Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (10009)

Vierailija
6681/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen harteilla on tytön / pojan seksuaalikasvatus? Ajatellaanko että kyllä ne koulussa opettaa ja antaa kortsunkin oppitunnin päälle. Siinä se.

Äidit, opettakaa pojillenne miten naista kohdellaan. Teidän se pitäisi tietää. Olen itsekin kasvattanut pojan (olen yh) jonka isä ei kehdannut puhua lapselle näistä asioista sanaakaan. Lainasin kirjastosta pari opasta, käskin lukemaan ja puhuin paljon. Oppi tuntuu menneen perille vaikka poika ei olisi lainkaan välittänyt kuulla näitä äidiltä.

Nyt laittaa tyttöystävälle aamiaisen valmiiksi, siivoaa ja kokkaakin, muistaa synttärit ja kehtaa vieläpä hellitellä äidinkin nähden. Kyllä, olen ylpeä.

Jatketaan aiheesta..

Seksi on oikeasti vain lasten tekoa varten ja kumpuaa miehen luonnollisesta tarpeesta siittää naaras. Ei sen kuulu mutään nautinnollista olla. Voimakkain mies siittää naaraan ja naaras synnyttää ja huolehtii jälkeläisestä.

Tämä systeemi muuttui jo historian hämärässä. Kaikkia miehiä tarvittiin puolustamaan laumaa, sotimaan ja metsästämään. Kun suurin osa jäi ilman kumppania samaan aikaan kun muutamalla oli haaremi, muut miehet muuttuivat haluttomiksi taistelemaan ja metsästämään. Pieni johtoporukka ei selvinnyt ilman heidän apuaan. Siksi naiset alettiin jakaa tasaisesti. Geeniperimänkin kannalta järkevä ratkaisu. Kehitys on siitä mennyt aimo harppauksin. Naiset ovat itsenäisiä ja voivat päättää, ottavatko puolisoa ollenkaan. Tämä asettaa miehille uusia vaatimuksia. Myös mitä seksiin tulee. Naisten ja miesten olisi järkevä pelata yhteen, vastakkainasettelu ei hyödytä ketään.

Tässä kyllä on oma pointtinsa. Nykyisin vaan harva mies haluaa elättää edes vaimoaan tai kokonaan lapsiaan. Eikä siellä kerrostalon kolmannessa kerroksessa kovin usein edes tule tilannetta, jossa perhettään joutuisi puolustamaan. Mutta sen verran sanon, että ei aiemminkaan mikään taho jakanut naisia miehille tasan. Kyllä se oli vähän olosuhteiden pakko, että naisen piti löytää joku, joka huolehti ja puolusti. Nykypäivä on mielestäni hyvä siinä, että parisuhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen eikä pakkoon.

En huomannut sanoa, että historian hämärässä viittaa aikoihin, jolloin ihmiset vaelsivat heimoina, asustivat luolissa ja elivät metsästyksellä ja keräilyllä. Villipedot ja toiset heimot olivat uhkana.

Naisten aseman kehitys on jännä juttu. Tuntuu uskomattomalta, että vielä reilu sata vuotta sitten naimattoman naisen asioista päätti isä ja avioliiton solmimisen jälkeen aviomies. Nainen ei saanut omistaa mitään eikä opiskella yliopistossa (myöhemmin erikoisluvalla) eikä edes äänestää. Siitä on tultu kauas, ainakin meillä.

Toisaalta naiset ovat edelleen uhattuna. Suomessa ennätysmäärä naisia kuolee vuosittain puolison surmaamana.   Perheväkivalta on yleistä. Osa miehistä ehkä haikailee takaisin aikoja, jolloin naiset olivat nöyriä ja hiljaisia.  Mitä sosiaalisesti taitamattomampi mies, sitä suurempi viha itsenäisiä naisia kohtaan. Kulttuurierot ovat lisänneet naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Raiskausriskien vuoksi on jo pelkästään naisille tarkoitettuja takseja. Meetoostakaan ei ole kauan.

Villipedot ei tosiaan uhkaa meitä kerrostaloissa, mutta rikollisjengit saattaa uhata. Ruotsissa on jo asuinalueita, joille poliisikaan ei halua mennä. 

