Vanhojen tanssit perjantaina. Siis millainen lukiolainen ei tanssi vanhoja siitä syystä, koska ei halua?
Eli olisi kyllä parin löytänyt ja saanut tansseihin, muttei siksi tanssi, koska ei itse halua tanssia. Mikä tuohon on syynä? Jonkinlainen itsekkyys vai kapinahenkisyys?
Kommentit (130)
Itse en tanssinut, koska ei kiinnostanut yhtään. En edes tiedä miksi. Rahasta ei ollut (vanhemmilla) pulaa, ja kaksi poikaa kysyi minua parikseen. Olin tanssien harjoittelukurssin ajan Thaimaanreissulla, joten siitä ehkä lähti se etten orientoitunut kys. tapahtumaan kuten muut.
Osallistuin kyllä kaikkiin oheiskinkereihin joita tansseihin liittyi.
Vierailija kirjoitti:
Oli hieno päivä. Jamit, dokailua, jatkot ja lopuksi nättiä meikattua plluakin vielä. Ai ettien että.
Vai että oikein meikattua pillua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tanssinut. Muutama kysyi mutta harjoitukset oli maanataisin kasilta ja seuraava tunti olisi ollut puoliltapäivin ja halusin nukkua pidempään 😅
Tähän vielä lisäyksenä että kursseja alkoi olla jo lähemmäs 90 niin ei oikein tehnyt mieli ottaa lisää.
Sama. Tanssikurssista ei saanut pisteitä Otaniemeen.
Olisin halunnut mutta olin amiksessa:(
omat syyt:
- en saanut paria, koska ei ole kavereita.
- ei ollut varaa ostaa pukua
- en osaa tanssia enkä tykkää siitä.
tajusin sitten myöhemmin kuinka varattomuus ja se, ettei ole kavereita ja sukulaisia ei saa edes unelmien ylppäreitä. lopetin koko lukion kun ei ollut muutenkaan enää varaa ostaa kirjoja, jotka siihen aikaan piti itse ostaa ja tonni meni vuodessa kirjoihin. ja ihan turhaan ku ei ollu päätäkään pärjätä . olis pitänyt mennä amikseen.
Jospa ei vaan kiinnosta, en minäkään menisi enkä mennyt. Elän omaa elämääni en mitään "pakko mennä" elämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä tanssimme jotain vanhoja tansseja, en kyllä hahmota enää mitä siinä tapahtui. Tyttö oli luokan kaunein ja kysyi, mikä tietenkin ihmeellistä meikänörtille (sanaa nörtti ei onneksi Suomessa tunnettu sillloin vielä). Mutta ei siinä sen ihmeempiä, olin harmiton valinta
Hmm muistaakseni kasarilla tiedettiin kyllä Tietokone- nörtit.
Meidän luokalla oli kolme, -84 alkaen joiden joka toinen sana oli Commodore ja toki enemmän oli niitä kakstahti poikia, näin siis jo yläasteella
ei toiminut, penkkarimölöajelu, jotenkin yhtään ollut meitä 3 naista, kolme miestä, eikä tuo tanssihomma. hip hoppia joskus treenattiin, mutta ei edes häät olleet kellään tanssihäät. oli musikkiia, kuten viulistit, yhdellä kuorokin jne klassinen laulja. me emme oooo paritanssityyppejä. breikattukin on,mutta ei noi paritanssit nappaa, vastenmielistä.
ja joo kaikilla muuten ollut iltapukujuhlia myöhemmin .
Ei kiinnostanu. Plus tyttöjä oli liian vähän
Kävin lukioni pienellä paikkakunnalla, en nähnyt mitään syytä miksi olisin käyttänyt paljon rahaa ja tällännyt itseni, että voimme keskenämme tanssia hikisessä liikuntasalissa. Vähän sellainen reverse kalsarikännit.
Vierailija kirjoitti:
Poikani totesi, että aivan rahanhukkaa. Arveli, että ne eurot voisi käyttää paremmin. Ahatuskin kuulemma on painajaismainen. Ei pidä tanssimisesta eikä ole yhtään rytmitajua..
Muuten 'normaali" nuori. Pärjää koulussa, kavereita on. Osa kavereista ei tanssi, osa tanssii.
Lienee homo
Mua pyysi tanssimaan sellainen jonka kanssa en halunnut tanssia ja sanoin syyksi etten tanssi ollenkaan. En sitten tanssinut, kun olisi ollut aika loukaavaa ilmestyä parketille jonkun toisen kanssa.
Sitä ihmettelen, miksi kaikilla tytöillä on lähes samanlainen puku. Leveä helma, tylliä, glitteriä yms.
Miksei kukaan pukeudu esim 20-30- lukujen tyyliin, esim flapper olisi paljon mielikuvitusrikkaampi. Siinä on erilaisia pääkoristeita, koruja, viuhkoja ja höyhenpuuhkia. Heti erottuisi porukasta!
En tanssinut koska olen superintrovertti. Enkä osallistunut muihinkaan tapahtumiin. Tuosta on aikaa jo lähes parikymmentä vuotta ja olen samanlainen edelleen
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, miksi kaikilla tytöillä on lähes samanlainen puku. Leveä helma, tylliä, glitteriä yms.
Miksei kukaan pukeudu esim 20-30- lukujen tyyliin, esim flapper olisi paljon mielikuvitusrikkaampi. Siinä on erilaisia pääkoristeita, koruja, viuhkoja ja höyhenpuuhkia. Heti erottuisi porukasta!
Koska nuoret tuossa iässä eivät nimenomaan halua erottautua porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tanssittu oikeesti vanhoissa vaatteissa siinähän vasta tunnelmmaa.
Pirtistä parempaan elämään.
Näin omana aikanani tanssittiin, minulla oli musta puku naapurin emännältä lainattu. Tukka oli laitettuna hiusverkon alle kauniisti kammattuna. Vanha turkki ( myös lainattu jostain naapurin vintiltä) lämmikkeenä.
1984 kun olin lukiossa ei tainnut edes olla vanhojen tansseja, ja jos oli niin en ollut tietoinen eikä olis kiinnostanut yhtään. Sain silloin ajokortin ja autot oli kiinnostuksen kohde. Toki tytötkin mutta silloin ei ollut menestystä naismaailmassa, myöhemmin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nuoret tuossa iässä eivät nimenomaan halua erottautua porukasta.
Eikö tämän päivän nuori abiturientti kuitenkin halua erottua massasta?
Eiväthän he enää ole 13-14 vuotiaita, jolloin kaikki pitää olla kuin muillakin.
Radiossa haastateltiin jotain tyttöä joka sanoi haaveilleensa niistä tansseista jo ala-asteelta asti. Että onkohan nyt lukioilla karannut vähän mopo käsistä noiden tanssiaistensa kanssa kun niitä jotkut noin jumalaisina pitävät.
Illalla liikkeellä laitettua nättiä laatupllua. Nyt nuoret herrat hereillä!