Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutuksesi, ammattisi, kuukausipalkkasi ja mitä puoluetta

Vierailija
04.02.2026 |

yleensä äänestät?

Kommentit (213)

Vierailija
141/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä uskoisi, että tuon koulutustason ja palkan ihmiset ovat tämän palstan alhaisen tason takana!

Luulen, että sen tason takana on pieni joukko ahkeria kirjoittelijoita. Todennäköisesti eivät ole kokopäivätyössä, joten heillä on aikaa kirjoitella kymmeniä tai satoja erilaisia viestejä päivässä. Monessa ketjussa asialliset kommentit hukkuvat trollaustulvaan. Toki myös jotkut tarkoittamastasi ihmisryhmästä käyttänevät palstaa oman olon purkamiseen ja suoltavat tänne ala-arvoisia kommentteja.

No toinen huomio tähän perään: eipä ole montaa kommenttia duunareilta tässä ketjussa. Syy: duunarien työpäivät on 100% työtä eikä aikaa ja mahdollisuutta maleksia palstalla toisin kuin... Palkat pitäis kyllä selvästikin vaihtaa päikseen! 

Vierailija
142/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä uskoisi, että tuon koulutustason ja palkan ihmiset ovat tämän palstan alhaisen tason takana!

Kuluttavan asiantuntijatyön vastapainoksi täällä trollaaminen on kuin nektaria aivoille. Tosin välillä minusta tuntuu, että pahimpiin trollauksiini tarttuvat kaikkein innokkaimmin toiset palstatrollit. Hyvän gradun saisi ainakin aikaiseksi tästä ilmiöstä jossain käsien heiluttelu -tiedekunnassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sen tason takana on pieni joukko ahkeria kirjoittelijoita. Todennäköisesti eivät ole kokopäivätyössä, joten heillä on aikaa kirjoitella kymmeniä tai satoja erilaisia viestejä päivässä. Monessa ketjussa asialliset kommentit hukkuvat trollaustulvaan. Toki myös jotkut tarkoittamastasi ihmisryhmästä käyttänevät palstaa oman olon purkamiseen ja suoltavat tänne ala-arvoisia kommentteja.

No toinen huomio tähän perään: eipä ole montaa kommenttia duunareilta tässä ketjussa. Syy: duunarien työpäivät on 100% työtä eikä aikaa ja mahdollisuutta maleksia palstalla toisin kuin... Palkat pitäis kyllä selvästikin vaihtaa päikseen! 

Mun työhön kuuluu tiettyjen somekanavien ja keskustelupalstojen seuraaminen. Edustan isoa määrää yrityksiä ja minun pitää seurata, mitä niistä puhutaan netissä. Toki mulla on automatisoituja työkaluja jotka löytää ison määrän avainsanoja, mutta käyn täällä kerran joka päivä myös työn puolesta katsomassa, mitä alasta puhutaan. Samalla saatan availla muita kiinnostavia keskusteluja kahvikupillisen ajan, kuittaantuu yksi kahvitauko siinä.

Vierailija
144/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk, pienyrittäjä, 2200, vasemmistoliitto

Vierailija
145/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM (hum), ylempi toimihlö yksityisellä sektorilla, 5t brutto, en oikein pidä minkään puolueen öyhötyksestä, mutta pidin Suomesta enemmän silloin kun maltillinen sini-puna oli vallassa. Nykyään molemmissa suunnissa ääriajattelu saanut sijaa liikaa. 

Vierailija
146/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miksi me hyvin tienaavat olemme täällä työaikana. Kun on työ mitä ei tarvi juuri tehdä, itse istun puhelin kourassa suurimman osan työpäivästä.

Kerro toki tarkemmin että mistä työstä, jota ei tarvitse juuri tehdä, maksetaan hyvin siitä että istut työnantajan ajalla päivät pitkät puhelimella palstailemassa?

Vierailija
147/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi, KTM, kktulot n. 9000 euroa netto, äänestän Vasemmistoliittoa.

Niin varmaan 😊

Vierailija
148/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa puolisonikin tiedot, laitoin jo aikaisemmin omani. Hän on lääketieteen lisensiaatti, erikoislääkäri yksityisellä puolella, vuositulot 260 000 €, luulen hänen äänestävän kokoomusta.

Vierailija
149/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis, oppisopimuskoulutus. 

Jäteautonkuljettaja, n. 3000e/kk.

SDP:tä äänestelen. 

Vierailija
150/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automekaanikko 3400€/kk Kokoomus

🤦🏻

Vierailija
151/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk, yrittäjä, noin 5000€/kk, Liike Nyt 

Vierailija
152/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, projektipäällikkö, >7k€, Kokoomus

Vierailija
153/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta: ei ole

Ammatti: ei ole

Kuukausipalkka: 0 €

Äänestämäni puolue: Liberaalipuolue

Vierailija
154/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteen maisteri, yrittäjä, n. 9000€ ja Kokoomus tai RKP.

Vierailija
155/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, 6800€, ennen aina äänestänyt Kok mutta en enää tämän jälkeen. Äänestän Vasemmistoliittoa seuraavissa vaaleissa.

Vierailija
156/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, eri töitä, tällä hetkellä myyjä, osa-aikainen, palkka noin 1000 e. Vasemmistoliittoa tai Keskustaa äänestän. (En ikinä Vihreitä tai PS tai Kokoomus)

Vierailija
157/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen lisensiaatti, tk-lääkäri, 6000-6500 euroa, valmistumisesta vasta 1,5 vuotta. Äänestin viimeksi vasemmistoliittoa eduskuntavaaleissa. Piää katsoa, miten sitten ensi vuonna.

Vierailija
158/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkis ja apukoulu, työtön.

Persut, koska n...erit vie meidän naiset.

Vierailija
159/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opistoinsinööri on koulutukseni, teen vaativia asiantuntijatöitä ulkomaanprojekteissa. 
Palkka 6 250€/kk + pääomatuloja keskimäärin 2 000-2 500€/kk tuohon palkan päälle,

Viimeksi äänestin Kokoomusta mutta monena kertana olen äänestänyt myös Persuja.

Sitä en tiedä kumpaa puoluetta äänestän seuraavissa vaaleissa. Varmaa on että jompaa kumpaa äänestän, koska nukkuvien puolueessa en ole milloinkaan ollut enkä tule olemaan.

Vierailija
160/213 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI, 6800€, ennen aina äänestänyt Kok mutta en enää tämän jälkeen. Äänestän Vasemmistoliittoa seuraavissa vaaleissa.

Melkein uskoin. Itse olen tekniikan tohtori, palkkaa tulee 8000€ ja äänestän tietenkin kristallipuoluetta. Oli yhtä uskottava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan