Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12756)

Vierailija
12501/12756 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata, sataa, plääh. Aamulla oli ihan kiva vaikka oli pilvistäkin, sellainen tavallinen syysaamu. Oli ihanaa pukeutua kömpimään neuleeseen ja syystakkiin, vähän aikaa odottelin bussia tuulisella motarin varrella ja sitten kun pääsi bussiin niin ai että se oli ihanaa. Arjen hyviä hetkiä.

Oli jännää kun parikymppisenä pärjäsi hyvin vaikka muutaman tunnin yöunilla, joskus juhannuksena nukuttiin aamulla pari tuntia. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin siasin tuollaisesta migreenin.

Vierailija
12502/12756 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vkl äidin uurnan lasku hautaan. Aion laittaa tavalliset vaatteet, tarpeeksi lämpimästi. Ollaan vaan siskon perheen kanssa. Kahvit juomme suvun talolla jota ei lämmitetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vkl äidin uurnan lasku hautaan. Aion laittaa tavalliset vaatteet, tarpeeksi lämpimästi. Ollaan vaan siskon perheen kanssa. Kahvit juomme suvun talolla jota ei lämmitetä. 

Osanottoni. Uurnan lasku on aika usein vain ihan kaikista läheisimpien kesken. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä pillipiiparit ja totiset torvensoittajat.

Huomenna To do-listalla on vain kaksi hommaa.

Kiitos ja hyvää yötä sinnekin! Mullaon huomiselle kymmeniä asioita todo-listalla. Ei huvittaisi yhtään ajatellakaan perunkirjoitukseen ja perinnönjakoon liittyviä asioita, mutta pakko siskoni kanssa käydä asioista puhumassa, miten hommat nyt jaetaan. Nimittäin olen tänään ollut tosi ahkera valmistautuessani siihen, että mulle tulee kuin tuleekin uusi koira ja näköjään nopeammalla aikataululla kuin alunperin oletin. 

Ja hyvää yötä kaikille muillekin!

Vierailija
12505/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakokaasun mittaus on tänään, katsastus lähenee. Sadetta on ennustettu koko päiväksi, ei haittaa. Aloitin jo eilen sukan kutomisen, uusi malli taas. Siinä kuluu sateisetkin päivät nopsaan.

Vierailija
12506/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, keskenämme viedään lapsuuden kylämme pienelle hautausmaalle.

Vierailija
12507/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olisi jalkaa mentävä hoidattamaan haavahoitajalle, on vielä vähän auki, sitten käyn samalla kaupassa.

Vierailija
12508/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot. Hautajaisista saa tehdä ihan sellaiset kuin haluaa, ei siihen taida olla oikeaa tai väärää. Uurnanlaskunkin voi tehdä eri tavoin, olen joskus ollut uurnanlaskussa mihin oli kutsuttu jonkin verran vieraita, kaikilla oli ihan tavalliset vaatteet eikä siis mitään erillisiä hautajaisvaatteita, uurna laskettiin ja vähän aikaan oltiin haudalla. Olen ollut sellaisessakin missä tuhkat siroteltiin mereen, tuolloin paikalle mentin veneellä ja kaikilla arkivaatteet. Läheisteni hautajaisissa taas uurnanlasku tapahtui siunaustilaisuuden jälkeen, heidät oli siis jo tuhkattu ennen siunaamista.

Hautajaisvaatteiden ja niiden värien suhteen ajattelen että ihan sama, ne eivät ole hautajaisissa niin oleellista. Toisaalta varmaan tämäkin on näkemys- ja tottumuskysymys, jotkut halauvat pienillekin lapsille ne mustat puvut hautajaisiin kun taas omassa perheessä ne violetit ja beigetkin on olleet ihan ok. Joskus kun olin 4-vuotias minulla oli yhden sukulaistädin hautajaisissa tummanpunainen mekko.

Vierailija
12509/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadonkorjuuaikaa tähän aikaan vuodesta.  Ahkera mieheni on kantanut saalista metsästä ja suolta; puolukoita, karpaloita ja kantarelleja. Itse en ole erinäisistä syistä johtuen tänä vuonna paljonkaan marjastamassa käynyt.

Saaliin puhdistamisessa olen kyllä pystynyt olemaan mukana. Mieheni ensin puhdisti imurin avulla puolukat ja karpalot, minä sitten vielä poistin huonot marjat. Tänään puhdistin puolukat ja kantarellit.  Luumujakin pilkoin ja pakastin, niitä tulikin tänä vuonna runsaasti.  Omenia olen myös viipaloinut ja pakastanut.

Onpahan mistä ottaa talven ja kevään aikana. Yhteistyöllä kaikki sujuu!    

Vierailija
12510/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin asioilla. Kotiin tultua join kahvit (pullaa oli kans). Kahvi maistuu kyllä erityisen hyvältä just näin, kun on saanut asiat hoidettua ja taas on oma rauha kotona.

Harmin tunnetta tuli autokaahailijasta, jonka piti saada ohittaa mut keskellä taajamaa. Liikennettä oli paljon. Ajan hitaasti ja varovasti, ennakoiden, kyllä! Iloa tuli kahdesta pikkulinnusta, jotka puutarhamyymälän sisällä touhusivat linnunruokahyllyn lähellä. Nyt näkyy harakka tulleen tuonne omenapuun alle.

Hyvää syyspäivää teille!

Vierailija
12511/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas side vaihdettu, ensi viikolla jatkuu. Tuli käveltyä vähän enemmän, kaupan kautta. Kahvit join parin leipäpalan kera. Nyt saa vaan olla laiskana.

Vierailija
12512/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi vielä muutama taimi istutusta vailla. Ehkä syksyn ale innostaa vielä ostamaan. Euron ruusuja esim tulee vielä varmaan ostettua. Hyviä päiviä ollut. Tänäänkin hieno päivä.

Näin eräs ilta varmaan satoja kurkia yhdellä aukealla lentämässä. Ensin meni iso aura ja sitten varmaan kymmenen pienempää perässä. En ole ikinä nähnyt noin paljon kurjia kerralla. Syyskuu on itselleni vielä hyvä kuukausi ja tykkään syksystä.

Vierailija
12513/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen siis en ole nähnyt kurkia noin paljon yhdellä kertaa. Minä voin puolestani olla se ensin virheellisesti kirjoittamani kurja ihan vapaasti. Oikeastaan meillä on sananta perheen kesken, että ollaan niitä kurjia kaikki. Tällä viitataan esim rahojen vähyyteen jossain tilanteissa ja todetaan ihan huvikseen, että olemme kurjia. Lukekaa huumorilla jos huvittaa. 

Vierailija
12514/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi vielä muutama taimi istutusta vailla. Ehkä syksyn ale innostaa vielä ostamaan. Euron ruusuja esim tulee vielä varmaan ostettua. Hyviä päiviä ollut. Tänäänkin hieno päivä.

Näin eräs ilta varmaan satoja kurkia yhdellä aukealla lentämässä. Ensin meni iso aura ja sitten varmaan kymmenen pienempää perässä. En ole ikinä nähnyt noin paljon kurjia kerralla. Syyskuu on itselleni vielä hyvä kuukausi ja tykkään syksystä.

Varmasti hieno näky, kurjet ovat jotain niin kaunista ja ylvästä ja samaan aikaan niin haikeaa. Itse olen nähnyt tänä syksynä kurkipariskuntia pellolla. Huudan niille auton ikkunasta: Heiiiii!

Tuli mieleen, kun 80-luvulla ostin Harri Saksalan lp-levyn, Laulajan muotokuva, se on mulla vieläkin, mutta harvemmin noita levyjä pyöritän, vaikka levysoitinkin löytyy.

Siinä levyllä on hieno kappale, Kurkikohtaus (nyt muistinvaraisesti laitan tähän siitä koskettavat säkeet):

... ja äkkiä näin, miten taivas eli,

oli kurkia jonnekin matkallaan

ja yksi oli eksynyt aurastaan

ja se muistutti mua kuin veli.

Vierailija
12515/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelua meilläkin- Onnibussilla isompaan kaupunkiin pariksi päiväksi. Huomenna mies tapaa entisiä työkavereitaan illallisen merkeissä.

Tänään jo kierrettiin taidemuseossa, jatketaan huomenna.

Käytiin syömässä tosi hyvä ateria jälkiruokineen.

Eipä tarvi enää tänään mitään syödä!

Vierailija
12516/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä.

Katselen Lomittajat-ohjelmaa. Ampiainen pisti naista päähän.

Vierailija
12517/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötätuntoa minäkin lähetin jo aiemmin.

Tuo yksi kirjevaras vie toisille tarkoitetut viestit. Tosi noloa, joutaa nurkkaan häpeämään!

Laitoin ylläpitoon viestiä Ota yhteyttä-kohdasta liittyen monen ketjun turhiin viestien poistoihin. Kiusantekoa ja riidanhaastoa. Haukkumista. Trollausta.

Riidanhaastaja taas paikalla! Olikin mukavaa tähän asti. Kyllä sä olet aurinkoinen ja  mukava lähimmäinen.

Vierailija
12518/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötätuntoa minäkin lähetin jo aiemmin.

Tuo yksi kirjevaras vie toisille tarkoitetut viestit. Tosi noloa, joutaa nurkkaan häpeämään!

Laitoin ylläpitoon viestiä Ota yhteyttä-kohdasta liittyen monen ketjun turhiin viestien poistoihin. Kiusantekoa ja riidanhaastoa. Haukkumista. Trollausta.

Miksi itse jankkaat näitä valituksia täällä ja muissakin ketjuissa? Muut kirjoittelee sovussa ja hyppii yli mikä ei kiinnosta. Valitat jatkuvasti jostain ja nimittelet muita. Ei kelpaa muitten mielipiteet eikä aiheet, ja peukutuksista olet valittanut kyllästymiseen asti. Etkö voi vaan kirjoittaa kuulumisiasi? 

Vierailija
12519/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja rauhallista yötä.

Vierailija
12520/12756 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomittajat on mainio sarja. Rankkaa ja monipuolista työtä, hattua nostan heille.

Aki Samulin elämä on kaksijakoista- laulukeikoilta lannan luontiin.

Saa nähdä miten yö hotellissa menee. Ulkoa ja sisältä kuuluu kaikenlaisia ääniä.

No kaksi yötä menee vaikka valvoen.

Hyvää yötä kanssaihmiset😴