Erikoista naisen asemassa on se, että naiset itse ovat usein huonontamassa sitä. Naisten ympärileikkauksista on haluttu eroon. Kun maissa, joissa niitä suositaan, on selvitetty, kuka niitä puolustaa, on käynyt ilmi, että iso osa puolustajista on vanhoja, ympärileikattuja naisia. Luulisi, että he juuri vastustaisivat niitä, koska tietävät niiden haitat. He kokevat, että jos heidän kehonsa on tuhottu, on oikein, että muille käy samoin. Kateus. Miehet helpommin luopuisivat. 

Erikoinen juttu tuli esiin myös ketjussa. Puhuttiin uskottomuudesta. Osa oli sitä mieltä, että pettävä ukkomies on syytön. Syyllinen on nainen, joka lähtee mukaan suhteeseen. Mies vapautettiin vastuusta ja ehkä valkopestiin, jotta liittoa kehdattiin jatkaa.  Naisesta tehtiin syntipukki. Aikamoista naisvihaa. 

Sylvi Kekkosen sanomaksi on mainittu lause: Pientä on se sorto, jota miehet naisiin kohdistaa, verrattuna siihen sortoon, jonka naiset toisiinsa kohdistaa. 

Nämä jaarittelut syntyi tuon aiemman viestin innoittamana. En kommentoi sitä suoraan.

Mies ajattelee mulkullaan, nainen sydämellään. Kumpaan voi luottaa enemmän? Selittäiskö tämä naisen tuomitsemista.

Voi sen noinkin ajatella. Itse vierastan liian suoraviivaista ajattelua. Ei hormonitoiminta voi vapauttaa ihmistä vastuusta. Silloinhan raiskaajatkin olisi jätettävä tuomitsematta.

Sen verran olen törmännyt itsekkäisiin naisiin, etten allekirjoita myöskään naisten ajattelevan sydämellään. Siihen liittyen voi vaikka miettiä niitä naisia, jotka hoitavat vanhuksia laitoksissa. Pahoinpidellään, ryöstetään, nimitellään, jätetään yksin kuolemaan, jopa tapetaan.

Entä keskitysleirien kapot? Naiskapot olivat kuulemma sadistisia, pahempia kuin miehet. Miehet ja naiset ovat pohjimmiltaan pitkälti samanlaisia. Veikkaan, että yksilöiden väliset erot ovat suuremmat kummankin joukon sisällä.

Vierailija
6682/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille naisille yhdyntä on tärkeää, ei silloin halua olla miehen kanssa, jonka kanssa se ei onnistu. Sitten taas jollekin se ei ole tärkeää, suuhommat riittää.

Ihan samoin jollekin miehelle voi olla kynnyskysymys se, että saa anaalia. Sitten etsitään sellainen kumppani. Ei ole rakettitiedettä.

No tietenkin se on tärkeää, tärkeää se on minullekin mutta miksi on niin vaikea ymmärtää että minun ongelmani menevät ohi kun tutustutaan? Pitääkö tässä nyt ruveta selittelemään miten minua on sanottu panomieheksi ja ihmetelty miten jaksan niin paljon ja kauan sitten kun homma on saatu rullaamaan?

Jeesus teidän kanssanne kun ei ymmärretä lukemaansa ja ymmärrystä kumppania kohtaan ei löydy senkään vertaa. En kyllä ymmärrä miksi selittelen itseäni netissä tuollaiselle tursaille.

Mä ymmärrän sua. Mulla on omia poikia, joiden kanssa ollaan puhuttu näistäkin. Herkkyys ja tunnepuoli on tärkeää miehille, vaikka siitä ei juuri puhuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä hippiäiset

Vierailija
6684/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lapsuudenperheestäni ja mainitsin mm. että vanhempani saivat minut keski-ikäisinä ja olivat kumpikin vuorotyössä, joten nukkuivat eri makuuhuoneissa (En muista, miksi tämä asia edes tuli puheeksi). Deittikumppani alkoi väittää olevansa 100%varma, että isäni on pettänyt äitiäni, koska kuulemma kukaan ei voi elää ilman seksiä ja ei voi olla mitenkään mahdollista, että pariskunta nukkuisi eri huoneissa ja että pettäminen olisi siinä tilanteessa ihan ymmärrettävää. Tätä hän jankutti koko tapaamisen ajan. 

Vierailija
6685/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä surkea ihminen kaipaan vaan sitä, että saisin jutella jostain toisten kanssa. Se olisi nyt se tärkein asia mikä ei kuitenkaan toteudu. 

Vierailija
6686/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tavallinen päivä taas. Aamulla puutarhahommia Lenkillä olin myös ja sadekuuro yllätti. Kuorivaatteet pelasti, mutta ei täysin. Tuli hieman kylmäkin. Sen jälkeen mietin, että menenkö huomenna ostoksille. Monesti nuo reissut ovat itselleni tavallaan vaihtelua. Pieni hetki pois täältä syrjästä ihmisten ilmoille. 

Myönnän sen, että tulee joskus mentyä ihan ns turhaakin ja ajettua kauemmas, että vaan edes näkisi niitä ihmisiä ja saisi esim kirppiksellä tai puutarhamyymälässä katsella ja vähän vaihtelua. En jaksaisi täällä oloa aina muuten jos en koskaan pääsisi täältä mihinkään käymään jos totuuden kerron. Nyt päätin silti siirtää vielä tuota reissua. Yleensä kaupan kanssa yhdistän nuo ja nyt ei ole tarvetta sille. Leiponut olen taas mustikkapiirakkaa ja tehnyt kasvispihvejä. Käki kukkui taas aamuyöllä, mutta onneksi vaan vähän aikaa. Tosin tuo ärsyttää vaan öisin. Ei muuten. 

Vierailija
6687/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä hippiäiset

Hyvää yötä hempot ja vihervarpuset

Vierailija
6688/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä olen Spartacusta katsonut myös. Aina pari jaksoa kerrallaan. Rankka sarja kyllä ja paljon niitä hetkiä mitä inhoan. Aina joku hahmo kuolee mistä pidän paljon. Kohta ensimmäinen kausi katsottuna. Toinen kauden ja ehkä kolmannen muistaakseni olen katsonut ennestään. Ei silti muista kovin paljon tapahtumista. Jaksan ehkä katsoa sarjaa, kun tiedän että siinä tulee olemaan myös jotain hyvää ja jotain mistä pidän sentään. Tämä ykköskausi on kyllä ollut tosi surullinen. 

Vierailija
6689/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muistaa tämän palstan elokuva ketjun nimen josta on tässäkin ketjussa kirjoitettu niin voisi vinkata minulle. Kiitän. 

Vierailija
6690/10009 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan.

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut! Taas odottelen remppamiehiä.  Eilinen päivä meni odotellessa,  mutta ei vielä eilen näkynyt.  Aikani kuluksi googlettelen,  millainen jyrsijä se jyvärattu oikein on.  Ihan kuin joku kirosana tai muu manailuun sopiva sana.  Voihan jyvärattu!

Vierailija
6692/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille karitsaisille. Ikävä on päivän biisi, Pave Maijanen R. I. P. Aurinko paistaa - vielä. Toivottavasti ennustettu sade tulee. Ja Runsaana. Taloyhtiön pihatalkoot on illalla. Ei sade haittaa.

Vierailija
6693/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huomentapäivää vaan. Sain eilen ihmeellisen ahkeruuskohauksen ja tein pitkästä aikaa ison kaalilaatikon. Olihan siinä askartelemista kaikkine kaalin silppumisineen, rouhittuine ohransuurimoineen ja nettiohjeen mukaan lorautin vielä siirapit pintaan. Eipä ole monta kertaa tullut tehtyä kun työelämässä olin, nyt aloittelevana eläkeläisenä opettelen taas, kun aikaa on. Tiskiä tuli kyllä aika kuorma, mutta loota onnistui mielestäni hyvin. En kaikkia tietty yksin syö, olen usein lapseni pikkulapsiperheelle tarjonnut näitä kokeiluruokiani ja mielellään ovat aina ottaneet. Muistan kyllä ettei työpäivän jälkeen kerta kaikkiaan jaksanut aina alkaa mitään suuritöistä ruokaa aikanaan perheelle väsäämään. kiitollisina ovat ruuat vastaanottaneet, ja itsellenikin tulee hyvä mieli. ;)

Vierailija
6694/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heissan.

Hejsan sullekin. Lähden töihin ja suunnittelen iltaohjelmaa huomiselle. Siskon kaa.

