Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ghostasi. Vertaistukea sydänsuruihin?

Vierailija
04.02.2026 |

Olen 42-vuotias nainen. Rakastuin parisen vuotta sitten syvästi mieheen, vaikka en olisi halunnut rakastua keneenkään. Hän tavoitteli minua ja lopulta antauduin. Melko pian sen jälkeen hän vetäytyikin. Emme ole puhuneet sen jälkeen.

Jäin ghostattuna ihmettelemään mitä tapahtui. Pikkulintu puskaradiosta osasi kertoa, että kyseinen mies viettää mielellään aikaa toisen naisen kanssa. Tämä nainen on nuori, kaunis, älykäs, menestynyt, kunnianhimoinen, iloinen. He ovat samalla alalla ja molemmat hyvin omistautuneita työlleen. He näyttävät samalta ja ulkoisesti näyttävät aivan täydelliseltä parilta. Miehen iästä en ole varma mutta luultavasti lähempänä tämän toisen naisen ikää kuin minun. 

Mies on alunperin herättänyt minussa myötätuntoa ja kunnioitusta. Hän ei ole käyttäytynyt minua kohtaan huonosti vaan päin vastoin hyvin huomioonottavasti ja kauniisti. (Lukuun ottamatta ghostausta.) Sen takia antauduin hänelle. Tämä kyseinen nainen oli kuitenkin koko tämän ajan hänen elämässään. Tietääkseni he ovat hyvin läheisiä, mutta eivät yhdessä.

Vaikka emme virallisesti koskaan edes olleet yhdessä, tämä mies jäi minun sydämeen asumaan ja aiheuttaa siellä nyt paljon kipua. Ihmettelen miksi ikinä hän tavoitteli minua jos elämässään oli jo toinen nainen, ja jos hänellä ei ollut mitään aikomusta jäädä minun luo. Olen kehittänyt tästä itselleni jonkun sielunkumppani/twin flame-tarinan, jossa minun tehtävänä on päästää irti. Se vaan on täysin mahdotonta jollei ole konreettisia keinoja siihen. Yhteyttä me emme pidä. En myöskään enää ikinä halua nähdä tätä miestä. En vain pysty päästämään irti, vaan tunnen syvää kipua ja myös kateutta heidän siunaukselta näyttävästä jutustaan. Tuntuu niin epäreilulta, että minä olin alunperin valmis ohittamaan hänet, mutta HÄN halusi että avauduin ja antaudun ja sitten HÄN lähti. Ja minä jäin sormi suussa sydänsärkyineni ihmettelemään että mitä juuri tapahtui ja miksi. Minä antauduin hänelle, annoin itseni hänelle.

Haluaako joku nyt tölväistä, että mitäs jäit, ei voi käsittää..?

Tai kenties vertaistukea? 

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen satuttaa pitkään. Sitä kaipaa vastauksia, joita ei tuossa tilanteessa kuitenkaan tule koskaan saamaan. Olen itsekin surrut ghostatuksi tulemista yli vuoden ajan. Armahda itseäsi ja päästä irti sinäkin. Se vaatii työstämistä, mutta onnistuu kyllä. 

Vierailija
62/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän oli tarkoitus tavata. Olimme sopineet ajan ja paikan. Odotin häntä kovasti, mutta hän ei ilmestynyt paikalle eikä ilmoittanut mitään. Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut. Tiedän ettei ole kuollut eikä käsistään halvaantunut.

Ehkä kunnioitin liikaa hänen sanatonta puhettaan, kun vain hyväksyin ettei hän halua nähdä minua enää tuon teon perusteella. 

ap

Ai tää oli tämmönen tapaus 🤦

Et edes kysynyt mikäs tuli? 

Jos se vaikka vaan unohti. Sitten nolotti niin paljon ettei kehdannut ottaa yhteyttä kun ajattelee että sä olet vihainen etkä enää halua nähdä.

Ihmiset saa aikaan tosi paljon väärinkäsityksiä kun uskotaan omia olettamuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ihan oikeassa siinä, että olen vihainen enkä halua nähdä, jos unohti meidän tapaamisen eikä ilmoitellut mitään. Eikä jälkeen päin pyydä oma-aloitteisesti anteeksi.

ap

Vierailija
64/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista lempeistä, ymmärtäväisistä ja tsemppaavista viesteistä ja minun puolestani kaikille ghostatuille rakastuneille jaksamista ja armoa elämään <3

ap

Vierailija
65/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet jättää naisen noin vaan koska saavat heti uuden naisen joten ei tarvii yhteen sitoutua.

Onni niille jätetyille. Toivottavasti itse ymmärtävät sen.

Vierailija
66/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että et tuntenut tätä ihmistä kunnolla. Olet rakentanut hänestä sellaisen ihanan kuvitelman, ja olet ihastunut/kaipaat sitä kuvitelmaa hänestä. Jos olisit saanut mahdollisuuden tutustua ihmiseen kunnolla, jonkun ajan kuluttua olisit saattanut nähdä, ettei hän ole niin "täydellinen" kuin mitä kuvittelet hänen olevan. Ghostaaminen sattuu, ja mielestäni kukaan terve aikuinen ihminen sellaista tee. Jos ei ole kiinnostunut toisesta, voi sen kertoa suoraan. Eikä sinun kannata oikeasti tuhlata aikaa miettimällä hänen uutta kumppaniaan. Usko pois, kukaan ei ole täydellinen, ei myöskään se miehen uusin kumppani. Miehet haluaa aina sitä, mitä niillä ei ole; vaikka ne seurusteli laihan naisen kanssa, ne pettää tuhdimman kanssa. Ja jos he nyt sopivat yhteen, niin so what, ei kannata tuhlata omaa elämää miettimällä heidän parisuhdettaan. 

Vierailija
67/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul niitä on ollut aina. Siis sydänsuruja. Ei niistä hevillä toivu kukaan koskaan. Aina se NS suhde on kaatunut HÄNEN (miehen) pettämiseen ennemmin tai myöhemmin. En ymmärrä miehiä, jotka pettävät. Vaikka nainen olisikin vammainen, tai miksei mieskin......nii, ei se oikeuta ketään pettämään vain sen takia ! Että me vammaiset olisimme mukamas huonommassa asemassa........itellä kesti todella piiiiiiiiiitkäääääääääään toipua edellisestä. En oikeestaan oo toipunut vieläkään......se oli joku Tampereelta kotoisin, ja mä asun Oulussa. Se tuli ainakin 2-3 kertaa käymään luonani. Mukavan tuntoinen mies. En olisi koskaan uskonut, että SE pettäisi.............mut sekin oli taas niitä heppuja, jotka eivät piittaa mitään toisen tunteista ! Tsemppiä sinne ja muille samasta kärsiville nyt ja ennen ! 

Vierailija
68/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hän on ihan komea. Tuntuu silti ihan käsittämättömältä, että mies jota kunnioitin ja ihailin toimi tuolla tavalla. Olisi jättänyt tavoittelematta minua! Tai sanonut edes jotain ennen kuin häipyi. Mitä hän oikein ajatteli? Ja minä en siis ole mikään naiivi nuori, joka lankeaa joka lirkutukseen vaan nelikymppinen aikuinen nainen. Vaikea hyväksyä sekin etten tässä iässä tiennyt tämän paremmin.

ap

Lopeta tuo häpeäminen.

Sen äijän menetys ja hölmöily.

Sinä luotit. Ei siinä mitään pahaa ole.

Sanot siellä harrastuksessa, että olipas raukka jätkä. Oharit teki.

Saattaa olla muitakin kohteita ollut. Oharikohteita siis. Voihan olla sitä valloittaja-tyyppiä. Valloitus saavutettu -> seuraava kohde zoomiin.

Häpeän takia sinä siinä roikut.

Et sinä muuten tuollaisen raukkiksen perään rääpisi.

Nosta se oma selkä suoraksi. 
Ota oma tila.

Voisit kysyä, miksi noin raukkamaisesti toimi. Olitte kuitenkin tuttuja.

Paska äijä.

Ansaitset paljon paremman. Se yksi hyvä ja luotettava riittää. Yksi sopiva 💌

Vai kuvitteletko autuasta onnea tän pelurin kanssa?

Neuvoni on: käsittele se oma häpeän tunteesi.

Ole ylpeä, että uskalsit luottaa. 

Vierailija
69/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että et tuntenut tätä ihmistä kunnolla. Olet rakentanut hänestä sellaisen ihanan kuvitelman, ja olet ihastunut/kaipaat sitä kuvitelmaa hänestä. Jos olisit saanut mahdollisuuden tutustua ihmiseen kunnolla, jonkun ajan kuluttua olisit saattanut nähdä, ettei hän ole niin "täydellinen" kuin mitä kuvittelet hänen olevan. Ghostaaminen sattuu, ja mielestäni kukaan terve aikuinen ihminen sellaista tee. Jos ei ole kiinnostunut toisesta, voi sen kertoa suoraan. Eikä sinun kannata oikeasti tuhlata aikaa miettimällä hänen uutta kumppaniaan. Usko pois, kukaan ei ole täydellinen, ei myöskään se miehen uusin kumppani. Miehet haluaa aina sitä, mitä niillä ei ole; vaikka ne seurusteli laihan naisen kanssa, ne pettää tuhdimman kanssa. Ja jos he nyt sopivat yhteen, niin so what, ei kannata tuhlata omaa elämää miettimällä heidän parisuhdettaan. 

Hmmm.

Mun mies haluaa mut.

Aapee sattui törmäämään raukkikseen.

Älä yleistä. On niin paljon fiksuja luotettavia miehiä. Itse tunnen sellaisia monta.

Omassa perheessäkin kasvaa kovaa vauhtia kaksi fiksua ja luotettavaa.

Vierailija
70/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihastuit haavekuvaan. Tyyppi oli tuollainen normaali pelimies, näitä on maailma pullollaan. Eteenpäin vaan, ei tuommoisia haavekuvia kannata aikuisen ihmisen elätellä, Pöh ja pah. Unohda jo koko äijä.

Vierailija
71/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on ihan oikeassa siinä, että olen vihainen enkä halua nähdä, jos unohti meidän tapaamisen eikä ilmoitellut mitään. Eikä jälkeen päin pyydä oma-aloitteisesti anteeksi.

ap

Mies teki urposti mutta itse olisin kysynyt asiaa enkä vetänyt omia johtopäätöksiä.

On se vähän sunkin vika, että päätöstä ei tullut kun et edes yrittänyt puhua.

Sit jos viestit ois ignoorattu, niin olis ainakin tietänyt varmaksi eikä jäänyt pähkäilemään.

Vierailija
72/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan aina mahdollisuuksien rajoissa, että olisi tullut jokin väärinymmärrys tapaamispaikan tai -ajankohdan suhteen. Ja sitten molemmat luulevat, että toinen teki oharit. Ja mies häipyi elämästäsi.. Olisit kertaalleen kysynyt perään.

Vierailija
73/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan aina mahdollisuuksien rajoissa, että olisi tullut jokin väärinymmärrys tapaamispaikan tai -ajankohdan suhteen. Ja sitten molemmat luulevat, että toinen teki oharit. Ja mies häipyi elämästäsi.. Olisit kertaalleen kysynyt perään.

Entä jos AP itse on ollut vahingossa väärässä paikassa tai ajankohdassa?

Sit se mies miettii kans miksi nainen teki oharit eikä edes pahoittele ja siirtyy eteenpäin kun naista ei kiinnostanut.

Vierailija
74/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sovittu tapaaminen oli viikonlopun mittainen, yhteiseen harrastukseen liittyvä konferenssi. Ei ollut epäselvyyttä kummallakaan sovitun tapaamisen ajasta eikä paikasta. Olimme siis nimenomaan sopineet tapaavamme toisemme siellä, emme pelkästään osallistuvamme konferenssiin. Hän ei tullut sinne. Jos hänelle tuli esteitä, fiksua olisi ollut ilmoittaa. Jos sellainen ei kuulu hänen tapoihinsa, niin minä en halua jatkoa hänen kanssaan. Minulla on omanarvontunto. Ongelma ei siis ole se, että harmittaisi kun hänen kanssaan ei syntynyt suhdetta, vaan se että jäin tunnetasolla kiinni. Ymmärrän järjellä, että eteen päin pitää jatkaa ja yli päästä, mutta aikaa se ottaa. Vertaistuki oli se mitä kaipasin. Kiitos kaikille, jotka vahvistitte ettei ghostaaminen kuulu fiksun ihmisen tapoihin. Jätän tämän ketjun nyt.

ap

Vierailija
75/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes tiedä miehen ikää. Tosi uskottava tarina..

Vierailija
76/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Koska olet empaattinen jäi tämä mies kiusaamaan sinua lopun elämäksi. 

Tämä on aika tavallista, et ole yksin. 

Yritä mennä eteenpäin, vaikka et koskaan pääse noista  haavoista.  

Vierailija
77/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sovittu tapaaminen oli viikonlopun mittainen, yhteiseen harrastukseen liittyvä konferenssi. Ei ollut epäselvyyttä kummallakaan sovitun tapaamisen ajasta eikä paikasta. Olimme siis nimenomaan sopineet tapaavamme toisemme siellä, emme pelkästään osallistuvamme konferenssiin. Hän ei tullut sinne. Jos hänelle tuli esteitä, fiksua olisi ollut ilmoittaa. Jos sellainen ei kuulu hänen tapoihinsa, niin minä en halua jatkoa hänen kanssaan. Minulla on omanarvontunto. Ongelma ei siis ole se, että harmittaisi kun hänen kanssaan ei syntynyt suhdetta, vaan se että jäin tunnetasolla kiinni. Ymmärrän järjellä, että eteen päin pitää jatkaa ja yli päästä, mutta aikaa se ottaa. Vertaistuki oli se mitä kaipasin. Kiitos kaikille, jotka vahvistitte ettei ghostaaminen kuulu fiksun ihmisen tapoihin. Jätän tämän ketjun nyt.

ap

Jos mä olisin menossa viikonloppureissulle jonkun kanssa ja tyyppiä ei näkyisi, niin yrittäisin soittaa perään niin pitkään että vastaa.

Tai jälkeenpäin tehnyt mielipiteeni selväksi oharityypeistä.

Et sä oikeasti oikein pelkästään miestä voi syyttää. Ja kun sun ylpeys vaan on koko ajan estänyt ottamasta itse yhteyttä. Mutta onhan se ihmiselle tosin aina helpompi syytellä vain muita.

Vierailija
78/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet jättää naisen noin vaan koska saavat heti uuden naisen joten ei tarvii yhteen sitoutua.

Ei kaikki komeat ole tuollaisia eivätkä kaikki rumat ja tavikset ole uskollisia. 

Vierailija
79/79 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me harrastettu seksiä. En sillä tavalla antautunut. Olin ollut vuosia sinkkuna ja tottunut jo ajatukseen että olen koko loppuikäni yksin. En halunnut parisuhdetta enkä halunnut rakastua. Sitten hän tuli. Mies jota pystyin kunnioittamaan ja jota ihailin. En kuitenkaan halunnut häneltä mitään, mutta hän alkoi selvästi tavoitella minua. Hän oli todella hyväkäytöksinen ja persoonaltaan vilpitön ja hieno ihminen. Ihmettelin sitä miksi ihmeessä hän minua tavoittelee, mutta ajattelin lopulta että kaipa hän sitten tietää mitä tekee. Avasin sieluni hänelle, päästin hänet sisään ja suostuin hänelle. Ehkä sellainen joka on pitkään ollut sulkeutunut ja joka ei yleensä päästä ihmisiä HENKISESTI sisälleen voi ymmärtää mitä tarkoitan tämän tapaisella seksittömällä antautumisella.

ap

Onkohan käynyt niin hassusti, että mies piti sua tuttavanaan/ystävänään, eikä ole pätkän vertaa perillä siitä, että olet "antautunut" hänelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän