Vanhojen tanssit perjantaina. Siis millainen lukiolainen ei tanssi vanhoja siitä syystä, koska ei halua?
Eli olisi kyllä parin löytänyt ja saanut tansseihin, muttei siksi tanssi, koska ei itse halua tanssia. Mikä tuohon on syynä? Jonkinlainen itsekkyys vai kapinahenkisyys?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin on havaittavissa sama ilmiö kuin parisuhdemarkkinoilla eli kaikki tytöt haluaisi parikseen jonkun niistä suosituimmista (top 10 %) pojista. Loput pojista jää ilman paria.
Meillä kävi juuri näin. Sukupuolijako 60-40 tyttöjen hyväksi ja lopputulemana oli, että tytöt tanssivat mieluummin keskenään kuin epäsuosittujen poikien kanssa. Liikunnanmaikka oli hieman hiilenä.
Itse en tanssinut siksi kun olin niin ujo. Ja koska jännittäisin sikana tuollaisia tilaisuuksia, niin pelkäisin että mokaisin ja unohtaisin että mitä pitikään tehdä... ja häpäisisin itseni kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tanssinut, koska en halunnut. En tykkää mekoista enkä pukeutumisesta.
Me ollaan sitten varmaan samikset.
t. Mikko
Usein syynä myös raha, turha tätä on kieltää. Ja turha myös tulla sanomaan miten lainaamalla ja muulla tavoin halvalla saa sitä ja tätä. Maksaa se kuitenkin.
Rippipukua ja rippimekkoa vaan päälle ei maksa mitään
Sanoin etten halunnut tanssia. Oikea syy oli se , että vanhempani eivät suostuneet hankkimaan mekkoa , koska ei ollut varaa. Enkä olisi saanut mennä kampaajalle ym rahattomuuden vuoksi. Tämä harmittaa mua vieläkin vaikka aikaa on jo mennyt 16 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Syitä on monia
EIkä ole, ei huvita tanssia!
Vain idiootit osallistuu, koska muutkin. Tsemppiä kaikille jotka ei mene lauman mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin on havaittavissa sama ilmiö kuin parisuhdemarkkinoilla eli kaikki tytöt haluaisi parikseen jonkun niistä suosituimmista (top 10 %) pojista. Loput pojista jää ilman paria.
Ai miten niin? Ainakin poikani lukiossa pantiin jonoon pituusjärjestyksessä j a se pari oli se, joka sattui. Kun tyttöjä oli enemmän, osalla oli sitten esim. oma poikaystävä parina. Ja ymmärsin niin, ettei tarvinnut mennä mitenkään sukupuolen mukaan, vaan biologisesti nainen sai vapaasti valita ns. miesten jonon tai päin vastoin. Näkyi tuolla olevan heitäkin, joista ei saanut selkoa, onko tyttö vai poika. Ei siellä mitään sellaista ollut, että tytöt kysyy pariksi suosituimmat pojat. Se on nykypäivänä lukion kurssi siinä kuin muutkin liikunnan kurssit, eikä siellä kaikki tunne toisiaan, ei ainakaan isossa lukiossa. Ne jotka kurssin valitsevat, pääsevät tanssimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhojentansseissa on juuri pojista pulaa. Tytöt joutuvat usein tanssimaan pareittain kun poikia ei kiinnosta.
Niin. Lukiossa on jo vuosikausia ollut tyttöenemmistö. Sano yksikin lukio, jossa olisi enemmän poikia kuin tyttöjä.
Onneksi vuonna -75 ei ollut mitään tansseja, pukeuduimme vanhoiksi, ei muuta.
Kävin lukion pikkupaikkakunnalla. Vanhojen tansseja ei järjestetty ollenkaan vaikka me oppilaat olisimme halunneet
En tanssinut. Muutama kysyi mutta harjoitukset oli maanataisin kasilta ja seuraava tunti olisi ollut puoliltapäivin ja halusin nukkua pidempään 😅
En minäkään varmaan olisi halunnut jos meillä aikoinaan olisi ollut vanhojentansseja.
Mutta sittemmin tanssista kuitenkin tuli suuri ilo elämääni.
M70
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhojentansseissa on juuri pojista pulaa. Tytöt joutuvat usein tanssimaan pareittain kun poikia ei kiinnosta.
Meidän poika kävi tanssimassa vielä kahtena vuonna omien tanssiensa jälkeen kun poikia ei ollut tarpeeksi.
Ysärillä tanssimme jotain vanhoja tansseja, en kyllä hahmota enää mitä siinä tapahtui. Tyttö oli luokan kaunein ja kysyi, mikä tietenkin ihmeellistä meikänörtille (sanaa nörtti ei onneksi Suomessa tunnettu sillloin vielä). Mutta ei siinä sen ihmeempiä, olin harmiton valinta
En tanssinut minäkään koska ei hotsittanut. Ei kyllä ollut tanssipariakaan katsottuna eikä kukaan pyytänyt. Mies 45v