Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko myös jo optikkoliikkeet vedättäjiä ?

Vierailija
04.02.2026 |

Vanha äitini halusi uudet lasit. Hänelle myytiin yli 1000 euron silmälasit, jotkin erikoishiotut ja ihmeelliset. Hän olisi mielestäni selvinnyt edullisimmilla laseilla, eikä mitään erikoishiottua lasia. Kukaan ei varmaan auttanut tai opastanut häntä lasien hankinnassa. Todella erikoinen tapahtuma.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hankkinut jo jonkin aikaa lasini all-inclusive -paketilla enkä enää muuta harkitse! Näkö muuttuu aika paljon tässä 50+ iässä. En viitsi maksaa tonnia joka vuosi uusista laseista. Nyt saan joka vuosi uudet lasit uusilla vahvuuksilla. Tai siis yhdet kokonaan uudet ja kahteen muuhun linssivaihdot. Eli mulla on monitehot, lukulasit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Parhaat linssit jokaisessa ja maksan 80e/kk. Sopii mulle 👍

No tuossahan just maksat tonnin joka vuosi :DD Tai lähes ainakin, laskepa itse paljonko tuo 80/e kk vuodessa tekee. Siinäpä kunnon kusetus taas tuo keksintö.

Halvemmaksi tulee ostaa ne lasit omaksi, ei mun ainakaan ole tarvinnut vuoden välein laseja uusia.

Vierailija
62/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän äitisi ei heti ensimmäiseksi kertonut budjettiaan. Esim lasit saa maksaa max 400€. Tällä aina lähdetään ja näin myyjiltä jää pois ne extrojen myynnit. Tottakai myyjät myyvät aina uusinta, kalleinta malliaan, tarvitsi asiakas sitä tai ei. Joko kertoo oman budjetin tai sitten tietää tasan tarkkaan asioita mitä laseista kaipailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ovat vedättäjiä, miksi kysyt?

Vierailija
64/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos hän itse halusi paremmat lasit?

Ja jos ap kyttää perintöä?

Perintöä, heh...silmälasien ostaminen se verottaakin perintöä perkeleesti, IDIOOTTI.

Vierailija
65/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näistä ollut juttua että yrittävät myydä tarpeetonta.

Onko suomalaiset tosiaan niin lapasia että ei uskalleta kyseenalaistaa mitään nykyään? Ostin kolmet silmälasit 500€ tosin ovat vaan yksiteho laseja.

Vierailija
66/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne olleet jo kauan, todella tarkkana saa olla varsinkin monitehoja ym. kalliita laseja ostaessa ja pyytää hinta-arvio etukäteen tai katsoa hinnat netistä, muuten lähdet myymälästä tosiaan jonkun yli 1000 euron lasien kanssa + sulle myydään jos jonkinlaista tutkimusta/härpäkettä lisähintaan jos et pidä varaasi.

Vierailija
67/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on silmäsairaus ja ihan tavalliset Specsaversin parit lasit alle 200e käyvät. Ikää tuo maaginen 60.

Jos on erityistarpeita, voivat lasit maksaa paljon, mutta turha niihin on kaikkien vähiä rahojaan laittaa, kun voivat mennä rikki vaikka kaatuessa.

Vierailija
68/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näistä ollut juttua että yrittävät myydä tarpeetonta.

Onko suomalaiset tosiaan niin lapasia että ei uskalleta kyseenalaistaa mitään nykyään? Ostin kolmet silmälasit 500€ tosin ovat vaan yksiteho laseja.

Yksitehot nyt saa aina paljon halvemmalla, mutta monitehoihin tulee melkein tuplasti hintaa lisää.

Vierailija
69/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä Essilorin moniteholinssit maksavat vähän päälle parisataa. Toki netin liikekin ottaa voittoa. 

"1.74 linssi indeksi naarmuuntumista estävillä, heijastamattomilla, UV 400- ja erittäin hydrofobisilla pinnoitteilla."

Vierailija
70/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kiinasta kolmet pokat reseptillä, a' 25€ kpl, yhteensä 75€ postikuluineen?

Vierailija
71/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tulee kaupoilla huijatuksi jos ei itse kilpailuta ja ota asioista selvää.

Vierailija
72/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kiinasta kolmet pokat reseptillä, a' 25€ kpl, yhteensä 75€ postikuluineen?

Ja vielä, on todella hyvät!

Vierailija
73/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monitehojen tukkuhinta optikoille on noin 20% ulosmyyntihinnoista, yksi kannattavimmista bisneksistä maailmassa

Tämä! Ihan kun Tämä olisi joku uusi uutinen

Terv optikolla ollut töissä 

Vierailija
74/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossainhan on vikaa, jos nettikaupasta saa kelpo lasit 200-300 eurolla, mutta liikkeestä ostettuna hintaan tulee ykkönen eteen.

Tilasin tänä syksynä ensimmäiset nettikauppalasini ja otin niihin ehdotettuja lisäominaisuuksia. Hintaa kertyi 270 euroa ja lasit ovat loistavat. *ituttaa syvästi, etten kääntynyt nettikauppojen puoleen aikaisemmin.

Itse olen käyttänyt jo vuosia. Helppo naputella silmälasireseptin tiedot ja valita mieluisat kehykset. Noin 300€ hintaan saa aidot merkkikehykset ja linssit ohennettuna ja pinnoitteilla. 

Missä teetätte tarkastuksen? Liikkeeseen ei kehtaa mennä, koska se tarkastus jotenkin edellyttää sitä, että ostan samasta paikasta lasit. 

Vierailija
75/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hävytöntä jos robotti hioo Kiinassa tai muualla kaksi linssiä alle 5 minuutissa, joiden materiaalinen hinta on noin 5€ kappale. ;)

Vierailija
76/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hävytöntä jos robotti hioo Kiinassa tai muualla kaksi linssiä alle 5 minuutissa, joiden materiaalinen hinta on noin 5€ kappale. ;)

Sieltä Kiinasta ne tulee optikoillekin, pokat ja linssit.

Vierailija
77/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossainhan on vikaa, jos nettikaupasta saa kelpo lasit 200-300 eurolla, mutta liikkeestä ostettuna hintaan tulee ykkönen eteen.

Tilasin tänä syksynä ensimmäiset nettikauppalasini ja otin niihin ehdotettuja lisäominaisuuksia. Hintaa kertyi 270 euroa ja lasit ovat loistavat. *ituttaa syvästi, etten kääntynyt nettikauppojen puoleen aikaisemmin.

Itse olen käyttänyt jo vuosia. Helppo naputella silmälasireseptin tiedot ja valita mieluisat kehykset. Noin 300€ hintaan saa aidot merkkikehykset ja linssit ohennettuna ja pinnoitteilla. 

Missä teetätte tarkastuksen? Liikkeeseen ei kehtaa mennä, koska se tarkastus jotenkin edellyttää sitä, että ostan samasta paikasta lasit. 

Sinä sen sanoit: myyminen alkaa heti kun tarkastus ns edellyttää että jäät sinne ostoksille. 

Itse tein optikolla tarkastuksen ja halusin tarkastustulokset mukaani ja sanoin miettiväni asiaa. Kiitos. Ostin monitehot lasit netistä (merkkipokat) pokien hinnalla.

Vierailija
78/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ihme toimintaa joskus ihan selvää paskanjauhantaa. Ylsi optikko jäkätti että miksi kävelin liikkeeseen ilman laseja hakemaan piilarit. 

Vierailija
79/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne ovat olleet. Olen ostellut laseja jo vuosia ystäville zenni opticalista. Sieltä ne liikkeetkin tilaa kun suomessa ei ole valmistusta. Olen tarkastanut lasit optikolla ja ne ovat samaa laatua kuin liikkeessä. Hinta on 150-200€ postiin. Viimeksi kun kävin tunnetussa liikeessä oli harjoittelija ihmetteli kun näkö on heikentynyt 2 pykälää eli oli juuri se luku mikä pitää vähentää näöstä. Onneksi huomasin asian ja muutin reseptiä ja pyytäkää siihen pupilliväli Sf,cyl,Ax,add,lukukorkeus(kv) vaikka kaikki on selitetty ko. nettiliikeessä.

Vierailija
80/89 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkastus mitään edellytä. Suurin osa tarjoaa ilmaista näöntarkastusta, itse just viime kuussa kävin Synsamilla sellaisessa. Sitten tarkastuksen jälkeen valkkasin heidän kehyksistä kivat, pyysin niistä tarjouksen paperille sopivilla linsseillä ja sitten sanoon että mietin asiaa vielä kotona yön yli.

Sitten kävin seuraavina päivinä muutamassa muussa optikkoliikkeessä reseptin kanssa, pyysin kaikissa tarjouksen mieleisistä laseista ja lopulta tilasin lasit sieltä mistä sain edullisimman. Nisseniltä löytyi mullekin paras hinta, specsaversilla en tosin edes käynyt. Vertasin hinnat synsamilla, silmäasemalla, instrumentariumilla ja nissenillä.

Ei kukaan voi pakottaa ostamaan sieltä samasta paikasta, missä teetät tarkastuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi