Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu ei saa töitä ilman suhteita

Vierailija
06.02.2026 |

Pitää olla opiskeluaikoina karismaattinen höpöttäjä, josta kaikki tykkää. Osa ei siihen vaan pysty. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanniskin sai töitä vain naamallaaan ja p i l u a jakamallla ja tekemällä tekoälyyllä ja homo-bile ilmarin avustuksella puheita joissa esiintyy aina "naisten voimaantuminen ja ilmastonmuutos"

tutkinto ja jo opiskeluaikoinaan aloitettu poliittinen työ - se on se mikä kantoi hedelmää työllistyä jatkossa. ja ministereille tarjotaan hyviä paikkoja aina jatkossa, ilman elimen antamista.  onko sulla noin huono olo ja hoidapa ne mt jutuus kuntoon.

Vierailija
22/26 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan säkin miehenä myydä mu, ,naas. Siitå vaan miehenä myymään ittees. Vai oletko niin laiska ettet viitti?

Voin myös tappaa itseni, niin tulisit onnelliseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippunee alasta. Itse it-alalla, eikä ole kyllä suhteita tarvittu töihin pääsyyn. Riittävästi osaamista (tutkintoja, sertifikaatteja jne) ja kovia projekteja CV:ssä riittää.

Ihan joka iikalla on noi samat "sertifikaatit" jos ylipäätään täällä mitään enää tehdään, mikä ei olis lähetetty Intiaan. Rekrytoinnissa teoreettinen osaaminen painaa ehkä 30% ja henkilön sosiaalisuus ja se että istuu muuhun porukkaan, painaa 70%. Työelämässä tehdään perustason käytännön tehtäviä. Jos tarvitaan jotain aivan kryptistä ihmetietoa, niin se OSTETAAN konsulttipalveluna. Eikä palkata omaan väkeen jotain pellepelotonta sen tähden, että kerran kolmessa vuodessa tarvitaan erikoisosaamista.

Niissä konsulttitaloissa minä enimmäkseen olen töissä ollutkin, ja olen tälläkin hetkellä. Ei meillä ainakaan sosiaalisuus ole perus devaajilla erityisen tärkeää, jopa esim. autisteja palkataan mielellään ja meille on pidetty tietoiskujakin neurodivergenttien kanssa toimimisesta. Joo, on niitä semmoisia pikkupuljuja, jotka on jonkun kaveriporukan perustamia, ja jotka haluaa sinne suunnilleen samanikäisiä, samanhenkisiä tyyppejä vaan, mutta isommat firmat usein on vähemmän tuollaista porukkaan istumista painottavia. 

Vierailija
24/26 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan jos ei oo ees alikersantin sotilasarvoa. En mäkään sellasta palkkais.

Vierailija
25/26 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippunee alasta. Itse it-alalla, eikä ole kyllä suhteita tarvittu töihin pääsyyn. Riittävästi osaamista (tutkintoja, sertifikaatteja jne) ja kovia projekteja CV:ssä riittää.

Ihan joka iikalla on noi samat "sertifikaatit" jos ylipäätään täällä mitään enää tehdään, mikä ei olis lähetetty Intiaan. Rekrytoinnissa teoreettinen osaaminen painaa ehkä 30% ja henkilön sosiaalisuus ja se että istuu muuhun porukkaan, painaa 70%. Työelämässä tehdään perustason käytännön tehtäviä. Jos tarvitaan jotain aivan kryptistä ihmetietoa, niin se OSTETAAN konsulttipalveluna. Eikä palkata omaan väkeen jotain pellepelotonta sen tähden, että kerran kolmessa vuodessa tarvitaan erikoisosaamista.

Eri, mutta itse isossa it-talossa töissä, ja kyllä meillä ainakin on jopa vaikeuksia välillä löytää sellaisia senioriosaajia, joilla olisi esim. pilvipalveluista ja AI:sta kokemusta projekteissa ja/tai esim. AWS:n tai Azuren sertifiointeja. Jos joku helposti asiakasprojekteihin sijoitettava, jolta sujuu koodaus, tietokannat, pilviympäristöjen konffaus, AI:n käyttö hakee, niin eipä se juuri haittaa jos ei vaikuta ekstrovertiltä vaan enemmänkin hiljaiselta nörtiltä. 

Vierailija
26/26 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole kukaan tullut höpöttelemällä taloon töihin. Hakijat arvioidaan, tutkinto ratkaisee paljon. Osaaminen ja meriitit ratkaisee, vain 2-4 pätevintä pääsee haastatteluun. Olen tutkimusalalla, ei täällä pärjää kivoja juttelemalla muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi