Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun en pääse kävelylle kun on liian kova pakkanen :/

Vierailija
05.02.2026 |

Tietokone näyttää -22 ja puhelin -20.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa juoksumatto sisälle ja kävele sillä.

Ei aja samaa asiaa, ja kuuntelen aina musiikkia samalla kun olen kävelyllä.

Ap

Musiikkia voi kuunnella sisällä ollessakin. Etkö sitä tiedä? Ei se ole kiellettyä!

Siis voiko musiikkia ihan oikeasti kuunnella sisällä ollessakin? Miksen mä tiennyt! Häh! Pöh! Siis oikeasti, jouduin oppimaan tän asian vasta nyt vauva.fi-nettisivulta kaikkien näiden vuosien jälkeen. Ihan sairasta, mun olisi pitänyt ennen tajuta käydä täällä siltä varalta, että oppisin sen asian, että musiikkia on mahdollista kuunnella myös sisällä eikä vain ulkona! Huutomerkki!

Vierailija
82/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vammaista, jos ei osaa pukeutua -20 asteeseen. 

nykyaikana vielä on paljon enemmän apuvälineitä pakkaskeleihin kuin entisaikaan. astmaatikot esimerkiksi voivat hankkia kaulahuivin, jossa on hengitysilman lämmitin, kasvot voi suojata monilla eri tavoin ja puhelimellekin voi saada ties minkälaista lämmitinta - halvin jo ketjussa mainittu lapaseen laitto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittävästi lämmintä päälle, niin tarkenee. 

Naama paleltuu. 

Naaman voi suojata esim. huivilla

Minä palellutan mieluummin naamani, kuin jotain rättiä pitäisin suuni ja nenäni edessä. Mikään ei ole inhottavampaa kuin se, kun hengitysilman kosteus kertyy huivin tai muun sellaisen sisäpuolelle.

En minä ole koskaan huivia noin käyttänyt, vaan väärin sen löysästi kasvojen ympärille.

Miten pehmyt kangas pysyy löysästi kasvojen ympärillä, ettei läsähdä kasaan tai naamaa vasten? Ainakin minulle on aina käynyt noin, jos jollain rätillä yritän naamani suojata. Lopputulos on yleensä märkä rätti vasten kasvoja.

Vierailija
84/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko tietokoneeseen tai puhelimeen vaan mene ulos. Itse kävelin neljän kilsan lenkin ja tuossa lähellä olevassa koskessa oli hieno näky, kun huurua nousi. 

Entä jos ulkomittari näyttää saman kuin tietokone tai puhelin? Mitä pitäisi uskoa? Vai onko kenelläkään muulla enää ulkomittaria kuin minulla?

Vierailija
85/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jassoo. Minä käyn kävelyllä -30 asteen pakkasilla. Hyvin tarkenee, kun on oikeasti hyvät talvikengät ja lämpökerrasto.

Turha noissa lämpötiloissa on muuta laittaa kuin t-paita, shortsit ja lenkkarit!

Vierailija
86/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa juoksumatto sisälle ja kävele sillä.

Ei aja samaa asiaa, ja kuuntelen aina musiikkia samalla kun olen kävelyllä.

Ap

Eikö ihmiset osaa enää kävelläkään ilman musiikkia? 

Ei tulisi mieleenkään moinen.

Liikenteessä pitää kuulla mitä tapahtuu!

Minulla on kaksi tervettä silmää ja aina on näkeminen riittänyt.

Vierailija
87/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn laskettelemassa helposti vielä -20 asteen pakkasella. Siinä nopeudet nousee helposti sinne 90kmh tasolle, eikä silti ole kylmä. Pari merinokerrosta ja kuori tuula vastaan. 

Naaman/posket saa suojaan hyvällä balaclavalla ("kommandopipo"). Näissäkin sellaisia, missä hengittäminen on helppoa kankaan läpi.  

Kun reippaasti askeltaa, keho alkaa nopeasti tuottamaan kyllä lämpöä. Jos lämpö ei karkaa (pukeutuminen), ei tule kylmä. Hyvä vaihtoehto voi olla mennä metsäpoluille kävelemään. Epätasainen maasto lisää nopeasti kuormitusta. 

Samaa tein minäkin aikaisemmin. Ja yksi kaunis kerta kasvoni paleltuivat kunnolla. Siinä meni meikäläiseltä ulkoilu kovilla pakkasilla...

Vierailija
88/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika vammaista, jos ei osaa pukeutua -20 asteeseen. 

nykyaikana vielä on paljon enemmän apuvälineitä pakkaskeleihin kuin entisaikaan. astmaatikot esimerkiksi voivat hankkia kaulahuivin, jossa on hengitysilman lämmitin, kasvot voi suojata monilla eri tavoin ja puhelimellekin voi saada ties minkälaista lämmitinta - halvin jo ketjussa mainittu lapaseen laitto. 

Aika hemmetin vammainen saa olla, mikäli ei ymmärrä ihmisten olevan yksilöitä. Kaikilla ei toimi mainitsemasi apuvälineet. Astmaatikolla pakkanen on aidosti ongelmallinen tai henkilöllä joka on kertaalleen palelluttanut kasvonsa tai esim. varpaansa. Toisilla myös kasvojen iho-ongelmat (esim. ruusufinni tai atooppinen iho) villiintyvät kylmästä.

Vierailija
89/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää? Kerrospukeutumista peliin, niin 30 asteen pakkasessakin voi ulkoilla maltillisesti.

Mitä varten tuohon pakkaseen pitäisi mennä? Minä en ulkoile silloinkaan, kun lämmintä on +30, saati -30.

Vierailija
90/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luulosairas laiskimus. Vetelä paska. Ulos sieltä. 

Vierailija
91/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa luuseri ei voi kelaankaan mennä kerjäämään kun on pakkasta. kuolkoon nälkään häätö kuusen alle.

Vierailija
92/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahemmin ongelmia jos tuo suurin

Vierailija
93/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kamalaa luuseri ei voi kelaankaan mennä kerjäämään kun on pakkasta. kuolkoon nälkään häätö kuusen alle.

Kelalta haetaan tuet sähköisesti jos on tarvetta, ne keillä on mahdollisuus. Se lienee vähemmistö joka menee paikan päälle ja täyttää paperihakemuksia. Tosin en ymmärrä, mistä keksit että ap edes hakee Kelasta tukia? Minäkään en tiedä. Voi olla että hakee, voi olla että ei. 

Vierailija
94/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pahemmin ongelmia jos tuo suurin

Kuka sanoi, että tuo on suurin ongelma? Miten täällä voi olla noin yksinkertaisia kirjoittelijoita? Joskus yksi viestikin paljastaa ihmisen yksinkertaisuuden. 

Vierailija
95/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki soimaan ja tanssi. 

Vierailija
96/96 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on mahdollisuus olla mukavissa olosuhteissa, niin miksi ei olisi? Emme me missään talvisodassa enää ole, se aika on ollutta ja mennyttä ja nyt on nyt. "

--

Sitä kutsutaan laajemmin resilienssiksi. Osa meistä nyt ei vaan halua olla vapaaehtoisesti täysiä tossukoita ja ulkoistaa kaikkea muille/yhteiskunnalle/ylijumalille. Itse ainakin pidän tiedosta, että voin huoletta olla parikin viikkoa kovilla pakkasilla ulkona, nukkua lumikolossa, tai kuusen perseessä. Kunhan jostain säilyvää ja kevyttä kuivaruokaa esim. järjestää matkaan. Viikkokin on menty selviytymiskoulutuksessa aika kurjassakin kelissä ilman muonaakin. Vettä tietysti oli puroista ja keittämällä järvestä. 

Itselle ainakin elämässä hauskinta on fyysinen toimintakyky, sen kehittäminen ja tutkiskelu. Samalla se vanha totuus pätee, että itsestään oppii oikeasti vasta kunnolla siellä epämukavuusalueella. Kevyemmin siellä oleillessa on tullu ratkottua jopa työasioita, mitä ensin toimistolla yrittänyt pitkään tuskailla oikein ratkaisua löytämättä. Mieli kirkastuu ja herkistyy, kun kaikki ylimääräinen karsitaan ympäriltä. Tästä on jo antiikin filosofit olleet hyvinkin tietoisia. 

Talvisodasta en tiedä, mutta aika moni nykyihminen olisi täysin neste sukassa, jos kriisitilanne oikeasti tulisi. Kotoa menisi sähköt ja vesi viikoiksi, väestösuojassa pitäisi olla kuin sillit purkissa muiden kanssa jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän