Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (12889)
Minäkään en pidä isoista, poskille tulevista kehyksistä. Jotta kehys ei koskisi poskiin, pitäisi olla hymytön koko loppuikä :( + matalammat kehykset peittävät silmäpussit ;) Yhdet oli sovitettaessa kivat, mutta kun niihin laitettiin linssit, niin tulivat poskille, palautin lasit välittömästi, enkä siihen firmaan enää mene, vaikka sainkin rahani takaisin.
Minulla on kahdet mieleiset kehykset, ne uusimmat lasten osastolta, niihin vaihdatan linssejä tarpeen mukaan. Näöntarkistuksen saa ilmaiseksi kun ostaa linssit ja laitto omiin kehyksiin maksaa satasen verran, siltikin edullisempaa kuin ostaa kaikki uusiksi. Ulkomailta en ole vielä uskaltanut ja tuskin uskallankaan tilata.
Ja kyllä noi liikkeet yrittää myydä milloin mitäkin pintaa ja kalvoa linsseihin.
Kaikki aikuisiän lasit ovat tallessa, vuosikausiin ei ole ollut keräystä kehitysmaihin, jollain hyväntekeväisyysjärjestöllä voisi olla, mutta mistä ne löytää :(
Mulla on moniteholasit olleet vasta viitisen vuotta ja kehykset on muuten oikein hyvät, mutta putsaamaanhan näitä joutuu vähän väliä, kun ripset osuu jatkuvasti linsseihin. Mitään ripsiväriä ei voi edes ajatellakaan. Uudet linssit pitäisi hommata, mutta saakohan samoihin kehyksiin? En tiedä.
Jos on melko huono näkö kuin itselläni on niin lasien osto jo vaikeaa. En nimittäin liikkeessä edes näe naamaani niin kuin joku muu. Näen vaan jonkun etäisesti itseäni muistuttavan hahmon jos yritän uusia kehyksiä sovittaa. Näin olen jo kolme kertaa valinnut ja maksanut mukamas hyvät kehykset ja kotona, kun olen ihan naamani peiliin kiinni laittanut niin tajunnut sen etteivät lasit sovi yhtään. Tämä on ollut viimeinen pisara tuohon liikeistä ostoon.
Nyt tilasin yhdet kehykset käytettynä yhdestä paikkaa. Hyvässä kunnossa jne ja minä iloisena jo päätin, että otan nuo. Mitä vielä, kun kerran vielä sovitin niin viimein näin itseni, kun peilistä oikein tiirasin ja tajusin, että nuokaan eivät käy. Näin kehysten osto puolisokeana on haastavaa. Liikkeessä en näe itseäni oikeastaan lainkaan pikkupeilistä pitäisi jotain nähdä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mulla on moniteholasit olleet vasta viitisen vuotta ja kehykset on muuten oikein hyvät, mutta putsaamaanhan näitä joutuu vähän väliä, kun ripset osuu jatkuvasti linsseihin. Mitään ripsiväriä ei voi edes ajatellakaan. Uudet linssit pitäisi hommata, mutta saakohan samoihin kehyksiin? En tiedä.
Linssikauppa. fi mainostan tätä. Täällä saa ainakin jos uskaltaa lasit lähettää. Äitini lähetti ja hyvät tuli.
Vierailija kirjoitti:
Jos on melko huono näkö kuin itselläni on niin lasien osto jo vaikeaa. En nimittäin liikkeessä edes näe naamaani niin kuin joku muu. Näen vaan jonkun etäisesti itseäni muistuttavan hahmon jos yritän uusia kehyksiä sovittaa. Näin olen jo kolme kertaa valinnut ja maksanut mukamas hyvät kehykset ja kotona, kun olen ihan naamani peiliin kiinni laittanut niin tajunnut sen etteivät lasit sovi yhtään. Tämä on ollut viimeinen pisara tuohon liikeistä ostoon.
Nyt tilasin yhdet kehykset käytettynä yhdestä paikkaa. Hyvässä kunnossa jne ja minä iloisena jo päätin, että otan nuo. Mitä vielä, kun kerran vielä sovitin niin viimein näin itseni, kun peilistä oikein tiirasin ja tajusin, että nuokaan eivät käy. Näin kehysten osto puolisokeana on haastavaa. Liikkeessä en näe itseäni oikeastaan lainkaan pikkupeilistä pitäisi jotain nähdä.
Niinpä, puolisokeana on hankalaa. Ratkaisu: ota/otata itsestäsi kuvia. Voi kotonakin nukkua yön yli ja "makustella" eri vaihtoehtoja, ei tarvitse heti päättää. Monesti, tai siis ainakin minä, tottuu peilikuvaansa ja pyrkii ostamaan aina suht. samanlaiset. Kun muoti muuttuu niitä samanlaisia ei enää löydäkään eikä ole välttämättä avoin uusille suuntauksille. Poskilaseja en ostaisi itsekään vaikka kuinka olis muotia!
Onko niissä nenätyynyjä? Jos on, niin niiden säätö auttaa! Optikolle, mars! XD
Tulikin kiva puhelu kun olin aiemmin kysynyt saisinko kylppäri rempan että asuisin samaan aikaan kotona. Huoltomies tuli kuvaamaan kylppärin ja sanoi melko varmasti saan ja avaimen talon saunalle jossa voin käydä vessassa ja suihkussa, on samassa kerroksessa missä asun
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sulle vielä että saa omiin kehyksiin, olet jo tainnut jostain kommentista lukeakin. Mulla oli ennen hyvä palvelu, exä putsasi linssini joka aamu, sain puhtaat lasit aina aamiaispöytään ;)
Tänään on kuolleiden lasten muistopäivä. Ihan kuin hänet voisi koskaan unohtaa! Halauksia lapsensa menettäneille. Mielessäni hän on vielä sylissäni. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siis sellaisia säädettäviä. Kiinteät muoviosat.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kuolleiden lasten muistopäivä. Ihan kuin hänet voisi koskaan unohtaa! Halauksia lapsensa menettäneille. Mielessäni hän on vielä sylissäni. Aina.
🥀💔👶
Vierailija kirjoitti:
Mulla kanssa sama ongelma, etten löydä pienikokoisia sopivia kehyksiä, pitäisiköhän lasten mallistosta jo etsiä. Entiset, jo varalasit alkavat vedellä viimeisiään. Nyt osaankin jo netistä mallistoja katsella, ennen menin aina ihan paikan päälle, ja joskus tuskastuneena otin sitten vaan jotkut hätäpäissäni. Näistä nyt muodissa olevista, vähänkään pienempi kasvoiselle, isokokoisista kehyksistä, tulee mieleeni ensimmäiset silmälasini jotka lapsena sain. Olivat mielestäni valtavan rumat ja sanoinkin niitä tv-laseiksi, kun näyttivät ihan tv-ruuduilta ja koulussakin käytin vain pakon edestä, kun en nähnyt taululle, ja äkkiä laitoin koteloon piiloon. Pitänee vain jatkaa etsintöjä ja mun käytävä myös ensin silmälääkärillä, kun kaikenlaisia silmävaivoja ja optikko ei voi linssejäni määrätä.
Minä ostan lasten kehyksiä, mulla on kapeat kasvot, muut ei pysy päässä. Suoraan vaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mulle optikko kerran sanoi, että harvat kehykset kestää niin pitkään, että kannattaa laitatuttaa niihin uudetkin linssit. Oli mulle tosi mieleiset kehykset, enkä uskonut. Pari kuukautta kesti uusien linssien kanssa kun särkyivät. Riippuu kyllä materiaalista, mallista yms. Jotkut ehkä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Noi on vähän hankalat, kenelle sopii, kenelle ei, sulle ei ilmeisestikään. Ainakin ne yleensä valuvat... Tiedät kuitenkin mikä mättää ja seuraavissa ei samoja virheitä. Pikaratkaisu: leikkaa ripset XD No en oo tosissani, älä suutu! Joutuuhan linssejä putsaileen, kunhan ei riesaksi asti montaa kertaa päivässä!
Jäi vaivaamaan, kun vastasin kirja-asiaan niin kärkevästi. Jos olisin tiennyt taustat, olisin kirjoittanut toisin. Täällä kun kuulee juttuja kaikenlaisista ideavarkaista, se tekee epäluuloiseksi. Toivottavasti hankkeesi onnistuu, olipa se tuo tai joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle optikko kerran sanoi, että harvat kehykset kestää niin pitkään, että kannattaa laitatuttaa niihin uudetkin linssit. Oli mulle tosi mieleiset kehykset, enkä uskonut. Pari kuukautta kesti uusien linssien kanssa kun särkyivät. Riippuu kyllä materiaalista, mallista yms. Jotkut ehkä kestää.
Mun metallikehykset kestäny nyt kaks vaihtoa, nenätyynyihin kertyy kuollutta isoa -> vaihtoon, aisojakin voi vaihtaa. Muuten nuo metallikehykset, niissä löystyy aisojen ruuvit jos niitä jatkuvasti sulkee ja aukoo, kiristys silloin tällöin ja väritöntä kynsilakkaa ruuvin päälle. Likalla tippui päiväkodissa ruuvi ja linssi kun en tuota aikaisemmin hoksannut, sille tielle jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun metallikehykset kestäny nyt kaks vaihtoa, nenätyynyihin kertyy kuollutta isoa -> vaihtoon, aisojakin voi vaihtaa. Muuten nuo metallikehykset, niissä löystyy aisojen ruuvit jos niitä jatkuvasti sulkee ja aukoo, kiristys silloin tällöin ja väritöntä kynsilakkaa ruuvin päälle. Likalla tippui päiväkodissa ruuvi ja linssi kun en tuota aikaisemmin hoksannut, sille tielle jäi.
Mulla titaania ohennetuilla linsseillä. Käytössä mukavat, höyhenen kevyet. Huonona puolena, että varottava ja käsiteltävä huolellisesti. En ollenkaan sulje. Ruuvit minimaalisen pienet, ei oikein kai korjaukset onnistu. Päädyin näihin, kun tarvin nenätyynyt ja painavissa ne tuntuu päivän mittaan niin raskailta, että sattuu. Riippuu nenänvarren muodosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla titaania ohennetuilla linsseillä. Käytössä mukavat, höyhenen kevyet. Huonona puolena, että varottava ja käsiteltävä huolellisesti. En ollenkaan sulje. Ruuvit minimaalisen pienet, ei oikein kai korjaukset onnistu. Päädyin näihin, kun tarvin nenätyynyt ja painavissa ne tuntuu päivän mittaan niin raskailta, että sattuu. Riippuu nenänvarren muodosta.
Toi onkin parasta, miksipä niitä yöksi sulkemaan kun kuitenkin aamulla päähänsä pistää ;) Voi niihin kynsilakkaa kuiten laittaa ja silmälaseja varten on omia korjaus/huoltosettejä pienenpienillä ruuvareilla ja ruuveilla.
Vierailija kirjoitti:
Jäi vaivaamaan, kun vastasin kirja-asiaan niin kärkevästi. Jos olisin tiennyt taustat, olisin kirjoittanut toisin. Täällä kun kuulee juttuja kaikenlaisista ideavarkaista, se tekee epäluuloiseksi. Toivottavasti hankkeesi onnistuu, olipa se tuo tai joku muu.
Kaikki on ok, et ollut kärkevä, rehellinen vain. Ja se on hyvä asia tässä ketjussa. Itsekin luulen, ettei kannata ottaa kirjan aiheeksi, kohdeyleisö alkaa harveta luonnollisen poistuman kautta. Muita aiheita on paljon. Kaikkea hyvää sinullekin.
Mulla kanssa sama ongelma, etten löydä pienikokoisia sopivia kehyksiä, pitäisiköhän lasten mallistosta jo etsiä. Entiset, jo varalasit alkavat vedellä viimeisiään. Nyt osaankin jo netistä mallistoja katsella, ennen menin aina ihan paikan päälle, ja joskus tuskastuneena otin sitten vaan jotkut hätäpäissäni. Näistä nyt muodissa olevista, vähänkään pienempi kasvoiselle, isokokoisista kehyksistä, tulee mieleeni ensimmäiset silmälasini jotka lapsena sain. Olivat mielestäni valtavan rumat ja sanoinkin niitä tv-laseiksi, kun näyttivät ihan tv-ruuduilta ja koulussakin käytin vain pakon edestä, kun en nähnyt taululle, ja äkkiä laitoin koteloon piiloon. Pitänee vain jatkaa etsintöjä ja mun käytävä myös ensin silmälääkärillä, kun kaikenlaisia silmävaivoja ja optikko ei voi linssejäni määrätä.