Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhojen tanssit perjantaina. Siis millainen lukiolainen ei tanssi vanhoja siitä syystä, koska ei halua?

Vierailija
04.02.2026 |

Eli olisi kyllä parin löytänyt ja saanut tansseihin, muttei siksi tanssi, koska ei itse halua tanssia. Mikä tuohon on syynä? Jonkinlainen itsekkyys vai kapinahenkisyys?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/

Tästä jo aikaa, mutta ei vain kiinnostanut. Oli pinnallista hömpötystä. Taidettiin mennä kaverien kanssa päiväviinille sen sijaan. Eikä tuo päätös ole kaduttanut. 

Vierailija
42/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin on havaittavissa sama ilmiö kuin parisuhdemarkkinoilla eli kaikki tytöt haluaisi parikseen jonkun niistä suosituimmista (top 10 %) pojista. Loput pojista jää ilman paria.

Kyllä vanhojentansseissa on juuri pojista pulaa. Tytöt joutuvat usein tanssimaan pareittain kun poikia ei kiinnosta.

Niin. Lukiossa on jo vuosikausia ollut tyttöenemmistö. Sano yksikin lukio, jossa olisi enemmän poikia kuin tyttöjä.

Helsingin medialukio 53%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin tanssikoulussa tuolloin balettia ja tollainen hömpötys ei olis voinut vähempää kiinnostaa 

Vierailija
44/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaali inhoaa ruummillista kosketusta. Siihenhän monessa tanssissa joutuu.

Vierailija
45/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella ollessani kävimme joka vuosi koulun kanssa katsomassa ne tanssit. Tai olisko ollut kenraaliharjoitukset kuitenkin. Tytöillä oli ihanat kuninkaanaikaiset mekot, siis oikein linnanneitotyyliä, sellaiset kauniit ja vanhan oloiset. Niitä oli ihana ihastella. Tanssitkin olivat sellaisia vanhoja, joita ei kukaan koskaan muualla tanssi enää nykyään.

No sitten tuli oma lukioaika. En ollut nähnyt vanhojen tansseja vuosiin. Otin itselleni käsityökurssin, jossa ompelin itselleni sellaisen vanhanaikaisen prinsessapuvun. Sitten heräsin todellisuuteen, että eihän tytöt enää pukeudu sellaisiin mekkoihin vaan kilpavarustautuvat kynsin ja meikkauksin. Siihen meni mun tanssihalut. En osallistunut.

Ketä ajatellen olin itsekäs, päättäessäni etten osallistu tansseihin?  Jotenkin outo perinne.

Vierailija
46/46 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin tanssimatta vaikka olen naispuolinen. Syy oli minullakin se, että en osaa tanssia, ei ole rytmitajua, en pysy muiden perässä tanssiessa. Olisin vain nolannut itseni. Kaverit sanoi että kadun koko loppuelämän. En ole vielä kertaakaan katunut ja tuosta on aikaa jo 20 vuotta.