Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko myös jo optikkoliikkeet vedättäjiä ?

Vierailija
04.02.2026 |

Vanha äitini halusi uudet lasit. Hänelle myytiin yli 1000 euron silmälasit, jotkin erikoishiotut ja ihmeelliset. Hän olisi mielestäni selvinnyt edullisimmilla laseilla, eikä mitään erikoishiottua lasia. Kukaan ei varmaan auttanut tai opastanut häntä lasien hankinnassa. Todella erikoinen tapahtuma.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin aina moniteholasit, laadukkaimmat linssit, heijastamattomuus käsittelyllä ja auringossa tummuvat. Linssien vahvuudet vaikuttavat hintaa. Maksan aina pitkälti yli tonnin. Nyt on Silmäasemalla tarjous S-asiakkaille, kahdet lasit yksien hinnalla. Ja bonukset päälle, kannattaa maksaa koko lasku saman kuukauden sisällä.

Silmäasema on tosiaan ykkönen. Hankin sieltä viimeksi varmuuden vuoksi kolmet erikoismonitehot kaikilla herkuilla. Alta kymppitonnin irtosi!

Vierailija
42/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossainhan on vikaa, jos nettikaupasta saa kelpo lasit 200-300 eurolla, mutta liikkeestä ostettuna hintaan tulee ykkönen eteen.

Tilasin tänä syksynä ensimmäiset nettikauppalasini ja otin niihin ehdotettuja lisäominaisuuksia. Hintaa kertyi 270 euroa ja lasit ovat loistavat. *ituttaa syvästi, etten kääntynyt nettikauppojen puoleen aikaisemmin.

Itse olen käyttänyt jo vuosia. Helppo naputella silmälasireseptin tiedot ja valita mieluisat kehykset. Noin 300€ hintaan saa aidot merkkikehykset ja linssit ohennettuna ja pinnoitteilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan liikkeestä. Olen kuullut useamman kertomuksen Specsaversilta, että sinne mainoksen perässä menneille on sanottu, ettei mainoksen mukaisia (edullisia) laseja kannata ostaa, kun ovat niin huonot. Myös toisessa liikkeessä läheisen kanssa asioituani havaitsin että laseissa ja kehyksissä on todella paljon ominaisuuksia ja niistä suositellaan automaattisesti tiettyjä (eli ei niitä halvimpia). Näistä piti osata erikseen kieltäytyä, että hinta pysyi kurissa. Tästä aikaa monta vuotta, varmasti pahemmaksi mennyt entisestään.

Vierailija
44/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasit on maksanut niin kauan kuin muistan, niin silmäasemalla 700...800e (yksitehot). Hajataittoisuutta ja iso voimakkuusero silmien välillä. Toinen linssi on pakko superohentaa, että ei roikkuisi vinossa kasvoilla. Ei niin kovin kauan sitten (olisko ollut syksyä vielä), luin suomalaisen julkkiksen Thaimaan lomasta. Jo iäkkäämpi, mutta joo miljoonakämppäinen ja muuta. Oli lomallaan ostanut (ja teetättänyt sen aikana siis) kuudet silmälasit itselleen. Ja ne maksoi vöhemmän kuin suomessa omiani selkeästi halvemmat, vaikka "kaikkine herkkuineen". Niin, moniko tietää, että siksi toimitusaika on se, mikä on, koska ne kotimaisten liikkeiden linssit hiotaan ja työstetään kuitenkin Thaimaassa, eikä täällä. No, tuolla säästöllä, jos pitäisi olla edustava ja muuttuva, niin pari seuraavaa matkaa hintojen puolesta tulisi kompensoitua. Mutta en matkustele sinne.

Vierailija
45/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synsamilta oisin saanut lapselle yksitehot -1 voimakkuuksilla vain 700e. Oli kyllä sellainen kusetuksen maku että lähdin pikaisesti pois. Specsaversilta ostettiin ja maksoi 200e.

Vierailija
46/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus settiä. Hankin elämäni ekat lasit (kansainvälinen optikkoketju), oli se prosessi vähän kuin liittymämyyntiä tai joku viemärikartoittaja kotikäynnillä. Alkuun mikään ei maksanut mitään laseja sai pussillisen melkein ilmakseksi, mutta sitten lätkittiin kaikenlaista "tosi tärkeetä" oninaisuutta päälle. Hetkeä myöhemmin olin ostanut melkein tonnin lasit jotka sain viikon päästä. Noh, niissä tuli sitten uudesta lähtien vikaa ja kysyin yhdeltä tutulta optikolta mielipidettä että voiko niitä korjata? Hän sanoi heti että nää on niin päin persettä hiottu ettei tosikaan! Itse en tietenkään tajunnut kun olin lasiasioissa kokematon. Luulin et se kuuluu lasiin että sangan ja linssin välissä on pari milliä rakoa nurkassa. En ole sen jälkeen niitä käyttänyt, enkä uusia hanki, sen verta paskan maku jäi suuhun.

Väärin hiotut saa vaihtaa uusiin oikein hiottuihin. Itse kierrän kansainväliset ketjut kaukaa.

Vierailija
47/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että äitiäsi on kusetettu? Onko hän jotenkin vajaavaltainen, ettei osaa muka tehdä enää omia päätöksiä? Jos hän haluaa hyvät lasit, joilla näkee. Tuo on ihan normaali hyvien monitehojen hinta.

Kysy äidiltäsi, miten päätyi ostamaan ne lasit. Varmaan hänellä on syynsä.

Vierailija
48/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että äitiäsi on kusetettu? Onko hän jotenkin vajaavaltainen, ettei osaa muka tehdä enää omia päätöksiä? Jos hän haluaa hyvät lasit, joilla näkee. Tuo on ihan normaali hyvien monitehojen hinta.

Kysy äidiltäsi, miten päätyi ostamaan ne lasit. Varmaan hänellä on syynsä.

Kilttejä ihmisiä vedetään surutta höplästä, kohta he eivät kohteliaisuuttaan kehtaa sanoa ei.

Vierailija
49/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossainhan on vikaa, jos nettikaupasta saa kelpo lasit 200-300 eurolla, mutta liikkeestä ostettuna hintaan tulee ykkönen eteen.

Tilasin tänä syksynä ensimmäiset nettikauppalasini ja otin niihin ehdotettuja lisäominaisuuksia. Hintaa kertyi 270 euroa ja lasit ovat loistavat. *ituttaa syvästi, etten kääntynyt nettikauppojen puoleen aikaisemmin.

Eikö nuo ole hankalia, kun ei pääse kokeilemaan kehyksiä ennen ostopäätöstä? Mun nenään on hankala löytää sopivia laseja.

Vierailija
50/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo ole hankalia, kun ei pääse kokeilemaan kehyksiä ennen ostopäätöstä? Mun nenään on hankala löytää sopivia laseja.

Vaatii vähän kokemusta. Kehysten sisäpuolella on ilmoitettu mitat, aisanpituus, linssinleveys ja nenäsillan pituus. Jos vanhoista laseista katsot kokotiedot ja valkaat samoilla mitoilla niin aika lähelle menee. 

Vierailija
51/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan kohtuullinen hinta yksistä kunnollisista ja laadukkaista moniteholaseista.  Iäkkäämmät henkilöt tarvitsevat yhtä lailla (elleivät enemmänkin) tarkkaa näköä kuin nuoremmat. Monesti saattaa olla jokin silmäsairaus huonontamassa näköä niin kunnollisilla laseilla saa parhaan mahdollisen saavutettavan näkökyvyn. Ikäihmisillä tämä vaikuttaa myös esim tasapainoon ja sitä kautta turvallisuuteen. Ulkoilemaan on turvallisempi lähteä kun lasit eivät vääristä ja keinuta. Arkiaskareet onnistuu myös helpommin kun näkö on kunnossa.

Jos nämä silmälasit ovat käytössä 3 vuotta niin päiväkohtaiseksi hinnaksi jää noin euro. Tämän saa kulutettua aika paljon huonomminkin kuin hyvään näkökykyyn.

Vierailija
52/52 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta yhdestä löytyi ok hinta. Mutta myyjä nalkutti. Kertoi että on laskuja hänelläkin. No niin on minullakin.