Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6815)
On kaksi tapaa saada kylliksi; joko niin, että hankkii aina vain lisää tai niin, että alkaa haluta vähemmän.
- G.K. Chesterton
Lisäyksenä tuohon heimoviestiini, että olisihan se kauheaa toisaalta kulkea tuollaisessa tapahtumassa miesten keskellä ja valita pelkästään ulkonäön puolesta kumppani itselleen. Jotenkin todella vaikea ajatus, että kulkisin tuolla ja pitäisi tehdä valinta ja ei yhtään tietäisi mitä sinne ulkonäön taakse ns piiloutuu. Ei yhtään mitään tietoa siitä. Sama juttu tietysti miesten puolesta, jonka joku nainen valitsisi rivistä. Sama homma siinä mielessä. Voi kauhea ajatus tuollainen, kun tarkemmin miettii. Ehkä hyvä, että perinne hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
On kaksi tapaa saada kylliksi; joko niin, että hankkii aina vain lisää tai niin, että alkaa haluta vähemmän.
- G.K. Chesterton
Köyhä ei ole se, jolla on vähän, vaan se, jolta aina puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä tuohon heimoviestiini, että olisihan se kauheaa toisaalta kulkea tuollaisessa tapahtumassa miesten keskellä ja valita pelkästään ulkonäön puolesta kumppani itselleen. Jotenkin todella vaikea ajatus, että kulkisin tuolla ja pitäisi tehdä valinta ja ei yhtään tietäisi mitä sinne ulkonäön taakse ns piiloutuu. Ei yhtään mitään tietoa siitä. Sama juttu tietysti miesten puolesta, jonka joku nainen valitsisi rivistä. Sama homma siinä mielessä. Voi kauhea ajatus tuollainen, kun tarkemmin miettii. Ehkä hyvä, että perinne hiipuu.
Aika monelle miehelle naisen ulkonäkö on kuitenkin kaikista tärkein asia. Voisin minäkin Pete Parkkosen ottaa 😂 Olisin voinut ottaa jo nuorenakin. Olen ystävilleni sanonutkin, että jos olisin edes 30 vuotta nuorempi, niin ainakin yrittäisin 😁
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle miehelle naisen ulkonäkö on kuitenkin kaikista tärkein asia. Voisin minäkin Pete Parkkosen ottaa 😂 Olisin voinut ottaa jo nuorenakin. Olen ystävilleni sanonutkin, että jos olisin edes 30 vuotta nuorempi, niin ainakin yrittäisin 😁
Toki ulkonäkö merkitsee ihmisille paljon. Ymmärrän sen. Itse toisaalta haluan kuitenkin tuntea ihmisen tarkemmin ja tietää millainen hän on luonteeltaan. Se ei tietysti estä ihastumasta johonkin ihmiseen. Itselle joskus nuorempana kävi niin, että joku ihminen jäi heti mieleen tarkemmin. Erityisesti eräällä leirillä ja sinne jo mentäessä näin bussissa pojan joka kuin jostain haaveistani. Pidemmät vaaleat hiukset ja muuten näki heti, että pitää ns raskaammasta musiikista. Ja minä putosin heti johonkin haaveisiin. Lopputulos, ettei juuri juteltu mitään pojan kanssa leirin aikana.
Yhdessä pelissä kerran osoitti minua ja hymyili ja minä olin kuin hän olisi ollut maailman hienoin tyyppi. Toki oli mukava ja kivalta vaikutti muutenkin. En vaan tapani mukaan osannut häntä lähestyä. Tulin leirille yksin ja monet tuttuja ennestään tai omat ns porukat mukana jo. Näin en saanut kamuja tuolta ja en samalla pystynyt edes yrittämään tutustumista tuohon tyyppiin.
