Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (11428)
Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea vaan Kyylä, paljon onnea vaan!
Ääneni ei ole hääppöinen ja nuotin vierestäkin taisin vetää, mutta ajatushan on tärkein. Lammas, laitatko instaan kakkukuvia? Jos olet kaiken keskellä kakun ehtinyt "leipomaan"?
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea vaan Kyylä, paljon onnea vaan!
Ääneni ei ole hääppöinen ja nuotin vierestäkin taisin vetää, mutta ajatushan on tärkein. Lammas, laitatko instaan kakkukuvia? Jos olet kaiken keskellä kakun ehtinyt "leipomaan"?
Kiitos, kiitos! Joo, Instaan tulee tänään kakkukuva. Kyylä vetää nyt sikeitä mun sängyssa, mutta kunhan se tuosta herää, saa kakkua.
Voi sitä hyörinää ja pyörinää puolukkametsässä. Osa on isoja ja luumunpunaisia, osa ihan raakoja. Loput siltä väliltä. Parhaat löytyi - tietysti - taas, kun astia oli täynnä. Ehkä tänään vielä kipaisen uudestaan, tai ehkä huomenna. Onneksi ei ole pitkä matka.
Tänään 2 kaveria jotka tuntevat toisensa kysyivät Voiko tulla kylään, sanoin että toinenkin on tulossa samaan aikaan, niin ei halunnut tulla koska halusi ottaa kanssani i viiniä, sanoin etten tänään ota mutta tule vaan, ei tuullut. joimme toisen kanssa pullakahvit. Illalla menen kauppaan
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kiitos! Joo, Instaan tulee tänään kakkukuva. Kyylä vetää nyt sikeitä mun sängyssa, mutta kunhan se tuosta herää, saa kakkua.
Kiersin perjantaina ja vielä sunnuntainakin monessa kaupassa etsimässä numerokakkukynttilöitä, mutta missään ei ollut sekä ykköstä että ysiä. Joten piti sitten väsätä vaan jotain. Mutta nyt löytyy kuva Kyylän Istasta :)
Vahveroita, kanttiksia ja mustia torveloita, pieni mutta laadukas sienisaalis. Kannatti mennä 10 vuoden tauon jälkeen, eväätkin oli mukana: mehua ja pulla! Kuuma tuli metsässä, enkä kovin kauas tiestä uskaltautunut vieraassa metsässä. Seuraavalla kerralla rohkeammin? Ne vanhat tutut sienimetsät ovat exän naapurissa, sinne en "kehtaa" mennä, tunnistaa auton.
Tuli hyvä mieli kun maksoin tämän kuun viimeiset laskut ja jäi rahaakin tilille, en ole suuri tuloinen . Elelen säästeliäästi . Pienet tulot, pienet ilot.
Odotatteko jo syksyä ja halloweenia? Minä odotan niitä aurinkoisia, vielä lämpimiä lokakuun päiviä kun luonnossa on syksyn värit parhaimmillaan, kamera mukaan ja menoksi. Halloween on kiva lisä syksyyn, leffoja ja tunnelmaa. Tavallaan nautin siitä lokakuun pimeydestäkin.
4 kk kuluttua on joulupäivä, eka joulu ilman yhtäkään isovanhempaa, varmasti outoa. Tosin joulu on tänä vuonna aika jännittävä, veljen perheeseen on syntymässä vauva ja on siinä ja siinä kumman vuoden puolella syntyy, hyvin mahdollista että jo ennen jouluakin. Mutta varataanko nyt sitten vauvallekin joululahjat?
Vierailija kirjoitti:
Odotatteko jo syksyä ja halloweenia? Minä odotan niitä aurinkoisia, vielä lämpimiä lokakuun päiviä kun luonnossa on syksyn värit parhaimmillaan, kamera mukaan ja menoksi. Halloween on kiva lisä syksyyn, leffoja ja tunnelmaa. Tavallaan nautin siitä lokakuun pimeydestäkin.
Mä olen vain yhden kerran viettänyt Halloweenia. Nuorimman serkkuni vaimo asui hetken aikaa siskollani, kun oli lähtenyt opiskelemaan uutta alaa ja oli täällä pääkaupunkiseudulla työharjoittelussa. Siskoni lähti mökille, joten kutsuin serkkuni vaimon sitten mun luokseni. Hän tykkää viettää Halloweenia. Viime vuonna kyllä yllättäen ovikello soi ja naapuriin hiljattain muuttanut alakouluikäinen poika tuli ehdottamaan karkkia tai kepposta. Onneksi mulla oli kolikoita :D
Mun äitini suvussa on vuosisatoja vietetty siihen aikaan vuodesta kekriä, joten mullakin kekriperinne. Meidän suvussa tämäkin perinne on päättymässä. Enää minä, omat lapseni sekä siskoni toinen lapsista viettää kekriä. Kenelläkään heistä ei ole lapsia ja vain niistä kolmesta yksi mahdollisesti saattaa joskus hankkia lapsia. Niin kauan, kun ensin äiti ja sitten sen jälkeen minä jaksoimme laittaa suvulle kekripäivällisiä, kokoonnuttiin yhteen. Mä olen tullut sen verran vanhaksi, että en jaksa isolle porukalle enää kokkailla. Varsinkin, kun lähes kaikilla on jotain allergiaa tai muuta ruokarajoitetta. Eikä mulla ole enää sitä 12-hengen ruokapöytääkään. Vielä silloin äidin viimeisenä kekrinä laitoin kekripäivällisen, mutta vain mun vanhemmilleni ja toinen lapsistani tuli kans mukaan. Tällä porukalla ei ollut muuta rajoitetta kuin laktoositon. Muutaman kerran yhdistin kekriin meksikolaisen Día de los Muertosin, kun yksi sukuun avioliiton kautta tullut on kotoisin Meksikosta. Vietän edelleenkin kekriä, mutta kissan kanssa kahdestaan. Ehkä tänä vuonna voisi taas kutsua myös jälkikasvun mukaan. Ainakin olen jo valmistautunut siihen, että piakkoin alkaa säilöminen. Ajattelin säilöä valkojuuria samanlaiseen mausteliemeen kuin punajuuretkin. Lisäksi tilasin ystäväni kautta Pohjanmaalta luomukasvattajalta kilon valkosipuleita, joista osasta teen jotain säilykkeitä.
Samalla tavalla kuin keväällä ja alkukesästä nautin siitä luonnon "Käärijän-vihreästä", nautin myös syksyn keltaisesta, oranssista ja punaisesta väriloistosta. Ne kun vielä sekoittu havupuiden tummaan vihreään, niin kaunista. En siis ole ihan vielä menossa talviunille :D
Vierailija kirjoitti:
4 kk kuluttua on joulupäivä, eka joulu ilman yhtäkään isovanhempaa, varmasti outoa. Tosin joulu on tänä vuonna aika jännittävä, veljen perheeseen on syntymässä vauva ja on siinä ja siinä kumman vuoden puolella syntyy, hyvin mahdollista että jo ennen jouluakin. Mutta varataanko nyt sitten vauvallekin joululahjat?
Mä varaisin. Vaikka vauva syntyisikin vasta joulun jälkeen, niin mikäli laskettu aika osuu sinne joulun tienoille, niin saa ekan joululahjansa heti synnäriltä kotiin tultuaan.
Täytyy myöntää että en ole koskaan juhlinut kekriä enkä ole ihan tietoinen sen taustoistakaan. Halloween on ollut siitä luonnollinen valinta kun sitä on juhlittu aina, kuulemma vanhempienikin lapsuudessa. Mitään ovelta ovelle kiertelyä ei koskaan ollut, mutta halloweenteemaisia diskoja, naamiaisia ja juhlia. Tuo meksikolainen juhla kuulostaa jännältä myös.
Pyhäinpäivääkään ei ole oikeastaan vietetty meidän perheessä tai suvussa. Ensinnäkin hautausmaat on kaukana, asutaan pääkaupunkiseudulla ja muualla Etelä-Suomessa, mummon vanhemmat on haudattu jonnekin Lappiin eikä heidän hautapaikoista ei ole tietoa. Olen joskus kävellyt Lapinlahdessa pyhäinpäivänä, ne kynttilät näyttää kyllä aika hienoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vahveroita, kanttiksia ja mustia torveloita, pieni mutta laadukas sienisaalis. Kannatti mennä 10 vuoden tauon jälkeen, eväätkin oli mukana: mehua ja pulla! Kuuma tuli metsässä, enkä kovin kauas tiestä uskaltautunut vieraassa metsässä. Seuraavalla kerralla rohkeammin? Ne vanhat tutut sienimetsät ovat exän naapurissa, sinne en "kehtaa" mennä, tunnistaa auton.
Avioero on pikku juttu sen rinnalla, että menettää hyvän sienimestan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on säälittävällä tasola joidenkin kirjottelijoiden ajatusmaailma.
Onkohan koko vauva.fi sivustolla yhtään keskusteluketjua johon nämä pelkästään alatyylisiä, härskejä törkyjuttuja suoltavat tyhjäpäät ei kävisi huutelemassa. Oikein kilpaillaan siitä kuka kehtaa härskimmän jutun kirjottaa.
Hävetkää!
Ja sivistykää!
Voi se noin olla. En itse kiinnittänyt huomiota, hypin yli.
Nauroin kuitenkin ääneen tätä aidon tuohtunutta ja ponnekasta närkästystä, jonka se jossain kirjoittajassa aiheutti. Komennotkin tuli oikein huutomerkkien kanssa.
Mulla on tapana kerätä hauskoja sanontoja. Nämä "Hävetkää!" "Ja sivistykää!" meni kyllä kärkeen.
Tänään olikin koko päivä aurinkoista ja poimin luonnontyrnejä meren rannassa. Tietenkin muovituoli mukana kun ei nelikymppinen jaksa enää tuntitolkulla seistä paikallaan. Piikkisiä olivat pensaat, mutta rauhallisesti kun poimii, oppii varomaan piikit. Aallot kohisi ja juomapullossa vettä. Siinä sitten miettiä ei yhtään mitään ja vähän kaikkea.
Saako jo fiilistellä joulua? Olen varannut ja merkinnyt jo joulukuuset, ekan oikeastaan löysin jo viime jouluna, ulkokuusi löytyi kesällä.
Ensimmäinen yhteinen yö ja takaapäin. Naisella oli paskaa perseessä! En vastaa enää viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen yhteinen yö ja takaapäin. Naisella oli paskaa perseessä! En vastaa enää viesteihin.
Mitä odotit sieltä löytyvän?
Vierailija kirjoitti:
Jos se kakkareikä niin kiinnostaa, niin eikö olisi pareempi etsiä miesystävä?
Mullapa lähti taas 50 vuotta ikää pois ja täytän kohta 15. Nimittäin odottelen kotihoidosta takaisinsoittoa sekä turvapalvelun asentajan soittoa, joten menen nyt vessaankin taas kännykkä kädessä :D Pitäisköhän ottaa selfieitä?
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/