Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12756)

Vierailija
12461/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin mustan leningin ystävättären hautajaisia varten koska pidän perinteistä vaikka olenkin verrattaen nuori. Nykyäänhän pukeudutaan miten sattuu, mutta minä pidän siitä että etiketti määrittää asian mukaisen juhlapukeutumisen.

Tästä olen niin samaa mieltä. Minulla on tietyt hautajaisvaatteet kesään ja talveen, takkia ja hattua myöten. Hautajaisetiketistä olen tarkka. Ihmettelin tätini hautajaisissa, kun siskollani oli kulunut toppatakki, harmaa. Oli talvipakkanen, kukat laskettiin haudalla. Ja kyllä, tiedän hänellä olevan siistin mustan ulsterin.

Vierailija
12462/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun menin kirjautumaan hyvinvointialueemme palveluun kun en hyvin hallitse asiointia, toivottavasti  aika ei mene ohi kun en löydä siitä tietoa tai en osaa etsiä enkä tiedä tulisiko ilmoitus tekstarina. Toisessa asiassa ollut teknisiä häiriöitä , ei pääse sivulle eikä puhelimitse saa yhteyttä. Ennen oli kaikki paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12463/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta tassusi pystyyn, sinä, joka et ole ilmoittanut yhtään asiallista viestiä asiattomasti!

Saako nostaa tassun pystyyn, jos ei ole ilmoittanut poistettavaksi sen paremmin asiallisia kuin asiattomiakaan viestejä?

Mulla sama, en ole koskaan poistattanut mitään. En piittaa peukutuksistakaan. Olen varmaan jotenkin outo. Missähän se Outojen otusten kerho pyörii?

Käykö Omituisten Otusten Kerho? Niille on laulukin tehty.

Vierailija
12464/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun menin kirjautumaan hyvinvointialueemme palveluun kun en hyvin hallitse asiointia, toivottavasti  aika ei mene ohi kun en löydä siitä tietoa tai en osaa etsiä enkä tiedä tulisiko ilmoitus tekstarina. Toisessa asiassa ollut teknisiä häiriöitä , ei pääse sivulle eikä puhelimitse saa yhteyttä. Ennen oli kaikki paremmin.

Joissain kirjastoissa on tarjolla ohjausta sähköisten palvelujen käyttöön. Joihinkin voi vaan marssia sisään tiettynä päivänä ja aikana, toisiin pystyy varaamaan ajan. Maanläheistä opetusta. Kannattaa ehkä käydä, koska palvelut aina enemmän sähköistyy. Jos kirjaston sivulta ei löydy tietoa, kannattaa soittaa tai kysyä, kun käy paikan päällä. Pidetään peukkuja, että asiasi hoitui.

Vierailija
12465/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta tassusi pystyyn, sinä, joka et ole ilmoittanut yhtään asiallista viestiä asiattomasti!

Saako nostaa tassun pystyyn, jos ei ole ilmoittanut poistettavaksi sen paremmin asiallisia kuin asiattomiakaan viestejä?

Mulla sama, en ole koskaan poistattanut mitään. En piittaa peukutuksistakaan. Olen varmaan jotenkin outo. Missähän se Outojen otusten kerho pyörii?

Käykö Omituisten Otusten Kerho? Niille on laulukin tehty.

Varmaan just sopiva. Ei muuta kun sinne. Muistankin tuon mainoksen. 

Vierailija
12466/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää kun Omakantaan ei pääse enää pöytäkoneella kirjautumaan eikä Terveystalon Omaterveyteen!

Safari ei voi avata sivua- grrr!

No onneksi tällä kännykällä pääsee.

On mukava syksyinen ilma. Aamulla heti seitsemän jälkeen herättiin kun valokuidun asentajat alkoi jyrräämään tiellä. Varmaan jatkuu monta päivää se homma.

No päästiin aikaisin lakanoittenvaihtoon- nyt on sänky kaikkineen tuuletettu ja imuroitu.

Ehkä ulkoiluakin ohjelmassa.

Taas uusi viikko vierähtänyt käyntiin.

Vierailija
12467/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankin mustan leningin ystävättären hautajaisia varten koska pidän perinteistä vaikka olenkin verrattaen nuori. Nykyäänhän pukeudutaan miten sattuu, mutta minä pidän siitä että etiketti määrittää asian mukaisen juhlapukeutumisen.

Tästä olen niin samaa mieltä. Minulla on tietyt hautajaisvaatteet kesään ja talveen, takkia ja hattua myöten. Hautajaisetiketistä olen tarkka. Ihmettelin tätini hautajaisissa, kun siskollani oli kulunut toppatakki, harmaa. Oli talvipakkanen, kukat laskettiin haudalla. Ja kyllä, tiedän hänellä olevan siistin mustan ulsterin.

Hän oli ehkä surusta niin sekaisin, ettei ole mitään väliä mitä päälleen pukee. Sinä olet pinnallisempi, jos vaatteet ovat hautajaisissa tärkeintä. Arvaa kumman teistä haluaisin omiin hautajaisiini? 

Vierailija
12468/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rippi- ja yo- juhlia varten erilaisia vaatteita. Juhla tuntuu juhlavammalta, kun sitä juhlistaa kivoilla asuilla. Se on vähän sitäkin, että kunnioittaa nuorten juhlapäiviä, tärkeitä etappeja elämässä. Jotkut tykkää pukeutua arkisemmin, ehkä tuntee olonsa mukavammaksi juhlissa. Sekin sopii.

Vierailija
12469/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli ehkä surusta niin sekaisin, ettei ole mitään väliä mitä päälleen pukee. Sinä olet pinnallisempi, jos vaatteet ovat hautajaisissa tärkeintä. Arvaa kumman teistä haluaisin omiin hautajaisiini? 

Joillekin kaikki juhlat ovat näyttäymiskeikkoja. Aidosti  ei olla asian ytimessä, jos ulkonaiset puitteet ovat tärkeitä. Ne eivät koskaan ole. 

Vierailija
12470/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin erilaisia. Joillekin ulkoiset merkit esim. varallisuudesta on tärkeitä. Se voi olla ykkösprioriteetti muita arvioidessa. Käydään naapurin kanssa kisaa, kellä on hienoin auto tms. Toiset taas ei niistä piittaa, vaan muu hyvinvointi ja ihmissuhteet on tärkeitä. Joillekin taas koulutus ja sivistys. Kukin tyylillään. 

Vierailija
12471/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, Ikean laatikko on sisällä, löysin auttajan! Availin sitä jotenkin oudossa asennossa ja kyljestä kuului rusahdus, sattuikin vietävästi :( Voiko tuollaisesta kylkiluu katketa, kun siltä vähän tuntuu? Eikä ole ensimmäinen kerta kun tuollaista tapahtuu. Kasaaminen jää ainakin tältä päivältä. Ehtiipä tuon huomennakin ja onneksi on "mobilatia" eli jotain vastaavaa voidetta.

Vierailija
12472/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain kirjastoissa on tarjolla ohjausta sähköisten palvelujen käyttöön. Joihinkin voi vaan marssia sisään tiettynä päivänä ja aikana, toisiin pystyy varaamaan ajan. Maanläheistä opetusta. Kannattaa ehkä käydä, koska palvelut aina enemmän sähköistyy. Jos kirjaston sivulta ei löydy tietoa, kannattaa soittaa tai kysyä, kun käy paikan päällä. Pidetään peukkuja, että asiasi hoitui.

Soitin suoraan sairaalan sen osaston sihteerille joka katsoi tietoni ettei aikaa vielä ole ja sanoi että pitäisi tulla tekstarina tai sähköpostiin ilmoitus tulleesta viestistä suomi.fi.  Vähän helpotti .

Vierailija
12473/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jipii, Ikean laatikko on sisällä, löysin auttajan! Availin sitä jotenkin oudossa asennossa ja kyljestä kuului rusahdus, sattuikin vietävästi :( Voiko tuollaisesta kylkiluu katketa, kun siltä vähän tuntuu? Eikä ole ensimmäinen kerta kun tuollaista tapahtuu. Kasaaminen jää ainakin tältä päivältä. Ehtiipä tuon huomennakin ja onneksi on "mobilatia" eli jotain vastaavaa voidetta.

Mulla on ollut hiusmurtuma kylkiluussa, oli kirotun kipeä toista kuukautta. Hirmuisen vahvoja särkylääkkeitä söin.

Toivottavasti ei sulla ole murtumaa.

Vierailija
12474/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravat kerää jo talvivarastojaan. Näin parkkipaikan luona yhden, jolla oli pieni sieni suussa. Joskus luin jostain, että oravilla on eri paikkoihin kätkettynä isot ruokavarastot. Ne ei vaan muista kaikkia kätköpaikkoja. Pesän rakentavat niin lämpimän, että pysyy plussan puolella pakkasellakin. Taitavia. 

Vierailija
12475/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oravat kerää jo talvivarastojaan. Näin parkkipaikan luona yhden, jolla oli pieni sieni suussa. Joskus luin jostain, että oravilla on eri paikkoihin kätkettynä isot ruokavarastot. Ne ei vaan muista kaikkia kätköpaikkoja. Pesän rakentavat niin lämpimän, että pysyy plussan puolella pakkasellakin. Taitavia. 

Oravat levittävät siemeniä/kasveja kun unohtavat kätkönsä, keväällä voi yllättävissä paikoissa kasvaa sinne ennen kuulumattomia kasveja. Samoin linnut: meille ilmestyi hevoskastanja, vaikka kaupungin puistoihin, missä niitä kasvaa,  on 10-15 kilometriä.

Tuli mieleeni, kun näin taas yhden seitin uhkaavan parvekettani (en inhoa hämiksiä, mutta niiden seitit... ), mikseivät hämikset tartu omiin verkkoihinsa, onko niillä jonkinlaiset "teflonjalat"? Ja siitä ajatus lensi leijoniin ja muihin lihansyöjiin... syövätkö ne omia lajitovereitaan, jos raadon löytävät? Vai onko niillä jonkinlainen sisäänrakennettu moraalikoodi, ettei leijona syö leijonaa, hyeena hyeenaa jne.? Urosleijona kuitenkin tappaa edellisen alfauroksen pennut, etteivät "väärät" geenit jää kasvamaan ja lisääntymään. Haaskansyöjät "hyödyntävät" tapetut leijonanpennut?

Vierailija
12476/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätehtävissä:

Sekä muissa:

Luki kotimaisen äsken alkaneen elokuvan alussa. Tekstit kulki niin hitaasti, että ehti mainiosti lukea. Vrt nykyään.

Vierailija
12477/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oravat levittävät siemeniä/kasveja kun unohtavat kätkönsä, keväällä voi yllättävissä paikoissa kasvaa sinne ennen kuulumattomia kasveja. Samoin linnut: meille ilmestyi hevoskastanja, vaikka kaupungin puistoihin, missä niitä kasvaa,  on 10-15 kilometriä.

Tuli mieleeni, kun näin taas yhden seitin uhkaavan parvekettani (en inhoa hämiksiä, mutta niiden seitit... ), mikseivät hämikset tartu omiin verkkoihinsa, onko niillä jonkinlaiset "teflonjalat"? Ja siitä ajatus lensi leijoniin ja muihin lihansyöjiin... syövätkö ne omia lajitovereitaan, jos raadon löytävät? Vai onko niillä jonkinlainen sisäänrakennettu moraalikoodi, ettei leijona syö leijonaa, hyeena hyeenaa jne.? Urosleijona kuitenkin tappaa edellisen alfauroksen pennut, etteivät "väärät" geenit jää kasvamaan ja lisääntymään. Haaskansyöjät "hyödyntävät" tapetut leijonanpennut?

Mielenkiintoista pohdittavaa on sulla. Noita hämähäkkijuttuja ihmettelen itsekin. Seitit on tosi vahvoja, kestävät isoja vesipisaroitakin.

Vierailija
12478/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut hiusmurtuma kylkiluussa, oli kirotun kipeä toista kuukautta. Hirmuisen vahvoja särkylääkkeitä söin.

Toivottavasti ei sulla ole murtumaa.

Toivottavasti ei, kiitos myötätunnosta! Se rusahdus pelästytti! Onneksi on tukisiteitä ja särkylääkkeitä, vahvojakin, jos kovin kipeäksi äityy. Lepoa ja väärän liikkeen välttämistä, onneksi ei tarvitse mitään ruumiillista hommaa välttämättä tehdä.

Vierailija
12479/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kaikki juhlat ovat näyttäymiskeikkoja. Aidosti  ei olla asian ytimessä, jos ulkonaiset puitteet ovat tärkeitä. Ne eivät koskaan ole. 

Miksi tämän ketjun alkuperäiset viestit  on poistettu? Pistikö sydämeen ilkeily siskon hautajaisvaatteista. Olisi pitänyt! Onneksi edes nyt häpeää ajatuksiaan. Mutta asiaton poistelu on laitonta, siitä tulee porttikielto sille, joka sitä edelleen harrastaa. 

Vierailija
12480/12756 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luonto-ohjelmassa kerrottiin, että leijona voi tappaa hyeenan, mutta ei syö sitä. Leijonilla on oma meny, mitä syövät ja metsästävät. Suosikkeja ovat kauriit ja muut vastaavat. Leijonat ei syö tappamiaan vääriä poikasia. Ne jää muiden eläinten syötäväksi. Nälkäkuoleman uhatessa voi oma lajikin maistua, niin kuin ihmiselläkin. En ole aikoihin katsonut luonto-ohjelmia. Muuttuivat mulle  liian väkivaltaisiksi. Ehkä ne saalistusajot ja saaliin repiminen tuo jännitystä ja myy hyvin. Tottahan olemassaolon taistelu tietysti on, siitä ei pääse mihinkään.