Sitten kotiin paluu ja meillä eri kuljetus kuin hänellä. Kyseli apua yhteen juttuun ennen sitä ja minä mietin olisiko minulla se juttu mitä tarvitsi. Emmin menenkö kysymään. Katselin häntä ja hän katseli myös. Lopputulos nousi bussiin ja minä mietin häntä seuraavan vuoden. En koskaan enää mennyt leirille ja hän varmasti meni jatkossakin. Löysin hänet vuosien päästä, kun harratustukseen liittyen on jatkanut niitä juttuja. On minulle se tyyppi ollut silti mikä oli ykkönen silloin ja kuin jostain elokuvasta ja hetki, kun astuin bussiin ja näin hänet. Ehkä katseeni kertoi paljon. Pitkästi jaatitusta tästä ja kaksijakoiset muistot. Ajettiin yksi kesä sen leiripaikkakunnan ohitse ja muistelin häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ulkonäkö merkitsee ihmisille paljon. Ymmärrän sen. Itse toisaalta haluan kuitenkin tuntea ihmisen tarkemmin ja tietää millainen hän on luonteeltaan. Se ei tietysti estä ihastumasta johonkin ihmiseen. Itselle joskus nuorempana kävi niin, että joku ihminen jäi heti mieleen tarkemmin. Erityisesti eräällä leirillä ja sinne jo mentäessä näin bussissa pojan joka kuin jostain haaveistani. Pidemmät vaaleat hiukset ja muuten näki heti, että pitää ns raskaammasta musiikista. Ja minä putosin heti johonkin haaveisiin. Lopputulos, ettei juuri juteltu mitään pojan kanssa leirin aikana.
Yhdessä pelissä kerran osoitti minua ja hymyili ja minä olin kuin hän olisi ollut maailman hienoin tyyppi. Toki oli mukava ja kivalta vaikutti muutenkin. En vaan tapani mukaan osannut häntä lähestyä. Tulin leirille yksin ja monet tuttuja ennestään tai omat ns porukat mukana jo. Näin en saanut kamuja tuolta ja en samalla pystynyt edes yrittämään tutustumista tuohon tyyppiin.
Sitten kotiin paluu ja meillä eri kuljetus kuin hänellä. Kyseli apua yhteen juttuun ennen sitä ja minä mietin olisiko minulla se juttu mitä tarvitsi. Emmin menenkö kysymään. Katselin häntä ja hän katseli myös. Lopputulos nousi bussiin ja minä mietin häntä seuraavan vuoden. En koskaan enää mennyt leirille ja hän varmasti meni jatkossakin. Löysin hänet vuosien päästä, kun harratustukseen liittyen on jatkanut niitä juttuja. On minulle se tyyppi ollut silti mikä oli ykkönen silloin ja kuin jostain elokuvasta ja hetki, kun astuin bussiin ja näin hänet. Ehkä katseeni kertoi paljon. Pitkästi jaatitusta tästä ja kaksijakoiset muistot. Ajettiin yksi kesä sen leiripaikkakunnan ohitse ja muistelin häntä.
Ihana tarina. Meillä monilla on nuoruudesta varmaan saman tyylisiä: jospa olisin rohjennut...
Miehistä jotkut on komeita nuorina, mutta ei enää vanhana, esim. Al Pacino (sorry, Al!). Toiset taas vaan paranee vanhetessaan. George Clooneyn harmaa charmi puree.
Mulle on aina karmea yllätys, kun joku kuuluisa kansainvälinen komistus paljastuu sovinistisiaksi. Tyhmää tietysti yllättyä. Eihän kaunis ulkokuori ole tae mistään.
Naisista jotkut säilyy vanhoinakin kauniina, vaikka Isabella Hubbert. Laihduttamiset ja lihomiset on pahasta, kasvot alkaa roikkua.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä jotkut on komeita nuorina, mutta ei enää vanhana, esim. Al Pacino (sorry, Al!). Toiset taas vaan paranee vanhetessaan. George Clooneyn harmaa charmi puree.
Mulle on aina karmea yllätys, kun joku kuuluisa kansainvälinen komistus paljastuu sovinistisiaksi. Tyhmää tietysti yllättyä. Eihän kaunis ulkokuori ole tae mistään.
Naisista jotkut säilyy vanhoinakin kauniina, vaikka Isabella Hubbert. Laihduttamiset ja lihomiset on pahasta, kasvot alkaa roikkua.
Mun exä näytti aikoinaan ihan John Travoltalta. Ja olihan se tällaisen 70-luvulla teini-ikänsä viettäneen mielestä ihan hemmetin kuuma. Ei me kuitenkaan koskaan saman katon alle muutettu. En ollut hänen elämänsä Suuri Rakkaus eikä hän mun. Oltiin vaan lähinnä lohtuja toisillemme. Hyvä isä on ollut kaikki nämä vuosikymmenet lapsilleen, vaikka lopettiin seurustelu jo 30 vuotta sitten. Ollaan edelleen hyviä ystäviä. Viime kesänäkin istuin hänen saattohoidossa olevan äitinsä sairaalasängyn vieressä yhdessä exän kanssa.
En koskaan saanut niitä poikia nuorena joita ihailin, vaan minut aina jahtasi joku nuorimies mutta ihastuin silti heistä muutamaan ja yhden kanssa ollaan oltu yhdessä 47 vuotta eli valitsin kai aika hyvin.
Oli se nuorena ihana tunne kun meni jonnekin tilaisuuteen, kouluun ym. ja näki siellä komean pojan/miehen alkoi heti kova surina päässä ja mahassa. Voi sitä nuoruuden huumaa ja sutinaa.
Mun mies oli nuorena kuin Don Johnson 😉
Vierailija kirjoitti:
Oli se nuorena ihana tunne kun meni jonnekin tilaisuuteen, kouluun ym. ja näki siellä komean pojan/miehen alkoi heti kova surina päässä ja mahassa. Voi sitä nuoruuden huumaa ja sutinaa.
Se ensisuudelma ei unohdu.
Mun mies oli komea nuorena ja mulle just sopiva. Komea on vieläkin, hyvin on säilynyt ja ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun saisi edes joskus kokea. Terveisin tännekin pitkästi kirjoittava :)
Olen yleensä ihastunut niihin tyyppeihin, jotka eroavat jotenkin muista. Miehillä tai pojilla esim pitkät hiukset ovat olleet se juttu mihin kiinnittää huomiota ensimmäisten joukossa. Muuten en välttämättä pidä mistään ns komeimmista miehistä. Enemmän se on persoona ja kokonaisuus. Viimeksi ihastuksen kohdetta mietin niin näytti paljon ensitreffit alttarilla Matilta. Hyvin paljon muistutti häntä jos mietitään niitä kuvia Matista varsinkin nuorempana eli kuvia missä tällä on pidemmät hiukset. Tosin ihastuksellani ei ollut edes pitkiä hiuksia silti. Tosi vaikeaa en näitä juttuja selittää silti. Ja silti yritän :)
Jos mietin nettituttujani niin heilläkin tietyllä tavalla persoonallinen ulkonäkö. Danilla tosi siniset silmät ja vaalea muuten. Kuin joku enkeli tietyssä mielessä. Sellainen ihminen joka sopisi esittämään jotain tosi hyvää hahmoa johonkin elokuvaan. Ruslan taas taas kuin joku malli tai elokuvan prinssi. Lähes mustat hiukset ja tosi tummat silmät. Todella kaunis. Nevo näytti Skins sarjan Rich nimiseltä tyypiltä. Lähes identtinen hänen kanssaan. Samalla niin kuin totesin niin en minä heistä silti ajatellut mitään sen enempää. Dan miehistä kiinnostunut ja muuten olivat itselleni ns ystäviä. Silti kai tuollaiseltakin sivustolta sitten etsii ne ihmiset joiden kokonaisuus miellyttää. Ikävästi todeten.
Itse en itsestäni silti kirjoita mitään, koska en ulkonäöllisesti koe olevani yhtään mitään. En maailman rumin, mutta suoraan sanoen siellä päässä kuitenkin. Sellainen ulkonäkö, että moni mies on todella paljon kauniinpi kuin minä jos voin naisena tämän todeta. Minun olisi parempi olla mies tämän naamani kanssa. Silmät on ainoa hyvä juttu. Mantelin muotoiset siniset ja nekin lasien takana. Ei ole kauniiksi kehuttu :) ja kirjoitan liikaa. Tiedän sen.
Täällä alkoi tuntien sade vasta puolen päivän jälkeen. Sitä ennen ehdin käydä kaupungissa asioilla. Haastava tehtävä sekin vain pienillä paikkakunnilla ajaneelle. Jokaisella kaupunkiin menevällä tiellä oli käynnissä iso työmaa tilapäisjärjestelyineen, vaati nopeaa reaktiokykyä, samoin tietysti vilkas liikenne ja ryhmitykset. Sujuupa sitten seuraavalla kerralla jo tottumuksella. Onneksi selvisin reissusta ehjin nahoin. Tavoitteena olisi ajaa tänä vuonna parituhatta kilometriä.
Sade herätti tietysti lehtokotilot liikkeelle, ja noukin niitä tontilta varmaan 300. Homma jatkuu päiviä, ja on tehtävä tässä vaiheessa, ettei etanamäärä lisäänny mahdottomaksi. Kunta oli jo toimittanut säiliön etanoiden hävitystä varten. Se on varmaan täyttymässä pian aktiivisten keräilijöiden avulla, viimeistään siruetanoiden ilmestyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotiaana Sakun kanssa 💕💕
Huomenta nasut! Taas odottelen remppamiehiä. Eilinen päivä meni odotellessa, mutta ei vielä eilen näkynyt. Aikani kuluksi googlettelen, millainen jyrsijä se jyvärattu oikein on. Ihan kuin joku kirosana tai muu manailuun sopiva sana. Voihan jyvärattu!
Rattula ei kuvaa löydy mutta tällä rotta löytyy Oligoryzomys longicaudatus
Suloinen.
"Gerewol on Nigerin ja Tšadin Wodaabe-fulanien vuotuinen, värikäs kosintafestivaali ja kauneuskilpailu. Nuoret miehet pukeutuvat taidokkaasti, meikkaavat kasvonsa ja tanssivat laulaen hurmatakseen naisia."
Tuli mieleen tämä heimo, kun luin yhdestä matkanjärjestäjän matkasta, jossa yhtenä kohteena on tuollainen fulani kylä. Itse tutustuin heimon perinteisiin jo yläkoulussa, kun uskonnon kirjassa oli kuva heistä ja tietoa. Täälläkin ketjussa oli vähän aikaa sitten asiaa esim siitä miten ihmiset "pariutuu" yms. Tuossa heimossa miehet tanssii ja naiset valitsevat sitten kumppanin itse niistä tanssivista miehistä. Toki jostain luin, että siinäkin toki osa onnistuu ja osa parisuhteista jää lyhyeksi. Jännä perinne kyllä ollut varsinkin aiemmin. En tiedä onko maailmassa kovinkaan paljon vastaava, että naiset valitsevat kumppanin tuohon tyyliin. Ehkä se on mennyt eri heimoissa monesti siihen, että mies tai miehen vanhemmat yms valitsevat kumppanin. Toki en osaa tarkemmin tähän liittyen kirjoittaa. Nykyään tuokin fulanikulttuuri hiipuu. Joku väittäköön vastaan, mutta minusta monet nuo miehet ovat kauniita kasvomaalauksissaan. Jäi tuo kaikki mieleen jo silloin.
Piti joskus aikoja sitten tehdä kuviskoulussa maalaus aiheesta, mutta ei taitoni siihen kai olisi riittänyt. Tuli tämä kaikki nyt mieleen ja mieleni kulkee nyt jossain kaukomailla. Toivoisin jos näkeväni maailmaa ja jos saisin nähdä esim tuollaisen heimon tanssimassa niin olisin nähnyt jotain itselleni merkitsevää. Toki tuossakin heimossa on epäkohtansa. En sitä kiistä ja moni tuollainen tapahtuma on nykyisin lähinnä turistien viihdytystä. Silti itseäni kiinnostaa eri heimot. Fulanit, maasait, sekä kaikki "native americans" heimot myös. Aina kiinnostaneet. Oikeastaan se on itselleni kiinnostava ajatus, että joku ihminen ylläpitää perinteitä ja elää ns toisin kuin moni muu. Nämä ajatukset tänään sinänsä ihan tavallisen tylsänäkin päivänä.