Vierailija
6695/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no huomentapäivää vaan. Sain eilen ihmeellisen ahkeruuskohauksen ja tein pitkästä aikaa ison kaalilaatikon. Olihan siinä askartelemista kaikkine kaalin silppumisineen, rouhittuine ohransuurimoineen ja nettiohjeen mukaan lorautin vielä siirapit pintaan. Eipä ole monta kertaa tullut tehtyä kun työelämässä olin, nyt aloittelevana eläkeläisenä opettelen taas, kun aikaa on. Tiskiä tuli kyllä aika kuorma, mutta loota onnistui mielestäni hyvin. En kaikkia tietty yksin syö, olen usein lapseni pikkulapsiperheelle tarjonnut näitä kokeiluruokiani ja mielellään ovat aina ottaneet. Muistan kyllä ettei työpäivän jälkeen kerta kaikkiaan jaksanut aina alkaa mitään suuritöistä ruokaa aikanaan perheelle väsäämään. kiitollisina ovat ruuat vastaanottaneet, ja itsellenikin tulee hyvä mieli. ;)

Minä teen aika usein jauhelihamakaronilaatikkoa. On kyllä huomattavasti helpompi kuin tuo sinun urakkasi. Kaalia syön vain raakana, meillä on molemmilla ikäviä kokemuksia kaalikeitosta alaluokilla. Kaali-puolukkasalaatti on maukasta, vaikkapa juuri laatikko- tai pataruokien kanssa. Harmi vaan, kun kaalit on usein niin isoja.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen aika usein jauhelihamakaronilaatikkoa. On kyllä huomattavasti helpompi kuin tuo sinun urakkasi. Kaalia syön vain raakana, meillä on molemmilla ikäviä kokemuksia kaalikeitosta alaluokilla. Kaali-puolukkasalaatti on maukasta, vaikkapa juuri laatikko- tai pataruokien kanssa. Harmi vaan, kun kaalit on usein niin isoja.

Varhaiskaalit on onneksi pienempiä.  Harvoin tulee ostettua isoa kokonaista kaalia.  Mä teen välillä rasiaan salaatin,  jossa ohueksi suikaloitua kaalia (juustohöylä on tähän hyvä työkalu), porkkanaraastetta ja sipulia.  Kastikkeen teen seesamiöljystä,  soijakastikkeesta,  valkosipulista ja tuoreesta inkivääristä. Jos sattui kaapissa olemaan, niin sekaan myös tuoretta chiliä ja tuoretta korianteria. Kastikkeen sekoitan kasvisten sekaan ja yöksi jääkaappiin maistumaan. 

Vierailija
6697/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, mulla on nälkä jo tähän aikaan aamusta. Yleensä syön vasta myöhään iltapäivällä, nyt on vatsa siirtynyt jollekin mystiselle aikavyöhykkeelle! Täytyy totella vatsaa kun se murisee ja ärjyy, kohta se saattaa hyökätä jääkaapin kimppuun etsimään eilisiä ruuantähteitä tai jopa herkkukaapille ahmimaan poppareita, keksejä ja suklaalevyjä, se on estettävä!

Vierailija
6698/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalissa parasta on kannan sisus, älkää heittäkö hukkaan. Raaka kaali on terveellistä naposteltavaa.

Vierailija
6699/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Teemalla klo 14.00 ja Areenassa koska vaan on dokkari Kuninkaallinen kesäasunto. Kertoo Englannin Viktorian ja Albertin Osborne housesta, jossa he viettivät aikaa irrallaan hovin kahleista. 

Viktorian hallituskautta on pidetty siveellisyyden aikana, mikä on oudossa ristiriidassa Viktorian oman elämän kanssa. Viktoriaa seksi kiinnosti poikkeuksellisen paljon ja hän harrasti sitä runsaasti. Lapsia hän piti sen ikävinä sivutuotteina. Välit lapsiin olivat kylmät. Myös Viktorian poika ja seuraaja Bertie oli tunnettu irstailuistaan. Hän rakennutti itselleen erityisen tuolin, telineen, jonka avulla seksi sujui hänen ylipainostaan huolimatta helposti.

Osborne housen puutarha kiinnostaa. Yleensä englantilaiset puutarhat on kauniita. Siellä he ovat kävelleet. Historian lehtien havinaa.

Vierailija
6700/10009 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onneksi satoi eilen ja yölläkin heräsin ropinaan. Maa ja kasvit odotti jo vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä