Koetteko ns. vahvat naiset että olette joutuneet "heikentämään" itseänne että kelpaatte miehelle
Vahvalla tarkoitan sellaista että olette oikeasti joutuneet selviämään yksin, en esim. toisten jyräämistä tms.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
En pienennä enkä heikennä itseäni kenenkään takia, enkä huoli miestä joka kokee naisen vahvuuden uhkana.
Ootko sellainen räväkkä nainen? Löytyyhän sinulta myös Kouvola-tukka alleviivaamaan tätä vahvaa persoonaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvuus on sitä että ei jyrää. Parhaat johtajat ovat siten vahvoja että ovat epäonnistuneet paljon mutta ovat vain ottaneet siitä NÖYRÄSTI oppia. Naisten ns. vahvuus sellaisena kuin siitä aina puhutaan ei ole nöyryyttä nähnytkään. Se on puhdasta narsismia jossa vain lytätään muita kun olivat mukamas niin heikkoja että oma säihkyvä vahvuus oli liikaa.
Ei, miehet pitävät vahvuudesta. Vahvuuksia on se että on jalat maassa, myöntää inhimillisyytensä ja puutteensa ja kyllä, vahvuuksiakin on jos niiden eteen on tehty töitä tai saanut lahjana.
Anna muutama esimerkki tästä naisten harrastamasta muiden lyttäämisestä?
Tytti Tuppurainen ja Sanna Marin. Need I say more?
No oletp
Millaisia esimerkkejä sä tässä kontekstissa nyt oikein toivoit saavasi? Jotain anekdootteja mun sosiaalisista ympyröistä?
Hyppää nyt vidduun siitä märehtimästä, lehmä.
"Vahvalla tarkoitan sellaista että olette oikeasti joutuneet selviämään yksin, en esim. toisten jyräämistä tms."
Olen mäkin joutunut pakon edessä selviämään yksin, mutta en todellakaan ole vahva. Olen monella tavalla heikko.
"Vahvuus on sitä että ei jyrää. Parhaat johtajat ovat siten vahvoja että ovat epäonnistuneet paljon mutta ovat vain ottaneet siitä NÖYRÄSTI oppia. Naisten ns. vahvuus sellaisena kuin siitä aina puhutaan ei ole nöyryyttä nähnytkään. Se on puhdasta narsismia jossa vain lytätään muita kun olivat mukamas niin heikkoja että oma säihkyvä vahvuus oli liikaa.
Ei, miehet pitävät vahvuudesta. Vahvuuksia on se että on jalat maassa, myöntää inhimillisyytensä ja puutteensa ja kyllä, vahvuuksiakin on jos niiden eteen on tehty töitä tai saanut lahjana."
"Millaisia esimerkkejä sä tässä kontekstissa nyt oikein toivoit saavasi? Jotain anekdootteja mun sosiaalisista ympyröistä?
Hyppää nyt vidduun siitä märehtimästä, lehmä."
Oih, tässä näemme sen miehekkään, nöyrän vahvuuden. 😍
Semantiikkaa ja älyllisesti epärehellistä vänkäämistä sanamuodoista. Sinähän valitit melko suoraan, että koet usein olevasi tilanteessa, jossa et sukupuolesi vuoksi saa puheenvuoroa ja sinua ei oteta tosissasi. Viestistäsi oli tulkittavissa hyvin selvästi, että miehenä sinut olisi otettu tosissaan.
Missä minä puolestani väitin, että sinä olisit sanonut, että miesten pitäisi ottaa sinut automaattisesti tosissaan sukupuolesi takia? Niinpä, en missään. Hutikuti.
Missä käytin sanaa usein? Sanoin, että jos olen siinä tilanteessa. Sinä väitit, että naisille on uskoteltu, että heidän mielestään tämä syrjintä johtuu vain heidän sukupuolestaan. En väittänyt niin missään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. En itse koe, mutta uskon että joku on.
Minusta tuo on todella typerä kysymys? Mirä tarkoittaa pärjätä yksin? Kuka meistä pärjää yksin? Olen elänyt viimeiset 15v ilman parisuhdetta, kasvattanut lapset aikuisiksi, opiskellut, tehnyt työtä, huolehtinut sairastavista ja kuolevista vanhemmista, mutta toki olen tarvinnut ihmisiä tähän pyytänyt ja saanut apua, ystäviltä kuuntelua ja ostettuja siivous yms apuja.
Miksi minun pitäisi pienentää itseäni, todella hyvä alku parisuhteelle kun esittää jotain avutonta kesken kasvuista lasta.
En edes ymmärrä mikä on sitä vahvuutta mistä tässä puhutaan, eikö yksinpärjääminen ole ihan aikuisuutta ja parisuhde on siihen positiivinen lisä niin miehelle kuin naiselle.
45-vuotias mies on vanha papparainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä leijona lapasella tekee. Oon vahva nainen ja mulla on ollut vahvoja - itteäni vahvempia, koska tahdon niin - miehiä aina. Ei kiinnosta joojoomies, ei sellanen kiihota seksuaalisesti mitenkään. Tykkään että miehellä on mielipiteitä, älliä ja lihaksia kaataa mut kumoon tarvittaessa. Tahdon vastustusta, sekä fyysistä että henkistä, että voin kiinnostua.
Vastaukseksi kysymykseen; niinä aikoina kun vahvoja ei kävele vastaan, olen mielummin yksin,
Satuilee luuserimies 50 v.
ei vaan N56
Miksi luulit mua mieheksi - siksikö, että "seksuaalisuus" mainittu? On meitä seksuaalisiakin naisia maailmassa. Siis vahvoja naisia, jotka tietävät, mitä tahtovat niin kotona, töissä, vapaa-ajalla kuin sängyssä. Kivaa iltaa sulle. :D
Onko se vahvuutta että tietää mitä tahtoo?
En heikentämään, mutta keventämään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vahvuutta että sanoo rauhallisesti omat mielipiteet ja sitten kuuntelee toisen mielipiteet ja yrittää ymmärtää niitäkin. Se on kypsyyttä.
Olen samaa mieltä, mutta naisena tuo ei aina toimi. Ei ole helppoa jos huone täynnä miehiä ei edes ota sinua tosissaan vain sukupuolesi takia; eivät he silloin edes kuuntele sinua. Ihan sama miten sen sanot.
Mitä tarkoitat etteivät ota tosissaan? Olen mies ja jos kerron mielipiteeni toisille tuntemattomille miehille en odota mitään. Tiedän että suurinta osaa heistä ei kiinnosta, osa pilkkaa ja osa kunnioittaa mielipidettäni. Jos kaikki eivät kunnioita mielipidettäsi ehkä se ei ole automaattisesti sukupuolestasi johtuvaa.
En väittänyt, että kaikkien pitäisi kunniottaa
:(
Vierailija kirjoitti:
Luin kerran jostain, että mies halveksii rakastamaansa ("rakastamaansa") naista ja saattaa jopa kunnioittaa tai ihailla muita naisia.
Eikö vaikutakin oudolta? Eikö juuri rakastettua ihailla kaikilla tasoilla. Ulkonäkö, kiva luonne, tiedot ja taidot, huumorintaju ja yksinkertaisesti yhdessäolon helppous.
Vai että oikein lukenut, ja vielä naistenlehdestä. Ja nyt tästä on tullut sulle fakta🤣🤣
Hmm. Sanotaan, että olen törmännyt -omasta näkökulmastani heikkoihin- miehiin, jotka olisivat tällaista "itseni pienentämistä" toivoneet jo ennen kuin mitään varsinaista suhdetta tai edes tapailua on syntynyt. Osalla liittynyt myös että kommentoidaan muutakin mielestäni tökeröä, esimerkiksi esitetään toiveita tyylistä "voisit olla ihan poikkeuksellisen kaunis jos..." ja tähän joku miehen oma toive, kuten kampaus tai meikki. :D
Myös ne toiveet itseni pehmentämisestä on siis esitetty jo hyvin alussa. "Et löydä miestä jos..."
Jos olen liian itsenäinen, liian vaativa, liian suorasanainen. En ole yleensä sanonut kuin että ehkä sitten niin.
Kuulemma vaikeiden kokemusten jälkeen olisi ollut hyvä luottaa ja tukeutua miehiin. Antaa miehen suojella. Heh. Jotenkin epäilen ettei jo nuo lähes kättelyssä vihjaillen ja vähän kontrollikiilaa paikoilleen sovitellen kritisoivat miehet kyllä olisi niitä minun tukia ja turvia olleet.
Nyt minulla on itseäni vahvempi mies ja kyllä, tuotti silti aluksi hieman vaikeuksia luottaa ja antaa toisenkin ottaa ohjia, mutta hän ei minua siitä missään kohtaa kritisoinut. Kertoi vain, että apua on tarjolla ja että hän tekee mitä vain ikinä realistisesti voikaan, jotta minulla on hyvä olla. Nyt ollaan sitten oltu jo useampi vuosi yhdessä ja voin sanoa, että on ollut sanansa mittainen mies. Hän on myös usein tuonut ilmi, että arvostaa sitä miten vahva ja pärjäävä olen, että aina tietää etten ole pulassa ihan mistään pikkujutuista. Tähän ominaisuuteen toki ei tarvita mitään rankkoja taustoja, mieskin on ihan pärjäävä ja hänen taustansa ovat oikein mukavat. Mutta ei siis koe minään uhkana, etten varsinaisesti liehu naisellisessa energiassani tai tarjoa hänelle tilanteita erityisesti pelastaa tai johtaa minua.
Sanoisin että olen välttänyt miesten miellyttämisen ja uskaltanut olla tarpeeksi vaativa kun olen nähnyt läheltä mitä se sitten on kun esittää heikon miehen egoa pönkittääkseen, että hän saa olla jonkinlainen sankari, samalla kun nainen kuitenkin raataa kaiken ja on lopulta yksin.
En. Mun mies arvostaa sitä että olen vahva ja pärjään. Ei hän haluaisi mitään avutonta naista.
Hän matkustaa paljon, jolloin hoidan töiden lisäksi lapsen (hyvin, kympin oppilas ja harrastaa paljon), pientilamme eläimineen ja talomme puulämmityksen. Yleensä ei normaalin viikon reissun aikana edes soitella, mies tietää että täällä hoituu kaikki, ja vaikka jotain ongelmia olisikin, en viitsi kaataa niitä hänen niskaansa kun ei toiselta mantereelta käsin millekään mitään kuitenkaan voi.
En ole. Mieheni suvussa ovat myös naiset vahvoja, joten hänelle tässä ei ole mitään outoa, päinvastoin.
"Vahva nainen = toisia haukkuva ja lyttäävä räpätäti, jolla ei ole mitään ymmärrystä itsesensuurista tai tilannetajusta.
Näinhän se menee. "Vahvaksi naiseksi" itseään sanoittava nainen on juuri tuollainen. Karkoittaa miehet (niin hyvät kuin huonotkin) aika tehokkaasti, sillä kukapa sellaista kumppania elämäänsä haluaa. Hetken sänkyseuraksi kenties kelpaavat. Vähän samaa sarjaa kuin nämä "räväkät naiset", hyi hitto."
Tää on nyt vähän ristiriidassa sen narratiivin kanssa, että nainen kuin nainen saa aina miehen.