Vanhojen tanssit perjantaina. Siis millainen lukiolainen ei tanssi vanhoja siitä syystä, koska ei halua?
Eli olisi kyllä parin löytänyt ja saanut tansseihin, muttei siksi tanssi, koska ei itse halua tanssia. Mikä tuohon on syynä? Jonkinlainen itsekkyys vai kapinahenkisyys?
Kommentit (130)
Minulla ei ollut kavereita ja taustalla koulukiusaamista. Ei mulle kukaan edes puhunut niin miten olisi tanssit onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjänpäiväistä amerikkalaista kouhotusta. Koko prinsessaleikki on typerää ajanhaaskausta ja rahanmenoa. En itse osallistunut edes penkkariajeluun, oli parempaa tekemistä kuin ruokkiminen traktorin lavalla.
:D :D
Pieni katkeruus paistaa kun nuorena on hauskanpito jäänyt välistä.
Jos vastaisin tähän kertomalla, millä tavalla itse pidin hauskaa nuorena, pilkkaisit minua ja sanoisit, että typerää hommaa. Voisinko minä silloin vuorostani käyttää samaa argumenttia ja todeta, että olet vain katkera, kun sinulta jäivät välistä ne jutut, mihin minä aikaani käytin?
Et, sillä minä en arvostele sinun tai muiden tapoja pitää hauskaa. Toisin kuin sinä. Siinä on se ero; siitä erottaa kakeran ihmisen tyytyväisestä.
Itse en huomiota inhoavana ja tannsitaidottomana halunnut millään tanssia, mutta ovela äitini ilmoitti että saan itse suunnitella mekon, valita kankaat ja hän maksaa ja teetättää koko homman. Enhän minä sitten voinut enää kieltäytyä, kun olin kaikki vihkonkulmatkin piirrellyt täyteen 1700-luvun tanssiaismekkoja.
Ompelija oli myös viisas ja ehditti, että mekon eri osat suunitellaan irtotettaviksi ja parilla erilaisella tavalla käytettäväksi, niin voin käyttää mekkoa myös yliopiston riennoissa. Näin sitten teinkin ja sitten jo reippaana nuorena biletinkin mekon lähes loppuun asti.
Vanhojentanssit olivat kiusallista pakkopullaa, mutta tuota vaatehuoneessa roikkuvaa mekkoa rakastan vieläkin ja puen sen ehkä kerran vuodessa huvikseni päälle.
"Se prinsessahörhelö myydään seuraavalle jälkikäteen. Vai arkivaatteissako pitäisi juhlia ja tanssia, jotta voi sitten myöhemmin käyttää uudelleen?"
Tai yritetään myydä, monelle se jää kaappiin. Tästä ihan omakohtaista kokemusta.
Ei tarvitse arkivaatteissa juhlia, niitä on paljon hienoja juhlapukuja, joita voi käyttää myöhemmin tai sen voi myydä. Noita prinsessahörhelöitä kyllä myydään torissa ja fb:ssa, mutta kun niitä on paljon liikkeellä, ne eivät mene kaupan. Ja moni abityttö haluaa vielä aivan ikioman hörhelön uutena.
Vierailija kirjoitti:
Hyi tyttöpöpöjä en halua
Tämäpä juuri :)
Ihan älytön ja naurettava tapa, en olisi osallistunut siihen itsekään. Tosi kävin iltalukion.
Vierailija kirjoitti:
On mennyt liikaa amerikkalaisen prom-juhlinnan tyyliseksi kulutusjuhlaksi.
Todellakin. 80-luvulla mentiin itse tehdyssä mekossa, ja tärkeintä oli itse tanssiminen ja siitä nauttiminen. Mulla kävi ihan uskomaton mäihä. Sain pariksi itselle ennalta tuntemattoman komean pojan ja hän oli todella hyvä tanssija ja viejä. Ainoa kerta elämässä, kun mun tanssimista on ihailtu. Toki tanssiparina, ei yksilönä. Mutta vieläkin muistan ne muiden ihailevat katseet.
Jos vastaisin tähän kertomalla, millä tavalla itse pidin hauskaa nuorena, pilkkaisit minua ja sanoisit, että typerää hommaa. Voisinko minä silloin vuorostani käyttää samaa argumenttia ja todeta, että olet vain katkera, kun sinulta jäivät välistä ne jutut, mihin minä aikaani käytin?