollaan. Olihan se kuitenkin jonkinlainen epävarmuustekijä vielä tuokin ultra.

Mukavaa keskiviikkopäivää sateisesta Helsingistä

t: Typykkä ja Hermanni the salaisuudensäilyttäjä (oman laskentakaavan mukaan huomenna jo puolivälissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin sitten siivoamaan keittiön.. Helle pesty ja siirretty paikoiltaan ja siivottu sieltä takaa, matot vaihdettu, kaapit pyyhitty.. Olipas urakka! Huh! Lopun päivää voikin sitten lusmuilla! =)

Voih! Innostuin erään toisen ketjun innoittamana mittaamaan vatsan ympärystäni! Normaalisti tuo on sellainen 75cm.. Nyt melkein metrin! Olen järkyttynyt! Olkoonkin, että vapun simat yms. turvottaa, mutta tällaisia mittoja on aiemmissa raskauksissa ollut aivan loppuviikoilla.. Onneksi ensi viikolla neuvola ja pääsee vaaálle.. Vauva vastaa kuitenkin viikkoja.. Mutta hei! Mulla taitaa olla istukka ekaa kertaa edessä ja ylhäällä.. Taitaapi tuo vaikuttaa hirviän paljon.. Yleensä kait alhaalla, melkein kohdunsuulla.. Mitenkä muilla nämä mitat?

Vierailija
24/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri gynelta, ja ultrassa kaikki hyvin! Istukka on edessa koko pojan (!) mitalta, se varmaan vaimentaa aika hyvin noita liikkeita.

Oletteko muuten muut kaikki toksopositiivisia? Ja ne jotka eivat, uskallatteko syoda muita kuin itse pestyja salaatteja? Tietaako kukaan, miten salaatit pitaisi pesta - riittaako vesi vai pitaako kayttaa jotakin puhdistusainetta myos?

En tiennyt, etta toksoplasmoosi on niin vakava juttu (joo, siis TYHMA), enka ole tahan mennessa ollut mitenkaan yltiovarovainen. Saa lyoda paahan! :=I

Jellonamami rv melkein 19

Vierailija
25/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli siellä niin kuin pitikin.Onpa tosi helpottunut olo taas kerran, kun aina nuo ultrat ainakin mua jännittää.Masuasukki liikkui aktiivisesti koko tutkimuksen ajan, joten lääkäriltä vaadittiin herkkää sormea, että saatiin pysäytyskuva yleensä otettua, kun ei meinannut olla paikallaan ollenkaan. Piteli vaan välillä varpaistaan kiinni :)

Tilasin tänään Jovi Air (Ora) yhdistelmät netistä, kun oli hintaa 379e. Jos jollain on tälläset, niin voi kertoa kokemuksiaan. Hinta mua houkutteli ne ostamaan, ja kuitenkin oon ymmärtäny ettei näiden pitäs ihan huonot olla.Ostan kuitenkin sitä silmälläpitäen, jos joskus se seuraavakin perheenlisäys olis tulossa, niin kestäis senkin kulutuksen.

Onneks tuo vaakasuora räntäsade vihdoin lakkasi ja sähköt tuli takaisin, niin voi taas tehdä kotihommia niin sisällä kun ulkona.

Hansu-80 ja Hemppa 21+4

Vierailija
26/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

negana. Eli meikalainen on joka raskaudessa kontrollin alla ja olenkin jo siihen tottunu etta rutiinilla menee. Ma en asu Suomessa enka tieda teidan kaytantoa siella; mutta taalla meillapain kaydaan joka kuukausi kontrolliverikokeella, ja niinkauan kuin se pysyy samana (eli ei immuniteettia) ei ole mitaan hataa. Ja eka kolmanneshan se kaikkein vaarallisinta aikaa on kun sikio kehittyy.

Tuosta hygieniasta; etta kissojan (vieraiden) kanssa ei kannata pelehtia, tosin jos sulla itella on niin siita ei ole mitaan haittaa koska kyseiselle katille sulla on immuuni! Ja jos kisun laatikoita joudut peseen niin aina hanskat kadessa! Muita juttuja on juurekset ja kaikki mika koskettaa maata: hanskat aina ja jos olet kovasti jossain myllertanyt niin tipalla kloritea pese katesi. Myos vihannekset ja hedelmat pitais pesta runsaalla vedella ja tipalla kloritea. Huuhtele erittain hyvin myos mansikat ja tietty salaatit lehti kerrallaan!

Ma olen syony ravintolassa salaattia; tosin aina hiukan pitkin hampain. Niin ja liha pitaa olla erittain kypsaa, aina mieluummin kastikkeessa valmistettuna kuin grillattuna!

Olikohan mulla tosta muuta? Eipa kai. Jos on kysyttavaa vastaan jos osaan.

Muuten meillapain voidaan hyvin, oon parin paivan ajan syony lahestulkoon koko ajan ja sen huomaa masun pingottumisena =ylensyony selvasti!

Jos tasta taas rauhottuis...

Voikaa hyvin

- levinia ja hope rv 20+4-

Vierailija
27/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös alkanut mietityttämään tuo Toksoplasmoosi. Viime raskaudessakin pelko alkoi tulemaan, kun vauva liikkui enemmän - tuli konkreettisemmaksi. Meillä ongelmana on kymmenet kissat, jotka vaeltelevat pihallamme. Kakkoja en ole nähnyt mutta pissaavat joka paikkaan. (Tarttuukohan se pissan välityksellä, jos tarttuu niin .... sitä oli tänään meillä sisälläkin).

Syön salaatteja työpaikkaruokalassa ja suomalaissa ravintoloissa. Mutta etnisten paikkojen ja ulkomailla en ole syönyt. Itse ostan aina kotimaisia vihanneksia.

Esim. ulkomaiset mansikat jäi multa syömättä, kun mies ja lapsi niitä söi ihan intona.

Inhottavaa tämä raskausaika, kun kokoajan saa jotain pelätä. Mulla on ollut oikein sellainen pelkovaihe nyt raskaudessa. Kokoajan pelkään, että vauva hirttäytyy napanuoraan, saan itse tokson, listerian tai jotain muuta inhottavaa tapahtuu.

Vierailija
28/66 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis Leidit!

Tänään sitten koko meidän perhe kävi katsastamassa masukkia Femedassa 4D ultrassa. Käynti oli kyllä kaiken sen väärti, vaikka pikkuinen päättikin juuri silloin maata kasvot selkärankaani päin " kuperkeikka-asennossa" . Olihan hassu tapaus ja esikoinen totesikin, että pikkuisesta tulee voimistelija kuten hänestäkin. Sukupuolikin sitten selvisi varmuudella eli kyllä se vain niin on, että meidän isukki se ei ole mikään sekamies vaan keskittyy yhteen lajiin eli meihin naisiin. Pikku prinsessahan numero kolmas se siellä naisellisesti jumppasi. Mies vain totesi, että eipähän hänen maineensa suurena rakastajana karissut. Kasvokuvan saaminen kesti sitten aika pitkään, Bruno Cacciatore (naistent.ja synn.erik.lääkäri, dosentti) komensi mut kävelylenkille hetkeksi, että saadaan masukki kääntymään otollisempaan asentoon ja katsastettiin tilanne sitten uudelleen. Neiti oli päättänyt hieman vaihtaa mukavampaan asentoon, mutta edelleenkään aivan täydellistä passikuvaa ei saatu, mutta silti tarpeeksi hyvä kuva toteamaan, että kovasti sisariaan muistuttaa.

Rakenteet olivat edelleen aivan yhtä täydellisiä kuin jo aikaisemmin oli rakenneultrassa todettu. Painoarvio on 500g, BPD 51mm,AC 175mm, FL 38mm.

Aivan upea kokemus, suosittelen ihan kaikille. Lapset olivat haltioissaan kun näkivät pikkusiskon livenä puhumattakaan meistä vanhemmista. Mukaan saatiin dvd ja parikymmentä kuvaa. Hinta oli 155 euroa kela korvauksen jälkeen. Rahaa saa menemään niin paljon turhempiikin asioihin ja tämä ei mielestäni ollut ollenkaan mitään tuhlausta ja turhuutta.

Aamulla kävin myös neuvolassa. Yllätys yllätys hb senkun tippuu aina vaan Obsidaneista huolimatta. Nyt 111. Muuten kaikki hyvin. Sain todistuksen raskaudenkestosta ja vanhempainetuushakemukset. Niitä sitten täyttelemään ja eteenpäin laittelemaan. Taidan kuitenkin venyttää parilla viikolla, jotta saisin uuden äippäpakkauksen. Väreiltään käy paremmin tyttövauvalle.

Tällasta ihanaa tänne!

Niistä vakuutuksista, vaunuista yms myöhemmin.

Haikarapolska ja neiti masukki 22+3

Vierailija
29/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä räpsähti loppuviikko sairaslomaa. On toinen pakara yläosastaan kipeenä, säteilee inhottavasti polveen asti. Lääkäri ei ihan suoraan sitä issiakseksi määritellyt. Määräsi buranaa lääkkeeksi, on kuulemma turvallista käyttää keskimmäisellä kolmanneksella. Tiedä sitten häntä. Levossa olo on ihan hyvä ja muutenkin kun ei liikaa revittele. No eipä mua haittaa olla kotona.

Tuli sitten ostettua vauvalle turvakaukalo, autobabyyn päädyttiin. Se sovittelu autoon on vielä edessä. Takapenkille kun pitäisi kolme lasta saada. No veikkaan että 6v istuu pelkässä korokkeessa keskellä, 3v turvavyöistuimessa toisessa reunassa ja vaavi sitten toisessa reunassa. Vaihtoehto B on että tehdään takaluukkuun lisäpenkki ja toinen isommista pojista istuu siellä. Relluun (Laguna Break vanhempi korimalli) saa kyllä ihan liikkeestäkin kahden istuttavia lisäpenkkejä takaluukkuun. Meille kyllä yhden istuttava rittää sillä mukaan tarvii saada myös kaksi koiraa tai rattaat.

Rintapumppu on myös hakusessa. Olen päättänyt että uutta en osta kun netistä saa suht edullisesti vähän käytettyjäkin. Kaukalokin oli käytetty. Aventin pumppu oli kuopuksen ollessa vauva ja tykkäsin siistä kovasti. Sillä jopa maitoa irtosi. Ainulla kun en saanut irti kuin pari tippaa. Tällä kertaa olen vakaasti päättänyt että imetys onnistuu. Kaksi edellistä yritystä on jääneet yrityksiksi ja korvikkeella on pojat kasvaneet. Kauhulla katselin joku päivä noita korvikkeen hintoja v. 2004 maksoi 19c törppö ja nyt n. 40c törppö, kevyt 100% hinnankorotus!

Masuasukki muksii. Illalla oli tosin rauhallinen, melkein jo aloin huolestumaan. Pienellä tönimisellä sain muutaman potkun. Aamulla nyt onkin sitten jumpannut jo ihan kivasti. Rakenneutra on vasta ens viikolla, odottavan aika on pitkä.

Me päätettiin aloittaa terviilliset ruokailutavat, teemalla keveästi kohti kesää. On tässä tullut herkuteltua yhtä ja toista. Samalla kertaa aloitettiin rahat säästöön kampanja. Eli tarkoitus olis vaihteeksi elellä säästäväisesti. Ei sillä että rahaa olisi vähän mutta kun pienemmälläkin tulee hyvin toimeen. Mua kauhistuttaa välillä kun katsoo noita S-ryhmän ostoja, ruokakauppaan mennyt pelkästään yli 600e/kk ja lisäksi on myös cittaria käytetty. No onhan tuossa varmaan paljon muutakin kuin ruokaa. Joskus olen laskenut että meidän perhe syö hyvin, mistään säästämättä n. 70e/vk. Tuo vain edellyttää että ei sipsejä, karkkeja, limsaa, kaljaa ym turhuuksia osteta.

Tulipa taas stoori.

nyt pyykkien kimppuun.

minttupipsa rv 21+3

Vierailija
30/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin harvinaista että mulla on hyvä ja virkeä ja onnellinen olo heti aamusta! Vautsi, sain rauhassa pukea ja syödä aamupalaa kun esikoinen nukkuu vieläkin. Yleensä ku tuo rupee heräämään jo kuuden jälkeen. Maitopullon kävin pojalle syöttämässä ja onnenkyynelet silmissä pikkuista paijasin, melkein oli sääli laittaa muru takaisin sänkyynsä. Niin ihana on nukkuva, lämmin, tuhiseva pienokainen. Sniif! Ai hormoneita, ai mulla muka?! :)

Edellinen kirjoittaja, en muista nikkiä, sano että heillä alkaa nyt terveellinen ja taloudellinen elämä. Hihi, veit sanat suustani! Mun olis vähän pakko pitää näppejä erossa turhista ylettömistä herkuista kun oli viime raskaudessa se raskausdiabetes. Ja mieskään ei halua lihoa. Sit lisäks vielä meillä on nyt pari kuukautta vähän tiukempaa kun tulot on tippunu väliaikasesti ja isoja menoeriä on ollut ja edelleen on tiedossa (kaiken maailman dieselverot yms) joten vois vähän kattoa mihin sitä rahaa tunkee. Hullua on se, että ennenku me mentiin miehen kans yhteen, me tultiin molemmat tahoillamme tooosi pienellä rahalla toimeen. Ja sit ku päädyttiin samaan huusholliin niin ruokakauppaan kannetaan ihan huimasti enemmän rahaa. Toki nyt on kuluja tuosta yhdestä lapsestakin ja niistä ei ruveta säästämään, mutta muuten.

Meillä oli mukava vappu, siivottiin pihaa anoppilassa. Yllättäen vapunpäivä olikin aurinkoinen ja melko lämminkin täällä. Syötiin hyvää ruokaa ja saunottiin. Ja mies kehui mua nätiksi ja hehkeän pyöristyneeksi. :)

Tosi monilla oli ultrakuulumisia, onneksi kaikilla hyviä! Me ei rakenneultrassa käydä, kun ei kunta tarjoa ja se on sen verran hinnakas itse maksaa, että just näinä kuukausina ei viitsi siihen sijoittaa. Hyvin pärjätään varmasti ilmankin. :) Tottakai olis mielenkiintoista päästä näkemään tätä potkuttelijaa, varsinkin kun lukee teidän kokemuksia, mutta mutta...

Mulla on taas uusia ruokahimoja: tuorekurkku, tomaatti ja lohi. Hah, vappuna söin kolmeen otteeseen lohta, ja nytkin sitä on jääkaapissa! Hyvään saumaan iskee tämä tuorevihannesten himo, kun nythän niiden hinnatkin on jo ruvennu laskemaan. Ikinä ei oo muka ruisleipä maistunu näin hyvältä, kun laittaa päälle oikeaa savukinkkua ja reilusti kasviksia. Nam!

Sisko tulee tänään käymään, kivaa. Leivotaan kakkua (kääk, mun piti elää terveellisesti!!!) ja sit pitäis katsoa mun juhlapukua. Lankomies menee naimisiin kahden viikon päästä ja mä en aio säkissä sinne mennä. Mulla on yks nätti mekko joka mahtuu, siihen pitäis vain sivusaumoihin tehdä jotain poimutusta tms että pyöristyis nätisti mahan päälle. Tai jos se ei onnistu, ni sit on toinen mekko jonka sain lainaan kaverilta, se on ihan oikea äitiysmekko ja miehen mielestä tosi soma (vaikka ite vähän epäröin). Katsotaan. Onko muilla tiedossa juhlia joihin tarvis ihan oikeita juhlavaatteita? Miten ootte ratkassu pukuongelman?

Nyt mä meen kattomaan vieläkö tuo mun kultapoika hengittää tuolla pinnasängyssä. Miten se voi näin pitkään nukkua? Jaa, kyllä se kuulostaa siellä laulelevan, arvas varmaan että nyt äiti huolestuu. :)

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
31/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella oli hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä!! Hienoa!

Täällä ei ihmeempiä.. Laskin juuri viikkoja kesälomaan.. Ei paljoa.. Ja sitten alkaakin mammaloma.. HUI! =)

Piiu RV 23+6

Vierailija
32/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viela kerran toksosta; ettei siita kannnata ottaa paniikkia, ei todellakaan ole Suomen kissoissa esim. yleinen. Enemman taytyy varoa syomisiaan kuin kissoja (pisuista ei valia) tarvii muutaman paivan kehittyakseen tama popo, joten kakkilaatikoista napit pois, heh!

Ja jos sita alkaa pelata mita suuhunsa laittaa vauvan terveyden vuoksi sais pelata kaikkea; lihoissa on omia bakteereja, kalassa elohopeaa, kanoissa lintuvirusta jne jne heh hee...

Eli syokaa hyvin ja nauttikaa raskaudestanne. Ainoa mita nyt hiukan katsoo mita suuhunsa pistaa (ilman paniikkia) jos kay ulkomailla lampimissa maissa.

Oma napa voi hyvin, pikkuneiti se pallotteli isukin kadellekin ekaa kerran eilen illalla! ihan pikkuisen vaan, sitten kaantyili toiseen asentoon. Siihen ukkokulta vaan totesi ettei enaa ihmettele ettei pupuilut maistu mulle, kun on jo ' varattuna' tuo mahanpuoli tollasella ' oliolla' . Ihan kivasti on Hope alkanu mesoomaan, ja selvasti o aikojakin muuttelee.

Meilla on paljon juhlia tana kesana. Ja kun taalla meillapain haihin pukeudetaan lahinna iltapukuun, niin on taas hiukan mietintamyssylle hommia. Yks musta puku mulla on jossa on kreikkalainen leikkaus, eli levenee hiukan rintojen alta, siihen mahdun viela kesakuun haihin (2 kpl) mutta loppukesaan laitan mustat aitiyshousut eri ylaosien kanssa.

Tai beiget, molemmat kaapista loytyy.

Eilen kavin vaa' alla; olis nyt sitten tullu jo 6kg lisaa; pari kiloa ' liikaa' omasta mielestani kun tosiaan talla viikolla on kaikki maistunu, tahan asti oon vaan syony ruokaa vatsan tayteen...

Eipa nyt taas muuta mielessa, jotain piti kommentoidakin?!

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 20+5-

Vierailija
33/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuntuukin vasta alkuviikolta tuon vapun takia. Tällaisia viikkoja enemmän, kiitos!

Moni oli tosiaan rakenneultrassa käynyt, onnea hyvistä löydöksistä! Ja tuo 4d-ultra kuulosti kyllä aikas ihanalta. Tosin mun mies on sitä mieltä, ettei edes haluaisi noin tarkkaan ultraan kun on sitten kivempi nähdä vauveli tarkasti piirteineen kaikkineen livenä ekaa kertaa kun on tähän maailmaan putkahtanut, ja ei siis missään nimessä haluaisi sukupuoltakaan tietää. Mä kyllä olisin jo utelias tutustumaan tarkemmin pikkuiseen..

Nyt on meilläkin mies päässyt tuntemaan potkuja masun päältä, aika ihanan innoissaan oli kun ekat osumat sai käteensä. Tuleva isoveli, kohta 1v11kk, taas nostaa omaa paitaansa ja esittelee masuaan kun kysytään, että missä vauva on, aika liikuttavaa sekin. Ja mun vanhaa vauvanukkea kantaa ympäriinsä ja toistelee, että ' kantaa' ja ' hoitaa' , voi pientä.. Kunpa sitten syksyllä suhtautuminen oikeasti olisi tuollaista..

Vappu meni meillä ennätysrauhallisesti, kotosalla oltiin vaan. Aattona grillailtiin ja syötiin herkkuja. Vappupäivänä käytiin vähän kaupungilla vappuhulinoita katselemassa, tosi kylmä oli vaikka aurinko paistoikin.

Tuosta toksosta on ollut puhetta, itse en jotenkin ole edes moista tajunnut pelätä. Olen vaan jotenkin kuvitellut, että kissoista moisen voi saada ja niiden kanssa en itse ole missään tekemisissä. Listerian aiheuttajia olen kyllä varonut, mutta enpä oikein muuta..

Tietääkö kukaan siitepölyallergialääkkeistä? Eli onko jotain reseptivapaita lääkkeitä, joita voisi raskaana ollessaan käyttää? Viime raskaudessa pyysin neuvolalääkäriltä reseptin ja sain jotain silmätippoja ja nenäsuihketta, mutta nyt en muistanut pyytää enkä jaksaisi sitä varten erikseen mihinkään lääkärille hakeutua kun ei tuo allergia mikään kovin paha ole. Välillä vaan nenää kutittelee inhottavasti. Ilmeisesti mitään tabletteja ei suositella ainakaan.. Kai sitä voisi apteekista käydä kyselemässä.

Jondeliini + pikkuinen 22+5

Vierailija
34/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellonamami:

Oletteko muuten muut kaikki toksopositiivisia? Ja ne jotka eivat, uskallatteko syoda muita kuin itse pestyja salaatteja? Tietaako kukaan, miten salaatit pitaisi pesta - riittaako vesi vai pitaako kayttaa jotakin puhdistusainetta myos?En tiennyt, etta toksoplasmoosi on niin vakava juttu (joo, siis TYHMA), enka ole tahan mennessa ollut mitenkaan yltiovarovainen. Saa lyoda paahan! :=I

Meillä on kotona kaksi kissaa (on aina ollut) ja minä olen toksoplasmoosin suhteen negatiivinen, joten ei tuo vissiin ihan hirveän helposti tartu. Kun en ole koskaan edes mitenkään kissoja varonut, paitsi ehkä raskaana ollessa en mielellään niiden vateja tyhjentele.

Kasvikset, salaatin mukaan lukien, pesen huolellisesti vedellä, se riittää. Mitähän puhdistusainetta elintarvikkeisiin edes voisi käyttää, eiköhön se keittäminen ole kuitenkin se paras tapa tuhota pöpöjä.

Itse kuulun niihin odottajiin, jotka ovat mielummin vähän liian varovaisia kuin vähän liian varomattomia ja yritän minimoida riskin saada esim. listeria ruuasta. Riski on pieni mutta todellinen, joten ei minusta varovaisuus ole mitään ylihysteerisyyttä, raskaus on kuitenkin niin lyhyt aika ja vauvan terveys kaikken tärkein asia.

Luin muuten juuri töissäni tartuntatautilehdestä, että yleisemmin listeria saadaan " pehmeistä juustoista ja hampurilaisten kaltaisista pikaruuista" . Tuota jälkimmäistä osastoa en ole koskaan älynnyt varoa, eikä siitä ole neuvolassakaan mainittu, aina puhutaan vain pastöroimattomasta maidosta, pakastevihanneksista ja -marjoista sekä tyhjiöpakatuista graavi- ja kylmäsavukaloista.

t. Sparven rv 23

Vierailija
35/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi " toksosta" ja listeriasta - Ite en oo mitenkään ylivarovainen ollut, mutta esim. viikonloppuna ristiäisissä aika tarkkaan kyselin mitä voileipäkakku sisältää jne. Mitään pästöröimatonta en ole syönyt ja kasvikset/vihannekset pesen huolellisesti muutenkin. Kissoja (ulkokissoja) on isäni luona kaksin kappalein ja niitä en ole pahemmin silitellyt raskauden aikana.. Että sillein :) Hygieeniasta yritän pitää kiinni - ihan jo työn puolesta päiväkodissa.

Oikein paljon onnea kaikille ultrassa kävijöille!! Hyviä uutisia kaikilta :)

Meilläkin tuo 4D ultraus edessä muutaman viikon päästä, jänskättää jo.

Pientä gallupin tynkää pystyyn - Miten on seksin laita teillä muilla?!

Meillä oli ensimmäistä kertaa eilen vähän nihkeetä ;) Ei meinaa mies vielä sisäistää mahan rajoituksia ja sit mua alko ärsyttää, eikä kiinnostanu koko homma. Puhuttiin kyllä asiasta heti ja mies sanoikin että pitää " ryhdistäytyä" ja ajatella mua enempi! Muuten halut kyllä ennallaan, etenkin miehellä :P Jaksaa aina ihailla mun uutta olemusta, mikä on kyllä imartelevaa. Mut joo sais mun puolesta jo unohtaa hetkeksi kaikki extreme-touhut ;D

Ihana olo kun saatiin miehen kanssa niin paljon aikaseks täällä parin päivän aikana. Järjestystä vaihdettu, uudet verhot ja on puhdastakin. Mieli kohentui sata kertaa korkeammalle :)

Pimu kaipailee kyllä nyt ruokaa! Palataan.

Dumle rv 20 tasan :D

Vierailija
36/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taa mun aivotoiminta talla hetkella (heh hee) etten jellonamami huomannu etta myos sa kirjoittelet ilman kahta viimeista aakkosta; eli enko ole vaan huomannu etta kirjoittelet ulkomailta?

Ei mulla oikeestaan ole mitaan uutta, uteliaisuutta vaan.

-levinia ja hope rv 20+5-

Vierailija
37/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi kissaa ja en ole mitään hanskoja edes ajatellut käyttää hiekkoastiata tyhjentäessä. Koska käsin niitä kikkareita en kerää vaan kauhalla, niin kyllä se käsien pesu toimenpiteen jälkeen riittää. Kasvikset pesen vedellä, eikä ole edes tullut mieleen alkaa mitään pesuaineita tai keittämisiä käyttämään. On kuitenkin aika pieni riskistä hommaa. Eihän tässä uskaltaisi syödä mitään, jos alkaisi kaikkia riskejä miettimään. Tämä taitaa olla tätä nykypäivän tieto lisää tuskaa-meininkiä monella. Mutta toki kukin saa elää niin varoen kuin haluaa.

Vaihtelevista keleistä huolimatta hyviä vointeja kaikille.

Papu ja tyttönen

Vierailija
38/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta tuo keskustelu on aktiivista eika siis mitaan liioittelua VAIN JA AINOASTAAN meilla joilla EI ole immuniteettia kyseiseen popoon; ja sen saa tietaa verikokeella. Joilla immuniteetti loytyy ei ole mitaan aihetta olla sen kummemmin peloissaan! Ja varsinkin itsellani jolla ei immunitettia ole ja asun lampimassa valimeren maassa missa kyseinen tartunta on mahdollista kulkukissoista (ja lihasta seka maaperasta) kuin tavallinen flunssa teillapain! Joten kylla on kuitenkin oltava tarkkana vaikkei mitaan hysteriaa aiheesta tekisikaan. Varsinkin raskauden eka kolmannes on se ' vaikein' aika jolloin lapsen kehitys muuttuu ja kaikkea voi sattua jos silloin tuon popon sairastaisi.

Eli teilla joilla ei aihetta pelkoon ole, alkaa olko niin ' tiukkapipoja' aiheesta. En todellakaan lietso mitaan sotaa tai yliherkkyytta aiheelle, kun kysyttiin - vastasin, kun kerran kokemusta on jo monesta raskausajasta! Eli viela kerran, jos immuniteettia on, ei huolta toksoplasmoosista!

Vierailija
39/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tosta tokso-keskutelusta. Itsellä on yksi sisäkissa, joka nukkuu yöt vierellä, välillä samalla tyynyllä ym. Muuten en ole muuttanu kissaan käytöstä kuin, että hiekkaa putsatessa käytän hanskoja. Mä olen aika lunkilla kannalla kaikkien näiden varovaisuus ym. juttujen kanssa. Pesen kasvikset, hedelmät ym ennen käyttöä jne. valmis salaatteja en syö, joissa on raakaa kananmunaa, hampurilaisia olen kyllä syönyt jne. Jos mä alkasin oikein kunnolla vahtaamaan kaikkee niin olisin varmaan ihan hysteerinen. Enkä tiedä olenko immuuni tolle toksolle vai en. Ei ole koskaan tullu ees puheeks neuvolassa. En sit tiiä pitäskö ottaa puheeks seuraavalla kerralla.

Seksistä kyseltiin. Haluja on kyllä edelleen,mutta ehkä se on vähän vähentynyt entisestä. Ei tuu enää silleen extempore aloitettua kiihkeetä sessioita. vaikuttaa jo tuo kasvava maha sen verran ettei ihan kaikkeen edes pysty enään. Mutta onneks meillä nämä halut menee aika yksiin, ettei oo niin et toinen haluaa kauheesti,mut toinen ei ollenkaan. Mut loppujen lopuks mulla on useemmin ja kovemmat halut kuin miehellä. Ollut aina. :)

Onko muilla ollut jalkakramppeja ja puutumisia? Mulla on nyt alkanu, enkä tiedä mikä siihen auttas. Joten neuvoja otetaan vastaan. Toinen pohe on kipeä ja se on koko ajna niinkuin se ois puutunu tai jotain. Ei yhtään kiva tunne.

Sitten toinen kysymys. Ostin muutama viikko sitten emmaljungan yhdistelmät pehmeellä kantokopalla, josta tulee sit myöhemmin lämpöpussi.Kannattasko mun lisäks ostaa niihin se jalkapeite? Eikös se anna lisä suojaa ja onhan se isompi kuin tuo kantokassista tuleva lämpöpussi?

Onko muut vielä ostaneet häkkisänkyjä ym? Mä olen ens viikolla lähösä ostoksille Ouluun ja ajattelin ostaa Brion häkkisängyn jne. Viime päivät menneetkin netissä eri vaihtoehtojen tiirailussa. Me ostetaan aikalailla kaikki uutena, kun ensimmäistä ootetaan. Menevät sitten myöhemmin toisellakin jos luoja vain meille senkin joskus suo. Mutta nyt täytyy alkaa hiipua pikkuhiljaa tonne telkun ääreen kattoon emmerdale.

Uma81 20+6 (ja huomena taas viikko vaihtuu!!!)

Vierailija
40/66 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä olisi hetki aikaa naputella, kun mies on vaunuilla vesisateessa poikaa nukutamassa. Ja kun nyt tuli vaunut puheeksi, joku pohti jalkapaeitteen hommaamista rattaisiin(sori nikki katosi mielestä). Meillä jalkapeitto on ollut tosi kovassa käytössä. esikoinen syntyi tammikuussa ja pehmeä koppa(lämöpussi) tuntui liian kuumalta jos sulki vetoketjun, joten meillä oli lämpöpussista " kansi" pois ja jalkapeitto suojana ja nyt menneenä talvena ei sitten edes käytetty pussia vain pakkauksen makuupussia ja jalkapeittoa. Meilläkin siis Emmaljungan rattaat.

Moni on käynyt lähiaikoina rakenne ultrassa ja niin myös mekin eilen. Kiva että vauvoilla on kaikki hyvin. Meidänkin muksu oli ihan kunnossa ja touhusi sopivasti. Sukupuoli ei selvinnyt, oli hieman huono kuvanlaatu ulrtatessa kun mulla on tuota toppausta vähän liikaa. Istukka oli likellä kohdunsuuta ja sen sijaintia tarkkaillaan uudestaan juhannuksen jälkeen. Toistaiseksi ainkaan ei ole mitään vuotoja ollut asian tiimoilta.

Toksosta ja listeriasta on myös keskusteltu. Meillä käytetään normaalia hygieniaa salaatteja käsiteltäessä. Ja toisinaan sorrun pastöröimattomasta maidosta tehtyyn kotijuustoon ja maitoonkin. Vanhemmillani kun on maatila ja he käyttävät tilan maitoa ja äiti tekee juustoja silloin tällöin, siellä käydessä mulla on yleensä oma maito mukana, mutta joissakin leivonnaisissa ja esim. muusissa on tankkimaitoa.

Oma vointi on ihan hyvä ja neuvolakäyntikin tuki asiaa. Painoa on tullut yhteensä nyt n. kilo hb 120 ja jos olo alkaa tuntumaan siltä että hemppa laskussa sain neuvolasta jo rautatabletit matkaan. Sf mittaa ei vielä mitattu, kelan paperit sain mukaan vaan en niitä vielä aio palauttaa.

Oulusta ostin kesäksi äitiyshousut, puuvillaiset beiget caprit ja t-paitoja.

Lisäksi tuli ostettua uudet juhlakengät, niitä testataan äitienpäivänä ja kesällä on ainakin yhdet häät joissa niitä voi käyttää.

Nyt täytyy rientää syömään.

Unelma ja masukki rv 21+2