Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun en pääse kävelylle kun on liian kova pakkanen :/

Vierailija
05.02.2026 |

Tietokone näyttää -22 ja puhelin -20.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika vammaista, jos ei osaa pukeutua -20 asteeseen. 

nykyaikana vielä on paljon enemmän apuvälineitä pakkaskeleihin kuin entisaikaan. astmaatikot esimerkiksi voivat hankkia kaulahuivin, jossa on hengitysilman lämmitin, kasvot voi suojata monilla eri tavoin ja puhelimellekin voi saada ties minkälaista lämmitinta - halvin jo ketjussa mainittu lapaseen laitto. 

Aika hemmetin vammainen saa olla, mikäli ei ymmärrä ihmisten olevan yksilöitä. Kaikilla ei toimi mainitsemasi apuvälineet. Astmaatikolla pakkanen on aidosti ongelmallinen tai henkilöllä joka on kertaalleen palelluttanut kasvonsa tai esim. varpaansa. Toisilla myös kasvojen iho-ongelmat (esim. ruusufinni tai atooppinen iho) villiintyvät kylmästä.

olen palelluttanut kasvoni pahasti, sairastan astmaa ja olen atoopikko ja ihan oikeasti löytyy kaikille sopivat apuvälineen pakkaseenkin. turha vinkua muuta

Vierailija
102/133 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ulkoilemaan sitten kun lauhtuu kunnolla. Joku -5 on mun ehdoton pakkasrajani. En viitsi nyt enää vanhemmiten rääkätä itseäni turhan takia. Ulos kerkiää sittenkin kun on lämpimämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen ulkoilemaan sitten kun lauhtuu kunnolla. Joku -5 on mun ehdoton pakkasrajani. En viitsi nyt enää vanhemmiten rääkätä itseäni turhan takia. Ulos kerkiää sittenkin kun on lämpimämpää.

just oli uutisissa, että suomi kylmenee entisestään, koska merivrrat on alkaneet heikentyä. parempi siis totutella itseään pakkasiin, kesällähän ei nyt hirveästi haittaa, jos ei päästä edes 15 asteeseen

Vierailija
104/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet että koiranomistajat on toista viikko kotosalla kun on pakkasta ja koirat paskoo lattiat vai???

Tottakai ulos voi mennä. Tosi upeita aurinkopäiviä on ollut ja parin tunnin lenkkejä olen tehnyt päivittäon. Omaa tyhmyyttä ja laiskuutta jos et mene ulos.

Koiranomistaja ei ole sen varustautuneempi ihminen kuin kukaan muukaan. Jos koira osaa paskoa lattialle, osaa se paskoa sisällä myös siistimpään paikkaan.

Vierailija
105/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

just oli uutisissa, että suomi kylmenee entisestään, koska merivrrat on alkaneet heikentyä. parempi siis totutella itseään pakkasiin, kesällähän ei nyt hirveästi haittaa, jos ei päästä edes 15 asteeseen

Kuka nyt enää uutisia uskoo? Jää nähtäväksi millaista säätä tulee jatkossa.

Vierailija
106/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laiska aina keksii tekosyyn. 

No ei todellakaan ole tekosyy, sillä normaalisti käyn kävelyllä lähes päivittäin. 

Ap

Minä käyn kävelyllä päivittäin, oli sää mikä tahansa.

Minäkin, 40 astetta passaa myös. En vain nauti jos on -15 astetta. Joten pakkaset haittaavat rutiinia.

Vierailija
107/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten idootteja ihmisiä tååkkä kirjoittaakin. Itse en pysty kovemmilla pakkasilla ulkoilemaan astman vuoksi. Ihan sama millaiset fleecet on päällä ja huivi naamalla niin ottaa keuhkoihin lääkityksestä huolimatta. 

Vierailija
108/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa juoksumatto sisälle ja kävele sillä.

Ei aja samaa asiaa, ja kuuntelen aina musiikkia samalla kun olen kävelyllä.

Ap

Eikö ihmiset osaa enää kävelläkään ilman musiikkia? 

Ei tulisi mieleenkään moinen.

Liikenteessä pitää kuulla mitä tapahtuu!

Kuulenhan minä. Toisilla on kaveri lenkillä. Häiriö sekin jos ei sovi ihmisen huomiokykyyn yhtä aikaa liikenteen kanssa.

Vierailija
109/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyaikana vielä on paljon enemmän apuvälineitä pakkaskeleihin kuin entisaikaan. astmaatikot esimerkiksi voivat hankkia kaulahuivin, jossa on hengitysilman lämmitin, kasvot voi suojata monilla eri tavoin ja puhelimellekin voi saada ties minkälaista lämmitinta - halvin jo ketjussa mainittu lapaseen laitto. 

Aika hemmetin vammainen saa olla, mikäli ei ymmärrä ihmisten olevan yksilöitä. Kaikilla ei toimi mainitsemasi apuvälineet. Astmaatikolla pakkanen on aidosti ongelmallinen tai henkilöllä joka on kertaalleen palelluttanut kasvonsa tai esim. varpaansa. Toisilla myös kasvojen iho-ongelmat (esim. ruusufinni tai atooppinen iho) villiintyvät kylmästä.

olen palelluttanut kasvoni pahasti, sairastan astmaa ja olen at

Jos olet löytänyt jotain hyviä ideoita niin jaa ihmeessä muillekin. 

Vierailija
110/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Siinä voi kuunnella musiikkia samalla kun kävelee!

EIkä ole pakkasta, ei tarvi palella!

Ikkuna auki niin saat raitista ilmaa samalla!

Kesällä kun on kuumaa ja sataa ja ja ja ...ei tavi mennäö läkähtymään...

Vierailija
111/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteiden vihaajat voi muuttaa grönlantiin.

Vierailija
112/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on liian kylmä, kesällä on liian kuuma, syksyllä sataa ja on pimeää, keväällä on liukasta ja käärmeet heräilee. Sataa, paistaa, tuule ja ei tuule. Ei pysty ikinä mitään, kato ku ulkona on aina meneillään  joku sääilmiö.

Vierailija
113/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vitsi, vai eikö aloittajalla ole ulkovaatteita? Urheilukilpailujakin järjestetään tuollaisella pakkasella.

Vierailija
114/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka menee, tekee ja suoriutuu.

Sekä niitä, jotka valittavat, selittelevät, uikuttavat - ja löytävät syitä aina musita, mutta vaativat samalla muita avuksi joka käänteessä.

Pätee kaikilla elämän osa-alueilla, ei vain lenkillä käymisessä. Useimmiten sama ihminen on lapanen kaikilla näillä osa-alueilla.

Vierailija
115/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen palelluttanut kasvoni pahasti, sairastan astmaa ja olen at

Heip. Kuinka suojaat kasvosi, siis mitä materiaalia? Harrastatko pakkasilla kovaa liikuntaa?

Vierailija
116/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä vitsi, vai eikö aloittajalla ole ulkovaatteita? Urheilukilpailujakin järjestetään tuollaisella pakkasella.

Kävin kaupassa tänään kun oli pakko, kävellen siis, ja oli muuten kylmä, naamaankin sattui. No onneksi kauppa on lähellä. 

Ap

Vierailija
117/133 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhaastattelut kannattaisi muuten pitää pakkaskelillä ulkona. potentiaalinen tuleva työnantaja näkisi siitä suoraan kuka osaa toimia tilanteen mukaan (jos ei ole pukeutunut kunnolla, niin ei osaa muissakaan tilanteissa toimia tilanteen mukaan), kuka osaa olla kiinnittymättä turhaan (työtä tehdessä on tärkeää ettei ala nurista ja valittaa asioista, joille ei voi mitään) ja kuka osaa tehdä töitä  vaikka ulkoiset tekijät vähän häiritsee

Ulkotiloista voi löytää todellakin ne parhaat työntekijät. 

Vierailija
118/133 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedompi pakkanen tänään, nyt ulkoilemaan! 🥰

Vierailija
119/133 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ottaa jo henkeen jo vähän alle -10 pakkanen. Hiihtäminen eli hengästyminen ei tule kyseeseen lainkaan ja kävelykin tuntuu epämukavalta. Pakkanen aiheuttaa hengenahdistusta ilman astmaakin.

Kummallista, että niin monen ableistin on mahdoton ymmärtää, että toisille pakkanen (kuiva ilma_) ei ole niinkään pukeutumiskysymys, vaan vaikuttaa koko hermostoon.

Pakkasella olo on väsähtänyt eli kylmä ja kuiva ilmanala kuormittaa kehoa, vaikka en tekisi mitään. Pakkanen on suuri stressitekijä elimistölleni, vaikka pukeudun lämpimästi ulos mennessä. Sisälläkin olo on flunssainen ja nuutunut kuivan sisäilman takia. Myös ilman sähköisyys muuttuu pakkasella, mikä vaikuttaa oireiluun.

Luonnossa oleilu on normaalisti tärkein rentoutumiskeinoni. Nytmolen kroonisesti ylivirittynyt eikä hermostoni lepää, kun en pääse ulos.

Kuulostaa että tarkkailee ja analysoit oloasi ihan pakonomaisesti

Vierailija
120/133 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö ihmiset osaa enää kävelläkään ilman musiikkia? 

Ei tulisi mieleenkään moinen.

Liikenteessä pitää kuulla mitä tapahtuu!

Ammattiautoilijana napit korvissa kulkevat ovat todella vaarallisia ja arvaamattomia. Ja heitä on paljon. Eivät todella huomaa isoakaan ajoneuvoa, vaan yhtäkkiä koukkaavat eteen ylittääkseen tien. Siis ei suojatien kohdalla vaan mistä kohti vain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi