Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sairaus on iskenyt minuun? Lääkäri kerrotko

Vierailija
04.02.2026 |

Olo on nyt kohta 2 viikkoa ollut ikäänkuin olisin tulossa kipeeksi, mutten ole "kipee", ei mielestäni kuumetta ole , vähän kylmänväreitä oli jossain vaiheessa alussa. Olen TOSI KALPEA, oikeassa korvan alapuolella, leukakuopassa on yksi imusolmuke outo/turvonnu hieman, kipeähkö, ollu jo jonkn aikaa. Mielestäni nämä liittyy toisiinsa. Olen saattanut pikkuisen vilustuttaa itseni, mutta en pahasti.

Ei flunssaa, ei nuhaa, ei yskää, ei mitään. No ehkä alussa oli ihan vähän nuhaa (?). Koko vartalo on tosi kylmä!!

Onko tää joku virus, hepatiitti, sepsis, vai lymfooma.....?

Kommentit (109)

101/109 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tämä pakkasilma viluttaa. Tupakoin, ja partsille ei tule laitettua muuta kuin takki päälle => kylmä, tulee juuri tuollainen kuvailemasi vaiva kurkkuun.

Jalat palelee, nytkin tavissukat ja villasukat jalassa. 

Minkä ikäinen olet, olisko vaihdevuodet? 

Vierailija
102/109 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo maitua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Minua tämä pakkasilma viluttaa. Tupakoin, ja partsille ei tule laitettua muuta kuin takki päälle => kylmä, tulee juuri tuollainen kuvailemasi vaiva kurkkuun.

Vaiva kurkkuun - ja siitä huolimatta alistut altistumaan röökaamalla intiaanien kostolle. Elämä on valintoja eikä kaikilla polla säteile. 

104/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vaiva kurkkuun - ja siitä huolimatta alistut altistumaan röökaamalla intiaanien kostolle. Elämä on valintoja eikä kaikilla polla säteile. 

Tuota intiaanien kostoa en olekaan aikaisemmin kuullut! 

Polla säteilee, mutta ilmeisesti ei vielä tarpeksi. Olen vähentänyt huomattavasti ja suunnitelmissa on lopettaa neljännen kerran. Toivottavasti tämä neljäs kerta olisi se viimeinen. 

Rahaa palaa ilmaan aivan järjettömästi, parisataa euroa kuussa. Tuolla rahalla voisin käydä ravintolassa syömässä kerran viikossa tai lounaalla kolmena päivänä! Nämä mielestäni ovat niin kalliita, ettei ole varaa, mutta röökiin sitten on. Hmm?

Vierailija
105/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume. Hoitosuositus: vähennä vauvapalstalla hengailua ja  keskity seuraamaan englannin liigaa.

Vierailija
106/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusutauti, mulla on ollut. Buranakin voi auttaa.

Vierailija
107/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv

Vierailija
108/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene saunaan, saunominen auttaa mainittuihin oireisiin. 

Vierailija
109/109 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn asiallinen vastaus AP:lle
Kerron sinulle yleistä tietoa, mutta en voi arvioida tai diagnosoida, joten tämä ei korvaa ammattilaisen arviota.
Mitä kuvaamasi oireet voivat yleisesti liittyä
Useampi asia voi aiheuttaa tuollaisen olen tulossa kipeäksi mutten kuitenkaan sairastu -olotilan:
Imusolmukkeen turvotus ja arkuus
    Yleisin syy on virusinfektio, myös sellainen joka ei aiheuta nuhaa tai yskää.
    Imusolmuke voi jäädä turvonneeksi viikoiksi infektion jälkeen.
    Pieni arkuus on tavallista, mutta jatkuva tai kasvava turvotus kannattaa tarkistaa.
Kalpeus ja kylmän tunne
    Nämä voivat liittyä lievään infektion jälkitilaan, stressiin, univajeeseen tai vaikka raudanpuutteeseen.
    Kylmän tunne ilman kuumetta on yleistä virusinfektioissa.
Se, mitä kuvaamasi EI automaattisesti tarkoita
    Sepsis: tähän liittyy yleensä korkea kuume, voimakas sairaudentunne, nopea pulssi, hengitysvaikeus. Oireesi eivät kuulosta siltä.
    Hepatiitti: yleensä mukana on selkeitä maksa-oireita kuten tumma virtsa, vaalea uloste, pahoinvointi, keltaisuus.
    Lymfooma: tähän liittyy usein kivuton, selvästi suureneva imusolmuke, yöhikoilu, selittämätön kuumeilu ja laihtuminen. Yksi pieni, arka imusolmuke ei tyypillisesti viittaa tähän.
Milloin kannattaa hakeutua tarkistukseen
Yleisesti suositellaan ammattilaisen arviota, jos:
    imusolmuke on turvoksissa yli 3 viikkoa
    se kasvaa, kovettuu tai muuttuu kivuttomaksi
    sinulla tulee kuumetta, selkeää sairaudentunnetta tai uusia oireita
    kalpeus ja kylmän tunne jatkuvat ilman selitystä
Mitä voit tehdä nyt
    Kuuntele kehoa: lepo, lämpö ja riittävä juominen auttavat, vaikka kyse olisi vain lievästä viruksesta.
    Jos olo ei ala helpottaa tai imusolmuke pysyy samanlaisena, lääkärin tarkistus on järkevä ei siksi että epäilisin pahaa, vaan koska pitkittyneet oireet ansaitsevat ammattilaisen silmäyksen.