Vanhojen tanssit perjantaina. Siis millainen lukiolainen ei tanssi vanhoja siitä syystä, koska ei halua?
Eli olisi kyllä parin löytänyt ja saanut tansseihin, muttei siksi tanssi, koska ei itse halua tanssia. Mikä tuohon on syynä? Jonkinlainen itsekkyys vai kapinahenkisyys?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
En tanssinut. Muutama kysyi mutta harjoitukset oli maanataisin kasilta ja seuraava tunti olisi ollut puoliltapäivin ja halusin nukkua pidempään 😅
Tähän vielä lisäyksenä että kursseja alkoi olla jo lähemmäs 90 niin ei oikein tehnyt mieli ottaa lisää.
En tanssinut vuonna 2001, koska ei huvittanut. En tykkää tanssimisesta enkä nähnyt hohtoa koko tilaisuudessa. Ajattelin, että jätän vähät pojan tytöille, joille tilaisuus on tärkeä.
En tanssinut. Syynä matka, koska ennen muinonhan wanhojen tanssit oli PE ennen hiihtolomaa. Nykyää penkkarit ja tanssit samana päivänä torstaina helmikuun alussa.
Eniveis toinen syy etten osallistunu oli etten halunnu kenenkään kanssa tanssia. Unelmaprinssini oli jo kirjoittanut ja sain silloin tanssia sen wanhoja.
En tanssinut, koska olen seinäruusu
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä tanssimme jotain vanhoja tansseja, en kyllä hahmota enää mitä siinä tapahtui. Tyttö oli luokan kaunein ja kysyi, mikä tietenkin ihmeellistä meikänörtille (sanaa nörtti ei onneksi Suomessa tunnettu sillloin vielä). Mutta ei siinä sen ihmeempiä, olin harmiton valinta
Hmm muistaakseni kasarilla tiedettiin kyllä Tietokone- nörtit.
Opiskella siellä lukiossa pitäisi eikä vaan jatkuvasti pelleillä.
Sellainen lukiolainen, joka ei halua.
Minä! Vihaan tanssimista, miksi olisi pitänyt tanssia :D
En ainakaan itse oppinut niitä tansseja niin lyhyessä ajassa. ADD diagnoosi myöhemmin.
Mikä siinä on mielestäsi itsekästä jos ei tanssi? Eikö se tanssiminen ole itsekästä?
Taitaa nykyisin olla vähän eri systeemi kuin aikoinaan. Meillä laitettiin tytöt ja pojat omiin riveihin pituusjärjestykseen ja sen mukaan jaettiin tanssiparit. Ainut juttu vaan, että meidän vuonna pitkät tytöt vaativat, että pitää aloittaa pituusjärjestys pisimmästä päästä, koska pitkät tytöt joutuivat useana vuotena tanssimaan tyttöpareina.
Itse olen 164 cm eli aika lyhyt, joten sain pariksi oman pituisen poikaparin. Lyhyet tytöt sitten tanssivat keskenään pareina.
En tanssinut vuonna 2005 koska ei kiinnostanut.
Toinen juttu, mikä oli aikaisemmin erilaista kuin nykyisin, että tanssitreenit järjestettiin liikuntatuntien aikana. Eli treenattiin yhdessä liikuntasalissa.
Muistaakseni kyllä kaikki oppilaat osallistuivat tansseihin, sillä mitä ne oppilaat olisivat tehneet liikuntatunneilla kun muut tanssivat? Ei heille ollut talvella mitään eri opetusta - keväällä tai syksyllä olisi voinut laittaa heidät ulos juoksemaan ja toivomaan, etteivät lintsaa.
Itse en tanssinut, koska en tykkää tanssia enkä laittautua enkä halunnut käyttää rahaa sellaiseen tapahtumaan, joka ei itselleni merkinnyt mitään. Kaikki kaverini menivät, mutta ainakaan silloin ei ollut mitään ryhmäpainetta, ne osallistuivat, jotka halusivat.
Penkkareihin osallistuin, niissä oli hauskaa.
Fiksu nuori. Joutavaa karnevaalia kuten penkkaritkin. Lukio pitäisi tiivistää kaksivuotiseksi ja jättää pois nämä joutavuudet sekä lukuloma. Nopeammin vaan jatkokouluihin. Niin se on tiivistetty ammattikoulukin nykyään.
Itse tanssin kahtena vuonna. Hauskaa oli molempina vuosina. Ei maksanut mitään muuta kuin yhden kravatin, joka sointui daamin mekon väriin. Toisena vuonna parin mekko sopi jo yhden aiemmin omistamani kravatin kanssa.
En kyllä muista, että meidän lukiossamme (iso lukio isossa kaupungissa) kukaan olisi jättänyt tanssimatta. Ehkä siellä oli ihan muutamia per vuosikurssi, jotka jättivät väliin ja joita en tuntenut.
Hieno perinne!
Vierailija kirjoitti:
En itse olisi halunnut, mutta tanssin kuitenkin.
Syy tosin oli se, että juuri ennen vanhojen tansseja, kaksi kolmasluokkalaista naista, jotka luokkani poikien? miesten? kanssa harjoittelivat tansseja kohtasivat minut kotikaupunkini yöelämässä ja kertoivat kaivanneensa minua yksissä tanssiharjoituksissa, joista pääsin luistamaan hammaslääkärikäynnin varjolla.
Hemmetti, joku kaipasi minua? Ei sellaista ole juurikaan tapahtunut ennen tuota, ja aivan liian vähän tuon jälkeenkään.
Elämäni tarina kerrottuna lyhyesti.
No niin. Kiva kun innostuit vaikka tyt töset vaan halusi itselleen kavaljeerin ulkoisista syistä että ei tarvinnut tyt töpareissa tanssia
Miten tämäkin saadaan käännettyä itsekkääksi? Itsekästä on odottaa muiden tekevän juuri niin kuin sinä haluat.
Sosiaalisesti yksinäiset sudet. Eivät toimi porukoissa ja ovat ulkokehällä.
Olisi mielestäni ollut vähän outoa osallistua vanhojen tansseihin lukio ikäisenä. Kyse ei siis ollut että olisin ollut neitsyt, vaan että en ollut 18v ikävuoteen mennessä seurustellut, suudellut, halannut tai edes jutellut yhdenkään tytön kanssa.